Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#1501
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts

Lehet láma kérdés, de minek látszik? Egy CB Joplin állítható nyeregcsõrõl van szó, ha nem tévedek.


ha úgy vesszük minden nyeregcsõ állítható, ez meg 2xesen is :D

#1502
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

hello.kicsit visszaolvastam de nem talaltam a kerdesemre valaszt.(azert mid a 469 oldalt nem olvastam el ezert elore is elnezest).szoval a problemam.van egy kormanyrol lock olhato motion controllom es durvan kopi mar az olajat.szetkaptuk es csereltuk is az o gyuruket de tovabbra is kopkodott.arra jutottunk hogy a flootgate pocke (amire a flootgate gomb felul) alol csopog de ott nem volt o gyuru es nem is megy bele pedig probaltunk 4x1 est betenni de a flootgate gomb nem hagy neki helyet.ergo arra gyanakszom hogy a mc t kellbolntani es benne lesz egy o gyuru ami mar cseres.ha a gyanakvasom jo akkor hogy kell mc t bontani (szerviz manualba nem talaltam) vagy nem is lehet?esetleg a mc ket o gyurujet csereltem ki rosszra?


Nekem is volt hasonló problémám, itt írtam róla.
Karmantyu helyett O-gyürüvel is mûködött, de szívárgott kicsit.
Failure is always an option.

#1503
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,152 posts

Lehet láma kérdés lesz, de az a nyeregcsõ az aminek látszik? :D


Lehet láma kérdés, de minek látszik? Egy CB Joplin állítható nyeregcsõrõl van szó, ha nem tévedek.

#1504
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

hello.kicsit visszaolvastam de nem talaltam a kerdesemre valaszt.(azert mid a 469 oldalt nem olvastam el ezert elore is elnezest).szoval a problemam.van egy kormanyrol lock olhato motion controllom es durvan kopi mar az olajat.szetkaptuk es csereltuk is az o gyuruket de tovabbra is kopkodott.arra jutottunk hogy a flootgate pocke (amire a flootgate gomb felul) alol csopog de ott nem volt o gyuru es nem is megy bele pedig probaltunk 4x1 est betenni de a flootgate gomb nem hagy neki helyet.ergo arra gyanakszom hogy a mc t kellbolntani es benne lesz egy o gyuru ami mar cseres.ha a gyanakvasom jo akkor hogy kell mc t bontani (szerviz manualba nem talaltam) vagy nem is lehet?esetleg a mc ket o gyurujet csereltem ki rosszra?


Egyszer én már írtam róla valahol, de az életben nem fogod megtalálni :) .
Szóval, jól gondolod az mc-t kell bontani. A kupak rajta fordított menetes. Van benne egy o-gyûrû valahol fent (talán valamilyen biztonsági szelepszerûségen), azt cseréltem ki és megjavult az enyém.


A sebesség mindent megold.

 


#1505
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
hello.kicsit visszaolvastam de nem talaltam a kerdesemre valaszt.(azert mid a 469 oldalt nem olvastam el ezert elore is elnezest).szoval a problemam.van egy kormanyrol lock olhato motion controllom es durvan kopi mar az olajat.szetkaptuk es csereltuk is az o gyuruket de tovabbra is kopkodott.arra jutottunk hogy a flootgate pocke (amire a flootgate gomb felul) alol csopog de ott nem volt o gyuru es nem is megy bele pedig probaltunk 4x1 est betenni de a flootgate gomb nem hagy neki helyet.ergo arra gyanakszom hogy a mc t kellbolntani es benne lesz egy o gyuru ami mar cseres.ha a gyanakvasom jo akkor hogy kell mc t bontani (szerviz manualba nem talaltam) vagy nem is lehet?esetleg a mc ket o gyurujet csereltem ki rosszra?

#1506
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
Lehet láma kérdés lesz, de az a nyeregcsõ az aminek látszik? :D

Feltöltött kép

#1507
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts

Semmi baj nincsen a PM-el...nekem egyszer volt IS-es villám 1-2 hónapig. A többi mind PM volt.
És nem kell baromállat módra megtépni. Általában a csavarok van egy kis kék rögzítõ, tehetsz rá ha gondolod, de nekem még ki nem lazultak soha. Az inkább a féktárcsa csavarokra jellemzõ.

PM-el addig nincs baj, amíg a felület megmunkálása jó.
Mostanában egyre rosszabb, sok esetben ferde...onnantól csak a szopás van vele.
Régi Manituokon jó, új RS villákon szinte mindig ferde.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#1508
chris86

chris86

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts

Nagyon állat módjára meg kellett húzni azt a csavart,h'elrepedjen a PM felfogatás.Mellesleg sz'tem merevség,beállíthatóság,stb. szempontjából-meg minden szempontból a PM felfogatás a legjobb.
Én minden csavart nyomatékkulcs nélkül húzok meg,nem volt,nincs és nem is lesz nyomatékkulcsom.Nagyképû lehet,de érezni kell,h'milyen agyagba milyen átmérõjû csavart/anyát mekkora erõvel kell meghúzni...Vagy venni kell nyom.kulcsot.Egyik barátomnak is vannak gondjai meghúzásokkal:-)


Hát nem tudom, villamosmérnökként tanulok, de technikusin tanultunk anyagismeretet, és azzal a nyomatékkal amivel én meghúztam, nem lett volna szabad elrepedni a PM felfogatásnak... Itt vmi szerkezeti hibája volt a fémnek h ez bekövetkezett, de ugye használtan vettem a bicót, hiába próbálom bárkinek is bebizonyítani, h nem az én hibámból történt...:/

#1509
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Szóval szétszedted és nem tudod összerakni....

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1510
vecso321

vecso321

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Hello! van egy rock shox tora telóm aminek a preload csavarját sikerült teljesen kicsavarnom és kiugrot belóle a rugó meg valami kupak is ami elõtte volt. Szval az lenne a kérdésem, hogy miután visszaszereltem, nem tom csavargatni a preload csavarkáját mert szorúl vmiért, ez miért van? Jah és mielõtt szétesett volna lehetett csavargatni normálisan.

#1511
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Semmi baj nincsen a PM-el...nekem egyszer volt IS-es villám 1-2 hónapig. A többi mind PM volt.
És nem kell baromállat módra megtépni. Általában a csavarok van egy kis kék rögzítõ, tehetsz rá ha gondolod, de nekem még ki nem lazultak soha. Az inkább a féktárcsa csavarokra jellemzõ.

#1512
Louis

Louis

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 802 posts
Nagyon állat módjára meg kellett húzni azt a csavart,h'elrepedjen a PM felfogatás.Mellesleg sz'tem merevség,beállíthatóság,stb. szempontjából-meg minden szempontból a PM felfogatás a legjobb.
Én minden csavart nyomatékkulcs nélkül húzok meg,nem volt,nincs és nem is lesz nyomatékkulcsom.Nagyképû lehet,de érezni kell,h'milyen agyagba milyen átmérõjû csavart/anyát mekkora erõvel kell meghúzni...Vagy venni kell nyom.kulcsot.Egyik barátomnak is vannak gondjai meghúzásokkal:-)
Magellan-os

#1513
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
Solo Air-rel nyomom évek óta, az "igénytelenségében" rejlik a nagyszerûsége.

#1514
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,050 posts
egyik: solo-air rendszernek van valami olyan sajtossága, hibája, gyengéje, ami miatt tartanom kellene tõle? bármi olyan, ami miatt nem jó választás?

másik: személy szerint idegenkedek tõle, de érdekelnének valós, hosszútávú felhasználói tapasztalatok pm felfogatással kapcsolatban. ha figyelek a meghúzási nyomatékra, elvileg ugyanolyan problémamentes lehet, mint az is? érdemes menetrögzítõt tenni a csavarokra? (olvastam itt feljebb az elrepedt rögzítést, nem valami bizalomgerjesztõ...)

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1515
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,325 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Köszi a segítséget.:) Akkor valószínûleg spórolok egy keveset és veszek egy Rebát.:)


Meghúzási nyomaték ilyen 5 Nm szokott lenni, arra majd figyelj, hogy az újnál ezt ne nagyon lépd túl! ;-)

#1516
chris86

chris86

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Köszi a segítséget.:) Akkor valószínûleg spórolok egy keveset és veszek egy Rebát.:)

#1517
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 posts

Sziasztok!

Elõre is bocs ha hülyeséget írok, eléggé amatõr vagyok még a témában.:) Lényeg a lényeg, nemrégiben vettem használtan (nem agyonhasznált, az elõzõ tulajdonos kb 10-15 alkalommal ment vele a Bakonyban, igazándiból "edzõbicónak" vette meg, aztán nem használta ki annyira és eladta) egy Cube Acid kerékpárt. 1,5 hete hétvégén elmentem az egyik cimborámmal, letekertünk 95 km-t, majd hazafelé kezdtem érzékelni, hogy egyre jobban hozzáért a tárcsa a fékhez, hazaérve kilazítottam azt a két csavart amikkel odarögzítem a féket a teleszkóphoz és próbáltam kézzel állíttani egy kicsit, hogy ne érjen hozzá a tárcsa a fékszerkezethez. Sikerrel is jártam, sikeresen belõttem úgy, hogy nem ért már hozzá, tehát nekiálltam a rögzítésnek. Ekkor történt a baj...:( A felsõ rögzítõcsavart sikerült olyannyira meghúzni, hogy végigrepedt a teleszkópon az a kis menet (ahova rögzítjük a tárcsaféket, a telóra, kb 3-4 cm-es rész...) és most szinte használhatatlan az elsõ fék mert 1-2 km után már hozzá is ér a tárcsa a féhez, ugye a folyamatos mozgástól... Kérdésem a következõ lenne, mit érdemes ilyenkor tenni???
Elõre is köszönöm a segítséget.
Amúgy errõl a bicóról van szó: Cube Acid 2009 - Kerékpár webshop


Sajna annak a javítása kb, reménytelen, alsó szár kuka, a Biker kb annyiért hoz/talán/ egy újat mint egy másik villa böngészd az aprót tizenpárezertõl már lehet jó állapotú Dartot (amilyen a Tiéd volt) kifogni, bár akkor inkább Reba vagy Recon kis gyûjtéssel, még jobban is járnál.
Pl ma láttam egy Rebát 40ért, egy Dart2-öt 18ért.

#1518
chris86

chris86

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok!

Elõre is bocs ha hülyeséget írok, eléggé amatõr vagyok még a témában.:) Lényeg a lényeg, nemrégiben vettem használtan (nem agyonhasznált, az elõzõ tulajdonos kb 10-15 alkalommal ment vele a Bakonyban, igazándiból "edzõbicónak" vette meg, aztán nem használta ki annyira és eladta) egy Cube Acid kerékpárt. 1,5 hete hétvégén elmentem az egyik cimborámmal, letekertünk 95 km-t, majd hazafelé kezdtem érzékelni, hogy egyre jobban hozzáért a tárcsa a fékhez, hazaérve kilazítottam azt a két csavart amikkel odarögzítem a féket a teleszkóphoz és próbáltam kézzel állíttani egy kicsit, hogy ne érjen hozzá a tárcsa a fékszerkezethez. Sikerrel is jártam, sikeresen belõttem úgy, hogy nem ért már hozzá, tehát nekiálltam a rögzítésnek. Ekkor történt a baj...:( A felsõ rögzítõcsavart sikerült olyannyira meghúzni, hogy végigrepedt a teleszkópon az a kis menet (ahova rögzítjük a tárcsaféket, a telóra, kb 3-4 cm-es rész...) és most szinte használhatatlan az elsõ fék mert 1-2 km után már hozzá is ér a tárcsa a féhez, ugye a folyamatos mozgástól... Kérdésem a következõ lenne, mit érdemes ilyenkor tenni???
Elõre is köszönöm a segítséget.
Amúgy errõl a bicóról van szó: Cube Acid 2009 - Kerékpár webshop

#1519
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

A rebound a villa "visszarúgását, visszaugrását" jelenti, a rebound szabályzóval ennek sebességét állítod. A csillapítás egy más történet, az a villa "normál" mozgására van hatással.
Véleményem szerint egyébként megéri a plusz pénzt a Motion Control csillapítás.


A csillapítás úgy álleszcuzámmen az a cucc, ami bent van a teló belsejében, tele van szelepekkel és az olaj áramlik ide oda, aminek következtében akadályozza a teló mozgását. Most az, hogy hogy hívják az odaút, meg a visszaút csillapítást az egy dolog. Ne mondjuk már azt, hogy a csillapításnak nincs köze a visszaúthoz. a Csillapítás mint szó az összesfoglaló, és van az odaút, meg a visszaút. odaútnál vannak különbözõ megoldások: sebességérzékeny, kompresszióérzékeny, meg még mittoménmi. Visszaútnál meg általában nem cifrázzák, csak van rajta a tekerõ azt jóvan.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#1520
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 posts
  • LocationMecsek
A tora kicsit nehéz! Én ajánlom a Recont amit az aprón lehet újba is találni 40 körûl!
A 100 kilódat elbírja 80-130mm-ig állíthatod belûlrõl amit ki is mozog! Masszív, megbízható és könnyû szerelni!
Én is ezt használom 120 mm-en és csak ajánlani tudom!