Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Please log in to reply
6413 replies to this topic

#201
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Nem az a két csavarral rögzített kis műanyag ütköző kotyog, hanem a párja, a gyűrű, ami a kormánycsapágy tetején van. Illetve szeintem vagy maga a kormánycsapágy lötyög, vagy a csapágyház a vázban - ha van ilyen egyáltalán. (Ez nagyobb baj lenne.)

 

nem ártana szétszedni és megnézni, találgatás helyett. ha nem megy, irány egy szerelő, Gyurcsók ma nem rendel.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#202
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts
Nem az a két csavarral rögzített kis műanyag ütköző kotyog, hanem a párja, a gyűrű, ami a kormánycsapágy tetején van. Illetve szeintem vagy maga a kormánycsapágy lötyög, vagy a csapágyház a vázban - ha van ilyen egyáltalán. (Ez nagyobb baj lenne.)

#203
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 158 posts

Sziasztok!

 

Egy Grand Canyon CF SL montim van. Egy ideje feltűnt, hogy köves úton lefelé egyre csörömpölősebb a bringa eleje. Nézegettem, de az első féket behúzva és a gépet tologatva nem volt egyértelmű, hogy mi a baj. Mostanra viszont már annyira csörömpöl, hogy rászántam az időt, addig nézegettem, amíg egyértelművé vált, hogy a kormánycsapágy körül van a probléma. Eddig azért nem tudtam azonosítani, mert egyrészt a telót fogdostam a becsúszószárnál, másrészt a teló vázba csatlakozását a váz alatt. Most este viszont a váz fölött néztem/fogdostam a villanyakat: és bizony egyértelmű, hogy itt kotyog valami. Méghozzá ez a bizonyos IPU, azaz "impact protection unit" (http://www.mtb-check...ection-unit.jpg ) mozog a vázhoz képest, mondjuk 0.1mm-et (durva becslés). Van ennek a dolognak egy csavarja, az nem volt kilazulva, illetve a stucni meglazítása, és a villa tetején lévő csavar (bocs, nem tudom, mi a neve) finom meghúzása nem változtat a dolgon.

 

Nem szedtem még szét ilyet, nem tudom, mi mihez és hogyan rögzül, nem látom át, pontosan mi is a probléma gyökere. Van erre tippetek?

 

(Ezt az IPU-t egyébként így elsőre nem tudtam leszedni, hiába csavartam ki a csavarját, nem lehetett csak úgy leemelni, mint ahogy halvány emlékeim szerint egy normál, IPU nélküli esetben a csapágy (?) tetejét, ez elég masszívan ott van. Ezt belepréselhették a vázba?)

 

Vasárnap Mátra Maraton, addig nem túl reményteli, hogy találjak szervízt, aki ezt gatyába rázná. És itt jön a fő kérdés: Okozhatok kárt a vázban ha ezt még tovább használom így kotyogósan, csörömpölősen?

Ha azt a 2 csavart kicsavarod, nem jön le az elfordulás gátló a vázról ? Lötyög de nem lehet levenni ?

Tömj alá egy gumibelsőből egy mini kis darabkát, akkor nem fog lötyögni, zörögni.



#204
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 posts

Sziasztok!

 

Egy Grand Canyon CF SL montim van. Egy ideje feltűnt, hogy köves úton lefelé egyre csörömpölősebb a bringa eleje. Nézegettem, de az első féket behúzva és a gépet tologatva nem volt egyértelmű, hogy mi a baj. Mostanra viszont már annyira csörömpöl, hogy rászántam az időt, addig nézegettem, amíg egyértelművé vált, hogy a kormánycsapágy körül van a probléma. Eddig azért nem tudtam azonosítani, mert egyrészt a telót fogdostam a becsúszószárnál, másrészt a teló vázba csatlakozását a váz alatt. Most este viszont a váz fölött néztem/fogdostam a villanyakat: és bizony egyértelmű, hogy itt kotyog valami. Méghozzá ez a bizonyos IPU, azaz "impact protection unit" (http://www.mtb-check...ection-unit.jpg ) mozog a vázhoz képest, mondjuk 0.1mm-et (durva becslés). Van ennek a dolognak egy csavarja, az nem volt kilazulva, illetve a stucni meglazítása, és a villa tetején lévő csavar (bocs, nem tudom, mi a neve) finom meghúzása nem változtat a dolgon.

 

Nem szedtem még szét ilyet, nem tudom, mi mihez és hogyan rögzül, nem látom át, pontosan mi is a probléma gyökere. Van erre tippetek?

 

(Ezt az IPU-t egyébként így elsőre nem tudtam leszedni, hiába csavartam ki a csavarját, nem lehetett csak úgy leemelni, mint ahogy halvány emlékeim szerint egy normál, IPU nélküli esetben a csapágy (?) tetejét, ez elég masszívan ott van. Ezt belepréselhették a vázba?)

 

Vasárnap Mátra Maraton, addig nem túl reményteli, hogy találjak szervízt, aki ezt gatyába rázná. És itt jön a fő kérdés: Okozhatok kárt a vázban ha ezt még tovább használom így kotyogósan, csörömpölősen?



#205
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,700 posts

nem akkor tekeredik jobban a csuklód, ha kevesebb a visszahajlás (egyenesebb a kormány) ?

 



#206
Vasinger

Vasinger

    fórumtag

  • fórumtag
  • 57 posts

Sziasztok!

 

Egy Grand Canyon 6.9-en szeretnék kormányt cserélni. Eredetileg egy IRIDIUM \ 3 - 5 \ FLATBAR van rajta, amely 700 mm széles és nincs benne nagy emelés. Ezt a kettőt tudom róla, egyedül a visszahajlás mértékét nem tudom pontosan.

 

Azért szeretném lecserélni, mert talán túlságosan visszahajlik számomra és így a csuklóm picit kitekeredik a szélére mikor fogom a kormányt. Kevesebb visszahajlással és/vagy szélesebb kormánnyal szerintem nem lenne gond.

 

Szerintetek jól látom a helyzetet?

 

Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező kormányt ajánlotok helyére?

 

Kép a kormányról:

207_912384264.jpg



#207
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Vadászati szezonban nem mernék vele az erdőbe menni. :)

Meg szarvasbőgéskor sem...


Edited by marton, 2017. June 17. - 20:25.

  • zeezoltano likes this
Marci

#208
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2,025 posts
Na ezt túltolták a kínaiak...

https://m.aliexpress...12d094#autostay
  • zeezoltano likes this
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#209
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Sziasztok csökkenteném a villa szögemet ami 70.5˙ és technikásabb lejtőzéseknél kívánnám a laposabbat. Kérdésem ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?Esetleg a canecrek eredetijével az angleset-tel?

 http://www.workscomp...-tube-181-p.asp

1.5-degree-ec44-ec49-to-suit-tapered-ste


Edited by zeezoltano, 2017. May 14. - 21:33.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#210
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

valószínűleg egy fordítva betett gumi hézagoló volt a tettes

 

egyébként annyira rég szedtem szét hogy elfelejtettem mennyi az alu stucninak a karbon villanyakon az ajánlott nyomatéka

 

5 Nm-re állítottam be most, de még lehet hogy ez is sok



#211
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom

 

lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma

 

 

 

gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét

 

 

- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál

 

- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene

 

- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve

 

- fékpofák és a felni oké

 

- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna

 

- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz

Van az úgy néha, a fék gumi és a felni anyaga nem szereti egymást.



#212
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

sziasztok, azt hiszem ebbe a topikba illik az aktuális tipródásom

 

lejtőn , első fékkel lassítva beremeg a bringa eleje, illetve komolyabb úthibáknál is előjön a probléma

 

 

 

gondolom a lejtőzés közben azért könnyebb produkálni a jelenséget mert nagyobb súly terheli a bringa elejét

 

 

- kormánycsapágy: szerintem jó...álló helyzetben befékezve és a bringát mozgatva = zéró mozgás a kormcsapinál

 

- persze biztosan lehet még a kcs-n állítani, mielőtt szorulni kezdene

 

- 32 küllő, 3x...nincsenek határig tépve

 

- fékpofák és a felni oké

 

- mi lehet még? ha a fékváltókar nem lenne elég szorosan a kormányra húzva, gondolom már elmozdult volna

 

- másik elsőkerékkel még nem próbáltam, lehet hogy az is közelebb vinne a megoldáshoz

 

 



#213
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 posts

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 

Ajánlásról szó sincs, pusztán el tudnám képzelni. De ha ott is gramm mánia van akkor úgyis tárgytalan.



#214
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#215
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Hát a cyclocrossba szerintem ne ajánlgasd mert ugyanolyan a grammániázás van mint az outiban csak a z állandó kigyorsitások miatt még nagyobb a jelentősége. Az lehet hogy tompítana a rázkódáson azonban a egyik legintenzívebb kerékpársportba egy nyiklő-nyakló a kormányzást jelentősen rontó alkatrészt beépíteni szerintem botorság, mikor a kanyarodásban lehet a legjobban időt nyerni.

 


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#216
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 posts

A nyereg fórumban felvetődött, hogy mivel ezt a stucit használom írjak róla egy pár szót, illetve, hogy mennyiben másabb mint azok amiket régen lehetett kapni.

 

Mielőtt megvettem előtte azért amennyire lehetett utánna olvastam. Nem találták fel a spanyolviaszt, nem is állítják, inkább megreformálták azt. Maga a stucni kinézete semmiben sem különbözik egy ma kapható stucnitól. Olyannyira, hogy a hetekben rakattam be egy boltban új koránycsapágyakat és a szervízben nem is vették észre, hogy nem rendes stucni van benne. Maga az elv az, hogy a stucniban 2 db elasztomer "dugó" van, illetve egy iparicsapis tengely mentén tud mozogni. A legnagyobb különbség a régen kapható rugós stucniktól az, hogy itt nem jó 5 cm-es úton mozog a stucni, hanem mindössze 1-2 cm-t. Ez fontos szempont, mivel a régi stucnikra a legnagyobb panasz az volt, hogy radikálisan megváltoztatta mozgáskor az üléspozíciót és hihetelen kényelmetlen volt ezáltal nemcsak akkor amikor éppen dolgozott egy bukkanó miatt, hanem fékezéskor is ami ráadásul balesetveszélyes is lehetett akár. Ennél a stucninál azonban ilyet nem tapasztaltam. Persze az első hétben nagyon fura volt már csak az a kis mozgás is amit végzett, mostanra már szinte nem is veszem észre, hogy egyáltalán rugózik.

 

Viszont vannak azért negatívumai is:

 

1. előtte egy 35° emelésű, 60mm-es stucnim volt, ebből viszont 6°-os emelésű és 90mm hosszú a legkisebb kivitel. Ezt nehezen sikerült megszoknom, kellett legalább 2 hét és egy új villa ahhoz, hogy most már azt mondhassam, hogy teljesen rendben van.

 

2. a súlya: 238 g-tól indul és érezhetően növeli a  bringa elejének súlyát még úgyis, hogy agydinamót használok.

 

3. az ára: egyáltalán nem olcsó, ami esetünkben 140 $-t jelent.

 

4. hidegben az elasztomerek megkeményednek, nem dolgoznak annyira mint melegebb időben.

 

Lehet a stucni mellé kiegészítőket is venni, mint például garminokhoz tartókonzolt, amit az elejére lehet felcsavarozni, illetve szűkítőket, mivel alpból 31,8-as kormányhoz készültek.

 

Nekem az eddigi tapasztalatom az, hogy megérte a beruházást. Szépen teszi a dolgát, a mellékelt leírásban pedig egy nagyjábóli beállítást lehet találni arra vonatkozóan, hogy milyen elasztomerekkel lehet használni a stucnit: más-más elasztomer kell egy országúti és egyenes kormányhoz, illetve a kerékpáros súlyához. 5 db különböző keménységű elasztomert adnak mellé, ezeknek a kombinációjával lehet beállítani a rugózás milyenségét.

 

Nem vagyok egy technikai guru, gondolom ez látszik az írásomból, inkább csak lelkes amatőr, viszont az angolul tudóknak egy jóval részletesebb véleményt belinkelnék, ahol még jobban kibontva ostztja meg véleményét egy olasz kerékpáros: http://www.elessarbicycle.it

 

A végére még annyit, hogy jellemzően városban használom a bringámat, kicsivel ritkábban túrázgatni. A magyar úthálózathoz szerintem kíváló kiegészítés lehet, illetve még egy helyen tudnám elképzelni, az pedig a cyclocross szakág, illetve esetlegesen outisoknál, bár ott a súlya valószínűleg igencsak visszatartó erejű lehet.



#217
Hurkamurka

Hurkamurka

    fórumtag

  • fórumtag
  • 37 posts

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!

 

Megrendeltem a linkelt verziót, elég jó véleménnyel voltak róla ali-n. Kíváncsian várom a fejleményeket. Egyébként én is a könnyebb kiszedhetőség miatt választottam ezt a rózsa helyett, még ha nem is szedném ki soha a rózsát, jó az a tudat, hogy egyszerűen kiszedhetem amikor csak kedvem tartja.



#218
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

de miért akarnád kivenni?

 

 

 

na igen, a beütött rózsa is messziről ordít, annyira "un-elegáns". :D

Hát, én jobb szeretem így.

 

Főleg, hogy mikor a felső rózsát kifúrtuk, röhögve konstatáltuk, hogy még alatta is van egy rózsa mélyebbre ütve.

 

Így "deflorálva" elegánsabb. Bár a pluszba rágesztetett villanyak ultragány, de hé! Még itt vagyok :D



#219
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Igazából nem kellett csak festés miatt kiszedni. Szeretem ha valami roncsolás nélkül bontható. Ha van jobb megoldás valamire akkor szeretem azt használni.
  • Vejne likes this

#220
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,025 posts

Acél nyaknál semmi jelentősége, hogy mekkora felületen támaszkodik. Azért szeretem én is, mert könnyen kiszedhető.

 

de miért akarnád kivenni?

 

 

nem a linkeltet, mert colos acélvillám van.

 

de ugyanolyan. hosszú-támaszt-fekszik. 

 

és elegánsabb a beütött rózsától.

 

na igen, a beütött rózsa is messziről ordít, annyira "un-elegáns". :D


Edited by Kisherceg, 2017. February 24. - 20:24.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"