en csak kormanybefogohoz hasznaltam pasztat, amugy mindenutt az eloirt nyomatekkal huztam meg.
Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#121
Posted 2019. July 22. - 14:17
#122
Posted 2019. July 22. - 10:11
Szükséges, feltétlenül kell karbon paszta a kormány-kormányszár befogó részhez, fékkarok és a váltókar bilincs részéhez karbon kormány esetében? A bilincseket éppen húzom csak meg az tiszta sor (1-1.5 Nm), a kormányszár és kormány esetében 5 Nm tűnik jónak (kormányszárra max 6 van, a kormányra 8 Nm de 6 Nm az ajánlott a leírása szerint).
Vagy inkább használjak pasztát és húzzam kevesebbel mindet?
Köszi
#123
Posted 2019. July 18. - 17:27
Köszi srácok, a Newmen-t vettem meg.
Kicsit mást akartam mint a jelenlegi Syntace, abból viszont a karbon pont ugyan olyan az adatokat tekintve (szögek és emelkedés). A low amit gaboca linkelt az meg nagyon más
#124
Posted 2019. July 17. - 09:29
Jó amit írtok köszönöm.
Nekem most egy alu Syntace van 5 mm-es emelkedéssel és 8°-os hátranyúlással. Egy flatbaron gondolkozom, konkréten ezen a modellen: https://www.newmen-c.../advanced-3180/
Nagyon jól szerepelt a német bike magazin teszten. Nem tudom viszont mit jelent az 5 mm-es emelkedés (Syntace) a 4°os emelkedéssel szemben (vagy a jelenlegi egy flatbarnak számít? https://www.syntace....7075-high5?c=84). Most úgy érzem a csuklóm-kézfejem egy nagyon kicsit befelé áll és ez talán nem szeretem (a másik ok a kényelem ami miatt cserélnék).
mindkettot flatbarnak hivjak: top, flattop. az egyik total egyenes, szimmetrikus a vastagabb resze a vekonyabbal. a flattopnal meg a felso resze van egy szintben (5mm emelkedes). amugy en sokmindent nem erzek a karbon javara (nyeregcsonel, vaznal inkabb).
Edited by arn, 2019. July 17. - 09:30.
#125
Posted 2019. July 17. - 09:26
Megkérdezhetem, hogy XC/maraton vagy hasonló kerékpárosok milyen kormányt használtok?
Márka kevésbé, inkább hátranyúlás, emelkedés, flatbar és társai érdekelnének.
Köszönöm.
700mm, 8 fok hatra, amugy tok egyenes xcre ilyen kell.
#126
Posted 2019. July 16. - 22:56
#127
Posted 2019. July 16. - 17:31
Jó amit írtok köszönöm.
Nekem most egy alu Syntace van 5 mm-es emelkedéssel és 8°-os hátranyúlással. Egy flatbaron gondolkozom, konkréten ezen a modellen: https://www.newmen-c.../advanced-3180/
Nagyon jól szerepelt a német bike magazin teszten. Nem tudom viszont mit jelent az 5 mm-es emelkedés (Syntace) a 4°os emelkedéssel szemben (vagy a jelenlegi egy flatbarnak számít? https://www.syntace....7075-high5?c=84). Most úgy érzem a csuklóm-kézfejem egy nagyon kicsit befelé áll és ez talán nem szeretem (a másik ok a kényelem ami miatt cserélnék).
Edited by karakoram, 2019. July 16. - 17:32.
#128
Posted 2019. July 16. - 17:31
oszt ez mé' érdekes? bár én nem vagyok "maratonista", csak körbeporoszkálók a megszokott köreimen esténként, de íme:
- alloy = 315g
- 68mm tip-to-tip width, eqivalent to a 710mm conventional bar
- 25° backsweep, 6° upsweep
- 38mm rise, 33mm forward offset
- oversized 31.8mm clamp diameter
MTB kormány
6061 Double Butted alu
Szélesség: 760* mm
Befogóméret: 31.8 mm
Emelkedés: 15 mm
Hátrahajlás: 9°
Tömeg 300 g
A linken 720-at írnak, lehet, de az enyém 760.
680mm/15mm/8fok(talán)
Width: 750 mm
Rise: 0 mm
Backsweep: 11°
Stem Clamp: 31.8 mm
ELADÓ!!!
Kona "gyári" riser, kb ua. mint a fenti Merida, de "csak" 740mm
720mm/15mm/9fok/5fok (szerintem/érzésre/összenézve ua., mint a fenti Kona és Merida, bár ott valamiért nem adtak meg felhajlást)
Eeegen, hajlamos vagyok gyűjteni ezeket a kommersz vackokat...
Legjobban a Kona/Merida jött be, ezeket használom rendszeresen, az OG és az XLC csak alkalomszerűen van használva. Előbbi meglepően nagyon kényelmes, kicsit talán lehetne szélesebb (és egy leheletnyit kevésbé visszahajlított). A Salsa és a BTWIN a polcon vár a Thomson stucni mellett.
Kipróbálnám még a Jones Loopbar-t illetve olcsó alternatíváját, az On-One Geoff-t, csak egyik drága, másik meg egyrészt nagyon nehéz, másrész jelenleg out-of-stock... ...és néztem még az SQ-lab kormányait, vannak egészen jópofa cuccaik.
Ami "érdekes", hogy azt vettem észre, egyre többször fogok rá a fékkarokra, ha csak tekerni kell. Néztem az inner-barends megoldást is emiatt, meglátjuk...
Edited by Kisherceg, 2019. July 16. - 17:35.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#129
Posted 2019. July 16. - 15:26
Annyiban érzem magam megszólítva, hogy nekem is van kormányom.
És mert hátha érdekel valakit a végeredmény: a PRC kormányt (720, 9fok, 0 emelés, 31,8mm) pár napja szereltem fel, és hozza a vártakat. Kézbe véve űrtechnika érzés, nem a 120 grammra értem, hanem azt szerettem volna, hogy ne legyen kérdés, hogy a stucni összeroppantja-e, pontos-e a méret, hibátlan-e a szövet eldolgozása, vagy csak lefújták a gázos részeket feketével, mint az olcsó nyeregcsöveimen, stb. Szóval olyan jó érzés, nem pedig aggodalmat keltő, és ezért választottam a nekem már drágának számítót a 6 ezres aliexpresses helyett, pedig jó sok meg volt már szivecskézve.
A középső részen túl a markolat alatti rész is erősen szemcsézett felületű, ami kicsit megnehezítette a szilikonszivacs fogantyúk feltolását, de egy kis izopropil segített. Lehet hogy víz is jó lett volna, csak az lassabban szárad ki. Meg remélem, hogy cserébe nem fog elforogni akkor sem, ha kis koszt kap.
Személy szerint mégjobban örülnék 10-11-12 foknak, de azok ritkák, meg már annyira stucnirövidítő hatásuk van, hogy létjogosultságot szereznek az előre majd visszahajló görbítések, mint az On-One Fleegle bar, meg a Niner Low-top, vagy mi a nevük.
Ennyire meg nem akartam bonyolítani..
- Kisherceg likes this
#130
Posted 2019. July 16. - 15:03
Megkérdezhetem, hogy XC/maraton vagy hasonló kerékpárosok milyen kormányt használtok?
Márka kevésbé, inkább hátranyúlás, emelkedés, flatbar és társai érdekelnének.
Köszönöm.
#131
Posted 2019. July 02. - 21:26
Ez tutira kényelmes lenne, ami a szögeit illeti, picit tán hosszú is, és ha igaz az adat, még hangyányit könnyebb is az enyémnél. De ha alut akarnék, szerintem megállnék valami olcsóbbnál. Egész sok kormányom van itthon, és talán kettőt vettem újonnan, mondjuk ez igaz - itt is tetten érhető a spórolás
Most motiváló tényező a súlycsökkentés, és hogy a karbont én is jobb alapanyagnak tartom (tartanám) erre a célra. Ja, meg hogy a jelenlegit
sajnosszerencsére levágtam 66 centisre, mert akkor az tűnt jónak, de már örülnék, ha hosszabb lenne kicsivel. Namost ha ez az utolsó ok sincs, akkor végképp mivel indokolnám a cserét, ugye...
Jó, még ide tartozik, tehát elmondom, hogy az 58 centis, alapméretes kormányok idejében vettem 2014 alapanyagú kormányt kettőt is (BBB és Oval), és oda meg vissza voltam tőle, hogy papírvékony falak mellett is merevebbek voltak, mint a gagyi vastag falú kormányaim azelőtt.
És feltűnt, hogy a Procraftból az alu 10e körül pont 2014-ből van... Vagy azt választanám, vagy UNO-t, mert azzal meg tök jó tapasztalataim vannak stucnik terén (kidolgozás, ötletes befogó, súly, ár).
szerk.: közben rájöttem, hogy az R2-nél egy tizessel olcsóbb a PRC szénszálas.
annyiért még talán oda is adnám, de ha nem, hát építek alá egy bringát.
- ZolkoW likes this
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#132
Posted 2019. July 02. - 21:23
Ez tutira kényelmes lenne, ami a szögeit illeti, picit tán hosszú is, és ha igaz az adat, még hangyányit könnyebb is az enyémnél. De ha alut akarnék, szerintem megállnék valami olcsóbbnál. Egész sok kormányom van itthon, és talán kettőt vettem újonnan, mondjuk ez igaz - itt is tetten érhető a spórolás
Most motiváló tényező a súlycsökkentés, és hogy a karbont én is jobb alapanyagnak tartom (tartanám) erre a célra. Ja, meg hogy a jelenlegit sajnos szerencsére levágtam 66 centisre, mert akkor az tűnt jónak, de már örülnék, ha hosszabb lenne kicsivel. Namost ha ez az utolsó ok sincs, akkor végképp mivel indokolnám a cserét, ugye...
Jó, még ide tartozik, tehát elmondom, hogy az 58 centis, alapméretes kormányok idejében vettem 2014 alapanyagú kormányt kettőt is (BBB és Oval), és oda meg vissza voltam tőle, hogy papírvékony falak mellett is merevebbek voltak, mint a gagyi vastag falú kormányaim azelőtt.
És feltűnt, hogy a Procraftból az alu 10e körül pont 2014-ből van... Vagy azt választanám, vagy UNO-t, mert azzal meg tök jó tapasztalataim vannak stucnik terén (kidolgozás, ötletes befogó, súly, ár).
szerk.: közben rájöttem, hogy az R2-nél egy tizessel olcsóbb a PRC szénszálas.
Edited by ZolkoW, 2019. July 02. - 21:24.
#133
Posted 2019. July 02. - 20:47
Gondolkodom karbon kormányban ("egyenes", 710-720mm körüli, 31,8-as befogós, jó lenne minimum 9 fokos hátrahajlású), és egy ideje nézegetem a kínaiktól kezdve az Exoticon át (sajnos csak 6 fokos van nekik) a nekem már márkásnak számító gyártókat is, árban nagyon max a 40e, de igazából már az is fáj. Egyébként szívesen megvennék kínait is, van olyan, aminek szinte 100%-ban jók a visszajelzései, de ezt is fenntartással kezelem, meg azt is, amikor ott van lefényképezve az EN-xxxxx szabvány szerinti vizsgálat jegyzőkönyve, mert... na mindegy.
Az a kérdésem, hogy van valami, amit nem ismerek, elsiklottam felette, tudnom kéne, és jó vétel?
A Niner adná magát, de az ~40. Ausztráliából nem küldik, pedig ott jobb áron láttam..
Aztán https://www.bike24.c...;product=277514 Pro 760 mm-es 102 EUR. Eddig talán ez a legesélyesebb, mégsem 40, és gondolom nem kell attól tartanom, hogy pontatlan az átmérő, vagy belenézek a csőbe, és szanaszét állnak a szénrostok..
(most nézem, megint van a 720-as hosszban is, pár napja out of stock volt)
Szóval van ennél jobb vétel?
https://www.bike24.c...;product=277508 csak aztán megveszitek előlem azt a 3 darabot..
Kínainál 3 dolgot tudok elképzelni:
-tényleg gyenge, és el is törik
-szar kidolgozás, de nem törik el, egész végig azon agyalok, milyen lenne egy normális, és félni fogok vele, majd egyszercsak lecserélem
-hibátlan kidolgozás, bizalomgerjesztő, és még jó is: talán egy ilyennel ellennék, de nem igazán tudom előre, hogy melyik, ami ilyen
+extra eset: pöpec kidolgozás, minden stimmel, de eltörik: hát, el tudom képzelni, rendben, legyen négy eset.
ahelyett, hogy megvennéd a Salsa Salt 2 kormányomat... 750mm/11°, alu és persze nem ilyen kartonkönnyű, de spórolnál 50-60 eurót és nem kellene azon aggódni, mibe fogsz kapaszkodni, ha a kormányba már nem lesz miért...
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#134
Posted 2019. July 02. - 11:22
Gondolkodom karbon kormányban ("egyenes", 710-720mm körüli, 31,8-as befogós, jó lenne minimum 9 fokos hátrahajlású), és egy ideje nézegetem a kínaiktól kezdve az Exoticon át (sajnos csak 6 fokos van nekik) a nekem már márkásnak számító gyártókat is, árban nagyon max a 40e, de igazából már az is fáj. Egyébként szívesen megvennék kínait is, van olyan, aminek szinte 100%-ban jók a visszajelzései, de ezt is fenntartással kezelem, meg azt is, amikor ott van lefényképezve az EN-xxxxx szabvány szerinti vizsgálat jegyzőkönyve, mert... na mindegy.
Az a kérdésem, hogy van valami, amit nem ismerek, elsiklottam felette, tudnom kéne, és jó vétel?
A Niner adná magát, de az ~40. Ausztráliából nem küldik, pedig ott jobb áron láttam..
Aztán https://www.bike24.c...;product=277514 Pro 760 mm-es 102 EUR. Eddig talán ez a legesélyesebb, mégsem 40, és gondolom nem kell attól tartanom, hogy pontatlan az átmérő, vagy belenézek a csőbe, és szanaszét állnak a szénrostok..
(most nézem, megint van a 720-as hosszban is, pár napja out of stock volt)
Szóval van ennél jobb vétel?
https://www.bike24.c...;product=277508 csak aztán megveszitek előlem azt a 3 darabot..
Kínainál 3 dolgot tudok elképzelni:
-tényleg gyenge, és el is törik
-szar kidolgozás, de nem törik el, egész végig azon agyalok, milyen lenne egy normális, és félni fogok vele, majd egyszercsak lecserélem
-hibátlan kidolgozás, bizalomgerjesztő, és még jó is: talán egy ilyennel ellennék, de nem igazán tudom előre, hogy melyik, ami ilyen
+extra eset: pöpec kidolgozás, minden stimmel, de eltörik: hát, el tudom képzelni, rendben, legyen négy eset.
#135
Posted 2019. March 14. - 16:17
Én úgy látom átfutva a tesztet, hogy aki eddig Syntace párti/megszállott volt (mint én) annak nem sok értelme van másra váltani ha az adott összeget szeretné karbonra költeni (200 €) kormány kapcsán. A Newmen olcsóbbik kormánya mondjuk ár/érték arányban befutó lett, de akinek most Syntace van annak a kormányszára is az és talán egységben gondolkodunk. Én biztosan. A drágábbik Newmen egyértelműen felejtős a teszt alapján. Amúgy a márka szimpatikus, kereket azt tőlük vettem és egyelőre nem bántam meg (tartósságról majd később és másik topicban ).
Az új Superlight (199g) karbonjuk volt 780 mm szélességben, hozta a szokásos formát.
Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)
#136
Posted 2019. March 13. - 16:30
ennél az adjustment plate az a három vékony alátét? és akkor azokat kihagyod/belülre teszed a szorosságtól függően? nekem a vázhoz hasonlót adtak, egy alátéttel, amit kívülre tettem, mert úgy tűnt logikusnak, hogy akkor az legyen a kormányszár és a nagy takarólemez között..
én ezt valójában nem tudom. A fejemben még az él, hogy kormánycsapágy alkatrészeket külön-külön nem igen lehet beszerezni/összepárosítani. Csupán csak remélem, hogy egy magas kupak ledobása után egy ilyen alacsonyat csak rá kell tenni a központosító fölé, és kész. Simán lehet, hogy túl nagy lesz a rés, vagy valami bele ér majd valamibe és nem működik.
Igazából mivel az ipari csapágyak teljesen tömítettek, én szemrebbenés nélkül húznám rá a stucnit a központosítóra az alábbiak szerint, de ez azért nem olyan elegáns.
Edited by Mars, 2019. March 13. - 16:31.
#137
Posted 2019. March 13. - 13:29
ennél az adjustment plate az a három vékony alátét? és akkor azokat kihagyod/belülre teszed a szorosságtól függően? nekem a vázhoz hasonlót adtak, egy alátéttel, amit kívülre tettem, mert úgy tűnt logikusnak, hogy akkor az legyen a kormányszár és a nagy takarólemez között..
#138
Posted 2019. March 13. - 11:19
http://www.woodmanco...13 下午 05:13:59#
Az ilyen jellegű alacsony felső kormánycsapágy záró fedelek mennyire univerzálisak?
Nem értem, hogy a gyártók miért csinálnak ilyen magas felső zárókat, mikor ha valakinek magasabb pozíció kell, még mindig tehet be ahead alátétet a stucni alá... aki bezzeg alacsonyabbat akar, az meg van lőve, mert ezt nem lehet csak úgy kivenni (illetve nem túl elegáns) mint egy ahead kupakot.
#139
Posted 2019. March 12. - 22:59
Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)
Az új Superlight (199g) karbonjuk volt 780 mm szélességben, hozta a szokásos formát.
#140
Posted 2019. March 12. - 22:44
Te láttad az egész tesztet ? És a Syntace-ek hozták a szokásos formát ? Az alu is gondolom többet bírt, mint sok karbon. (remélem)