Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#5541
Írta 2008. április 16. - 23:50
Lehet volt már de én nem találtam rá!
Most vettem a bringát amiben egy reba race teló van kormányról lockolhatós és a sajna nem mûködik a lockkolás. Van erre valami házi orvosság vagy vigyem vissza és csinálják meg?
A bowdent majdnem csutkára húzza a kar, kézzel még egy milit rá tudok segíteni, de többet nem. Segít az az egy mili? Nem nagyon akartam hozzányúlni egyenlõre.
Köszi elõre is!
#5542
Írta 2008. április 15. - 19:20
Erre akartam volna reagálni, csak béna vagyok. Szóval ezek a szimmeringek?
http://ebike.hu/term...zimmering/5684/
Igen, ezek (de elég gyenge a felhozataluk sajnos, így ha konkrét típust keresel, akkor inkább szervizekben érdeklõdj).
Az üzenetedet egyébként tudod szerkeszteni (tehát akár ki is törölheted azt a nagy idézetet )
Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."
#5543
Írta 2008. április 15. - 18:38
Már annyiszor leszóltátok szegény Judykat, hogy muszály megvédenem, megosztanom veletek a tapasztalataimat, mint boldog J3-as tulajdonos.
Tehát, ebben az árkategóriában ez a tudás teljesen korrekt.
Két gond van ezzel a termék családdal. Az egyik egy konstrukciós, a másik pedig gyártástechnológiai.
A konstrukciós: A gyári szimmering gagyi. Saras körülmények között beengedi a koszt, ami lebénítja a telót. Aztán kimozogja a persejek közül, de a mozgása ha javul is, nem lesz a régi. A problémát könnyen orvosolható egy cserével az elsõ szervíznél. Hála a tervezõk istenének, teljesen kompatibilis a Sid/Pilota-val. Tehát a ez a gond megoldható. (Idén emelték a szimmering árát 2300 Ft-ról 4x00-ra.)
A másik probléma akkor körvonalazódott, amikorfutó pillantást vetettem a rugóra. Több felületi rozsdát találtam rajta, mint zsír. Ekkor már sejtettem, hogy a szárból is kispórolhatták a kenõolajat. (Azok a nyamvadt távolkeletiek!!!) Rugó letakarít, rendesen dezsíroz.
A lábban: A jobb láb teljesen rendben volt. A jobb láb aljából szépen kicsorgott az olaj (15 mL9), belseje tizta volt. A bal lábban már nem volt ilyen rózsás a helyzet. A szimmering alatt találtam ugyan egy kis zsír maradványt, de a beigért 20 mL olajnak csak a helyével találkoztam, amit a bejutott kosz próbált elfoglalni.
Szimmering csere után a becsúszókat vékonyan megkentük zsírral, majd az elõírt olajmennyiséget betöltöttük a lábakba.
A csillapításban tiszta volt az olaj, de egy év után azt is cseréltük. (85 mL 80-100 mm-es úthoszhoz a J3-ban) 5W-olaj ment bele, az elég is, mert a csili igencsak tág határo között állítható. Így a hiperaktívtól az igyunk meg egy sört még visszajönig állítható.
VÉGEREDMÉNY: Miután korrekt módon rendberaktuk, az eredmény minden várakozást felülmúlt. A teló finomabban indult meg és mozgott, mint új korában. Szét is csapta a hátsómat a bringa... Az eleje simított mindent, aztán hátulról meg kaptam a jelzést, hogy mit simított ki a teló... Még meg kell szoknom a jót...
Szerintem megéri az árát. Persze vegyük figyelembe, hogy mire tervezték. Hobbi maratonon, kerékpáros TT-n, terep, valamint aszfaltos túrázákon teljesen megállja a helyét.
Egyébb tapasztalatok: Rugóút változtatáshoz nem távtartókkal kell szórakozni, mivel az nincs bene. Nem véletlenül... Egyszerre kell cserélni a rugót és a nyomórúdját, mivel a nyomórúd az úthosszhoz van legyártva és a rugó is tartalmaz némi okosságot. A rugesz belsejében, felül van egy mûanyag rúd az aljában pedig egy kisebb gumi rudacska. A kettõ távolsága asszem 68 mm, ami miatt van 68 mm-nyi lineáris utad, ami után a maradék 12mm erõs progresszivitásba torkollik, plusz a nyomórúd alján is van egy méretes gumibak, így válik a Judy 80 mm kimozgása után felüthetetlenné.
Még egy apróság. Bár szerintem fölösleges, de ha valaki tovább akarja tuningolni. Úgy láttam, a turn Key Lock out egység helyére be lehet dobni a Pilot MCD-jét. Tavaj 14000 FT-ért meg lehetett kapni, az idei árát nem tom. Vagy egy törött telóból ki lehet alkudni...
http://www.sram.com/...ID=1&subcatID=3
Erre akartam volna reagálni, csak béna vagyok. Szóval ezek a szimmeringek?
http://ebike.hu/term...zimmering/5684/
#5544
Írta 2008. április 13. - 20:03
Ne várd, hogy minden egyes alkalommal, minden új emberkének a már x alkalommal megbeszélt/kitárgyalt dolgot x+1-ik alkalommal ismét el fogják magyarázni! Létezik az a kiváló funkció a menüsorban, hogy "keresõ."
Egyébként meg: http://forum.bikemag...&postcount=4462
Ok, igazad van és elnézést! Kezdek kicsit belecsavarodni ebbe a telókeresésbe... ennyi lehetõség akár csak egy típuson belül is..
#5545
Írta 2008. április 13. - 19:56
Egyébként meg: http://forum.bikemag...&postcount=4462
#5546
Írta 2008. április 13. - 19:45
Mik vannak a gyártó honlapján...:chin: UpgradeOver 409: External Floodgate
Na igen Már akartam kérdezni mi is az a floodgate
#5547
Írta 2008. április 13. - 14:26
#5548
Írta 2008. április 13. - 12:55
nincs, amúgy sztem tök elég az sl...én pl ha minden jól megy jövõ hónap elején veszek egy Rebát.Mondjuk én sztem a Race-t fogom venni feketébe,és "csaktárcsásba":)
egyébként a 2007-es,és a 2008as rebák között van valami kölünbség?pl mozgásban,felépítésben,megbízhatóságban, stb...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5549
Írta 2008. április 13. - 12:43
egyébként a 2007-es,és a 2008as rebák között van valami kölünbség?pl mozgásban,felépítésben,megbízhatóságban, stb...
#5550
Írta 2008. április 13. - 12:32
Ok, ez igaz, bár sajna enyémnél könnyebb géppel még nem volt alkalmam mászni...
Csak azért kérdeztem rá, mert olvastam testbikeon vagy valahol, hogy valaki azért adja el mert himbilimbizik felfele (emeli az orrát). Persze ez lehet azért mert túl nagy az út, túl puhára van állítva stb.
Továbbra is az érdekelne Revolution dual airnél 409 ill. 426 között mi a különbség!?
Illetve Reconnal kapcsolatban van-e tapasztalat?
Mik vannak a gyártó honlapján...:chin: UpgradeOver 409: External Floodgate
Az eleje meg azért emelkedik annak az illetõnek, mert túlságosan hátul van a testsúlya (rossz nyereg beállítás, nagy hátranyúlású nyeregcsõ, rövid stucni, stb...).
#5551
Írta 2008. április 13. - 11:44
reve-k közt árnyalatnyi különbség van, de azok inkább 120-130-at mozgó fullikba valók, egy merev cc-gépbe sok lehet a 115 mm rugóút. tudom hogy csak egy tizes is sok de 79900 a reba sl , simán az egyik legjobb teló amit most tudsz venni. ha meg kell a távszabályzós lock akor vedd recon 351 poplock-ot.Ok, ez igaz, bár sajna enyémnél könnyebb géppel még nem volt alkalmam mászni...
Csak azért kérdeztem rá, mert olvastam testbikeon vagy valahol, hogy valaki azért adja el mert himbilimbizik felfele (emeli az orrát). Persze ez lehet azért mert túl nagy az út, túl puhára van állítva stb.
Továbbra is az érdekelne Revolution dual airnél 409 ill. 426 között mi a különbség!?
Illetve Reconnal kapcsolatban van-e tapasztalat?
No meg persze az egyéb kérdéseimre is szívesen olvasom a válaszokat! Köszi!
Most a Recon 351 solo air poploc felé húz a szívem...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5552
Írta 2008. április 13. - 11:05
A gép elejét nem a nehéz teló fogja a földön tartani. A mászást pedig nehezíti a nagyobb súly.
Ok, ez igaz, bár sajna enyémnél könnyebb géppel még nem volt alkalmam mászni...
Csak azért kérdeztem rá, mert olvastam testbikeon vagy valahol, hogy valaki azért adja el mert himbilimbizik felfele (emeli az orrát). Persze ez lehet azért mert túl nagy az út, túl puhára van állítva stb.
Továbbra is az érdekelne Revolution dual airnél 409 ill. 426 között mi a különbség!?
Illetve Reconnal kapcsolatban van-e tapasztalat?
No meg persze az egyéb kérdéseimre is szívesen olvasom a válaszokat! Köszi!
Most a Recon 351 solo air poploc felé húz a szívem...
#5553
Írta 2008. április 13. - 09:24
#5554
Írta 2008. április 13. - 09:21
Akciós Reba vagy solo air Recon. A Tora hozzájuk képest nehéz, fõleg a rugósok.
Manitou-ról érdemben nem nyilatkozom, mert nincs róla gyakorlati tapasztalatom.
Nem vagyok grammhuszár Ami most van azzal jó mászni mert nem emelgeti az elejét annyira. Ha könnyû teló váltja le nem lesz gondom hegymenet?
Nem is a profizmus a fõ szempont Könnyû vagy, tehát mehet az R7 és finom a mozgása. Nem mellesleg sztem ha 70ért veszel telót, akkor inkább kicsit többért egy sokkal jobbat, mint kevesebbér egy, ha nem is sz@rt, de mindenképpen rosszabbat.
Reba is megfontolandó amúgy...
Az a legnagyobb bajom, h így el lehet kúszni a csillagos égig, mert ugyebár ez csak plusz egy tízes. Hú az ilyet is tud, meg ennyivel könnyebb? Egy jó középkategóriás telót szeretnék, amivel mind felfele mind lefele "jó barátok lehetünk".
#5555
Írta 2008. április 13. - 09:01
Manitou-ról érdemben nem nyilatkozom, mert nincs róla gyakorlati tapasztalatom.
#5556
Írta 2008. április 13. - 09:00
Reba is megfontolandó amúgy...
#5557
Írta 2008. április 13. - 08:54
#5558
Írta 2008. április 13. - 08:53
70 körül talán már van akciós Reba is. Vagy a '08as Manitou R7 is elég jó, nem tudom mennyi az ára... mod: Súly: R7 Elite: 1516g/1557g 79900 HUF (Reba race 78999 huf)
#5559
Írta 2008. április 13. - 08:50
Hi!
A Recon-nál nagyon nem foksz jobbat találni. A revelation túl drága és az U-turnos kéne neked (122.000 HUF), mivel merevfarúd van, ha jól látom (130mm az sok lenne). Még ott a Tora, nekem is az van (318 U-turn), meg vagyok vele elégedve, szépen mozog, bír mindent (kemény XC, Allm.). Mindenképpen új telót vegyél, ha Torát veszel ami szerintem egy merevfarúba bõven jó, akkor a 20ezer difibõl vehetsz mást is.