Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#2701
Posted 2008. September 08. - 10:27

fékkar, váltókar, markolat elfér, na meg az IT, esetleg poploc is - a többi mehet a kövér részre
#2702
Posted 2008. September 08. - 10:05


X
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2703
Posted 2008. September 07. - 20:45

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2704
Posted 2008. September 07. - 20:28

Sztem. ez az OS-os dolog inkább marketing miatt jött ki,bár azt mondják rá h. merevebb de én nem éreztem különbséget.
Hány kg vagy?
Errõl egy 85kg-s sprintert kellene megkérdezni.
A sebesség mindent megold.
#2705
Posted 2008. September 07. - 20:16

#2706
Posted 2008. September 07. - 11:29

#2707
Posted 2008. September 07. - 11:24

Kalaius:
A kormány most kitakarja az elsõ tengelyt ha lenézek, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Szeretném a kormányt alacsonyabbra tenni úgy hogy továbbra is kitakarja a tengelyt. Kicsit költséges megvásárolt stucnikkal kísérletezni, ezért várom a választ.
Kicsit megkésve a válasz; sztem ez alapján a kitakarós dolog alapján választani stucnit hülyeség. Ezt nem a nagykönyv írta, hanem Thommey anno egy eléggé összecsapott kerékpárbeállítós cikkben.
Ez triálnál, DHnál eszébe se jut senkinek, CC-nél meg outinál meg olyan, h "valszeg nincs annyira messze így a kormány az ideális ponttól, feltéve, hogy minden más is (vázméret, nyeregpozíció, stb) is a helyén van", de ez nem mérvadó önmagában... Minden beállítás kompromisszum, és többek között a felhasználási terület, az egyéni testi adottságok, geometria, stb. függvénye, így képlettel vagy "aranyszabályokkal" nem adható meg, hogy kinek mi lesz jó biztosra...
Ezek alapján, ha azt kényelmesebbnek érzed, tedd alacsonyabbra a stucnit, és sz*rd le, hogy mit takar ki és mit nem.
#2708
Posted 2008. September 07. - 09:22

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2709
Posted 2008. September 07. - 08:43

#2710
Posted 2008. August 29. - 22:05


#2711
Posted 2008. August 25. - 23:18

TREKs Atesz:
Persze az nyilvánvaló, hogy erõsebb, merevebb, de a gyakorlatban van-e jelentõsége, vagy megint csak a gyártói újítási kényszer által gerjesztett "igényrõl" van szó? Vajon hány hagyományos átmérõjû alu xc kormány (az enyém pl. Ritchey Comp) törött el ahhoz, hogy egy új szabvány szükségessé váljon?
A szabványokhoz sajna nem nagyon értek csak valahogy a logika alapján gondolkodtam,nekem még az annó 6 éve a gyárban felrakott Bontrager Crowbar hajlított kormány van rajta 6°-os 80mm-es stucnival.
Nekem anno kb 16 éve tõrt le egy króm bevonatu kormány tõbõl a stucni mellet közvetlen,de az a kormány is volt már akkoriban vagy 10 éves.
A haverral mindig barkácsoltunk valamit a bringáján kisebb nagyob sikerrel,de az már 16 éve volt,saját bringámon még sosem tõrt kormányom így hát viszonyitási pontom sincs.
#2712
Posted 2008. August 25. - 21:58

Persze az nyilvánvaló, hogy erõsebb, merevebb, de a gyakorlatban van-e jelentõsége, vagy megint csak a gyártói újítási kényszer által gerjesztett "igényrõl" van szó? Vajon hány hagyományos átmérõjû alu xc kormány (az enyém pl. Ritchey Comp) törött el ahhoz, hogy egy új szabvány szükségessé váljon?
Kalaius:
A kormány most kitakarja az elsõ tengelyt ha lenézek, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Szeretném a kormányt alacsonyabbra tenni úgy hogy továbbra is kitakarja a tengelyt. Kicsit költséges megvásárolt stucnikkal kísérletezni, ezért várom a választ.
#2713
Posted 2008. August 25. - 21:35

Lehet hogy már volt téma, de a keresésben azonnal nem találtam választ:
A nyereg-kormány távon nem akarok változtatni.
- Van gyakorlati haszna a 31,8 kormány / stucni szabványnak a 28,6-hoz képest - biztonságosabb, tartósabb stb.? Érdemes csak úgy 31,8-ra váltani (teljesítmény-orientált túrázás "light all mountain" felhasználás és egyenes kormány)?
- Ha -6 fokos stucnit -17 fokosra cserélek hosszabb, rövidebb vagy ugyanolyan hosszú stucni kell (minkettõ negatívba -lefelé- fordítva ha az elõjelbõl nem lenne egyértelmû).
Elõre is köszi
Szerintem az 1.kérdésben ott a válasz is.:chin: 2.kérdés erre inkább válaszoljanak a profik.

#2714
Posted 2008. August 25. - 21:32

elvileg merevebb
de elég sok helyen lehetett olvasni a neten, h semmi értelme
2. hol szeretnéd, hogy legyen a kormány a mostani helyzethez képest? mert ettõl függ a dolog
ha mm-re pontosan akarod tudni, akkor számold ki, ezek csak háromszögek

#2715
Posted 2008. August 25. - 21:27

- Van gyakorlati haszna a 31,8 kormány / stucni szabványnak a 28,6-hoz képest - biztonságosabb, tartósabb stb.? Érdemes csak úgy 31,8-ra váltani (teljesítmény-orientált túrázás "light all mountain" felhasználás és egyenes kormány)?
- Ha -6 fokos stucnit -17 fokosra cserélek hosszabb, rövidebb vagy ugyanolyan hosszú stucni kell (minkettõ negatívba -lefelé- fordítva ha az elõjelbõl nem lenne egyértelmû).
Elõre is köszi
#2716
Posted 2008. August 25. - 11:40

A sebesség mindent megold.
#2717
Posted 2008. August 25. - 11:20

#2718
Posted 2008. August 25. - 11:17

a-aNem teljesen ide tartozik,de a vázzal kapcsolatban kérdeznék: mit jelent a vázméret cm-be,minek a mivel távolsága? a kormánytól az üllésig?
a nyeregvázcsõ hosszát jelöli (felsõcsõ csõközépig)
kétféle jelölés van egy vázméretnél:
- van amikor megadják egybõl centibe (pl 52)
- van amikor collban (pl 18") ezt beszorzod 25,4-el és megkapod a mm értéket
és így kapod meg centibe:)Illetve 2,54-el
#2719
Posted 2008. August 25. - 11:15

#2720
Posted 2008. August 25. - 08:20

Sziasztok!
Hogy lehet legegyszerûbben felrakni a markolatot matt kormányra? Már lenyuztam a bõrt a kezemrõl, és még csak félig van rajta..Kenjem be vazelinnel?
injekcióstûvel nyomjál alá vizet,nekem bejött