Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#1061
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,530 posts

Vegyél merevvillát. :)

Nem szellemes és nem intelligens.
Ha értelmes javaslatod nincs akkor inkább ne szólalj meg.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#1062
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

F32 szériában mindben X gyürû van, ua, mint a levegõs tagokban


Bocsi h itt vitatkozok veled, de szerintem ez nem igaz. VAGY mi mást hívunk X gyûrûnek.
A gyári Fox Service Help-ben is az F-32 nél mindegyiknél kivétel nélkül ez a nyomás irányába "nyíló" V alakú tömítés van a levegõs részen.

http://www.kephost.c...55bjtvwe5ok.jpg

#1063
Tankos

Tankos

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

F32 szériában mindben X gyürû van, ua, mint a levegõs tagokban


ilyesmit akkor szokás tenni, ha a nyomás iránya változó, ha jól tudom... nem tudom, az f32 milyen belül....

ui.: még nem eresztett le...:D
Az élet kemény! :)

#1064
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
F32 szériában mindben X gyürû van, ua, mint a levegõs tagokban

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1065
Tankos

Tankos

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

Nem lehet a gyári ogyûrût kicserélni ilyen kétajkas izére?


szvsz nekem elég lesz egyajkas... én azt fogom csinálni, hogy go tömítésgyártó, elviszem cuccos, megmutat, legyártják. esetlegesen esztergányos, és dugattyúfej csere. jó magyar szokás szerint inkább újragyártjuk házilag...:D

De, ki lehet. Csak meg kell nézni h colos vagy metrikus méretû.


??????????
Az élet kemény! :)

#1066
tompor_dzsóker

tompor_dzsóker

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Vegyél merevvillát. :)

Na ez jó infó SR ügyben! Így mindjárt más a leányzó fekvése.
Veriók terén pedig a következõ a problémám. A testbike oldalon csak Tora villából a következõ verziókat találtam:
-318 U-Turn
-302
-302 Pop Lock
-SL
-SL Solo Air
-XC SL
-TK Coil
ebbe bele lehet zavarodni
És még nincs itt az XC ami a Tora új neve...és abból is van tán néhány.
Nyilván van ami jobban bevált ezek közül és van ami gagyeváré...de alapból úgy gondolom hogy a felépítés azonos: Alu váll-acél becsúszó-mg lábak. Kérdés hogy ez a "véknyított falú acél" mennyire tartós és mennyire rugalmas (az én 75 kilóm alatt). Tartósság mondjuk jobban számít.



#1067
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Nem lehet a gyári ogyûrût kicserélni ilyen kétajkas izére?

Illetve mi kell az airuturn patron szétszereléséhez egy seegerfogón kívül?


De, ki lehet. Csak meg kell nézni h colos vagy metrikus méretû.

#1068
siletto

siletto

    vendég

  • fórumtag
  • 76 posts
Nem lehet a gyári ogyûrût kicserélni ilyen kétajkas izére?

Illetve mi kell az airuturn patron szétszereléséhez egy seegerfogón kívül?

#1069
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Jelen pillanatban csak a Fox használ X gyûrût a dugattyún

Sala


X gyûrût nem csak a levegõs tagokban használnak Fox-ék?
Villában én még csak ilyen "ajakos"-sal találkoztam.

#1070
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
Jelen pillanatban csak a Fox használ X gyûrût a dugattyún

Sala

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#1071
Tankos

Tankos

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
NNNa. Leltem egy O gyûrût a Recon-ban, ami gynús volt. Cséndzs, összeraktam, fel van fújva, ha reggelig nem dobja le a kupakot, boldogság. :)

Ám nem nagyon értem, munkahengerbe O gyûrût? Direkt, hogy kinyúljon hamar? Ilyen helyekre ajakos gyûrût szoktam rakni... :)
Az élet kemény! :)

#1072
csibcsbi

csibcsbi

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
ehh, jónagy barbár volt valamelyik korábbi tulaj...



a testbike aprón (is) fent volt ez a teló, ott meg lehet kommentelni is...

nekem az tûnt fel elõször hogy nincs porlehúzó, utána meg az hogy fordítva van berakva szimering...



#1073
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
Tölts le néhány Technical manualt a sram oldaláról, azokban le van írva hogy melyik villában milyen csillapítás vagy rugózás van.

Nekem a felsoroltak közül a legelsõ van. ;)
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1074
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,530 posts

A szimering, ha az teleszkóphoz való simán ki fogja bírni!

Az meg h milyen csillapítású telot érdemes venni, én azt tudom neked javasolni h az igényekhez mérten a legbutábbat kell megvenni!
Minél egyszerûbb egy szerkezet ugye annál nehezebben hibásodik meg.
Az SR nél meg ha jól tudom majdnem h mindent csak egyben lehet kapni. Értsd úgy h szerviz pakkok vannak. Komplett csillapítás, komplett rugós oldal....., nincsen lehetõség csak egy egy elem megvételére, TUDTOMMAL!

De Salát kell megkérdezni errõl, mert Õ most SR Durolux-al nyomja, és ha jól tudom neki betegeskedik is :S

Na ez jó infó SR ügyben! Így mindjárt más a leányzó fekvése.
Veriók terén pedig a következõ a problémám. A testbike oldalon csak Tora villából a következõ verziókat találtam:
-318 U-Turn
-302
-302 Pop Lock
-SL
-SL Solo Air
-XC SL
-TK Coil
ebbe bele lehet zavarodni
És még nincs itt az XC ami a Tora új neve...és abból is van tán néhány.
Nyilván van ami jobban bevált ezek közül és van ami gagyeváré...de alapból úgy gondolom hogy a felépítés azonos: Alu váll-acél becsúszó-mg lábak. Kérdés hogy ez a "véknyított falú acél" mennyire tartós és mennyire rugalmas (az én 75 kilóm alatt). Tartósság mondjuk jobban számít.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#1075
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Köszi a tanácsot!
Szó sincs arról hogy nem akarok karbantartásra költeni. De a szimeringnek szerintem nem egy szezont illik kibírni. És ahogy olvasgatom elég sokan küzdenek a szimeringek hibájával.
Nem az új technikák között nem tudok eligazodni, hanem a típusjelzések között. Mert évente máshogy hívják ezekben a nyomorult villákban ugyan azt a funkciót. Nagyon nem érdekel hogy mósünkontrol vagy hidrkoil vagy nyílt fürdõs csillapításnak hívják. az viszont érdekel hogy mennyire megbízható.
Sajnos a legtöbb kerékpárboltban max arról mondanak "jó" véleményt ami náluk készleten van. És a tényleges felhasználói tapasztalatok lehet sokkal hasznosabbak mint néhány eladói vélemény.
A manitou villákat már elvetettem. Az SR még képben van, mivel árban és tudásban azonos a Recon villával. csak ezekrõl itthon nem valami sok a tapasztalat. nem sok Epicon villát látok itthon.
A levegõs rugózás létjogosult errõl az oldalról megközelítve már értem.


A szimering, ha az teleszkóphoz való simán ki fogja bírni!

Az meg h milyen csillapítású telot érdemes venni, én azt tudom neked javasolni h az igényekhez mérten a legbutábbat kell megvenni!
Minél egyszerûbb egy szerkezet ugye annál nehezebben hibásodik meg.
Az SR nél meg ha jól tudom majdnem h mindent csak egyben lehet kapni. Értsd úgy h szerviz pakkok vannak. Komplett csillapítás, komplett rugós oldal....., nincsen lehetõség csak egy egy elem megvételére, TUDTOMMAL!

De Salát kell megkérdezni errõl, mert Õ most SR Durolux-al nyomja, és ha jól tudom neki betegeskedik is :S

#1076
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts
a testbike aprón (is) fent volt ez a teló, ott meg lehet kommentelni is...

nekem az tûnt fel elõször hogy nincs porlehúzó, utána meg az hogy fordítva van berakva szimering...
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D

#1077
csibcsbi

csibcsbi

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
te találkoztál már ezzel a telóval? vagymi?..


ismerõs az a szimering elrendezés :D

írtam is az embernek hogy ez így fail, erre válasz nélkül törölte a kommentemet... én ugyan nem vettem volna meg...

Feltöltött kép



#1078
cindercone82

cindercone82

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,530 posts

Hali

Elsõ dolog: attól h új nem ismered az elõéletét! Ezzel arra akarok rámutatni , h elég sok villát úgy raknak össze mostanság h nulla a kenõanyag bennük!
Második: én a Manitou-t meg az SR-t elfelejteném a te helyedben. Szarok, illetve azok lesznek.
Harmadik: levegõs mellett még az szól h nagyon egyszerûen a testtömegedhez be lehet lõni, ami ugye egy rugós esetén, rugócserével oldható meg, és az sem lesz 100%.
Negyedik: az meg h nem akarsz költeni az alkatrészek karbantartására elég rossz ötlet! Inkább néha napján beadod a szervizbe, vagy esetleg otthon megcsinálod az olajcserét, pucolást ami pár ezer ft-t jelent éve, mint h ezt elhanyagolva két három éven belül meg kuka legyen az adott alkatrész, esetünkben teleszkóp.
Ötödik: ha nem tudsz eligazodni az "új" technológiák között akkor vagy olvass utána, vagy menj el kerékpár boltba és kérj felvilágosítást. Itt senki nem fogja szvsz leírni az összes létezõ csillapítás, útállítási..... rendszereket.

Köszi a tanácsot!
Szó sincs arról hogy nem akarok karbantartásra költeni. De a szimeringnek szerintem nem egy szezont illik kibírni. És ahogy olvasgatom elég sokan küzdenek a szimeringek hibájával.
Nem az új technikák között nem tudok eligazodni, hanem a típusjelzések között. Mert évente máshogy hívják ezekben a nyomorult villákban ugyan azt a funkciót. Nagyon nem érdekel hogy mósünkontrol vagy hidrkoil vagy nyílt fürdõs csillapításnak hívják. az viszont érdekel hogy mennyire megbízható.
Sajnos a legtöbb kerékpárboltban max arról mondanak "jó" véleményt ami náluk készleten van. És a tényleges felhasználói tapasztalatok lehet sokkal hasznosabbak mint néhány eladói vélemény.
A manitou villákat már elvetettem. Az SR még képben van, mivel árban és tudásban azonos a Recon villával. csak ezekrõl itthon nem valami sok a tapasztalat. nem sok Epicon villát látok itthon.
A levegõs rugózás létjogosult errõl az oldalról megközelítve már értem.

Minden bonyolult problémának van egy egyszerû, világos és rossz megoldása.
 


#1079
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 posts

Segítsetek már nekem kérlek!
Telót nézegetek a Caldera vázambe, olyat ami 80-100mm között moccan. Tora vagy Recon eddig a kiszemelt (képben volt még 1-2 Manitou és a Suntour Epicon is). Sajnos nem bírok eligazodni ezeken a szériákon. annyi féle van már hogy az ember belezavarodik! Solo air, meg U-turn meg 302 meg PopLock meg a tököm tudja. szóval én a levegõs villáktól félek...körülbelül úgy mint az õsember a tûztõl (nem ismeri fél tõle). A tora mellett szól az ára a Recon mellett pedig az alu becsúszó ami könnyû és merev villát eredményez az én elképzelésem szerint. Volt már RS Judy villám eddig 3 féle. És a most is használatban lévõ 2001-es széria alu becsúszókkal lényegesen merevebbnek bizonyult mint az utána következõ U-turn verzió acél becsúszókkal.
Ami szempont lenne: 40k körül szánok villára (több pénzem nem lesz erre és nem is használnék ki drágább villát szerintem)
Legyen tartós, ne kelljen félni hogy a váll vagy a becsúszó vagy a fékhíd megadja magát (75 kiló vagyok, nem mázsaötven)
Lehetõleg rugós legyen (ha levegõsre a súlyon kívül tudtok más indokot akkor az is szóba jöhet)
Ne fossa az olajat 500 kilcsi után. Nem akarok évente szimeringre költeni. ha a 2001-es telóban még most is bírja remélem az új telókban is fogja bírni.
És nem hátrány ha lockout van a villában. Viszont nem feltétlenül szeretnék mégegy szirszart felszerelni a kormányra, inkább a vállon tekergetném.
ezek alapján milyen évjáratú, milyen típust javasoltok?
Ja! És csak és kizárólag új villát szeretnék! ez lehet pici egoizmus, de még nem nagyon volt új villa a bringámban és szeretnék már egy olyat aminek ismerem 100%-ig az elõéletét.
elõre is köszi!


Hali

Elsõ dolog: attól h új nem ismered az elõéletét! Ezzel arra akarok rámutatni , h elég sok villát úgy raknak össze mostanság h nulla a kenõanyag bennük!
Második: én a Manitou-t meg az SR-t elfelejteném a te helyedben. Szarok, illetve azok lesznek.
Harmadik: levegõs mellett még az szól h nagyon egyszerûen a testtömegedhez be lehet lõni, ami ugye egy rugós esetén, rugócserével oldható meg, és az sem lesz 100%.
Negyedik: az meg h nem akarsz költeni az alkatrészek karbantartására elég rossz ötlet! Inkább néha napján beadod a szervizbe, vagy esetleg otthon megcsinálod az olajcserét, pucolást ami pár ezer ft-t jelent éve, mint h ezt elhanyagolva két három éven belül meg kuka legyen az adott alkatrész, esetünkben teleszkóp.
Ötödik: ha nem tudsz eligazodni az "új" technológiák között akkor vagy olvass utána, vagy menj el kerékpár boltba és kérj felvilágosítást. Itt senki nem fogja szvsz leírni az összes létezõ csillapítás, útállítási..... rendszereket.

#1080
TaaT

TaaT

    vendég

  • fórumtag
  • 148 posts

bocs a linkért, íme:

Képfeltöltés.hu - korlátlan ingyen tárhely képeidnek, regisztráció nélkül


ismerõs az a szimering elrendezés :D

írtam is az embernek hogy ez így fail, erre válasz nélkül törölte a kommentemet... én ugyan nem vettem volna meg...

Feltöltött kép
XC Fully

"Kussolj Brian!" :D