Éppen összerakom az elsõ biciklimet, de a korcsapnál elakadtam. 1-2 alkatrész kimaradt. tud valaki egy részletes képet küldeni, hogy milyen alkatrészek hova kerülnek? gonzalez@hello.hu címre.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Indította
bigtom
, 2002. július 25. 10:51
#5901
Írta 2004. március 21. - 22:41

#5902
Írta 2004. március 18. - 14:54

#5903
Írta 2004. március 18. - 14:25

szerintem csak vegyel egy rotort ahhoz kapsz bovdent is
veszel meg egy atfurt kormos diot az elso feknek es kesz.
nem neztem meg de ez a rotoros fejcsapagy huyleseg!
kell egy fejcsapi meg egy rotor
veszel meg egy atfurt kormos diot az elso feknek es kesz.
nem neztem meg de ez a rotoros fejcsapagy huyleseg!
kell egy fejcsapi meg egy rotor
#5904
Írta 2004. március 18. - 07:15

Ide kb illik amit akarok kérdezni:
A BMX és a MTB mostmár eléggé összekeveredtek, úgyhogy azt szeretném kipróbálni hogy hogyan lehetne rotort aplikálni a bicómra. Úgy gondoltam hogy a hátsó fék úgyis bowdenes tárcsa (Avid, vagy iesmi), elöl nemérdekes. Szal ehhez kéne rotoros kormánycsapágy, amit nemtom hol és milyet lehet kapni. A Norco 2040 bicón ilyen van. Kellene akkor egy ilyen, meg két bowdenkettõítõ. Na errõl megint fogalmam sincs hogy hogy lehet összekötni a bowdeneket benne/hozzá.
Szóval aki tud okosat az ossza meg legyen szives!
A BMX és a MTB mostmár eléggé összekeveredtek, úgyhogy azt szeretném kipróbálni hogy hogyan lehetne rotort aplikálni a bicómra. Úgy gondoltam hogy a hátsó fék úgyis bowdenes tárcsa (Avid, vagy iesmi), elöl nemérdekes. Szal ehhez kéne rotoros kormánycsapágy, amit nemtom hol és milyet lehet kapni. A Norco 2040 bicón ilyen van. Kellene akkor egy ilyen, meg két bowdenkettõítõ. Na errõl megint fogalmam sincs hogy hogy lehet összekötni a bowdeneket benne/hozzá.
Szóval aki tud okosat az ossza meg legyen szives!
#5905
Írta 2004. március 18. - 00:50

Kis mese: 
Ma bringával voltam suliba.....nap végén akarok hazaindulni átöltözök leszedem a lakatot stb..
Nézem másik srác (Caprine Dual) hátsó fékét szétakasztoták. mondom de bunkók ezek vissza akasztom >
megnéztem alaposabban a gépet és a Trinity hajlitott kormán, stucnitól jobbraesõ része egy-az egyben levolt törve
;D
Majd elcsipem a srácot és megkérdem mit alkotott :

Ma bringával voltam suliba.....nap végén akarok hazaindulni átöltözök leszedem a lakatot stb..
Nézem másik srác (Caprine Dual) hátsó fékét szétakasztoták. mondom de bunkók ezek vissza akasztom >

megnéztem alaposabban a gépet és a Trinity hajlitott kormán, stucnitól jobbraesõ része egy-az egyben levolt törve

Majd elcsipem a srácot és megkérdem mit alkotott :

#5906
Írta 2004. március 17. - 12:13

Azért gondolom, mert a Bükkmaratonon rajta felejtettem a valagamat az ülésen egy nagyobb gödörnél, mire az üléssõ elhajlott. Nem vattem észre, csak azt, hogy b@szottul fájt a derekam az utolsó 10 km-en.
#5907
Írta 2004. március 16. - 20:10

Nekem még speciel semmi bajom sem volt a derekammal, pedig a maratonokon a hosszú távon szoktam indulni, ami idõben több mint 6 óra biciklizést jelent számomra.Szerintem azt a 4 centit megérzi az ember dereka...
#5908
Írta 2004. március 16. - 19:35

thx a válaszokat, én mondjuk most hajlított kormányt használok, és szarvval, de szerintem nem néz ki dilettánsul, mert a kormány elõre felé hajlik, szal igy kb azt érem el vele, mintha hosszabb stucnim lenne...
bár szerintem a következõ kormányom egyenes lesz...
bár szerintem a következõ kormányom egyenes lesz...
#5909
Írta 2004. március 16. - 11:56

#5910
Írta 2004. március 13. - 12:02

Szerintem komoly emelkedõnél észre vehetõ 3-4 cm is, jobban ágaskodik akkor a ló, nehezebb az elejét a földön tartani. Én speciel maratonokon szoktam indulni, és néha elég komoly mászókák vannak. Véleményem szerint maratonon jóval több a meredek mászás, mint a hajmeresztõ lefelé (vagy túl bátor volnék?).
DH, 4X-ban biztosan sokkal jobb a görbe kormány, ott felmászni csak a bringára kell. ;D
DH, 4X-ban biztosan sokkal jobb a görbe kormány, ott felmászni csak a bringára kell. ;D
#5911
Írta 2004. március 13. - 00:40

#5912
Írta 2004. március 13. - 00:22

#5913
Írta 2004. március 13. - 00:19

még egy pont serviceman-nél, szerintem is alapvetõ az a 30-40 mm...
szóval én is egyenes-párti vagyok, már csak azért is, mert szarvat használok, s azzal tényleg megagagyi a hajlított
ja - és egyenesbõl a gagyibb márkák is erõset tudnak gyártani - hajlítottból a sok anyag és masszív über-brutál kinézet ellenére csak a jobb gyártók igényesebb modelljei erõsebbek (ennek gyártástechnikai okai vannak, röviden - drága lesz...)
szóval én is egyenes-párti vagyok, már csak azért is, mert szarvat használok, s azzal tényleg megagagyi a hajlított
ja - és egyenesbõl a gagyibb márkák is erõset tudnak gyártani - hajlítottból a sok anyag és masszív über-brutál kinézet ellenére csak a jobb gyártók igényesebb modelljei erõsebbek (ennek gyártástechnikai okai vannak, röviden - drága lesz...)
#5914
Írta 2004. március 12. - 23:56

öö ha túl széles a görbe kormány, akkor fürészelj le belõle. én szeretem a széleset ezért is van 670 ricsim. CCskoromban sem bírtam az egyenes kormányt, de ha versenyzõ lettem volna, akkor lehet, hogy meggondoltam volna magam. kicsit más az egyenes, már ha eleve mész vele. én pölö ha kiállva tekerek, akkor egész egyszerûen eldölök egy idõ után ;D megszoktam a görbét ...
#5915
Írta 2004. március 12. - 23:36

Szerintem nagyon is észrevehetõ az a 30-40mm. Mászáskor is meg amúgy is.
Egyenes kormány: 560-580 mm széles, így azonos stucnival gyorsabb lesz az irányítás. Tehetsz rá szarvat. Könnyü (kb 95 gr-tól) és finom. Vehetsz karbont.
Hajlított kormány: Minden esetben szélesebb, így kicsit lassabb lesz az irányítás, viszont kevésbé "ideges". Amatõr módon néz ki rajta a szarv. Kicsit nehezebb, viszont az egyenes+szarv kombo általában már nincs súlyelõnyben. A karbon sz*rul néz ki. (szubjektív) Kevesebb fogáspozíciót ad, ez pl. síkon tekeréskor, hosszabb távon hátrány lehet.
Egyenes kormány: 560-580 mm széles, így azonos stucnival gyorsabb lesz az irányítás. Tehetsz rá szarvat. Könnyü (kb 95 gr-tól) és finom. Vehetsz karbont.
Hajlított kormány: Minden esetben szélesebb, így kicsit lassabb lesz az irányítás, viszont kevésbé "ideges". Amatõr módon néz ki rajta a szarv. Kicsit nehezebb, viszont az egyenes+szarv kombo általában már nincs súlyelõnyben. A karbon sz*rul néz ki. (szubjektív) Kevesebb fogáspozíciót ad, ez pl. síkon tekeréskor, hosszabb távon hátrány lehet.
#5916
Írta 2004. március 12. - 18:33

Én használtam mindkettõt.
Attól függ dh beállítottságu vagy -e vagy cc.
általában a görbe kicsit szélesebb is igy könnyebb irányitani és magasabb az üléspozicio. Sajna nehezebb is kicsivel.Mászáskor nagyon nem veszed észre azt a 30-40mm magasitást.Az egyenes meg nagoyn könnyü is tud lenni.
Izlés kérdése..
Attól függ dh beállítottságu vagy -e vagy cc.
általában a görbe kicsit szélesebb is igy könnyebb irányitani és magasabb az üléspozicio. Sajna nehezebb is kicsivel.Mászáskor nagyon nem veszed észre azt a 30-40mm magasitást.Az egyenes meg nagoyn könnyü is tud lenni.
Izlés kérdése..
#5917
Írta 2004. március 12. - 10:19

Azonos strapabírás mellett a hajlítottba több anyag kell (súly), és nyilván módosítja a rider pozícióját is. Egyébként kinek milyen tetszik.
#5918
Írta 2004. március 11. - 21:44

Én az egyenes kormányt preferálom, ugyanis az valamivel alacsonyabb és én szeretek felmászni 1 emelkedõn, olyankor számít sokat a kormány magassága. Lefele jobb lehet hajlított kormánnyal, de azt a mászás miatt nem próbáltam még. Szerintem CC-re tökéletes az egyenes.
#5919
Írta 2004. március 11. - 18:48

valaki segítene olyan, aki próbálta már CC-re az egyenes, és a hajlított kormányt is, hogy mik voltak a tapasztalatai, (elõnyök, hátrányok...)
thx
thx
#5920
Írta 2004. március 04. - 21:03

Ó b*zdmeg. ;D Mikor rendeltem egy hónapja akkor tudtam meg csekééktõl utólag hogy lesz akció. Mind1 mostmár, 6500-be fájt a rendes áron.