Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#5381
Vader

Vader

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
hello
épp villavásárlás elõtt állok, egy pike 454 dual air-t is kiszemelte magamnak. Namármost, ez a verzió all-travel...amirõl mindenki mást mond. Egyik ismerõsöm szerint nem állitható az útja, másik szerint lenyomom, kütyü be, és úgy marad a villa. Jó volna, ha valaki megerõsitené vagy az egyik, vagy a másik állitást. Remélhetõleg a második lesz a nyerõ, mivel nem akarok streetre 14 centis utat használni, ns suburban vázban...akkor marad az argyle 409. Elõre is köszönöm a felvilágositást.

#5382
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
küldd
vissza..

#5383
g'bor

g'bor

    vendég

  • fórumtag
  • 173 posts
Hali
Visszaküldtem a Torámat garanciális javításra, de a Biker arra hivatkozva, hogy nincs rajta az a kis szürke matrica a villanyakon, ejtette a garanciát. Elolvastam a használati útmutatót, és nincs benne ilyen miatt garanciavesztésrõl szó. A matrica megvan, itthon.
Kérlek segítsetek!

#5384
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 posts
Ha két évet állt, kell az olajcsere. A csillapítást sem árt frissíteni, hiszen két év állásban sokminden kicsapódhat a kencébõl, de a kenését mindenféle képpen, mert az olaj alapból leül a teló aljára és minden más csontszárazon állt. Ráadásul ocs. után biztos lehetsz benne, hogy a megfelelõ mennyiség van benne.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#5385
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

Szia!

nekem egy torám csinált olyat hogy lassan ránehezkedtem akkor összecsuklott, de dinamikus erõ hatására jól müködött. Biker javította a hibát.. Állításuk szerint a levegõ szelep volt gyári hibás..

Köszi, ez passzolhat az enyémre is.
Tesztelem még egy kicsit.

#5386
hoy

hoy

    vendég

  • fórumtag
  • 71 posts
Szia!

nekem egy torám csinált olyat hogy lassan ránehezkedtem akkor összecsuklott, de dinamikus erõ hatására jól müködött. Biker javította a hibát.. Állításuk szerint a levegõ szelep volt gyári hibás..

#5387
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

Láttam már "retket" (fémforgácsot) 0 km-es (boltban vett, nem csak 0 km-esnek mondott)

Olyan embertõl vettem, akinek elhiszem, hogy 0 km-es.

#5388
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
Értem, köszönöm!
Ha továbbra is fennáll a problémám, begurulok valamelyik mûhelybe egy ellenõrzésre.

#5389
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Láttam már "retket" (fémforgácsot) 0 km-es (boltban vett, nem csak 0 km-esnek mondott) Marzoban és Manitouban is. Az RS-ek tudtommal ilyen szempontból jól állnak, de ha még nem volt olajcseréje, akkor nem tudhatod biztosan, hogy mi van (vagy mi nincs!:) ) benne. A kosz pedig eltömítheti a szelepeket, ami okozhatja a fent leírt problémát.

#5390
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
A retek elõfordulása egy 0 km-es villánál elég kis eséllyel fordulhat elõ.
Viszont lenne egy kérdésem olyanhoz, aki ismeri a Recon villákat.
A 327-es szériában a levegõn kívül van más rendszer (olaj, rugó)?

#5391
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ha nem a nyomással van a baj, akkor lehetséges, hogy nehezen jár a rendszer, és amit te felpuhulásnak vélsz, az a rendes aktivitása, kenõanyagot neki!
Elõfordulhat, hogy a tömítések tapadnak le nagyon, fõleg, ha kevés az olaj, illetve lehet, hogy úgy általában kéne neki olajcsere, mert már tele van retekkel belül.
A "hirtelen fékezéskor kottyan" dologgal nem sok mit lehet kezdeni, mert egyrészt tényleg lehet ludas a kormánycsapágyad is, másrészt minden villa bólogat kicsit ilyenkor ( kivéve a subot, állítólag) lehet, azt kevered össze a kotyogással. Ha a perselyekkel van baj, a játékot mindig lehet érezni.

#5392
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts

Mit értesz felpuhulás alatt? Kormánycsapágyat ellenõrizd, nem hiszem, hogy a villa kotyogna.

Érdekes, egy fél fordulatot tudtam húzni a csapágyon, pedig tegnap ellenõriztem...
A felpuhulást úgy értem, hogy pl. lámpánál megnyomkodom és szinte sikerül felkoppantani, de a következõ lámpánál csak 4-5 centit tudok benyomni.
A nyomás 100-120 Psi-n marad.

#5393
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Sziasztok!

Vettem egy Recon 327-es villát, ami 2 éve állt egy szobában, használva nem volt.
Azt vettem észre, hogy menet közben idõnként "felpuhul", illetve hirtelen fékezéskor kottyan. Olyan érzés, mint amikor az AHEAD nincs rendesen meghúzva.
A pumpa órája szerint nem csökken, vagy legalább is nem csökken látványosan a nyomás.
Mivel a kopás kizárt, van olyan ami elmondásom alapján okozhatja a jelenséget?
Ha tudjátok a hiba okát, a javítás költsége is érdekelne.
Köszi


Mit értesz felpuhulás alatt? Kormánycsapágyat ellenõrizd, nem hiszem, hogy a villa kotyogna.

#5394
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 posts
Sziasztok!

Vettem egy Recon 327-es villát, ami 2 éve állt egy szobában, használva nem volt.
Azt vettem észre, hogy menet közben idõnként "felpuhul", illetve hirtelen fékezéskor kottyan. Olyan érzés, mint amikor az AHEAD nincs rendesen meghúzva.
A pumpa órája szerint nem csökken, vagy legalább is nem csökken látványosan a nyomás.
Mivel a kopás kizárt, van olyan ami elmondásom alapján okozhatja a jelenséget?
Ha tudjátok a hiba okát, a javítás költsége is érdekelne.
Köszi

#5395
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
végül is a garanciára vonatkozó részben olyat nem írnak, hogy a villa szétszedése a garancia elvesztésével jár. tehát ha elviszed egy szakszervízbe ahol szétszedik és megmondják a hiba okát, de nem módosítnak semmit és nem nyúlnak bele a villa lelki világába akkor elvileg nem vész el a gari. legalábbis szerintem. olajcseréhez is szét kell szedni a villát akkor meg így miért ne lehetne szétszedni? és akkor legalább okosabb leszel.
__________________

#5396
zazzi

zazzi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

sajana az lesz mert ha olyan baja van akkor ..hatom az egészet


Ne törõdj semmivel csak taposs :brum:
szalontüdõ+gumisonka:lol1:


#5397
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
még esetleg a bowden lehet túl húzva...bár ha szerelõ rakta össze akkor nem hiszem, én inkább a motion controlra gyanakszom. szét kéne szedni, csak hát a gari ugye..., de én inkább kivárnám a helyedben.
__________________

#5398
zazzi

zazzi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

köszi a bowdennel minden rendben nem tom tovább fordítani kb 250km -et mentem vele kb 10x zártam le a jelenség még a zárások elött is kezdett elõjönni( két hétig gyorszárral volt a bowdwenkoszorúhoz fogatva mert a szerelõ nem tudta jobb vagy balkezes legyen én meg nem tököltem vele ráültem azt go ez elõzõn nem volt itt sem minig hiányzott)


Ne törõdj semmivel csak taposs :brum:
szalontüdõ+gumisonka:lol1:


#5399
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
kioldás után próbáld meg a váll tetején továbbforgatni a lock out tekerentyûjét, amit a bowden is mozgat. ha nem tudod tovább forgatni, akkor valószínû nem az a gond. ha pedig igen, akkor nem old ki rendesen és ettõl keményedik be. ezt lehet hogy csak a bowden szétszálasodása okozza , de van tekerentyû alatt 1 o-gyûrû, ami ha tönkrement, szintén tud ilyen hibát produkálni ha mondjuk becsípõdött oda. és ettõl fojhat az olaj is. szal nézd meg, ha csak ez a gond akkor az könnyen és olcsón orvosolható!
__________________

#5400
zazzi

zazzi

    vendég

  • fórumtag
  • 56 posts

nem kizárt de szerintem ennek más baja is lesz sajna


Ne törõdj semmivel csak taposs :brum:
szalontüdõ+gumisonka:lol1: