Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#1181
Írta 2012. március 14. - 19:03
#1182
Írta 2012. március 14. - 16:45
#1183
Írta 2012. március 14. - 16:30
Köszi. Honnan tudom meg egy telóról hogy pontosan melyik évben gyártották?
Hát ezt sajnos nem tudom.
De esetleg amit kiszedtél belõle olaj nincsen meg? Mert akkor le tudnád mérni, és azonnal kiderülne.
Ha nincsen akkor meg nem olyan nagy dolog pluszba hozzáadni. Mert ahogy kivettem az írásodból te 120 ml olajjal töltötted fel. Próbáld ki h mi van akkor ha 140 illetve 150 ml olajat raksz bele.
#1184
Írta 2012. március 14. - 16:07
#1185
Írta 2012. március 14. - 15:59
Köszi. Manual alapján csináltam, hogyan tudnám a legegyszerûbben légteleníteni?
Hali
Én végig olvastam most a 2011 es tora 302 esnek a csillapítás részét. Én nem találtam semmi "értelmeset" erre a dologra. Viszont már szervizeltem elég sok Fox telot és azoknál azt kell csinálni h párszor jól össze kell nyomni Õket. És akkor kidolgozzák magukból a levegõt. EZ az F szériára értendõ.
Próbáld meg te is alacsony levegõnyomáson megjáratni a telódat, úgy h minden csillapítás legyen maxra kitekerve.
Hátha.
Sok sikert!
#1186
Írta 2012. március 14. - 15:49
#1187
Írta 2012. március 14. - 15:34
...de hátha segít: a Psylo-nál a csillapító egység behelyezése után a bent ragadt buborékokat úgy kell elõcsalogatni, hogy miközben nyitott a rendszer, a csillapítás rúdját néhányszor meg kell járatni (23.-27. lépés). Ahogy nézem a Tora-ra vonatkozó instrukciókat, ott ilyen lehetõség nincs, úgyhogy eleve úgy kell beleengedni az olajba az egységet, hogy ne szoruljon be alá a levegõ (az ide-oda mozgatás is erre szolgálhat).
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1188
Írta 2012. március 14. - 14:17
Elképzelhetõ. A Tora csillapítását nem ismerem, az enyémnél szétszerelés nélkül is elõfordul, de viszonylag egyszerû a légtelenítés. A gyártó oldalán lévõ Technical Manual-ban szerintem te is megtalálod az összeszerelés korrekt leírását.
Köszi. Manual alapján csináltam, hogyan tudnám a legegyszerûbben légteleníteni?
#1189
Írta 2012. március 14. - 14:02
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#1190
Írta 2012. március 14. - 13:45
Az én RS telómnál (Psylo) akkor volt ilyen, amikor a csillapítás fellevegõsödött.
Hm. Lehet talán ez a gond, erre nem is gondoltam, valószínû összerakásnál olaj mellé ment egy kis levegõ is.
#1192
Írta 2012. március 14. - 13:31
mennyi az a kis mozgás? nekem mondjuk a Dart-om és a Torám is mozog vmenyit lockolva (ami nem is baj)...
Hát régen (érzésre mondom) kb max 2-3 mm most meg vagy 10+ mm szóval nem ilyen volt, valahogy a lockolás elállítodott.
#1193
Írta 2012. március 14. - 13:24
#1194
Írta 2012. március 14. - 11:32
Tora 302 u-turn villámat szétszedtem bezsíroztam + olajcsere majd összeszerelés után a lockolás olyan felemás lett kis mozgás után lockkol régen teljesen fixre zárta a telót, mit ronthattam el?
Köszi.
#1195
Írta 2012. március 13. - 22:54
Írtam ha tudom laborban bevizsgáltatom a két olajat. Régen heti szinten csináltunk ilyen dolgot. Csak most maszek alapon egy olaj bevizsgálás 150ezer ft a cégnél. Ha megyek valami motor vagy sebesség váltó olajat nézetni mert a gépekhez frissítés jött ki akkor viszek magammal teleszkóp olajat azt megtudom mibõl áll.. milyen kenõ és segédanyagok vannak benne.Jajj.
itt nem erõrõl van szó. Apró finomságokról. Hogy pl. ne oldja az MCD egység mûanyagját. Vagy éppen az O-gyûrûket. Ne habozzon, ne legyen korrozív.
Egy motorolajnál meg fontos a hidegen-melegen mért viszkozitás. A teljesítményszint. Az, hogy ha elég mennyi ez égési maradék mennyisége.
#1196
Írta 2012. március 13. - 22:48
itt nem erõrõl van szó. Apró finomságokról. Hogy pl. ne oldja az MCD egység mûanyagját. Vagy éppen az O-gyûrûket. Ne habozzon, ne legyen korrozív.
Egy motorolajnál meg fontos a hidegen-melegen mért viszkozitás. A teljesítményszint. Az, hogy ha elég mennyi ez égési maradék mennyisége.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1197
Írta 2012. március 13. - 22:47
a telóban nincs belsõégésû motor , se váltó...
ennyi erõvel hugyozz bele...
bakker 3500 ft 1 liter motorex TELOOLAJ, az kb 3 szervizre elég lesz
most vettem 1L Repsolt 1800-ért, szerelésenként 360Ft az olajköltség...
#1198
Írta 2012. március 13. - 22:44
Rajta leírhatod De szerintem egy motorfejlesztõ mérnöknek több van a kisujjában mint nekünk a fejünkben. Nem véletlen van ott ahol most tart. De hogy még jobb vita téma legyen a vadi új john deere kombájn szintezõ teleszkópjába is motor olaj kell(csak 25liter oldalanként). Az kicsit nagyobb erõnek van kitéve mint a bringa teleszkóp.Hát én ezen a ponton írom le ezt a "szakit".
Mi az, hogy nem üti meg? Milyen szempontból? Hasonlítsuk össze a zöldet meg a kockát?
Mint ahogy föntebb is írták a 2 olajfajtának teljesen eltérõ dolgokban kell megfelelniük.
#1199
Írta 2012. március 13. - 22:39
Azt mondta a szaki hogy a teleszkóp olajnak a szintje legolcsóbb motorolaj szintet nem üti meg....
Hát én ezen a ponton írom le ezt a "szakit".
Mi az, hogy nem üti meg? Milyen szempontból? Hasonlítsuk össze a zöldet meg a kockát?
Mint ahogy föntebb is írták a 2 olajfajtának teljesen eltérõ dolgokban kell megfelelniük.
Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#1200
Írta 2012. március 13. - 20:02
Tanulmányozd még ezt: Suspension Fluid - Pvdwiki
...és ezt: Peter Verdone
A szaki ismerõsöd orra alá is tedd oda, aki szerint a villaolaj motorolajvolt korábban, s ki tudja, tán a motorolaj elõtte meg napolaj!? ;-)
"Suspension oil is labeled by weight because consumers are used to thinking of oil (ie. motor oil & gear oil) in these terms. The SAE weight system has a very broad and vague viscosity range and does not even cover the viscosity range that most quality motorcycle suspension systems require. Another point of confusion is that motor oils and gear oils are rated for viscosity on the SAE scale at different temperatures, leading to similar viscosity oils having very different ratings. SAE J300 is used to define engine oils, while SAE J306 is used to define drive line (gear) and chassis lubricants."
Itt pedig "tuninghoz" webes tool: The Mountain Bike Calculator Page
Jó kis írások!
Ui: nem beszélve a habosodási hajlamról.