Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
Indította
Vendég
, 2002. június 06. 20:18
#1221
Írta 2012. március 10. - 00:14
Nincs ebben semmi érdekes, nekem is motorolaj van a lábban. Sõt egyes gyártók ugyanazt az olajat töltik a motorolajos flakonba, mint a teleszkópolajosba. Természetesen a jobbak azért külön fejlesztik a telóolajokat is.
A sebesség mindent megold.
#1222
Írta 2012. március 09. - 22:56
Sziasztok!
Ez a kérdés engem is érdekel, én is olajcsere elõtt állok. Az EFS szimering gyártója kifejezetten 5W40 motorolajat ajánl a lábakba. Aki nem hiszi, járjon utána
http://www.endurofor...e_dual_air3.pdf
Pont annyi Motorex olajom van még, ami a csillapításba elég, viszont van 5W40 motorolajom...
Azt tudja-e valaki, hogy a turnkey és az mc csillapításhoz ugyanolyan méretû o-gyûrûk kellenek? Mind a kettõ 32mm becsúszójú villa. Haverom Rebája is megérett 1 kis csere-berére, és jó lenne, ha nem szerelés közben kellene rohangálni tömítésért. A turnkeyhez tudom, hogy 23,42 x 2,62 méretû kell
Ez a kérdés engem is érdekel, én is olajcsere elõtt állok. Az EFS szimering gyártója kifejezetten 5W40 motorolajat ajánl a lábakba. Aki nem hiszi, járjon utána
http://www.endurofor...e_dual_air3.pdf
Pont annyi Motorex olajom van még, ami a csillapításba elég, viszont van 5W40 motorolajom...
Azt tudja-e valaki, hogy a turnkey és az mc csillapításhoz ugyanolyan méretû o-gyûrûk kellenek? Mind a kettõ 32mm becsúszójú villa. Haverom Rebája is megérett 1 kis csere-berére, és jó lenne, ha nem szerelés közben kellene rohangálni tömítésért. A turnkeyhez tudom, hogy 23,42 x 2,62 méretû kell
#1223
Írta 2012. március 09. - 22:10
#1224
Írta 2012. március 09. - 19:46
Egy külföldi fórumon olvastam hogy vki motorolajat öntött a lábakba, de nagyon nem vált be szerinte...
Én Castrol Fork Oil-t vettem az enyémhez.
Én Castrol Fork Oil-t vettem az enyémhez.
#1225
Írta 2012. március 09. - 16:20
Sziasztok!
Van egy 2009-es Domain 318-as villám ami igencsak megérett az olajcserére! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok hogy a lábba a 15w-s olaj mindegy hogy milyen? Mert a csillapításba a sima 5w-s motorexet töltöm majd, de a lábba nem tudom hogy milyet tegyek.... Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Van egy 2009-es Domain 318-as villám ami igencsak megérett az olajcserére! Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok hogy a lábba a 15w-s olaj mindegy hogy milyen? Mert a csillapításba a sima 5w-s motorexet töltöm majd, de a lábba nem tudom hogy milyet tegyek.... Elõre is köszönöm a segítségeteket!
Aláírtam, de a monitoron maradt...
#1226
Írta 2012. február 29. - 22:53
És ha nem titok hol vetted, és mennyiért?
Illetve az a kombinált olaj+porlehúzó, vagy külön van benne 2 szimmering és szivacs?
Illetve az a kombinált olaj+porlehúzó, vagy külön van benne 2 szimmering és szivacs?
#1227
Írta 2012. február 29. - 20:47
Én Revelation-be cserekor ismét szürke RS szimeringet tettem,nekem semmi bajom vele.Más szimeringeket nem ismerek.Nem is szándékozom drágábbat tenni bele,olcsóbb meg nem is igen létezik...
Magellan-os
#1228
Írta 2012. február 28. - 16:56
Na, akkor most én kérek segítséget.
Már pár oldallal ezelõtt leírtam a szimmeringcserés problémám, csak valahogy akkor nem érkezett igazán határozott válasz, pedíg mindenki kitett magáért, ezért köszönöm is.
Valszeg muszály lesz a szimmeringcsere tavasszal, ha jön a szezon.
3 lehetõség:
-alap RS - 21$ amazon
-Enduro RS - 23$ amazon(nem szeretném folyton kenegetni kívülrõl)
-Enduro fox - 25$ amazon
elvileg mind3nak jónak kellene lennie a telóhz
Ti melyiket ajánljátok legjobban?
A cél az lenne, hogy elsõsorban minnél több ideíg kibírja a szimmering elhasználódás nélkül.
És azért amazonról, mert itt nem olyan durvadrága a shipping, mint rwc-n
Már pár oldallal ezelõtt leírtam a szimmeringcserés problémám, csak valahogy akkor nem érkezett igazán határozott válasz, pedíg mindenki kitett magáért, ezért köszönöm is.
Valszeg muszály lesz a szimmeringcsere tavasszal, ha jön a szezon.
3 lehetõség:
-alap RS - 21$ amazon
-Enduro RS - 23$ amazon(nem szeretném folyton kenegetni kívülrõl)
-Enduro fox - 25$ amazon
elvileg mind3nak jónak kellene lennie a telóhz
Ti melyiket ajánljátok legjobban?
A cél az lenne, hogy elsõsorban minnél több ideíg kibírja a szimmering elhasználódás nélkül.
És azért amazonról, mert itt nem olyan durvadrága a shipping, mint rwc-n
#1229
Írta 2012. február 28. - 13:16
Hát ja, most 90-95 van lent is fent is és most jónak tûnik a 75kilómhoz. (25km-t mentem vele, így nagy tapasztalat még nincs, azt is zömében asztfalton)
.
nekem 100 kilóhoz volt annyi
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1230
Írta 2012. február 28. - 13:14
nem kicsit
Hát ja, most 90-95 van lent is fent is és most jónak tûnik a 75kilómhoz. (25km-t mentem vele, így nagy tapasztalat még nincs, azt is zömében asztfalton)
Eddig egy U-Turn-ös Recon-t használtam (powered by Sala), ami nem volt levegõs, cserébe nagyon finoman mozgott. Innen ez a bizonytalanág egy kétkamrás "hyper" telo esetén.
#1231
Írta 2012. február 27. - 21:42
Siletto: köszönöm, teljesen érthetõ! Annyit észrevettem, hogy a gyári adatok kicsit "kemények", visszavettem belõlük.
nem kicsit
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1232
Írta 2012. február 27. - 21:05
Siletto: köszönöm, teljesen érthetõ! Annyit észrevettem, hogy a gyári adatok kicsit "kemények", visszavettem belõlük.
#1233
Írta 2012. február 27. - 20:19
Nincs köztes állása a Turnkey lockout-nak (legalábbis Dart3-ban) csak ON meg OFF.
#1234
Írta 2012. február 27. - 18:59
@gulacat1:
A dual air azt jelenti, hogy két légkamra van. Szerintem úgy a legkönnyebb megérteni, ha elképzelsz egy fecskendõt, amiben középen áll a dugattyú, és le van zárva a nyomóka felõli rész is meg a kis kivezetése is, ahova a tût teszik.
Ez a teleszkópban úgy nézne ki, mintha a nyomókája lenne az alsó láb(fejjel lefelé fordítod).
Ugye a felsõ részben összenyomod a levegõt, ez a pozitív kamra. Ez határozza meg igazából, hogy mennyi erõ kell hozzá, hogy mozogjon a teló(ha le akarjuk egyszerûsíteni).
Az alsó légkamrában pedíg, ha összenyomódik a teló, "széthúzódik" a levegõ/csökken a nyomása/.
Ezzel azt lehet beállítani, hogy mennyire legyen könnyû megindítani a villa mozgását. Vagyis egyenlõ nyomásoknál van 1 érték. Ha nagyobbra veszed a negatívat, akkor könnyebben mozdul be, mert a negatív jobban "nyomja a pozitívat felfelé" viszont a sag is nagyobb lehet ha el van túlozva.
Remélem kicsit érthetõ volt azért.
@katabaratja:
Alapvetõen a belsejében van különbség. A MC ugye egy alacsony sebességû kompresszió/csillapítás egység.
A Turnkey pedíg egy lockout egység, amin van köztes állítási lehetõség is.
Az MC direkt arra van tervezve, hogy a csillapítást a lehetõ legjobb érzékenységgel, legegyszerûbben megoldja.
A turnkey elsõdleges feladata, hogy ha elzárod a csapot, akkor lockol. Na ha félig zárod el, akkor köztes helyzet.
És itt a különbség: Mivel az MC eleve úgy van kialakítva, hogy minnél finomabb legyen(pl kicsit összenyomható a teste), biztos hogy jobb, mint a Turnkey.
És ugye van még a BlackBox MC, aztán Mc IS, stb, ezekben lehet a magas sebességû komressziót is külön állítani, de szerintem átlag/nem profi versenyzõ/ ridernek tökéletes az MC is.
A dual air azt jelenti, hogy két légkamra van. Szerintem úgy a legkönnyebb megérteni, ha elképzelsz egy fecskendõt, amiben középen áll a dugattyú, és le van zárva a nyomóka felõli rész is meg a kis kivezetése is, ahova a tût teszik.
Ez a teleszkópban úgy nézne ki, mintha a nyomókája lenne az alsó láb(fejjel lefelé fordítod).
Ugye a felsõ részben összenyomod a levegõt, ez a pozitív kamra. Ez határozza meg igazából, hogy mennyi erõ kell hozzá, hogy mozogjon a teló(ha le akarjuk egyszerûsíteni).
Az alsó légkamrában pedíg, ha összenyomódik a teló, "széthúzódik" a levegõ/csökken a nyomása/.
Ezzel azt lehet beállítani, hogy mennyire legyen könnyû megindítani a villa mozgását. Vagyis egyenlõ nyomásoknál van 1 érték. Ha nagyobbra veszed a negatívat, akkor könnyebben mozdul be, mert a negatív jobban "nyomja a pozitívat felfelé" viszont a sag is nagyobb lehet ha el van túlozva.
Remélem kicsit érthetõ volt azért.
@katabaratja:
Alapvetõen a belsejében van különbség. A MC ugye egy alacsony sebességû kompresszió/csillapítás egység.
A Turnkey pedíg egy lockout egység, amin van köztes állítási lehetõség is.
Az MC direkt arra van tervezve, hogy a csillapítást a lehetõ legjobb érzékenységgel, legegyszerûbben megoldja.
A turnkey elsõdleges feladata, hogy ha elzárod a csapot, akkor lockol. Na ha félig zárod el, akkor köztes helyzet.
És itt a különbség: Mivel az MC eleve úgy van kialakítva, hogy minnél finomabb legyen(pl kicsit összenyomható a teste), biztos hogy jobb, mint a Turnkey.
És ugye van még a BlackBox MC, aztán Mc IS, stb, ezekben lehet a magas sebességû komressziót is külön állítani, de szerintem átlag/nem profi versenyzõ/ ridernek tökéletes az MC is.
#1235
Írta 2012. február 25. - 14:11
Hello
Az lenne a kérdésem, hogy a motion control és a turnkey között mi a különbség? Külföldi oldalakon olvastam hogy a lockout kioldási küszöbérték állításánál van különbség, de engem nem a lockout egység, hanem maga a csillapítás érdekelne. Érezhetõ a különbség? Nem lehet olyan precízen belõni?
Az lenne a kérdésem, hogy a motion control és a turnkey között mi a különbség? Külföldi oldalakon olvastam hogy a lockout kioldási küszöbérték állításánál van különbség, de engem nem a lockout egység, hanem maga a csillapítás érdekelne. Érezhetõ a különbség? Nem lehet olyan precízen belõni?
#1236
Írta 2012. február 24. - 18:43
Sziasztok! 10 oldalt visszaolvastam, de inkább kérdezek. Egy dual air teloban mire szolgál a +, és mire a - kamra? A villára (Reba) ua. nyomás van feltüntetve mindkét kamrába. Amennyiben ezt nem tartja be a user és valamelyikbe többe/kevesebbet tesz akkor mi történik? Egyszóval a mûködési elvét szeretném megérteni.
Kösz!
Kösz!
#1237
Írta 2012. február 24. - 16:21
Hali.
Van nekem egy monarch tagom, de ereszti a levegõt, és szerintem a lock-ja sem tökéletes...
Kihez vigyem?
köszi
Van nekem egy monarch tagom, de ereszti a levegõt, és szerintem a lock-ja sem tökéletes...
Kihez vigyem?
köszi
#1238
Írta 2012. február 04. - 19:33
#1239
Írta 2012. február 04. - 19:19
A Reba RL és RLT közöt mi a különbség?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1240
Írta 2012. február 04. - 01:11
vagy kifogtal egy OEM-et.
mellesleg mi nyak nelkul vesszuk a SR Suntour villakat, igy tudunk menetes es ahead opciot is kinalni, es aheadbol van alu es acel is raktaron. Szal ha akarja valaki akkor tudok alu nyakas XCT-t is csinalni
egy webáruházban találtam olyat hogy opcióként lehet(ett) alu nyakcsõvel is rendelni