Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#8761
legszebbcsavo

legszebbcsavo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,125 posts
DaveRider:
nem értem ezt a lázadást a gumiharmónika ellen.
az egy jó találmány, csak a súly és dizájn problémák miatt hanyagolják a gyártók.
bíznak a szimeringben a gyártók? :) vicces, ez nagyon markec szövegnek hatott. ezek a "nagyon jó" szimeringek 1 év jelentõs használat után bõven csereérettek. ezért vannak az ilyen kérdések, hogy "kipucoltam a 1,5 éves villámat, de csak egy hétig mozgott utána rendesen" stb...
meg mér menne be "földrög" meg "kavics" ??!! a gumiharmónika mögé? ez akkora hülyeség. pont azért van, hogy semmi ne menjen be mögé.
víz bemehet esetleg, ezért néha ellenõrizni kell, mint ahogy mindent kellene-csak sokan nem teszik.

a gumiharmónika igenis jó találmány és valóban meghosszabbítja egy teló élettartamát. sztem majd õ eldönti, hogy fent hagyja e vagy sem :icon_roll

#8762
dánhill

dánhill

    vendég

  • fórumtag
  • 75 posts
Nem folyik össze a kettõ mert a becsúszó alján van tömítés ami bent tartja az olajat, szóval két "elválasztott" tér.
A rugóra pedig kell zsír+3-5 ml 5wt olaj. mivel mindkettõ egy térben van így mindkettõ ken.

#8763
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Lenne két kérdésem:
A pike-omban olajat szeretnék cserélni, rock shox honlapon azt írják, hogy a jobb becsúszóba 120cc 5wt olajat kell tenni, a lábba pedig 15cc 15wt olajat, nem folyik össze a kettõ(a leírás szerint nem)?
A másik lábba szintén 15cc 15 wt olajat, a rugóra pedig egy zsírt, az olaj, a zsír vagy mindkettõ keni a rúgót?


A sebesség mindent megold.

 


#8764
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
nos, a havernak egy manitou pumpája van, régebbi verzió, és ahhoz adták neki.

azt a gumiharmonikát én nem erõltetném. a gyártók nem raknak hozzá gyárilag ilyet, ami azt jelenti, hogy õk megbíznak a szimmeringjeikben és a porvédõ gyûrûkben. és tényleg, a mai jobb villák esetében a porzáró-porvédõ gyûrûk és a szimmeringek szinte semmit nem eresztenek be a villa belsejébe. és én úgy tudom, hogy a reba race egy eléggé jó villa. és nézz körül, a mai telópiacon milyen jobbfajta villákon látsz gumiharmonikát??? (rs, manitou és marzo egyik típusán sincs, csak az rst olcsóbb típusain, de ott is kezd elfelejtõdni. jameg áruházi villák, de hát azok pff...)

ezen kívül azért nem erõltetném, mert figyeld meg, hogy ha egyszer-kétszer mész vele nagyobbacska sárban, akkor a gumiharmonika alatt szépen felgyûlk pár kisebb rög föld, meg kavicsok meg mindenféle, és ahogy a villa mozog, ezek szépen összekarcolják a becsúszódat. tehát szerintem azt a gumiharmonikát vedd le, ha sárban mész, akkor otthon slaggal vagy versenyeken magasnyomásúval jól le lehet fújni róla mindent, esetleg ha nem annyira sáros, akkor nedves ronggyal letörölni róla. nem hiszem, hogy ez akkora macera lenne, hogy megérné azt, hogy elrondítsd a villádat és még össze is karcolódjon a becsúszója.

összefoglalva: a gumiharmonikát VEDD LE, ha már egy ilyen szintû villád van!!!!

#8765
LR-AT

LR-AT

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Mindenkinek köszönöm a gyors segítséget, ill. Dave, ha tényleg megtennéd, hogy ennek a kis információmorzsának utánanézel, az nagyon jó lenne-bár már csak mint érdekesség (ár?) érdekel(én is biztos rákérdezek majd 1-2 boltban), mert rob hozzászólása nyomán elkezdtem "finomabban játszani a mûszerrel", és valóban azt tapasztaltam, hogy kb. 1 fordulatnyi átfedés van a "már nem szökik a levegõ a pumpából" és a "még nem szökik a levegõ a villából" (ill. lecsavarásnál épp fordítva) c. fázisok közt (eddig télleg tök úgy tûnt, hogy ha lefelé csavarásnál megállnék ott, ahol sziszegni kezd, elmenne az összes levegõ a villából...:)).
Kárpótlásul 1 tipp a rebásoknak: a belvárosi[nem írom ide, nehogy reklámnak számítson, de ha érdekel, dobok 1 mélt] motorosboltban vmi 350/db-ért kapható, utángyártott simson-gumiharang (nagyon nem mindegy a típus, mert elvileg a simson-becsúszó csak 30-as, és többféle utángyártmány létezik-pl. már 1 bolttal arrébb is olyat kapsz,ami nem stimmel, ráadásul drágább...:)-de ez naon tuti) kb. félórányi melóval olyan patentul rávarázsolható a villára, hogy meg nem mondod, h nem gyári (de legalábbis bõven nézhetõ, nem gánygéza fíling-ha kell, tudok küldeni képet), ráadásul az utat is hagyja kimozogni némi bejáratás után...sztem 1 próbát megérhet az élettartam növelésére+a takarítási macera csökkentésére-nekem bejött.

Más: A villa ugye zsír új, ehhez képest a szárakban szétszedéskor bõven a gyárilag megadott érték (15cc) alatti mennyiségû olajat találtam(az egyikben szinte nem is volt-a becsúszókban meg nem turkáltam, mivel a mozgás alapján úgy tûnik, a csillapítóegységben benne van az a 115cc, a bal oldali 3cc meg csak egy minimális kenésért kell)! Érdemes lehet belenézni megvétel után, mielõtt komolyabban elkezditek adni neki az ívet!
A gyári rs pumpa egyébként egy az egyben a B+-féle, 300 psi-ig használható változat (23045), csak a színei térnek el-ha ez segít esetleg vkinek.

PLaC,aki a késõbbiekben megpróbálja majd rövidebbre fogni

#8766
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
a villához gratulálok, jó választás. én a haverom pumpájával fújtam fel a telómat,azóta nem változott a nyomás benne. azon van olyan adapter, ami igazából egy külön szelep.

az egyik végée megy a pumpa, a másikra pedig a villa. a lényeges az benne, hogy középen van egy fel le tekerhetõ kis valami. ha azt feltekered, és akkor rakod rá a villát, akkor nem fog ereszteni, mert a tû nem ér le a villa szelepéhez. viszont ha letekered, akkor a tû szép lassan eléri a szelepet és akkor lehet bele fújni. levenni pedig visszafele kell, tehát kis izé felteker, majd pumpa lehúz. hasznos cucc, nem tudom honnan szerezte, majd megkérdezem tõle. (lehet, hogy tigris is errõl beszél??)

#8767
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
Sajnos ez nem egészen van így. Én is tapasztaltam a Rebámnál, hogy elszökik a levegõ, és nem csak a pumpából. Egyszerûen túl hosszú a szelep nyomópálcája (vagy a pumpámé rövid) így lecsavarásnál késõn zár a szelep és elszökik a levegõ egy része. Engem mondjuk nem zavar mert én úgy lövöm be, hogy túlpumpálom aztán kézzel apránként engedem ki, míg nem lesz olyan a nyomás, ami megfelel. Mondjuk fura, ha a gyári pumpával is ezt produkálja...

#8768
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
tévedésben éltek.
amikor felteszed a kamrára a pumpát, akkor az összlevegõ térfogata megnõ, igy a nyomás csökken. mert kiáramlik levegõ a villából a pumpába, ahol csak légköri nyomás van alapból. tehát ha van a kamrában mondjuk 8, te meg rácsavarod a pumpát, akkor biztos csak 7.5-et fog mutatni, vagy kevesebbet. (oké, fizikusok, ki lehet számolni, én csak hasraütöttem :) )
amikor pedig leveszed, mert éppen 8 bar-t fujtál bele, akkor a szisszenõ levegõ az, ami a pumpában maradt fele a 8 bar-nak, mert a szelep azonnal zár, olyankor már nem jön ki belõle semmi.
természetesen ha ujra rácsavarod, akkor nem lesz 8 bar, mert kiegyenlitõdik a pumpa 1 bar-ja és a villa 8 bar-ja megint.

tehát ha egyszer belövöd, akkor az annyi marad.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8769
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

Igen láma kérdés következik: most jutottam életem elsõ levegõs telójához, történetesen egy új '05 reba race air u-turn-höz, gyári pumpával. Azt árulja már el nekem valaki, hogyan kerülhetõ el, hogy egy csomó levegõ ill. nyomás elszökjön a pumpa szeleprõl való lecsavarásánál, különösen az alsó kamrában,ami pici? Mert akármilyen hirtelen mozdulatokat is alkalmaztam eddig, a legjobb eredményem kb. az, h felül 110-rõl megy le 100-ra, alul meg olyan 150-rõl (ezek a következõ felcsavaráskor látszanak,amikor érdekes módon nem szökik el levegõ, csak lecsavaráskor). Ez elég cink ahhoz képest, h kb. 5 psi pontossággal kellene tudnom belõni az alját az igazi tökmaghéjkirezgõs stílushoz...
Szóval van vmi megoldás arra, h pl. a légnyomás nyomja be a szelep tûjét v ilyesmi, v ügyesedjek még?

Kösz:PLaC

1-2 bringaboltban szok lenni ilyen kis rézbõl gyártmányolt adapter, perbálon gyártják/ották/, a hungary:a -n ál, az a +oldás a problémádra ha ennyire zavar, az a pár psi....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8770
LR-AT

LR-AT

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Sziasztok!

Igen láma kérdés következik: most jutottam életem elsõ levegõs telójához, történetesen egy új '05 reba race air u-turn-höz, gyári pumpával. Azt árulja már el nekem valaki, hogyan kerülhetõ el, hogy egy csomó levegõ ill. nyomás elszökjön a pumpa szeleprõl való lecsavarásánál, különösen az alsó kamrában,ami pici? Mert akármilyen hirtelen mozdulatokat is alkalmaztam eddig, a legjobb eredményem kb. az, h felül 110-rõl megy le 100-ra, alul meg olyan 150-rõl (ezek a következõ felcsavaráskor látszanak,amikor érdekes módon nem szökik el levegõ, csak lecsavaráskor). Ez elég cink ahhoz képest, h kb. 5 psi pontossággal kellene tudnom belõni az alját az igazi tökmaghéjkirezgõs stílushoz...
Szóval van vmi megoldás arra, h pl. a légnyomás nyomja be a szelep tûjét v ilyesmi, v ügyesedjek még?

Kösz:PLaC

#8771
didusKA

didusKA

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Igazából vettem 60ért egy PolarX 2k4 et és ugye ez gyári benne,a bronga tiszta új,ismerõstõl vettem,csak a teló furcsa nekem,volt egy Marzocchi MXR-em az sokkal finomabban mozgott,bár sztem ez többet mozog,az a para 65 kg vok,és nekem túl kemény majd meglátom Normafához mit szól

#8772
conor1326

conor1326

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,055 posts
mondjuk azért van vele egy apró probléma

hogy valamitõl beáll egy idõ után és nem mozog rendesen

hogy mitõl az jókérdés, szétszedés takarítás pár napra orvosolja a problémát

másik gond meg hogy egy helyen ovális folt van a krómozott becsúszón, kopás miatt

mindez haver telója, és két éve használja, de mondjuk nem sokat
Autist Team:)



#8773
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
tuningban nem tudom mire gondolsz, de rugóútnövelésre ne nagyon gondolj, másra meg felesleges, a judy sl-ben tökéletes hydracoil van...
a u-turn is egy nagyon jó rendszer.
nem tudom, mennyiért veszed, ha 30 körül, akkor nem szólok. ha többért (ki tudja) akkor azért érdemes más villák közt is szétnézni, amiknek 30-as vagy 32-es becsúszója van, azok inkább tárcsafék-kompatibilisek.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8774
didusKA

didusKA

    újonc

  • fórumtag
  • 6 posts
Véleményt sztnék kérdezni Rock Shox Judy SL U turn (2004es) telóról,és az esetlges tuningolásáról! köszi

#8775
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Hello.

Nekem 2005 ös Reba Race em van. Írnak mindenfélét az újságokba hogy meg úgy csavarodik. Én ezekbõl semmit se érzek. Pedig zúzok vele mint állat. (Most is el van törve a kulcscsontom) Erre tudna nekem valaki magyarázatot adni?

a teló nem tud olvasni /szerencsére/--------:)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#8776
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hello.

Nekem 2005 ös Reba Race em van. Írnak mindenfélét az újságokba hogy meg úgy csavarodik. Én ezekbõl semmit se érzek. Pedig zúzok vele mint állat. (Most is el van törve a kulcscsontom) Erre tudna nekem valaki magyarázatot adni?

Pl. Egy duplavállashoz képest csavarodik, de a kategóriájában szerintem a legmerevebb.


A sebesség mindent megold.

 


#8777
Specializedes

Specializedes

    vendég

  • fórumtag
  • 153 posts
Hello.

Nekem 2005 ös Reba Race em van. Írnak mindenfélét az újságokba hogy meg úgy csavarodik. Én ezekbõl semmit se érzek. Pedig zúzok vele mint állat. (Most is el van törve a kulcscsontom) Erre tudna nekem valaki magyarázatot adni?

#8778
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts
én mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy gyárilag 100 mm-hez tervezett vázba egy kb kétszer akkora villát rakjon, mert sokkal feltûnõbb lesz! bizony! mások is megnézik majd! persze nem arra gondolnak, hogy hû de menõ ez a srác, hanem arra, hogy mekkora idióta. de te ezt nem fogod hallani, csak a sok irigy pillantást látod majd!
nem is beszélve a lányokról és a hozzá-nem-értõkrõl. akik egy duplavállas teleszkóptól ezerszázalék, hogy elájulnak!!
ne is foglalkozz azzal, hogy mindeki azt mondja, letörik a fejcsõ, végtére is kit érdekel, ha az a lényeg, hosz jól nézzen ki a bicikli? a használhatatlanságát meg majd megszokod, hiszen mindig lesz valahol 20 méter hely, amin megfordulsz majd....

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#8779
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Egészséges dolog Rebára 185ös BB7-et tenni 73kg mellett CC felhasználásra?

Teljesen normális, nem lesz tõle baja.


A sebesség mindent megold.

 


#8780
viko.jam

viko.jam

    vendég

  • fórumtag
  • 113 posts

A tora telók mire is "valók" amúgy? kb mint a pike csak nem bírja úgy a nagy tárcsát az áttütõ hiánya miatt? Szóval merev vázba ilyen mindenes villa?

Az oké,hogy nem kell egy torával downhillezni,de szerintem lájtosabb ugrálást simán bír.Én kb. két hónapja vettem egyet,és egynelõre semmi bajom sincs vele,pedig azért nyúzom rendesen.Mondjuk én csak 70 kg vagyok,de kb méter magasról síkra érkezve is marad még benne tartalék,noha lehet,hogy azért egy keményebb rugót késõbb elbírna.Szerintem ennyi pénzért marhára megérte.