Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Kormány, kormányszár, kormánycsapágy

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6413 hozzászólás a témában

#2321
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
hy lenen egy roblémám a csapágy baálítással.vagy túl feszes vagy kotyog headlock ot használok ráfeszitem hogy ne kotyogjon de akor meg beáll a csapágy.már kb negyed fordulatokkal álítom a headock ot de még mindig fennál a probléma.vanna ennek valami trükje?eddig minidg siekrült:S

(syncross factory dh2 es csapágy új)

#2322
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Gondolom az Ahead kupak csavarjával a kormányszár csavar(ok) meghúzása elõtt belõtted a csapágy feszességét

#2323
Demon

Demon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 314 hozzászólás
Hali!
Kiszettem a villát a vázbõl de amikor vissza akarom rakni, akárhogy húzom rá a kormányszárat kotyog az egész
tudja valaki hogy mit hagytam ki vagy basztam el?
Taposd a pedált és hallgass metált
eladó cuccok

#2324
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Lemértem tolómérõvel a fejcsõ belsõ átmérõjét ami kb.: 43,5-43,6mm, ezután lemértem a kormánycsapágy külsõ átmérõjét, ami viszont 44,5mm. Azaz kb.: 1mm különbség van a kettõ méret között. Ekkora csapágy való bele, vagy létezik pont 1mm-rel kisebb is?

Kétféle méret van, 45 és 46 mm-es. Milyen volt benne eddig és milyet vettél?

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2325
Földesi Gergõ

Földesi Gergõ

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Megpróbálom, köszi.

#2326
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ovatosan de hatarozottan fadarabbal vagy gumikalapaccsal usd meg a villanyakat felulrol. tegyel valami rongyot a villa ala, es ne emeld tul magasra, hogy ne essen nagyot. es probald megjegyezni hogy a kormanycsapagy reszeit milyen sorrendben kell majd visszarakni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#2327
Földesi Gergõ

Földesi Gergõ

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Sziasztok!

Ki szeretném venni a villámat a vázból, odáig eljutottam, hogy leszedtem a stucnit. Na most innentõl az "F" erõ a megoldás, vagy van valami egyéb módja is?

#2328
Pilisi Szittya

Pilisi Szittya

    vendég

  • fórumtag
  • 15 hozzászólás
Sziasztok!

Vettem egy vázat amibe integrált kormánycsapágy való. A probléma az, hogy eddig csak félintegrált kormánycsapágyakkal volt dolgom, így nem merem addig beszerelni, ameddig nem vagyok biztos a dolgomban.
Lemértem tolómérõvel a fejcsõ belsõ átmérõjét ami kb.: 43,5-43,6mm, ezután lemértem a kormánycsapágy külsõ átmérõjét, ami viszont 44,5mm. Azaz kb.: 1mm különbség van a kettõ méret között. Ekkora csapágy való bele, vagy létezik pont 1mm-rel kisebb is? Azt mondták, hogy bele kell ütni egy deszka meg egy kalapács segítségével, de félek, hogy ez az 1mm sok lesz, és a fejcsõ nem fogja bírni ezt a terhelést!
Segítségeteket elõre is köszönöm!

Szép dolog meghalni a hazáért, de hasznosabb élni érte!


#2329
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Na,megfordítottam a stucnit,és valamivel jobbnak érzem.De a rendes próba csak holnap lesz,ez csak rövidtáv volt,ráadásul táskával,amit normális ember a fél vállára akaszt,és nem biciklizéshez használja:D

#2330
Földesi Gergõ

Földesi Gergõ

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Sikerült, köszi!

#2331
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Olyan jellegû kérdésem lenne, hogy miként lehet a kormánycsapágyon húzni, ha egy leheletnyit lötyög benne a villa?

Köszi

Földesi Gergely

Lazítsd meg a 2 (ritkább esetben 1) csavart, ami a kormányszárat a villanyakra rögzíti. Ezután húzz egy picit azon a csavaron, aminek a feje felfelé áll és a villanyakban van. Állítsd be kerékkel párhuzamosra a kormányszárat (ha közben vigyáztál, hogy ne állítódjon el akkor ez a lépés kimaradhat) és húzd meg a 2 csavart.


A sebesség mindent megold.

 


#2332
Földesi Gergõ

Földesi Gergõ

    vendég

  • fórumtag
  • 56 hozzászólás
Sziasztok!

Olyan jellegû kérdésem lenne, hogy miként lehet a kormánycsapágyon húzni, ha egy leheletnyit lötyög benne a villa?

Köszi

Földesi Gergely

#2333
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Stucni (állítható vagy magasabb emelésû), egyenes helyett riser vagy magasabb emelésû riser kormány. Feltételezve, hogy akkora hosszúságú a villanyak, és úgy van szerelve a gép, hogy további hézagolókat már nem lehet elhelyezni a stucni alatt.


#2334
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Sziasztok!Amatõr kérdés következik.Most vettem egy Magellan Polaris-t zsír újjan.Lehet még a gyárilag beállított kormány magasságon emelni,vagy csak lejjebb megy?

#2335
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Köszi!
Azt olvastam,egy pár centit elõre kell tolni,és akkor a lehetõ legjobb lesz,mivel kijjebb már nem húzhatom a nyeregcsövet,alacsonyabban meg rosszabb lenne.Vízszintes is,szóval majdnem jó,picit keményebbnek kéne lennie,meg talán szélesebbnek,bár így is eléggé szélesnek tartom.

#2336
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Ha a stucnit meg akarom fordítani,akkor ugye csak leszerelem róla akormányt,kioldom a két csavart,ami fogja,lehúzom a villáról,megfordítom,egész folyamat csak most fordítva,és kész is?
Ez kicsit off,de most úgy van beállítva a nyereg,hogy a lábam nagyjából ki van nyújtva(tovább már nem biztonságos kihúzni a felirat szerint),és így a kormány teteje,meg az ülés között ~15cm különbség van.Ez így egészséges?Én nem érzem kényelmetlennek.

Elsõ kérdés - igen. Második dolog: nézz rá a nyerges topicra! Most linkelték a helyes nyeregbeállításra vonatkozó Bikemag oldalt.


#2337
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Ha a stucnit meg akarom fordítani,akkor ugye csak leszerelem róla akormányt,kioldom a két csavart,ami fogja,lehúzom a villáról,megfordítom,egész folyamat csak most fordítva,és kész is?
Ez kicsit off,de most úgy van beállítva a nyereg,hogy a lábam nagyjából ki van nyújtva(tovább már nem biztonságos kihúzni a felirat szerint),és így a kormány teteje,meg az ülés között ~15cm különbség van.Ez így egészséges?Én nem érzem kényelmetlennek.

#2338
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás
lassan rászánom magam a "kormányváltásra". a kinézett darab a Truvativ Stylo World Cup Rizer. a gond az, hogy elvileg itthon nem elérhetõ a 15mm-es emelésû változat. létezik ennek itthon is elérhetõ alternatívája, vagy marad a külföldrõl rendelés?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2339
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
Próbálkozom még vele, ma volt az elsö nagyobb bevetés terepen vele.
Szóval még nem vágok belöle

Az Easton nál (is), létezik ez a CNT dolog, ahol bizonyos pontokon erösitett a karbonfal.
http://www.eastonbik...Y/tech_cnt.html

#2340
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Mivel nincs benne elõfeszítés, le lehet vágni. Elõtte tekerd be jó erõs ragasztószalaggal, aztán jöhet egy finoman fogazott fûrész. A port ne szívd be, mert benned marad. Kicsit be is vizezheted, akkor nem porzik.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]