Pár évvel ezelõtt 24"-os bringára vettem én is nyeregcsõre rögzíthetõ sárvédõt, még arra is kicsi volt.
Jött a sáros idõ és a kerék az összes sarat a nyakamba és a fejem tetejére dobálta hátulról.
Jobban megnéztem és egybõl látszott, hogy a sárvédõ rövid.
A kerékrõl a sár mögötte könnyedén elszállt felfelé.
Kerestem egy vastagabb autóbelsõt és abból kivágtam egy sárvédõhöz hasonló formáju, kb 20cm hosszú darabot és az eredeti sárvédõ folytatásaként annak a belsejére felragasztottam gumiszerü (cipészragasztóval) UHU-POWER a neve. Amikor megköt egy barnás keménygumira emlékeztet, de a kötéshez csavarozni is lehet. Mivel ívelt ezért megvan egy öntartása.
A bilincses rögzítés alá mindenképp érdemes egy gumilapot tenni, különben elforog oldalra.
Esetleg át lehet fúrni vékony fúróval a bilincset nyeregcsõvel együtt és egy vékony csavart keresztül lehet tolni, hogy teljesen stabil legyen.
Azóta csak az elsõ kerék dobálta fel a sarat, azután azt is elláttam ilyen gumi hosszabbítóval. Néhány éve már így használom és bevált. Eleinte az elsõ kerék begyûrte a toldást de a mûanyag sárvádõt megmelegítve adtam neki kicsivel nagyobb íves törést és most a gumi is elég mereven áll ahhoz, hogy ne tudja bekapni a kerék.
Szóval gyáriban én sem találtam jót, de mire jó az alkotó ember...
Amit boltban veszek azon sok esetben alakítani kell, hogy nekem és a célnak is megfeleljen.