Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#3841
Posted 2009. May 23. - 09:25
#3842
Posted 2009. May 23. - 07:21
#3843
Posted 2009. May 23. - 07:03
#3844
Posted 2009. May 22. - 23:40
#3845
Posted 2009. May 22. - 22:24
Na ezért írtam, hogy elõször a csavart húzza meg, mert így ki lehet zárni, hogy a kenõolaj folyik a nyomórúd mellett.elõször én is erre gondoltam, de a szár aljában lévõ olajnak nincs köze a lock outhoz, ha pedig föntrõl engedi át az o-gyûrû (az amiben a tolórúd mozog), akkor elvileg be kell keményednie a telónak. ez magyarázná a kezdeti kemény mozgást és emiatt szétmehet alul is az o gyûrû, de akkor a locknak már eddig sem kellett volna rendesen mûködnie...
vagy arra gondolsz, hogy a tolórúd belsejében föntrõl lefojik a cucc?
A nyomórúd belsejében van egy mûanyag rúdacska. Ennek a baznak az aljába csúszik bele az imbusz végzõdésû állító karocska. A mûanyag rúd másik vége a csillapító fej alatt lévõ olaj visszafolyó lyuknál van. Ha fordítassz a csillapítás állító vackon, elfordítja a mûanyag rudat, ami szûkíti a visszafolyó furatot. Így mûködik az állítható visszaút csili. A nyomórúd és a mûanyag rudacska között van egy "O"gyûrû, hogy ne szivárogjon el az olaj. Ha az "O" gyûrû beadja az unalmast, akkor az olaj a teló alján lévõ imbusz csavar és a beledugott állítóka között elinal.
Leírni nehezebb, mint megnézni és úgy megérteni.
Durung forever!
#3846
Posted 2009. May 22. - 21:06
azért egy tora nem olyan bonyolult, pláne ha rugós
akkor légyszi magyarázd el hogy mit tudok a rugós nem U-turn-os Torámmal csinálni hogy mozogjon.......?
Már volt olaj csere is. Az sem segített vagyis nem sokat....
Az o gyûrût meg nem tudom hogy ki kell-e cserélnem (mondjuk elég szorosan fogja a nyomórudat (ami a nyomó rúdon van) meg az az o gyûrû is elég szoros ami magát a rudat tartja.
Kapott 1 kis olajos zsíros keveréket és akkor elég szépen mozgott a becsúszóban a rúd. De lehet hogy az is a baja az egész telónak hogy nincs benne szivacs gyûrû.... de ha valaki tud szerezni ócsó pézé akkor az írjon
de az is írjon aki tudaj hogy mi a hátamat csináljak a telóval.
Elõre is köszi
#3847
Posted 2009. May 22. - 08:23
Nekem Rock Shox Recon Race van, solo air, kb egy éves, és bizony van vele gond. (Univega Alpina SL-5 bringa, gyárilag ez a villa van benne).
Mindössze kb 1500 km van benne, az is nagyobbrészt aszfalton, egyszer-kétszer kapott kiképzést a Pilisben.
A gond az, hogy (a szerviz szerint) lemegy benne az olaj a villa aljába. Tünet: alig mozog (kb két centi), az út alján pedig b*szott nagyot üt. Egy telógenerálon túl van (1500 lájtos km után szerintem szégyen egy 80 eFt-os villától), és kb 150 km-rel a szerviz után ugyanolyan rossz, mint elõtte volt. Épp most várok tömítéskészletre, hogy másodszor is megcsinálják. Oka nincs semmi, hogy szar legyen, könnyû használat, 130-140 psi.
Nekem levegõs Recon SL-em van, egyszer nekem is elfosta magát, hasonló tünetekkel.
A nagyker botrányosan javíttatta meg, többször próbálkozott de sohasem lett jó... A helyi bolt (Pedálsport) szétszedte, és állításuk szerint egy helyen nem a megfelelõ méretû O-gyûrû van benne, így azt kicserélve jó lett. Igaz azóta meg a felsõ állásban lötyög vagy 5mm-t...
#3848
Posted 2009. May 22. - 00:28
Lock out akkor szokott elmenni, ha kevés az olaj. A te esetedben ez azt jelenti, hogy alul elfolyt már annyi.
elõször én is erre gondoltam, de a szár aljában lévõ olajnak nincs köze a lock outhoz, ha pedig föntrõl engedi át az o-gyûrû (az amiben a tolórúd mozog), akkor elvileg be kell keményednie a telónak. ez magyarázná a kezdeti kemény mozgást és emiatt szétmehet alul is az o gyûrû, de akkor a locknak már eddig sem kellett volna rendesen mûködnie...
vagy arra gondolsz, hogy a tolórúd belsejében föntrõl lefojik a cucc?
#3849
Posted 2009. May 21. - 23:20
Nekem is dart 2 van szerencsére adtak hozzá eredeti leirást megnyugtatlak : ebbe az szerepel ( még rajzolva is ) lezárt lockout-nál 20 mm kell mozognia.--- amugy persze 30-50-70 mmSziasztok!
A kerékpáromon Rock shox dart 2 villa van amit ha lockout-ra állítok akkor is mozog 1-3 centit ha ránehezedek (kemény 63 kg vagyok). Ismerõsöm szerint ennek ebbe az állapotban olyan mereven kellene állnia mint a szög. Ez tényleg így van? Még nincs 2 hónapos a bicikli, 1 év garit adtak rá. Ez garis probléma?
Válaszokat elõre is köszönöm.
#3850
Posted 2009. May 21. - 22:16
Durung forever!
#3851
Posted 2009. May 21. - 21:59
#3852
Posted 2009. May 21. - 21:49
Ha fellógatva tárolod a bringát, akkor szokj le errõl a szokásról. Mert az olaj felkúszik a lock egységbe és a helyére levegõ kerül, de azt pár Km alatt kidolgozza és helyre álla a rend.Sziasztok !
Egy kis technikai segítséget szeretnék kérni. A Torámon pár napja nem mûködik a lockout, és észrevettem hogy a visszaút állítónál (teknõs-nyuszi) engedi az olajat. Ez a két dolog összefüggésben lehet egymással ? Ha igen, hogy tudnám javítani. A teló nyáron lesz egy éves, és nagyon óvatosan használom. Viszont most hogy engedi az olajat, kezd egész puha lenni a kezdeti kõkeményhez képest. Elõre is köszi a válaszokat !
Lock out akkor szokott elmenni, ha kevés az olaj. A te esetedben ez azt jelenti, hogy alul elfolyt már annyi. A nyomórúd aljában van egy "o" gyûrû és azt kell kicserélni. Ehhez az kell, hogy a nyomórúd belsjét kihúzd és a bélés alján ott lesz a 10 Ft-os bûnös. A nyomórrúd bélését egy fém tüske biztosítja, ami ott lesz az olaj visszafolyó járatban a csillapító fej alatt. Egyben ez határolja be, hogy mennyit tudj állítani a csillapításon. De ez a legrosszabb eset.
Mielõtt neki kezdenél, elõször nézd meg, hogy az állító csavar közepébõl folyik az olaj, vagy körülötte. Húzd ki az állító bizbazt és egy imbusz kulcsal próbáld meghúzni a csavart. Ha nem tudod, akkor nem a kenõ olaj folyik, hanem a csillapításé. Ez esetben kezdhetsz bele a szétszedésbe és az olaj pótlásába.
Ha ez elsõ hallásra bonyolultnak hangzott, akkor inkább vidd el szervízbe a telót.
Durung forever!
#3853
Posted 2009. May 21. - 13:06
Ha tudom hogy csak elengedte az olajat, akkor azt után tudom tölteni magam is. Csak nem vagyok benne 100%-ig biztos. Gondoltam hátha másnak is volt már ilyen gondja.
ha engedi az olajat, akkor ott vmi nem jó, o-gyûrû elszállt benne pl. én mindenképp szétszedném. ha csak rátöltögetsz, ugyanúgy el fogja engedni, az nem megoldás
#3854
Posted 2009. May 21. - 12:54
#3855
Posted 2009. May 21. - 06:52
még 2 ezer forintért is van talópumpa, ne ezen garasoskodjunk már
#3856
Posted 2009. May 21. - 01:12
#3857
Posted 2009. May 20. - 23:33
egyszer lehet. aztán meg lehet sírni, hogy itt meg ott ereszti a levegõt. azt a kiszexuált teleszkóppumpát azért találták ki, hogy mint a neve is mutatja, teleszkópokba fújkáljanak vele levegõt. telópumpa->célszerszám. olcsóbb, mint egy új villa, ugyanis ha megkérdezik, hogy mitõl ment szét a villa és megemlíted a kompresszort, akkor buksisimi és szánakozó mosoly keretében mondják, hogy erre nem él a garancia, teccett vón' elolvasni a lúzermanuált.benzinkútnál ha mákod van a kompresszorral is tudsz bele fújni...de van egy tippem, hogy nemigen lehet.
szóval CSAK TELÓPUMPÁVAL!!!
akkor menj be a bikerhez számlával garipapírral. az se jobb. normálisabb kereskedõ ad saját zsebre egy villát a tiéd helyett, ha sokáig szórakozik a biker. ha nem látom, nem hiszem el. szerencsére nem az én villám volt az áldozat.Ezt meg sem hallottam... :no:
#3858
Posted 2009. May 20. - 23:04
tessek visszavinni oda ahol vetted es meg kell csinaltatni.....
Ezt meg sem hallottam... :no:
#3859
Posted 2009. May 20. - 18:29
Szeretném a segítséged kérni! Szeretnék venni egy sid race dual air titanium, használt elsõ telót! Ha beküldetem Hozzád szervízeltetni, priviben tudsz jelezni, hogy megéri-e megvenni??Nem szeretnék alászaladni! (priviben lehet a szervíz címet?) Köszi elõre is!!!
#3860
Posted 2009. May 20. - 18:06
de van egy érzésem, hogy az kemény lesz
úgy állítsd be, hogy amikor ráülsz a bringára, a teló beüljön 1,5-2,5 cm-t.
de ha van pumpád, akkor el tudsz játszani vele
ha nincs:
-bicajboltban segítenek szerintem,
-veszel telópumpát,
-benzinkútnál ha mákod van a kompresszorral is tudsz bele fújni...de van egy tippem, hogy nemigen lehet.