Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#561
Posted 2013. February 19. - 23:04
most talán megint beruházok egy levegõs telóba, de vacillálok, mi legyen. ez pl tetszik:
Bike24 - Rock Shox Reba RLT Solo Air PopLoc Maxle Lite Fork 120mm black 2013 - Special Offer -
vagy kb felennyiért az apróból valamelyik reba/recon QR9.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#562
Posted 2013. February 19. - 19:26
#565
Posted 2013. February 17. - 21:58
Solo air: ha nincs SAG akkor a dugattyún lévõ szelep kinyit, tehát amit a pozitivba fujsz az a nyomás megy a negativ kamrába is, igy a villa könnyen megindul. Amint kicsit beül a villa, a szelep azonnal zár, igy már két külön kamraként üzemel.
Solo air emiatt komolyabb igénybevételt jobban szereti, mert a pozitiv kamrában lévõ 5szörös levegõ sokkal jobban kitágul a melegedéstõl, mint a pici negativ kamra, igy nyomáskülönbség alakul ki, ergo a villa nehezen fog megindulni, de elég csak egy pillanatra, hogy a villa koppra kirugozzon, és azalatt a nyomás ujra kiegyenlitõdik, és ugyanolyan finoman mozoghat tovább
ufff
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#566
Posted 2013. February 17. - 21:07
sz.rásig volt zsírral,szivacsgyûrû is fel volt töltve.
lehet rock shox olvas visszajelzéseket?
de itt van már a 2013-as solo aires reba,azt is szétszedem a napokban:)
#567
Posted 2013. February 17. - 01:24
#569
Posted 2013. February 15. - 20:59
#570
Posted 2013. February 15. - 00:02
Le vagyok maradva. BocsA réginél igen, az újnál már nem. [/I]
Volt reconomat huzigáltam mindig 80-125 közt, attól függ épp milyen vázba volt. Most marad a sid fix százon, ami most fõleg olajcsere után olyan szépen mozog. De szeretem
#571
Posted 2013. February 14. - 23:47
Miért is? Ott is távtartóval állítod, azokkal a 2cm-es gumibakokkal nem?
A réginél igen, az újnál már nem. Pl. 2013-as Reba service manual, 10. oldal eleje: http://cdn.sram.com/...vice_manual.pdf
"To change the travel in your suspension fork, replace the entire solo air spring assembly according to the directions below. For part number information, please refer to the Spare Parts Catalog available on our website at sram.com/service. For ordering information, please contact your local SRAM distributor or dealer."
#572
Posted 2013. February 14. - 23:41
SoloAir: levegõ oldali dugattyút cserélni kell az út állításához...
Miért is? Ott is távtartóval állítod, azokkal a 2cm-es gumibakokkal nem?
#573
Posted 2013. February 14. - 23:35
SoloAir: levegõ oldali dugattyút cserélni kell az út állításához...
#574
Posted 2013. February 14. - 23:01
Dual air vs solo air - nem vagyok képben de gyorsan találtam neten infot:
OK, so there's definitely a difference Dave, to start off with.
Modern RS air forks use air as both a positive and negative spring. Positive being the portion which offers resistance against your weight, negative being the portion which offers assistance to get the sliders moving. Essentially, the fork sits in a slightly compressed position at all times, "floating" between the two chambers. The negative chamber helps to reduce stiction and prevents top-out.
With a solo air model, you inflate both chambers at the same time, there is a valve which balances out the pressure automatically.
With a dual air model, you can set the two chambers independently.
Solo is easier to set up (no worries about balancing pressure), but dual air then of course offers more customisation of the initial travel characteristics.
Pittstop, if you're after the ability to set your fork up very sensitively, dual air is the way to go. With my Revelation, I run quite a bit more negative than positive pressure, which I've found makes a huge difference to that initial bit of stroke, it's buttery smooth. At even pressure in comparison (what you'd get with solo air), the fork feels quite clattery.
Lényeg: van különbség
Solo air: egy szelepen keresztül állítod a pozitív és negatív kamrát
Dual air: külön szelepen állítod a kamrákat (gondolom a dualnak alul is van szelepe)
A fórumozó véleménye hogy érdemes dualt használni ha érzékenyre akarod beállítani a villát.
#575
Posted 2013. February 14. - 22:06
vagy itt: rockshox domain | eBay
esetleg a nagykert is felhívhatod, ha hiszel még a csodákban.
#576
Posted 2013. February 12. - 22:11
Melyik boltban/szervizben/szaküzletben találok alkatrészeket?
THX.
#577
Posted 2013. February 12. - 22:07
Sziasztok
Ha valakinek van ideje , legyen kedves elmondani néhány mondatban miben más egy Dual air egy Solo airtól ? Természetesen azt tudom, hogy a dual airban a lekoppanást ( amikor a teló hirtelen teljes méretében ki tud "nyújtózkodni") rugó helyett egy külön állítható légkamrával lehet állítani, de arra lennék kíváncsi mennyiben jobb ez, illetve hogy érdemes beállítani, hogy az elérhetõ plusz amit a dual air nyújt , ki legyen használva ( már ha van és nem parasztvakítás az egész ). És bocs a nagyon pongyola fogalmazásért .
köszi
#578
Posted 2013. February 12. - 10:15
Sziasztok!
Domain 318 karbantartás:
Nemrég kipucoltam, bezsíroztam a villámat, segítségnek a pinkbike leírást használtam (link)
Egy dolog azonban nem világos számomra: az normális-e, hogy a csillapítás oldali nyomó rúdnál kiengedi az olajat a lábba? Összerakva nem gond, mert a lábból már nem folyik ki, de a leírásból úgy tûnt, hogy max zsíros lehet a láb belseje, nem pedig olajos. Összerakásnál is elõbb töltik be az olajat a villába mint hogy a lábbal összeraknák.
Ezen kívül a rugó oldali nyomórúd (damping rod) külsõ felülete durván megsérült spirál alakban a becsúszó végénél, gondolom az U-Turn csavargatásától. Ez normális? Ha nem az, hol kapok hozzá alkatrészt?
Hali
Dehogy normális.
Ha jól belegondolsz akkor ha ott kifolyik az olaj akkor mi fogja a csillapítást végezni????? Jobb esetben ott vmi tömítés elment.
#579
Posted 2013. February 12. - 00:44
Domain 318 karbantartás:
Nemrég kipucoltam, bezsíroztam a villámat, segítségnek a pinkbike leírást használtam (link)
Egy dolog azonban nem világos számomra: az normális-e, hogy a csillapítás oldali nyomó rúdnál kiengedi az olajat a lábba? Összerakva nem gond, mert a lábból már nem folyik ki, de a leírásból úgy tûnt, hogy max zsíros lehet a láb belseje, nem pedig olajos. Összerakásnál is elõbb töltik be az olajat a villába mint hogy a lábbal összeraknák.
Ezen kívül a rugó oldali nyomórúd (damping rod) külsõ felülete durván megsérült spirál alakban a becsúszó végénél, gondolom az U-Turn csavargatásától. Ez normális? Ha nem az, hol kapok hozzá alkatrészt?
#580
Posted 2013. February 10. - 15:12
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!