Nem szellemes és nem intelligens.Vegyél merevvillát.
Ha értelmes javaslatod nincs akkor inkább ne szólalj meg.
Nem szellemes és nem intelligens.Vegyél merevvillát.
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
F32 szériában mindben X gyürû van, ua, mint a levegõs tagokban
F32 szériában mindben X gyürû van, ua, mint a levegõs tagokban
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Nem lehet a gyári ogyûrût kicserélni ilyen kétajkas izére?
De, ki lehet. Csak meg kell nézni h colos vagy metrikus méretû.
Na ez jó infó SR ügyben! Így mindjárt más a leányzó fekvése.
Veriók terén pedig a következõ a problémám. A testbike oldalon csak Tora villából a következõ verziókat találtam:
-318 U-Turn
-302
-302 Pop Lock
-SL
-SL Solo Air
-XC SL
-TK Coil
ebbe bele lehet zavarodni
És még nincs itt az XC ami a Tora új neve...és abból is van tán néhány.
Nyilván van ami jobban bevált ezek közül és van ami gagyeváré...de alapból úgy gondolom hogy a felépítés azonos: Alu váll-acél becsúszó-mg lábak. Kérdés hogy ez a "véknyított falú acél" mennyire tartós és mennyire rugalmas (az én 75 kilóm alatt). Tartósság mondjuk jobban számít.
Nem lehet a gyári ogyûrût kicserélni ilyen kétajkas izére?
Illetve mi kell az airuturn patron szétszereléséhez egy seegerfogón kívül?
Jelen pillanatban csak a Fox használ X gyûrût a dugattyún
Sala
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
a testbike aprón (is) fent volt ez a teló, ott meg lehet kommentelni is...
nekem az tûnt fel elõször hogy nincs porlehúzó, utána meg az hogy fordítva van berakva szimering...
Na ez jó infó SR ügyben! Így mindjárt más a leányzó fekvése.A szimering, ha az teleszkóphoz való simán ki fogja bírni!
Az meg h milyen csillapítású telot érdemes venni, én azt tudom neked javasolni h az igényekhez mérten a legbutábbat kell megvenni!
Minél egyszerûbb egy szerkezet ugye annál nehezebben hibásodik meg.
Az SR nél meg ha jól tudom majdnem h mindent csak egyben lehet kapni. Értsd úgy h szerviz pakkok vannak. Komplett csillapítás, komplett rugós oldal....., nincsen lehetõség csak egy egy elem megvételére, TUDTOMMAL!
De Salát kell megkérdezni errõl, mert Õ most SR Durolux-al nyomja, és ha jól tudom neki betegeskedik is :S
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
Köszi a tanácsot!
Szó sincs arról hogy nem akarok karbantartásra költeni. De a szimeringnek szerintem nem egy szezont illik kibírni. És ahogy olvasgatom elég sokan küzdenek a szimeringek hibájával.
Nem az új technikák között nem tudok eligazodni, hanem a típusjelzések között. Mert évente máshogy hívják ezekben a nyomorult villákban ugyan azt a funkciót. Nagyon nem érdekel hogy mósünkontrol vagy hidrkoil vagy nyílt fürdõs csillapításnak hívják. az viszont érdekel hogy mennyire megbízható.
Sajnos a legtöbb kerékpárboltban max arról mondanak "jó" véleményt ami náluk készleten van. És a tényleges felhasználói tapasztalatok lehet sokkal hasznosabbak mint néhány eladói vélemény.
A manitou villákat már elvetettem. Az SR még képben van, mivel árban és tudásban azonos a Recon villával. csak ezekrõl itthon nem valami sok a tapasztalat. nem sok Epicon villát látok itthon.
A levegõs rugózás létjogosult errõl az oldalról megközelítve már értem.
Köszi a tanácsot!Hali
Elsõ dolog: attól h új nem ismered az elõéletét! Ezzel arra akarok rámutatni , h elég sok villát úgy raknak össze mostanság h nulla a kenõanyag bennük!
Második: én a Manitou-t meg az SR-t elfelejteném a te helyedben. Szarok, illetve azok lesznek.
Harmadik: levegõs mellett még az szól h nagyon egyszerûen a testtömegedhez be lehet lõni, ami ugye egy rugós esetén, rugócserével oldható meg, és az sem lesz 100%.
Negyedik: az meg h nem akarsz költeni az alkatrészek karbantartására elég rossz ötlet! Inkább néha napján beadod a szervizbe, vagy esetleg otthon megcsinálod az olajcserét, pucolást ami pár ezer ft-t jelent éve, mint h ezt elhanyagolva két három éven belül meg kuka legyen az adott alkatrész, esetünkben teleszkóp.
Ötödik: ha nem tudsz eligazodni az "új" technológiák között akkor vagy olvass utána, vagy menj el kerékpár boltba és kérj felvilágosítást. Itt senki nem fogja szvsz leírni az összes létezõ csillapítás, útállítási..... rendszereket.
Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
Segítsetek már nekem kérlek!
Telót nézegetek a Caldera vázambe, olyat ami 80-100mm között moccan. Tora vagy Recon eddig a kiszemelt (képben volt még 1-2 Manitou és a Suntour Epicon is). Sajnos nem bírok eligazodni ezeken a szériákon. annyi féle van már hogy az ember belezavarodik! Solo air, meg U-turn meg 302 meg PopLock meg a tököm tudja. szóval én a levegõs villáktól félek...körülbelül úgy mint az õsember a tûztõl (nem ismeri fél tõle). A tora mellett szól az ára a Recon mellett pedig az alu becsúszó ami könnyû és merev villát eredményez az én elképzelésem szerint. Volt már RS Judy villám eddig 3 féle. És a most is használatban lévõ 2001-es széria alu becsúszókkal lényegesen merevebbnek bizonyult mint az utána következõ U-turn verzió acél becsúszókkal.
Ami szempont lenne: 40k körül szánok villára (több pénzem nem lesz erre és nem is használnék ki drágább villát szerintem)
Legyen tartós, ne kelljen félni hogy a váll vagy a becsúszó vagy a fékhíd megadja magát (75 kiló vagyok, nem mázsaötven)
Lehetõleg rugós legyen (ha levegõsre a súlyon kívül tudtok más indokot akkor az is szóba jöhet)
Ne fossa az olajat 500 kilcsi után. Nem akarok évente szimeringre költeni. ha a 2001-es telóban még most is bírja remélem az új telókban is fogja bírni.
És nem hátrány ha lockout van a villában. Viszont nem feltétlenül szeretnék mégegy szirszart felszerelni a kormányra, inkább a vállon tekergetném.
ezek alapján milyen évjáratú, milyen típust javasoltok?
Ja! És csak és kizárólag új villát szeretnék! ez lehet pici egoizmus, de még nem nagyon volt új villa a bringámban és szeretnék már egy olyat aminek ismerem 100%-ig az elõéletét.
elõre is köszi!
bocs a linkért, íme:
Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül