Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#1381
Írta 2011. február 22. - 17:33

"A másik beállítás a kormány hajlítási ívében történt. Minden montis, "egyenes" kormánynak van egy hajlítása, na, ha a hajlítás íve pontosan a mellkasod felé néz, akkor hihetetlen stabilitást érzel a lefelékben, persze elsõre nagyon furcsa volt nekem is, mert érzékenyebb a kormány minden mozdulatodra, de komolyan!! Ezzel elszórakoztam egy csomó idõt, mire beállítottam, de megéri."
#1382
Írta 2011. február 22. - 14:24

Valamelyik másik témában (túra) egy rajongója már megírta, hogy kb 4-5.
Azigen!Akkor én elég szr vagyok az évi 9-10000km-rel.Ráadásul írta, h több bringája van, biztos cserélgeti a kormányt

#1383
Írta 2011. február 22. - 12:07

Hány év alatt jött össze 100ezer km?
Valamelyik másik témában (túra) egy rajongója már megírta, hogy kb 4-5.Nem jött válasz, pedig én is kiváncsi lettem volna!
#1384
Írta 2011. február 22. - 07:22

én a Syntacet választanám (ha az ár nem játszik szerepet)
Amugy már kb. 1 éve, hogy bezuhantam kö lépcsökön és azóta kapott egy kb. 4 centis mély kaparást a karbon kormány (fékkat stucni között)
lehet én is körülnézek a Syntacéknál
Syntace-t úgy tudom, nem forgalmazzák idehaza sajnos, apróhirdetések közt lehet csak néha látni, elvétve. Tegnap vettem új kormányt, este be is szereltem. Truvativ Hussefelt World Cup sajos a nagykerben sincs, ezért azt vettem, ami etszett a boltban és nem kellett rendelni, mert volt készleten - és még AM-re is jó. Nem akartam "játszani" a sorssal és használni a régi FSA XC-280 kormányt. Truvativ Sylo Team lett, 30mm eleméssel, 9/5 fok hajlítással (a régi ugyanilyen volt, csak 40mm emeléssel), viszont az új nem 660, hanem 680mm széles. Sebaj, szeretem a széles kormányt! :-> (Grammozóknak: értem, 284 gramm, tehát egész jó. FSA XC-280 kormányt a kiszerelés után 301 grammnak mértem.)
#1385
Írta 2011. február 22. - 00:59

#1386
Írta 2011. február 21. - 11:26

Hány év alatt jött össze 100ezer km?
Nem jött válasz, pedig én is kiváncsi lettem volna!
#1387
Írta 2011. február 19. - 23:36

Amugy már kb. 1 éve, hogy bezuhantam kö lépcsökön és azóta kapott egy kb. 4 centis mély kaparást a karbon kormány (fékkat stucni között)
lehet én is körülnézek a Syntacéknál

#1388
Írta 2011. február 19. - 21:24

zscs: Ha elfogadsz egy ajánlást akkor nálam EZ a befutó, én is ilyet használok 1,5cm emeléssel, szeretem nagyon, súlyban sem veszés és mivel extrémebb igénybevételre van tervezve nem lesz egy gyenge darab....árban kifejezetten bajnok szerintem
No ez tetszik, köszi! Megpróbálom a 15mm emelésût megrendelni, ha nem lesz (webshopokban csak 30mm-est látok), akkor jó lesz a 30mm-es is. Mostani az 40mm-es emelésû, szóval legrosszabb esetben is kb. ugyanolyan magas lesz a bicajom eleje.
Tegnapelõtt lemostam alaposan a bicajt, ma délután pedig volt egy kis idõm és szétszedtem a egész elejét. Kormányt alaposan átnéztem, sehol nem látszik rajta sérülés az egyetlen régi horzsoláson kívül.
A kormánycsapágy körül nagyon komoly mennyiségû kosz volt, még pár homokszem is, amit egyszerûen nem értek, fél éve volt szervízben és újrakenve a csapágyazás, elég hamar elkoszolódott valahogy. Végül szétszedtem az alsõ és felsõ csapágyat is, tisztára törölgettem papír törlõkendõvel és újrakentem a zöld Motorex zsírral az egészet, egész pöpec lett! Garázsban próbálgattam, recsegésnek semmi nyoma. (Örül!:->) Egyúttal a nyeregcsövet is alaposan megtisztítottam és újrazsíroztam, recsegés innen sem jöhet egy darabig.
Ettõl függetlenül jövõ héten veszek egy új kormányt, Truvativ Hussefelt World Cup 700mm (15/30mm emeléssel) vagy Syncros AM riser 670mm lesz, attól függõen, melyiket sikerül nagyon rövid idõn belül beszereznem. Syntace Vector 31.8 2014 tetszene még 8 fok hajlással, de külföldrõl kellene rendelnem. Az mennyire valós, amit a Syntace esetében írnak, vagyis 10 évet is bír(hat)? (10 év garancia)
#1389
Írta 2011. február 18. - 17:51

De láttam is már több kormánytörést montin. Bátyám is azt mondta, hogy régen az országutiknál is elég jellemzõ dolog volt.
Jobb feleslegesen kicserélni 10-szer, mint akár csak egyszer összetörni magadat miatta. Vannak alkatrészek, amiknek nem érdemes feszegetni a végsõ határait. Ez olyan.
#1390
Írta 2011. február 18. - 17:12

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1391
Írta 2011. február 18. - 14:27

Azért az csak nem mindegy, hogy egy 65 kilós versenyzõ vagy a 105 kilós haverom nehezedik arra a kormányra évekig.Nekem az egyenes kormány közzel 100 ezer km ig elment és 120g os volt kapot xc versenyt maratont is.
kormánytöréstöl annyira nem kell félniszerintem.
Nekem ilyen még nem volt hajlani már hajlot de törni még soha.
Az meg mázli, hogy hajlott és nem tört. Más ötvözetbõl volt.
#1392
Írta 2011. február 18. - 12:45

Nekem az egyenes kormány közzel 100 ezer km ig elment és 120g os volt kapot xc versenyt maratont is.
kormánytöréstöl annyira nem kell félniszerintem.
Nekem ilyen még nem volt hajlani már hajlot de törni még soha.
Hány év alatt jött össze 100ezer km?
A sebesség mindent megold.
#1393
Írta 2011. február 18. - 11:06

régifajta golyos (de mar 1 1/8os ahead) kormanycsapagyak kotyogasa a csapagy vagy a haz kopásától van?
valahol lehet részeket venni hozza vagy csak szettben aruljak?
A csapágyat be lehet állítani.
#1394
Írta 2011. február 18. - 10:58

valahol lehet részeket venni hozza vagy csak szettben aruljak?
#1395
Írta 2011. február 18. - 09:26

kormánytöréstöl annyira nem kell félniszerintem.
Nekem ilyen még nem volt hajlani már hajlot de törni még soha.
#1396
Írta 2011. február 18. - 08:42

Ha egy minõségi gyártó ad 2-3 év garit egy kormányra, akkor az elvileg lehet 6 ezer, de akár 45 ezer Km-is reálisan nézve.
De én is egyetértek azzal, hogy cseréld, ha már befészkelte a gondolat magát az fejedbe, hogy törhet. Én a szingós kerékkel voltam úgy, hogy alig mertem vele forgalomba kanyarodni, mert mindíg azt vízionáltam, hogy leugrik a felnirõl a gumi (miután láttam ilyet) én meg a busz alatt végzem. Le is cseréltem peremesre és joban éreztem magam

#1398
Írta 2011. február 17. - 23:44

Szerintem cseréld ki, de nem azért, mert lehet, hogy rossz, hanem azért mert benne van a tudatodban, hogy lehet hogy már baja van és ez mentálisan nem tesz jót a bringázásodnak és ez komoly bajokat okozhat.
Ez így van, ahogy mondod. Kb. azon fantáziáltam az elmúlt órában, hogy mi lett volna, ha eltörik itt nekem egy-egy adott szituációban. Meg ez a fránya tudat, igen, hogy "lehet", hogy baja van. Na mindegy, a lényeg, hogy csere lesz és többet igyekszem nem foglalkozni a "mi lett volna, ha" kérdésekkel, csere és kész, lassan túl sokat hozok ki már ebbõl. :-> Keresgettem a neten közben, ha nem lenne ugyanilyen FSA XC-280 raktáron, akkor Pro Koryak riser vagy Syncros AM riser 670mm szélességben. Tetszik mindegyik, meg is lepõdtem, hogy viszonylag emészthetõ az ára is; ez mindenképp pozitív meglepetés.
Srácok, örök hála az infókért és a felvilágosításért!
#1399
Írta 2011. február 17. - 23:33

Most este még alaposan letisztítottam a bicajt, hétvégén úgyis meg akartam tisztítani a nyeregszárat és a váz ezen alkatrészt fogadó csövét, újrakenni stb., na és persze a kormánycsapágyat megpucolni és újrakenni. Átnézem a dolgokat.
Õszintén, fogalmam sincs, mennyire nyúzom ezt a bicajom. AM bicaj 140mm rugóúttal, van, amikor kihasználom, de van, hogy egyszerû döngölt utakon megyek vele, néha csak gurulok aszfalton (terepre ki és vissza sajnos muszáj)... Van, amikor erõsen köves, technikás terepen megyek lefelé és gyakran ugyanígy felfelé, kiállva tekerve, feszegetve a kormányt rendesen. 7e km fölött mértem, amennyit mentem vele, gõzöm sincs, ez sok-e egy kormánynál. De tény, hogy "estek"(?) már vele, konkrétan beszéltem egy sráccal 2-3 hónapja, aki mint tesztbicajt próbálta és elakadt anno a Budai-hegyekben egy fában a kormánnyal és mikor meglátta a bicajom az üzletben ahol vettem (és ahonnan Õ kölcsönözte), rámutatott, jé, ez volt az! :->
Szerintem cseréld ki, de nem azért, mert lehet, hogy rossz, hanem azért mert benne van a tudatodban, hogy lehet hogy már baja van és ez mentálisan nem tesz jót a bringázásodnak és ez komoly bajokat okozhat.
A sebesség mindent megold.
#1400
Írta 2011. február 17. - 23:23

Õszintén, fogalmam sincs, mennyire nyúzom ezt a bicajom. AM bicaj 140mm rugóúttal, van, amikor kihasználom, de van, hogy egyszerû döngölt utakon megyek vele, néha csak gurulok aszfalton (terepre ki és vissza sajnos muszáj)... Van, amikor erõsen köves, technikás terepen megyek lefelé és gyakran ugyanígy felfelé, kiállva tekerve, feszegetve a kormányt rendesen. 7e km fölött mértem, amennyit mentem vele, gõzöm sincs, ez sok-e egy kormánynál. De tény, hogy "estek"(?) már vele, konkrétan beszéltem egy sráccal 2-3 hónapja, aki mint tesztbicajt próbálta és elakadt anno a Budai-hegyekben egy fában a kormánnyal és mikor meglátta a bicajom az üzletben ahol vettem (és ahonnan Õ kölcsönözte), rámutatott, jé, akkor ez volt az, amivel elakadtam! :->