Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#1761
Posted 2011. April 29. - 12:13
Tudtommal ezek a vázak (abban az idõben 98-99 körül) leginkább 65mm max. 80mm utas telókhoz készültek.
Anno gyárilag is ilyennek szerelték a komplett bicót (asszem RST mozo PRO). Ahogy a mostani felhozatalt nézem, minimum 80mm (gyári adat) a telók útja. Valóban V fékes változatot szeretnék, tökéletesen elégedett vagyok az Avid V fékekkel.
#1762
Posted 2011. April 29. - 12:04
Sziasztok!
Segítséget kérnék új teló vásárlása ügyében. "Retrobikeomhoz" szeretnék egy telót. A bike egy 98-as Magellán Crux, ez a Fuji CR-MO light csöves váz, 18-as méretben (XT, LX, STX-RC).
Max 80mm-100mm utas telót szeretnék, a Tora Tk-ban (2011) gondolkoztam?!?
Fõként városban használom a brinyót, 85kg rider vagyok. Nem vagyok egy agresszív típus, terepre ritkán megyek, de a jó kis aszfaltos magyar utakra annál többet. Milyenben érdemes gondolkozni, mire figyeljek, mire nem...stb. (nem volt még soha telóm). Csak a teszteket, véleményeket, tapasztalatokat olvasgattam.
Olyan 50-60000 Ft között gondolkodom.
Köszönöm...
Aszfaltra? merevvila + min. 2 colos gumi "slick" gumi. szerintem.
Vagy igazából ha nem cél hogy "retro" legyen a bringa teljesen, akkor már inkább Recon. 85kg alá bõven elég lesz, azok alapján amit itt olvastam korábban. (torával se lesz retrobb a feeling) bár az tény, hogy v-fékes recon ritka mint a fehér zorró)
#1763
Posted 2011. April 29. - 11:56
Segítséget kérnék új teló vásárlása ügyében. "Retrobikeomhoz" szeretnék egy telót. A bike egy 98-as Magellán Crux, ez a Fuji CR-MO light csöves váz, 18-as méretben (XT, LX, STX-RC).
Max 80mm-100mm utas telót szeretnék, a Tora Tk-ban (2011) gondolkoztam?!?
Fõként városban használom a brinyót, 85kg rider vagyok. Nem vagyok egy agresszív típus, terepre ritkán megyek, de a jó kis aszfaltos magyar utakra annál többet. Milyenben érdemes gondolkozni, mire figyeljek, mire nem...stb. (nem volt még soha telóm). Csak a teszteket, véleményeket, tapasztalatokat olvasgattam.
Olyan 50-60000 Ft között gondolkodom.
Köszönöm...
#1764
Posted 2011. April 22. - 19:35
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1765
Posted 2011. April 22. - 19:30
#1766
Posted 2011. April 22. - 18:18
; a földön megnyomkodva nagyon finoman mozog. Azt kell mondjam, így szebben, mint a Foxom - .
az kizárt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1767
Posted 2011. April 22. - 17:41
Nyilván mindenki úgy állítja magának ahogy tetszik, meg ami a stílusának megfelel, de azért szerintem annyira nem hülyék ott az RS-nél, hogy alapbeállításnak ne azt próbáld ki elsõre amit javasolnak. Utána próbálgathatod kicsit módosítani minden irányban, és meglátod mi jön be.
Mindenki magasabb negatív kamrai nyomást írt itt, a gyártó nem ezt javasolja...és szerintem azon kívül hogy lecsökken tõle a rugóút értelémetlen is. Ha azt akarod hogy finoman induljon meg akkor max a +kamra nyomására kell felnyomni, ha nem szereted hogy a tekeréstõl is berugózik akkor kevesebbre.
A +kamra nyomását meg érdemes úgy beállítani, hogy a "SAG" (amennyit a villa a súlyodtól összeül amikor ráülsz a bringára) 10-25%-a legyen az útnak (tehát 100mm-es telónál 1-2,5cm). 10%-nál merevebb és hatékonyabban tekersz, 25%-nál meg puhább, kényelmesebb.
Ezeket nem én találtam ki, hanem pl itt is leírta a gyártó, és én nem gondolom okosabbnak magam náluk.
Nekem is Dual Air-es REBA-m van, most a 80 kilómhoz kb.120+ és 90- nyomáson használom, ez tetszik.
Mivel visszatérõ téma ez mindig, kicsit felhozom ezt a hozzászólást. Eltartott egy darabig, mire ráakadtam, de megérte a keresgélést. Köszi Kobike!
Valaki kérdezte nemrég, van-e tapasztalat 2011-es Reba RLT-rõl. 1-2 hét múlva szerintem tudok írni majd róla pár sort (addig gyûlik majd össze jó sok terep-km), egyelõre épp csak összeszereltem a bicajt; a földön megnyomkodva nagyon finoman mozog. Azt kell mondjam, így szebben, mint a Foxom - persze majd terepen derül ki minden.
#1768
Posted 2011. April 22. - 17:32
Köszi a tanácsot.Én nyugodt szívvel ajánlom a Torát... A második 302 U-turn-öst nyúzom, (fél éve lopták el az elõzõ bringámat...) és elégedett vagyok vele. Nekem is hasonló szempontok domináltak, mint nálad: V-fék!, 50 ezer alatti ár. Ráadásul én ugri-bugrira használom, tehát adok neki, de a mûanyag perselyek bírják. Egyedül a szimeringek adták fel hamar mind a kettõben, de EFS szettel no problem. Ráadásul az otthoni szervízelése is egyszerû(olaj, o-gyûrû csere), nem igényel spéci szerszámot. Abszolút nem "bazári", csak lehet, hogy nem "trendi" az old school acél becsúszó. De szerintem neked sem a divat mondja meg, hogy ki vagy
Az alu becsúszó a merevség és súly miatt lenne lényeges. A mostani vellámban tán 25,4-es a becsúszó(Judy 2001), és elég bizonytalannak tûnik....
De ha minden jó akkor lehet sikerül szerezni új Recon-t 50K körül amin van V-fék konzol is, és akkor az lesz a befutó.
Maj meglátjuk hogy sikerül a locsolkodás
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#1769
Posted 2011. April 22. - 16:27
Hát én már nem is tudom komolyan :S
Telefonban egyszerûbben tudnék választani, mert ismerem a telókat meg a garis visszajelzéseket.
Tényleg tanácstalan vagyok teleszkóp ügyben...
Jó lenne 50k alatt megúszni. Újat akarok, és olyat amin van v-fék konzol. És nem volna rossz ha bírná is valameddig mert nem állok túl jól, nem akarok évente telót venni.
Ami most részemrõl benne van a kalapba az a Tora(39k-ét újat kínáltak lock karral együtt), Recon(van ebben az árban de nincs V-fékes verzió), Manitou Sliver (ez kicsit magasabb árban, de nem ismerem a Manitout, de van V-fékes verzió).
Tanácsok? Tapasztalatok?
Tora nagyon bazári minõség? Gondolok itt az acél becsúszóra.
Én nyugodt szívvel ajánlom a Torát... A második 302 U-turn-öst nyúzom, (fél éve lopták el az elõzõ bringámat...) és elégedett vagyok vele. Nekem is hasonló szempontok domináltak, mint nálad: V-fék!, 50 ezer alatti ár. Ráadásul én ugri-bugrira használom, tehát adok neki, de a mûanyag perselyek bírják. Egyedül a szimeringek adták fel hamar mind a kettõben, de EFS szettel no problem. Ráadásul az otthoni szervízelése is egyszerû(olaj, o-gyûrû csere), nem igényel spéci szerszámot. Abszolút nem "bazári", csak lehet, hogy nem "trendi" az old school acél becsúszó. De szerintem neked sem a divat mondja meg, hogy ki vagy
#1770
Posted 2011. April 22. - 13:19
#1771
Posted 2011. April 22. - 12:54
#1772
Posted 2011. April 22. - 11:15
Az alu könnyebb, mint az acél. Gondolom amit itt mondott az illetõ, az a többi villánál is így van. (gondolom)
Marzocchi gyárlátogatás
Bikkmakk: A Marzó többféle becsúszószár-bevonatot alkalmaz a villáin. Mik az eddigi tapasztalatok? Melyik becsúszószár-bevonat a leginkább tartós, és melyiknek a legjobb a csúszóképessége az alábbiak közül: barnára anodizált alu, feketére anodizált alu, krómozott acél, illetve feketített acél?
G.F.: Mind a négy felületkezelés rendkívül jó teljesítményt biztosít. Természetesen a krómozott felület képezi a legcsekélyebb súrlódást, de alumíniumot nem lehet krómozni. A feketére anodizált alu a legdrágább, legtartósabb és picit jobban is csúszik, mint a barna változat. A feketített acél szár viszont lényegesen csökkenti a villa árát, de emellett megfelelõ teljesítményt biztosít.
#1773
Posted 2011. April 22. - 10:56
#1774
Posted 2011. April 22. - 09:46
Hát igen...A recon nagyon vonzó. csak ott vannak a járulékos költségek: BB7,tárcsás kerék. Meg kérdés hogy a BB7 mûködik-e a Deore fékkarral, mert sajna fékváltókarom van.
Ja! Még annyi hogy használt villa kizárt. Szeretnék az életben egyszer új villát venni
igen.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1775
Posted 2011. April 22. - 09:26
Hát igen...A recon nagyon vonzó. csak ott vannak a járulékos költségek: BB7,tárcsás kerék. Meg kérdés hogy a BB7 mûködik-e a Deore fékkarral, mert sajna fékváltókarom van.R7 szépen mozog jól belõhetõ, könnyû, alacsonyabb súlyú rájder alatt merevséggel sincs baj. slivernek 28,6-os a becsúszója, nem tételezném fel túl merevnek. rs-bõl én recont választanám meg egy BB7-et hozzá
Ja! Még annyi hogy használt villa kizárt. Szeretnék az életben egyszer új villát venni
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
#1776
Posted 2011. April 22. - 00:09
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1777
Posted 2011. April 22. - 00:05
#1778
Posted 2011. April 21. - 23:59
Kicsit több ugyan meg használt is, de v-fékes és jó villa...
#1779
Posted 2011. April 21. - 23:48
#1780
Posted 2011. April 21. - 22:25
Hát én már nem is tudom komolyan :S
Telefonban egyszerûbben tudnék választani, mert ismerem a telókat meg a garis visszajelzéseket.
Tényleg tanácstalan vagyok teleszkóp ügyben...
Jó lenne 50k alatt megúszni. Újat akarok, és olyat amin van v-fék konzol. És nem volna rossz ha bírná is valameddig mert nem állok túl jól, nem akarok évente telót venni.
Ami most részemrõl benne van a kalapba az a Tora(39k-ét újat kínáltak lock karral együtt), Recon(van ebben az árban de nincs V-fékes verzió), Manitou Sliver (ez kicsit magasabb árban, de nem ismerem a Manitout, de van V-fékes verzió).
Tanácsok? Tapasztalatok?
Tora nagyon bazári minõség? Gondolok itt az acél becsúszóra.
Nekem 302 u-turn volt. Szerintem nem rossz villa. Nagy baja, hogy szerintem nehéz, és a súlyom alatt nem mozgott eléggé. (én vagyok túl könnyû a gyári rugónak) Persze a perselyezés jobb egy Recon-ban stb, de álltalános használatra jó villa ez, ha megvagy min 73-75 kiló.