Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Please log in to reply
10883 replies to this topic

#3841
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Scotty én még mindig azt mondom h szervíz, de ha mindenképpen otthon akarod csinálni, akkor nezd meg a manual-ban, h mi hol van benne és szedd szét magad, nem bonyolult, egy alapos kitakarítás és friss jó minõségû olaj jót tesz neki

#3842
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Lehet, hogy nincs normálisan meghúzva a kupak és ott engedi az olajat. Pl. a SID-em annakidején ugyanezt csinálta.

#3843
xc rider

xc rider

    vendég

  • fórumtag
  • 34 posts
Ha mar a toraknal tartunk tud valaki adni egy tippet hogy,miert olajos a lock out tekerentyu korul a villa??? (nem tartom fejjel lefele es fel logatva sem!) mar le vettem azt a tekerentyut es nem tunt fel semmi rendellenesseg...tipp???

#3844
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts
jah, akkor egyre gondolunk csak elõször nem voltam benne biztos :)
__________________

#3845
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 posts

elõször én is erre gondoltam, de a szár aljában lévõ olajnak nincs köze a lock outhoz, ha pedig föntrõl engedi át az o-gyûrû (az amiben a tolórúd mozog), akkor elvileg be kell keményednie a telónak. ez magyarázná a kezdeti kemény mozgást és emiatt szétmehet alul is az o gyûrû, de akkor a locknak már eddig sem kellett volna rendesen mûködnie...

vagy arra gondolsz, hogy a tolórúd belsejében föntrõl lefojik a cucc?

Na ezért írtam, hogy elõször a csavart húzza meg, mert így ki lehet zárni, hogy a kenõolaj folyik a nyomórúd mellett.
A nyomórúd belsejében van egy mûanyag rúdacska. Ennek a baznak az aljába csúszik bele az imbusz végzõdésû állító karocska. A mûanyag rúd másik vége a csillapító fej alatt lévõ olaj visszafolyó lyuknál van. Ha fordítassz a csillapítás állító vackon, elfordítja a mûanyag rudat, ami szûkíti a visszafolyó furatot. Így mûködik az állítható visszaút csili. A nyomórúd és a mûanyag rudacska között van egy "O"gyûrû, hogy ne szivárogjon el az olaj. Ha az "O" gyûrû beadja az unalmast, akkor az olaj a teló alján lévõ imbusz csavar és a beledugott állítóka között elinal.
Leírni nehezebb, mint megnézni és úgy megérteni.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3846
Scotty19

Scotty19

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 377 posts

azért egy tora nem olyan bonyolult, pláne ha rugós


akkor légyszi magyarázd el hogy mit tudok a rugós nem U-turn-os Torámmal csinálni hogy mozogjon.......?
Már volt olaj csere is. Az sem segített vagyis nem sokat....
Az o gyûrût meg nem tudom hogy ki kell-e cserélnem (mondjuk elég szorosan fogja a nyomórudat (ami a nyomó rúdon van) meg az az o gyûrû is elég szoros ami magát a rudat tartja.
Kapott 1 kis olajos zsíros keveréket és akkor elég szépen mozgott a becsúszóban a rúd. De lehet hogy az is a baja az egész telónak hogy nincs benne szivacs gyûrû.... de ha valaki tud szerezni ócsó pézé akkor az írjon
de az is írjon aki tudaj hogy mi a hátamat csináljak a telóval.
Elõre is köszi
Sírva születtél, körülötted mindenki nevetett, igyekezz úgy élni, hogy nevetve távozz, és körülötted mindenki sírjon.

#3847
aneda

aneda

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts

Nekem Rock Shox Recon Race van, solo air, kb egy éves, és bizony van vele gond. (Univega Alpina SL-5 bringa, gyárilag ez a villa van benne).
Mindössze kb 1500 km van benne, az is nagyobbrészt aszfalton, egyszer-kétszer kapott kiképzést a Pilisben.
A gond az, hogy (a szerviz szerint) lemegy benne az olaj a villa aljába. Tünet: alig mozog (kb két centi), az út alján pedig b*szott nagyot üt. Egy telógenerálon túl van (1500 lájtos km után szerintem szégyen egy 80 eFt-os villától), és kb 150 km-rel a szerviz után ugyanolyan rossz, mint elõtte volt. Épp most várok tömítéskészletre, hogy másodszor is megcsinálják. Oka nincs semmi, hogy szar legyen, könnyû használat, 130-140 psi.


Nekem levegõs Recon SL-em van, egyszer nekem is elfosta magát, hasonló tünetekkel.
A nagyker botrányosan javíttatta meg, többször próbálkozott de sohasem lett jó... A helyi bolt (Pedálsport) szétszedte, és állításuk szerint egy helyen nem a megfelelõ méretû O-gyûrû van benne, így azt kicserélve jó lett. Igaz azóta meg a felsõ állásban lötyög vagy 5mm-t...

#3848
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts

Lock out akkor szokott elmenni, ha kevés az olaj. A te esetedben ez azt jelenti, hogy alul elfolyt már annyi.


elõször én is erre gondoltam, de a szár aljában lévõ olajnak nincs köze a lock outhoz, ha pedig föntrõl engedi át az o-gyûrû (az amiben a tolórúd mozog), akkor elvileg be kell keményednie a telónak. ez magyarázná a kezdeti kemény mozgást és emiatt szétmehet alul is az o gyûrû, de akkor a locknak már eddig sem kellett volna rendesen mûködnie...

vagy arra gondolsz, hogy a tolórúd belsejében föntrõl lefojik a cucc?
__________________

#3849
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 posts

Sziasztok!

A kerékpáromon Rock shox dart 2 villa van amit ha lockout-ra állítok akkor is mozog 1-3 centit ha ránehezedek (kemény 63 kg vagyok). Ismerõsöm szerint ennek ebbe az állapotban olyan mereven kellene állnia mint a szög. Ez tényleg így van? Még nincs 2 hónapos a bicikli, 1 év garit adtak rá. Ez garis probléma?
Válaszokat elõre is köszönöm.

Nekem is dart 2 van szerencsére adtak hozzá eredeti leirást megnyugtatlak : ebbe az szerepel ( még rajzolva is ) lezárt lockout-nál 20 mm kell mozognia.--- amugy persze 30-50-70 mm

#3850
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 posts
Hát ezaz! Ha az írás alapján nem érti meg elsõre, akkor inkább tényleg bízza szervízre. Innét nem tudom eldönteni, ki mennyire jó szerelõ...
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3851
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
azért egy tora nem olyan bonyolult, pláne ha rugós

#3852
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 posts

Sziasztok !

Egy kis technikai segítséget szeretnék kérni. A Torámon pár napja nem mûködik a lockout, és észrevettem hogy a visszaút állítónál (teknõs-nyuszi) engedi az olajat. Ez a két dolog összefüggésben lehet egymással ? Ha igen, hogy tudnám javítani. A teló nyáron lesz egy éves, és nagyon óvatosan használom. Viszont most hogy engedi az olajat, kezd egész puha lenni a kezdeti kõkeményhez képest. :D Elõre is köszi a válaszokat !

Ha fellógatva tárolod a bringát, akkor szokj le errõl a szokásról. Mert az olaj felkúszik a lock egységbe és a helyére levegõ kerül, de azt pár Km alatt kidolgozza és helyre álla a rend.

Lock out akkor szokott elmenni, ha kevés az olaj. A te esetedben ez azt jelenti, hogy alul elfolyt már annyi. A nyomórúd aljában van egy "o" gyûrû és azt kell kicserélni. Ehhez az kell, hogy a nyomórúd belsjét kihúzd és a bélés alján ott lesz a 10 Ft-os bûnös. A nyomórrúd bélését egy fém tüske biztosítja, ami ott lesz az olaj visszafolyó járatban a csillapító fej alatt. Egyben ez határolja be, hogy mennyit tudj állítani a csillapításon. De ez a legrosszabb eset.
Mielõtt neki kezdenél, elõször nézd meg, hogy az állító csavar közepébõl folyik az olaj, vagy körülötte. Húzd ki az állító bizbazt és egy imbusz kulcsal próbáld meghúzni a csavart. Ha nem tudod, akkor nem a kenõ olaj folyik, hanem a csillapításé. Ez esetben kezdhetsz bele a szétszedésbe és az olaj pótlásába.

Ha ez elsõ hallásra bonyolultnak hangzott, akkor inkább vidd el szervízbe a telót.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3853
Magoo

Magoo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,014 posts

Ha tudom hogy csak elengedte az olajat, akkor azt után tudom tölteni magam is. Csak nem vagyok benne 100%-ig biztos. Gondoltam hátha másnak is volt már ilyen gondja.


ha engedi az olajat, akkor ott vmi nem jó, o-gyûrû elszállt benne pl. én mindenképp szétszedném. ha csak rátöltögetsz, ugyanúgy el fogja engedni, az nem megoldás
__________________

#3854
tomi005

tomi005

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Pestrõl rendeltem a telót, én meg itt lakom a Balaton nyugati oldalán. Nem küldöm vissza. Nem fogom szervízbe adni, mert még idén szeretném használni. Ha tudom hogy csak elengedte az olajat, akkor azt után tudom tölteni magam is. Csak nem vagyok benne 100%-ig biztos. Gondoltam hátha másnak is volt már ilyen gondja.

#3855
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
életbe nem lõnéd be vele, akkora picike kamrát ugy telehúzná fél mp alatt levegõvel, h pislogni se tudnál

még 2 ezer forintért is van talópumpa, ne ezen garasoskodjunk már

#3856
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
ok, akkor benzinkutas kompresszor több szempontból is marhaság
bocsi

#3857
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

benzinkútnál ha mákod van a kompresszorral is tudsz bele fújni...de van egy tippem, hogy nemigen lehet.

egyszer lehet. aztán meg lehet sírni, hogy itt meg ott ereszti a levegõt. azt a kiszexuált teleszkóppumpát azért találták ki, hogy mint a neve is mutatja, teleszkópokba fújkáljanak vele levegõt. telópumpa->célszerszám. olcsóbb, mint egy új villa, ugyanis ha megkérdezik, hogy mitõl ment szét a villa és megemlíted a kompresszort, akkor buksisimi és szánakozó mosoly keretében mondják, hogy erre nem él a garancia, teccett vón' elolvasni a lúzermanuált.
szóval CSAK TELÓPUMPÁVAL!!!

Ezt meg sem hallottam... :no:

akkor menj be a bikerhez számlával garipapírral. az se jobb. normálisabb kereskedõ ad saját zsebre egy villát a tiéd helyett, ha sokáig szórakozik a biker. ha nem látom, nem hiszem el. szerencsére nem az én villám volt az áldozat.

#3858
tomi005

tomi005

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts

tessek visszavinni oda ahol vetted es meg kell csinaltatni.....


Ezt meg sem hallottam... :no:

#3859
foton

foton

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts
Sala!
Szeretném a segítséged kérni! Szeretnék venni egy sid race dual air titanium, használt elsõ telót! Ha beküldetem Hozzád szervízeltetni, priviben tudsz jelezni, hogy megéri-e megvenni??Nem szeretnék alászaladni! (priviben lehet a szervíz címet?) Köszi elõre is!!!

#3860
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
akkor neked a táblázat szerint 85-100 psi kell...
de van egy érzésem, hogy az kemény lesz

úgy állítsd be, hogy amikor ráülsz a bringára, a teló beüljön 1,5-2,5 cm-t.

de ha van pumpád, akkor el tudsz játszani vele

ha nincs:
-bicajboltban segítenek szerintem,
-veszel telópumpát,:)
-benzinkútnál ha mákod van a kompresszorral is tudsz bele fújni...de van egy tippem, hogy nemigen lehet.