Jelentkezz be Regisztrálj
Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
#2681
Posted 2008. September 17. - 13:18
#2682
Posted 2008. September 17. - 12:18
itt szerintem van egy kis kavar.
a karbon kormany nem azert kenyelmes, mert "hajlik" hanem mert elnyeli a rezgeseket, legalabbis jobban mint az aluminium. Ez az anyag tulajdonsagabol, adodik, nem abbol hogy kolbaszol le-fel.
gondoljunk mar bele, hogy vajon miert van a versenycipoknek karbon talpa? azert mert hajlik?
Mert a mûanyagnál merevebb, de az alunál nem. Persze egy vékonyfalú alu kormány már majdnem olyan rugalmas, mint a karbon.
A sebesség mindent megold.
#2683
Posted 2008. September 17. - 12:12
a karbon kormany nem azert kenyelmes, mert "hajlik" hanem mert elnyeli a rezgeseket, legalabbis jobban mint az aluminium. Ez az anyag tulajdonsagabol, adodik, nem abbol hogy kolbaszol le-fel.
gondoljunk mar bele, hogy vajon miert van a versenycipoknek karbon talpa? azert mert hajlik?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2684
Posted 2008. September 17. - 10:22
Pontosan miért is?
Alapvetõen országúton számít a kormány merevsége és ott nincs rugóút, láttam már sprint közben eltörõ kormányt nagy versenyen, a 31,8as általában erõsebb is. Montin is érezhetõ, hogy mennyire merev a kormány, pl egy 10x10mp-es sprintedzésen érzem ahogy össze-vissza hajlik a kormány (pedig nekem egy jó fajta nem könnyû kormányom van) és persze minden a bringán , merevebb kormány nagyobb biztonság érzetet ad, van karbon kormányon, abban van már beépített rugóút is, nagyon sokat hajlik. Egyébként 25,4es kormányom van és az is marad, amíg lehet kapni.
A sebesség mindent megold.
#2685
Posted 2008. September 17. - 08:46
#2686
Posted 2008. September 16. - 15:44
tulajdonképpen mit számít milyen merev a kormány (mármint 2 normális kormány esetében) ha egyszer kiállva tekeréskor cibálod egyedül, de akkor meg elég vicces ezen tipródni, meg hogy mennyi energiát vesz el a az a néhány miliméter amit megmozdulhat, amikor egy 10-12 cm-t mozgó telóval meg 2 cm rugózó gumival nyomjuk
vagy nem?
Nem
A sebesség mindent megold.
#2687
Posted 2008. September 16. - 14:45
vagy nem?
#2688
Posted 2008. September 12. - 13:19
Yeti ARC F1
Easton Monkeylite SL
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2689
Posted 2008. September 12. - 10:47
Kormány vásárlás elõtt állok. Rizer, OS xc-maratonra. Felmerült az elvi lehetõség, hogy carbon legyen. Nem vagyok sznob, csak egyszerûen szeretnék egy könnyû, erõs, kényelmes és tartós kormányt. Csak, hogy monjak egy konkrét darabot pl. Ritchey Wcs (vagy hasonló kategória )tömegen és a májer faktoron kívûl éreztehõ-e különbség egy jó alu kormányhoz képest? Merevség, rezgés elnyelés meg akármi ami eszembe se jut. Gyakorlati tapasztalatok érdekelnének.
mbaction-ban volt egy összehasonlító teszt
karbon lényegesen kényelmesebb elnyeli a rezgést stb. ellenben mászásnál és gyorsításnál "hajlik" és nem elég hatékony
de a karbon kormányok is mások és mások egyik ennek az embernek jobb másik annak
de a lényeget jól gondoltad... ha lesz rá keret én is beszerzek egy karbont tavaszra
#2690
Posted 2008. September 12. - 10:19
#2691
Posted 2008. September 09. - 18:27
Na ugye. És szerintem ez a kötegelõs dolog elég gagyi. Olcsósításnak tûnik. Ellenben a kötegelõk többségével kompatibilis.
Tényleg gagyi ocsítás. Egyetlen elõnye hogy könnyen pótolható és általában stucnira is szerelhetõ így a cucc. Nem tart olyan erõsen mint egy jó bilincs.
Nekem jelenleg a cateye tekerõs bilincse tûnik a legprofibb megoldásnak. Cserébe drága.
#2692
Posted 2008. September 08. - 20:08
1éves cateye lámpa nem fért el, és nem lehetett hozzá kapni nagy bilincset...a modern órák, és egyéb kiegészítõk kompatibilisek ezekkel a kormányokkal;)
óra mehet stucnira is, ha hosszabb 80mm-nélAz újabb órákhoz vagy adnak 31.8-as bilincset is, de ami még jobb: szinte minden gyártó áttért a vezeték kötegelõre.
most emiatt sigma befõttesgumis óra van, hát, egy-két ugrás után már a kerékre világít, annyira nem stabil
#2693
Posted 2008. September 08. - 16:43
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2694
Posted 2008. September 08. - 14:49
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2695
Posted 2008. September 08. - 14:33
Viszont egy 08 xt dc-vel és egy pushlockkal nagyon megszenvedtem (pedig ez csak két bilincs), alig tudtam felpaszírozni, tényleg kevés a hely...
#2696
Posted 2008. September 08. - 10:27
fékkar, váltókar, markolat elfér, na meg az IT, esetleg poploc is - a többi mehet a kövér részre
#2697
Posted 2008. September 08. - 10:05
X
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#2698
Posted 2008. September 07. - 20:45
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#2699
Posted 2008. September 07. - 20:28
Sztem. ez az OS-os dolog inkább marketing miatt jött ki,bár azt mondják rá h. merevebb de én nem éreztem különbséget.
Hány kg vagy?
Errõl egy 85kg-s sprintert kellene megkérdezni.
A sebesség mindent megold.