Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#561
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.039 hozzászólás
nemtom'. 4 éve rugós reconnal nyomulok, így az Itózs által fenn írt dolgokat csak hírbõl (vagy még úgysem) ismerem.
most talán megint beruházok egy levegõs telóba, de vacillálok, mi legyen. ez pl tetszik:
Bike24 - Rock Shox Reba RLT Solo Air PopLoc Maxle Lite Fork 120mm black 2013 - Special Offer -

vagy kb felennyiért az apróból valamelyik reba/recon QR9.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#562
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Mi baja lehet? :)

Nekem 2012-es van, de az még dual air-es, de az jó kis cucc.

#563
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.039 hozzászólás
õõõ, senki?

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#564
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.039 hozzászólás
ilyet szabad venni? Reba RLT Solo Air MaxleLite 120mm 2013
új, (online) boltból

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#565
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Dual Air: te tudod beállítani a pozitiv és negativ kamra nyomását, egymástól függetlenül.

Solo air: ha nincs SAG akkor a dugattyún lévõ szelep kinyit, tehát amit a pozitivba fujsz az a nyomás megy a negativ kamrába is, igy a villa könnyen megindul. Amint kicsit beül a villa, a szelep azonnal zár, igy már két külön kamraként üzemel.
Solo air emiatt komolyabb igénybevételt jobban szereti, mert a pozitiv kamrában lévõ 5szörös levegõ sokkal jobban kitágul a melegedéstõl, mint a pici negativ kamra, igy nyomáskülönbség alakul ki, ergo a villa nehezen fog megindulni, de elég csak egy pillanatra, hogy a villa koppra kirugozzon, és azalatt a nyomás ujra kiegyenlitõdik, és ugyanolyan finoman mozoghat tovább

ufff

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#566
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás
én is így tettem,tavasszal frissen vásárolt bringám rebáját azonnal szétszedtem.
sz.rásig volt zsírral,szivacsgyûrû is fel volt töltve.
lehet rock shox olvas visszajelzéseket?
de itt van már a 2013-as solo aires reba,azt is szétszedem a napokban:)

#567
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.069 hozzászólás
Mozgásra remek mindkét rendszer. A dual airnél (évjárattól függetlenül az utóbbi 4 év) a két kamra hajlamos volt összenyílni és így a villa összecsuklott. Fõleg Rebák esetében. Egyébként régebben csak a low budget villákat (recon, sektor) szerelték solo air rendszerrel, de már a revelation is megkapta. Szóval jó az egyszerûbb. Semmi baj nincs azzal, hogy a negatív kamra automatikusan helyezõdik nyomás alá. Csak mint minden RS terméket újonnan egybõl szét kell szedni és átkenni, mert csontszárazan jönnek a gyárból. Utána viszont vajpuha mozgást kapsz mindkét rendszernél.

#568
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.039 hozzászólás
nemtom', szerintem az út rövidítése még mindig megoldhatónak tûnik, így a képek alapján.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#569
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
köszönöm a válaszokat.

#570
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

A réginél igen, az újnál már nem. [/I]

Le vagyok maradva. Bocs :)
Volt reconomat huzigáltam mindig 80-125 közt, attól függ épp milyen vázba volt. Most marad a sid fix százon, ami most fõleg olajcsere után olyan szépen mozog. De szeretem :)

#571
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Miért is? Ott is távtartóval állítod, azokkal a 2cm-es gumibakokkal nem?


A réginél igen, az újnál már nem. Pl. 2013-as Reba service manual, 10. oldal eleje: http://cdn.sram.com/...vice_manual.pdf
"To change the travel in your suspension fork, replace the entire solo air spring assembly according to the directions below. For part number information, please refer to the Spare Parts Catalog available on our website at sram.com/service. For ordering information, please contact your local SRAM distributor or dealer."

#572
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

SoloAir: levegõ oldali dugattyút cserélni kell az út állításához...


Miért is? Ott is távtartóval állítod, azokkal a 2cm-es gumibakokkal nem?

#573
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
DualAir: távtartóval állítható a rugóút
SoloAir: levegõ oldali dugattyút cserélni kell az út állításához...

#574
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
jó ez köszi, a csodákban hiszek: én vagyok az :)


Dual air vs solo air - nem vagyok képben de gyorsan találtam neten infot:

OK, so there's definitely a difference Dave, to start off with.

Modern RS air forks use air as both a positive and negative spring. Positive being the portion which offers resistance against your weight, negative being the portion which offers assistance to get the sliders moving. Essentially, the fork sits in a slightly compressed position at all times, "floating" between the two chambers. The negative chamber helps to reduce stiction and prevents top-out.

With a solo air model, you inflate both chambers at the same time, there is a valve which balances out the pressure automatically.

With a dual air model, you can set the two chambers independently.

Solo is easier to set up (no worries about balancing pressure), but dual air then of course offers more customisation of the initial travel characteristics.

Pittstop, if you're after the ability to set your fork up very sensitively, dual air is the way to go. With my Revelation, I run quite a bit more negative than positive pressure, which I've found makes a huge difference to that initial bit of stroke, it's buttery smooth. At even pressure in comparison (what you'd get with solo air), the fork feels quite clattery.

Lényeg: van különbség
Solo air: egy szelepen keresztül állítod a pozitív és negatív kamrát
Dual air: külön szelepen állítod a kamrákat (gondolom a dualnak alul is van szelepe)
A fórumozó véleménye hogy érdemes dualt használni ha érzékenyre akarod beállítani a villát.


#575
Rocko6

Rocko6

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
itt: TOUT POUR LA DOMAIN - Suspensionlab
vagy itt: rockshox domain | eBay

esetleg a nagykert is felhívhatod, ha hiszel még a csodákban.


#576
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
Akkor alkatrészeket kell beszereznem, amit egyelõre nem tudok honnan. E-bike on találtam csillapításhoz nyomórudat, de az nem kell most.
Melyik boltban/szervizben/szaküzletben találok alkatrészeket?

THX.

#577
Kisrozi

Kisrozi

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
Valaki esetleg?

Sziasztok

Ha valakinek van ideje , legyen kedves elmondani néhány mondatban miben más egy Dual air egy Solo airtól ? Természetesen azt tudom, hogy a dual airban a lekoppanást ( amikor a teló hirtelen teljes méretében ki tud "nyújtózkodni") rugó helyett egy külön állítható légkamrával lehet állítani, de arra lennék kíváncsi mennyiben jobb ez, illetve hogy érdemes beállítani, hogy az elérhetõ plusz amit a dual air nyújt , ki legyen használva ( már ha van és nem parasztvakítás az egész ). És bocs a nagyon pongyola fogalmazásért .

köszi



#578
Gege911

Gege911

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 647 hozzászólás

Sziasztok!
Domain 318 karbantartás:
Nemrég kipucoltam, bezsíroztam a villámat, segítségnek a pinkbike leírást használtam (link)
Egy dolog azonban nem világos számomra: az normális-e, hogy a csillapítás oldali nyomó rúdnál kiengedi az olajat a lábba? Összerakva nem gond, mert a lábból már nem folyik ki, de a leírásból úgy tûnt, hogy max zsíros lehet a láb belseje, nem pedig olajos. Összerakásnál is elõbb töltik be az olajat a villába mint hogy a lábbal összeraknák.

Ezen kívül a rugó oldali nyomórúd (damping rod) külsõ felülete durván megsérült spirál alakban a becsúszó végénél, gondolom az U-Turn csavargatásától. Ez normális? Ha nem az, hol kapok hozzá alkatrészt?


Hali

Dehogy normális.
Ha jól belegondolsz akkor ha ott kifolyik az olaj akkor mi fogja a csillapítást végezni????? Jobb esetben ott vmi tömítés elment.

#579
Atombike

Atombike

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
Sziasztok!
Domain 318 karbantartás:
Nemrég kipucoltam, bezsíroztam a villámat, segítségnek a pinkbike leírást használtam (link)
Egy dolog azonban nem világos számomra: az normális-e, hogy a csillapítás oldali nyomó rúdnál kiengedi az olajat a lábba? Összerakva nem gond, mert a lábból már nem folyik ki, de a leírásból úgy tûnt, hogy max zsíros lehet a láb belseje, nem pedig olajos. Összerakásnál is elõbb töltik be az olajat a villába mint hogy a lábbal összeraknák.

Ezen kívül a rugó oldali nyomórúd (damping rod) külsõ felülete durván megsérült spirál alakban a becsúszó végénél, gondolom az U-Turn csavargatásától. Ez normális? Ha nem az, hol kapok hozzá alkatrészt?

#580
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Köszi.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!