Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy
Started by
bigtom
, 2002. July 25. 10:51
#2321
Posted 2009. August 09. - 18:45

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, ha villát váltok, akkor a régi villából ki lehet venni az ahead rózsát (lefelé kiütésre gondoltam), vagy az csak egyszer használatos?
Köszi
Olyan kérdésem lenne, ha villát váltok, akkor a régi villából ki lehet venni az ahead rózsát (lefelé kiütésre gondoltam), vagy az csak egyszer használatos?
Köszi
#2322
Posted 2009. August 06. - 13:08

minden rendben van a csapágyal most préseltettem bele 20mm en ül a vázban azzal nincs gond.a golyók szépen gurulnak a pályán bõven be lett zsírozva. én a headlock ot megtartanám mert régen szépen be lehetett álítani.ugy probáltam most hogy az egész bicót megforditottam két székre feltettem a két kormány véget (mint egy aknában) és aláfeküdve álitottam be.ugye ilyenkor a teló a kerékkel teljes tömegel rányom a csészére azt ugy néz ki most jó:Dne nevessetek tényleg mindnehogy probáltam már:S
#2323
Posted 2009. August 06. - 12:56

#2324
Posted 2009. August 06. - 11:37

az a trukk hogy dobd el a headlockot ivesen vall folott, es hasznald a kormos diot amit a kormanycsapagyhoz adtak.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2325
Posted 2009. August 06. - 11:37

#2326
Posted 2009. August 06. - 11:34

hy lenen egy roblémám a csapágy baálítással.vagy túl feszes vagy kotyog headlock ot használok ráfeszitem hogy ne kotyogjon de akor meg beáll a csapágy.már kb negyed fordulatokkal álítom a headock ot de még mindig fennál a probléma.vanna ennek valami trükje?eddig minidg siekrült:S
(syncross factory dh2 es csapágy új)
(syncross factory dh2 es csapágy új)
#2327
Posted 2009. August 06. - 10:15

Gondolom az Ahead kupak csavarjával a kormányszár csavar(ok) meghúzása elõtt belõtted a csapágy feszességét
#2328
Posted 2009. August 06. - 10:13

Hali!
Kiszettem a villát a vázbõl de amikor vissza akarom rakni, akárhogy húzom rá a kormányszárat kotyog az egész
tudja valaki hogy mit hagytam ki vagy basztam el?
Kiszettem a villát a vázbõl de amikor vissza akarom rakni, akárhogy húzom rá a kormányszárat kotyog az egész
tudja valaki hogy mit hagytam ki vagy basztam el?
Taposd a pedált és hallgass metált
eladó cuccok
eladó cuccok
#2329
Posted 2009. August 03. - 08:29

Kétféle méret van, 45 és 46 mm-es. Milyen volt benne eddig és milyet vettél?Lemértem tolómérõvel a fejcsõ belsõ átmérõjét ami kb.: 43,5-43,6mm, ezután lemértem a kormánycsapágy külsõ átmérõjét, ami viszont 44,5mm. Azaz kb.: 1mm különbség van a kettõ méret között. Ekkora csapágy való bele, vagy létezik pont 1mm-rel kisebb is?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2330
Posted 2009. August 02. - 23:53

#2331
Posted 2009. August 02. - 23:36

ovatosan de hatarozottan fadarabbal vagy gumikalapaccsal usd meg a villanyakat felulrol. tegyel valami rongyot a villa ala, es ne emeld tul magasra, hogy ne essen nagyot. es probald megjegyezni hogy a kormanycsapagy reszeit milyen sorrendben kell majd visszarakni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2332
Posted 2009. August 02. - 18:27

Sziasztok!
Ki szeretném venni a villámat a vázból, odáig eljutottam, hogy leszedtem a stucnit. Na most innentõl az "F" erõ a megoldás, vagy van valami egyéb módja is?
Ki szeretném venni a villámat a vázból, odáig eljutottam, hogy leszedtem a stucnit. Na most innentõl az "F" erõ a megoldás, vagy van valami egyéb módja is?
#2333
Posted 2009. July 31. - 00:01

Sziasztok!
Vettem egy vázat amibe integrált kormánycsapágy való. A probléma az, hogy eddig csak félintegrált kormánycsapágyakkal volt dolgom, így nem merem addig beszerelni, ameddig nem vagyok biztos a dolgomban.
Lemértem tolómérõvel a fejcsõ belsõ átmérõjét ami kb.: 43,5-43,6mm, ezután lemértem a kormánycsapágy külsõ átmérõjét, ami viszont 44,5mm. Azaz kb.: 1mm különbség van a kettõ méret között. Ekkora csapágy való bele, vagy létezik pont 1mm-rel kisebb is? Azt mondták, hogy bele kell ütni egy deszka meg egy kalapács segítségével, de félek, hogy ez az 1mm sok lesz, és a fejcsõ nem fogja bírni ezt a terhelést!
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Vettem egy vázat amibe integrált kormánycsapágy való. A probléma az, hogy eddig csak félintegrált kormánycsapágyakkal volt dolgom, így nem merem addig beszerelni, ameddig nem vagyok biztos a dolgomban.
Lemértem tolómérõvel a fejcsõ belsõ átmérõjét ami kb.: 43,5-43,6mm, ezután lemértem a kormánycsapágy külsõ átmérõjét, ami viszont 44,5mm. Azaz kb.: 1mm különbség van a kettõ méret között. Ekkora csapágy való bele, vagy létezik pont 1mm-rel kisebb is? Azt mondták, hogy bele kell ütni egy deszka meg egy kalapács segítségével, de félek, hogy ez az 1mm sok lesz, és a fejcsõ nem fogja bírni ezt a terhelést!
Segítségeteket elõre is köszönöm!
Szép dolog meghalni a hazáért, de hasznosabb élni érte!
#2334
Posted 2009. July 30. - 20:45

Na,megfordítottam a stucnit,és valamivel jobbnak érzem.De a rendes próba csak holnap lesz,ez csak rövidtáv volt,ráadásul táskával,amit normális ember a fél vállára akaszt,és nem biciklizéshez használja:D
#2335
Posted 2009. July 30. - 15:35

#2336
Posted 2009. July 30. - 14:29

Lazítsd meg a 2 (ritkább esetben 1) csavart, ami a kormányszárat a villanyakra rögzíti. Ezután húzz egy picit azon a csavaron, aminek a feje felfelé áll és a villanyakban van. Állítsd be kerékkel párhuzamosra a kormányszárat (ha közben vigyáztál, hogy ne állítódjon el akkor ez a lépés kimaradhat) és húzd meg a 2 csavart.Sziasztok!
Olyan jellegû kérdésem lenne, hogy miként lehet a kormánycsapágyon húzni, ha egy leheletnyit lötyög benne a villa?
Köszi
Földesi Gergely
A sebesség mindent megold.
#2337
Posted 2009. July 30. - 13:59

Sziasztok!
Olyan jellegû kérdésem lenne, hogy miként lehet a kormánycsapágyon húzni, ha egy leheletnyit lötyög benne a villa?
Köszi
Földesi Gergely
Olyan jellegû kérdésem lenne, hogy miként lehet a kormánycsapágyon húzni, ha egy leheletnyit lötyög benne a villa?
Köszi
Földesi Gergely
#2338
Posted 2009. July 29. - 22:10

Stucni (állítható vagy magasabb emelésû), egyenes helyett riser vagy magasabb emelésû riser kormány. Feltételezve, hogy akkora hosszúságú a villanyak, és úgy van szerelve a gép, hogy további hézagolókat már nem lehet elhelyezni a stucni alatt.
#2339
Posted 2009. July 29. - 22:08

Sziasztok!Amatõr kérdés következik.Most vettem egy Magellan Polaris-t zsír újjan.Lehet még a gyárilag beállított kormány magasságon emelni,vagy csak lejjebb megy?
#2340
Posted 2009. July 29. - 21:05

Köszi!
Azt olvastam,egy pár centit elõre kell tolni,és akkor a lehetõ legjobb lesz,mivel kijjebb már nem húzhatom a nyeregcsövet,alacsonyabban meg rosszabb lenne.Vízszintes is,szóval majdnem jó,picit keményebbnek kéne lennie,meg talán szélesebbnek,bár így is eléggé szélesnek tartom.
Azt olvastam,egy pár centit elõre kell tolni,és akkor a lehetõ legjobb lesz,mivel kijjebb már nem húzhatom a nyeregcsövet,alacsonyabban meg rosszabb lenne.Vízszintes is,szóval majdnem jó,picit keményebbnek kéne lennie,meg talán szélesebbnek,bár így is eléggé szélesnek tartom.