Jelentkezz be Regisztrálj
Üzenőfal
#12521
Posted 2010. May 20. - 09:35
Tehát, elkészül egy út 17 milliárdból, ami 40 milliérdól normális minõségû lett volna.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#12522
Posted 2010. May 20. - 09:22
kiöntötték betonnal az egyszerûség kedvéért.
#12523
Posted 2010. May 20. - 09:17
Nálunk a város mellett van egy bánya. Néhány éve a bánya épített magának egy utat, amin folyamatosan járnak a teherautók. Ezen az úton se kátyú, nincs felhullámosodva, a mai napig tökéletes minõségû. Szóval lehet itthon is normális minõségû utat építeni. A többi út miért nem ilyen?
Segítek, mert erre rálátok. Tervezünk most egy ipari épületet. Ezt ugye körüljárja egy út, mivel a tûzoltónak is körül kell tudni járnia, ha neadjisten kigyulladna. A fõbejárattól a rakodóterületig (ahol rendszeres a teherautó forgalom) nagy teherbírású út lett betervezve - ennek ára a többi út duplája. Nem nehéz belegondolni, hogy itt egy telken belül is százmilliós tételrõl van szó. Nyilván közútépítésnél ez valakinek a zsebébe vándorol.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#12524
Posted 2010. May 20. - 09:00
A sebesség mindent megold.
#12525
Posted 2010. May 20. - 08:54
Sokan szidják például az országutak melletti árkokat is. Szakember mondta, hogy anélkül ezen a puha talajon nem áll meg az út, olyannak kell lennie, mint a vasúti töltésnek, szép kúpos-púposnak.
A buszöböl térkõje elõtt mifelénk aszfalt volt. Egy-két nyár alatt a buszok hullámosra fékezték. Most térkõ van, ami egyrészt sokkal tovább bírja, másrészt könnyen javítható, mert az elemei nem sérülnek. Két évenként 1 napot rászánni pár minimálbéres munkással, vagy 1 méternyi betont önteni - nem vagyok biztos, hogy az utóbbi az olcsóbb.
Autópályák terén sem szeretem a mi vagyunk a balfaszok hozzáállást. Mert lehet, hogy nem is. Osztrákoknál például télen konstans fagy van, nálunk gyakran a nulla körül ingadozik a hõmérséklet. Ez utóbbi biztosan többletterhelést jelent az útnak. Horvátoknál hány fagyos nap van egy évben? Mindemellett elismerem, hogy szép mérnöki munkákat csinálnak a hegyekbe épített pályákkal. Tudom, hogy Svájcban (is) minden út tükörsima. De õk már egy kátyú után az egész burkolatot újraaszfaltozzák! Mi meg próbáljuk olcsóbban megúszni. A két ország közti egy fõre esõ GDP különbséget nem kell említenem, ugye? :-)
De Dávid, mondd, szakot váltottál? :-)
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#12526
Posted 2010. May 20. - 00:45
Te rendesen bepöccentél ezen a képen.
miért, nincs igazam?
#12527
Posted 2010. May 20. - 00:39
én mondjuk nem értek hozzá, de akárhogy is nézem, itt a tényleges út vastagsága max 30 centi lehet, alatta meg föld...az oké, hogy az osztrákok meg a horvátok a világ végén fent a hegyekben meg az 5 km^2-es kis szigeten is fúrnak párszor 10 kilométer alagutat a sziklába, lerobbantanak a szerpentin mellé még 3 sávnak valót, tolnak rá aszfaltot és tádááá: qrvajó autópálya, "párszor" 10 méter sziklaalappal, ami végül is az Alpokban nem bír ki, csak évente min. 3-4 hónap masszív havazást és kemény telet...
...de nekünk ezt nem úgy kéne átvenni, hogy párszor 100 méter alagutat kifúrni a nagy pusztába (tudom, olvastam a mérnöki magyarázatát, de azért lássuk be: a "nekünk is van alagutas ótópályánk és így már majdnem akkor a pöcsünk, mint a szomszédoknak" faktor eléggé bejátszott), meg a legelõrõl leválasztani még 3 sávnak valót, majd megdöngölni úthengerrel két cigiszünet között és rálöttyinteni 30 centi aszfaltot...
nálunk itt Budaörsön is a buszöblöket szépen lerakják térkõvel, mert van rá pénz meg az úgy esztétikusabb, csak éppen egy jóóó masszív 1.5-2 méteres betonalapot felejtenek el alá rakni mindig, amikor újra szintbe kell hozni kb évente. összehasonlítás: él ismerõsöm Londonban meg Berlinben is - még a legkülvárosibb, legkisebb forgalmú buszmegálló alá is odaöntenek 1 méter betont az elõtte jól megdolgozott sóder/föld alapra, mert az _kell_. olcsóbb, mint évente felszedni-újrarakni és kevésbé b@ssza fel az állampolgárok idegeit..
Te rendesen bepöccentél ezen a képen.
#12528
Posted 2010. May 20. - 00:39
#12529
Posted 2010. May 20. - 00:22
http://kep.index.hu/1/0/147/1471/14715/1471555_acc394229dc4edd43789ba7c852783c3_wm.jpg
én mondjuk nem értek hozzá, de akárhogy is nézem, itt a tényleges út vastagsága max 30 centi lehet, alatta meg föld...az oké, hogy az osztrákok meg a horvátok a világ végén fent a hegyekben meg az 5 km^2-es kis szigeten is fúrnak párszor 10 kilométer alagutat a sziklába, lerobbantanak a szerpentin mellé még 3 sávnak valót, tolnak rá aszfaltot és tádááá: qrvajó autópálya, "párszor" 10 méter sziklaalappal, ami végül is az Alpokban nem bír ki, csak évente min. 3-4 hónap masszív havazást és kemény telet...
...de nekünk ezt nem úgy kéne átvenni, hogy párszor 100 méter alagutat kifúrni a nagy pusztába (tudom, olvastam a mérnöki magyarázatát, de azért lássuk be: a "nekünk is van alagutas ótópályánk és így már majdnem akkor a pöcsünk, mint a szomszédoknak" faktor eléggé bejátszott), meg a legelõrõl leválasztani még 3 sávnak valót, majd megdöngölni úthengerrel két cigiszünet között és rálöttyinteni 30 centi aszfaltot...
nálunk itt Budaörsön is a buszöblöket szépen lerakják térkõvel, mert van rá pénz meg az úgy esztétikusabb, csak éppen egy jóóó masszív 1.5-2 méteres betonalapot felejtenek el alá rakni mindig, amikor újra szintbe kell hozni kb évente. összehasonlítás: él ismerõsöm Londonban meg Berlinben is - még a legkülvárosibb, legkisebb forgalmú buszmegálló alá is odaöntenek 1 méter betont az elõtte jól megdolgozott sóder/föld alapra, mert az _kell_. olcsóbb, mint évente felszedni-újrarakni és kevésbé b@ssza fel az állampolgárok idegeit..
#12530
Posted 2010. May 19. - 23:08
#12531
Posted 2010. May 19. - 22:08
Éreztem, hogy újat nem fogok tudni mutatni, de tessék majd oda is posztolniLáttunk már mi is cifrákat itthon
Összefirkált falak, összetört ezmegaz, satöbbisatöbbi.
--Trifo
"Milyen állat, aki bennem él?
Aki helyettem élvez, helyettem fél
Aki helyettem fázik, ha hideg a tél"
#12532
Posted 2010. May 19. - 21:51
#12533
Posted 2010. May 19. - 21:51
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#12534
Posted 2010. May 19. - 21:34
Alighogy megszületett, máris egy szigetjegy van a csuklóján?
#12535
Posted 2010. May 19. - 21:17
Elõtte:
Utána:
shitmykidsruined.com
Láttunk már mi is cifrákat itthon
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#12536
Posted 2010. May 19. - 21:07
És Gyõrbõl ne is Székesfehérvár felé, mert erre szintén nincs út.Csak ne az M1-en próbálj menni.. Mert az érdeklõdés hiányában megszûtn Gyõr körül
A sebesség mindent megold.
#12537
Posted 2010. May 19. - 21:03
Valaki benézne a számtech. topicba?
benéztem
mostantól nem ismerlek
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#12538
Posted 2010. May 19. - 21:00
#12539
Posted 2010. May 19. - 20:59
#12540
Posted 2010. May 19. - 20:47
Csak ne az M1-en próbálj menni.. Mert az érdeklõdés hiányában megszûtn Gyõr körül
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

Sign In
Create Account

Back to top






