Megint elrepedt az MCD? De hogyan? Lefelé gyök2-vel mész... Érthetetlen...Nekem megint szétrobbant a Reba. Nem tudom mit csinálok vele, nem vagyok egy zúzós típus. Jó, néha telibe verek vele nagy köveket, mert béna vagyok, meg lépcsõkön is gyakran felmegyek. Ismét az MCU szállt el, ömlik orrán száján az olaj, szóval nem csak az O-gyûrûk. Kicsit unalmas, hogy évente egy MCU-t szétverek, hogyan lehetne ezt elkerülni?
Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#3681
Írta 2009. július 10. - 16:09
A sebesség mindent megold.
#3682
Írta 2009. július 10. - 15:55
Nekem megint szétrobbant a Reba. Nem tudom mit csinálok vele, nem vagyok egy zúzós típus. Jó, néha telibe verek vele nagy köveket, mert béna vagyok, meg lépcsõkön is gyakran felmegyek. Ismét az MCU szállt el, ömlik orrán száján az olaj, szóval nem csak az O-gyûrûk. Kicsit unalmas, hogy évente egy MCU-t szétverek, hogyan lehetne ezt elkerülni?
Nem MCU hanem MCD. Lökhetnél képet a "szétrobbant" MCD-rõl, kiváncsi vagyok hol tört el.
#3683
vendég_Master_*
Írta 2009. július 10. - 15:43
amugy en is most valtottam vissza merevre, mert meg kene gyogyitani a Duke-omat... olaj, szimering, nagyszerviz....
#3684
Írta 2009. július 10. - 15:38
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#3685
Írta 2009. július 10. - 14:58
#3686
Írta 2009. július 09. - 23:08
#3687
Írta 2009. július 09. - 23:07
Kösz, simán megérte kitakarítani és bezsírozni, sokkal szebben mozog, mindenkinek csak ajánlani tudom.Szép munka Ezt mindenkinek így kéne minden új villával.
aki nem ért hozzá, annak egy megbízható szerelõre bízni...
FBI kormánycsapágyad van? Milyen vázba, KTM?
Igen, FBI, KG Ádám ex-Aphexébe /soha többet syncross...:D/
Viszont, a rugó oldalon, ahol a negatív rugó van a nyomórúdon volt egy kis karika, ami igazából nem illeszkedett semmibe, csak "szabadon" mászkált a nyomórúdon. nem tudtam eldönteni, hogy az most ipari hulladék vagy tényleg kell bele. Sala mester valami tipp?
#3688
Írta 2009. július 09. - 22:11
Szétkaptam a 2005-ös Rebámat, mert kezdett puhulni a lock fullra rátekert gate esetén is. A csillapítószárat tömítõ kis vastag O-gyûrût cseréltem, más nem kophatott el, csak az van mozgással igénybevéve. A kelleténél jobban leengedte az olajat a becsúszóból, ez a szárat lehúzva is látszott. Az 5W Motorexem piros, a 15W sárgás, és a külsõszár aljából nem kellett volna piros olajnak folynia...
Ha már szétkaptam, akkor megmértem a lábak széttartását. A váll tövében mért és a becsúszó vége között mért érték között 0,05mm volt az eltérés, szerintem ez igen-igen jó érték.
Én is egy hasonló szétkapós projekten gondolkodok, karbantartás céljából.
Egy Bike Mag-ban olvastam, hogy a szivacsgyûrût jó sûrû olajjal itassuk át, kimosás után. Erre a 15w-s olaj OK, vagy keressek valami sûrûbbet?
http://laciklon.fotoalbum.hu/index
#3689
Írta 2009. július 09. - 20:55
mcgyver: a reba a levegõs rugózás miatt progresszív, mert a gázrugók eleve progresszívebbek a normál, lineáris kialakítású acélrugóknál. nekem acélos a duke, és elméletileg még kemény alám a rugó(nincs meg a 20%sag), pedig mocorog rendesen. a rugóutat én is csak ritkán használom ki, de ha kell akkor mozogja végig, az a dolga. a fox float levegõs tagom ha normális nyomáson volt (30%sag) akkor nem tudtam felütni, pedig próbálkoztam vele párszor.
A progresszivitást arra értettem, hogy a Reba jobban felkeményedik a rugóút végén mint egy levegõs Duke vagy egy SID, volt Duke XC Air-em és SID-em is, tapasztalatból mondtam amit mondtam. Egyébként meg minden papucsállatka aki kicsit jobban belegondol, kitalálhatja, hogy mi rugózik lineárisan és mi nem lineárisan...
#3690
Írta 2009. július 09. - 20:07
#3691
Írta 2009. július 09. - 16:42
Sziasztok!
Rock Shox Dart 3 Pop Lock-ban gondolkodok, és mi a pozitív-negatív (ha van:)) véleményetek róla?? Meg azt láttam, hogy van ilyen teló ami 80mm-es, de van olyan ami 100mm! Ezeket külön lehet venni?? Elõre kösz a segítséget!
Szerintem ezeket külön lehet kapni, viszont véleményem nincs róla! Hátha a többiek tudnak ebben segíteni!
#3692
Írta 2009. július 09. - 16:33
ha a lábba lemegy az olaj a kenõolajon kívül, akkor az rövidíti a rugóutat is, mert arra az olajra fel tud ülni a csillapítás alja. kimozogta neked rendesen az útját?
én most hogy rendesen belõttem az olajszintet a duke-ban, már kimozogja a full utat. eddig 6-7 centit volt hajlandó a 10-bõl. azért nem mindegy
Alattam még sosem mozogta ki a rugóútját a Rebám, de nem az olajmennyiséggel van a probléma, hanem velem.
Én nem szeretem ha nagyon bólogat a villa síkon, meg ha sokat beül. 85mm-en használom és 15-20%-os beüléssel, 68-70kg vagyok és általában 100-110psi nyomással megyek a pozitív és a negatív kamrában is. Így általában fél-1cm marad a rugóútból kihasználatlanul. Duke-hoz és régi SID-hez viszonyítva szerintem a Reba sokkal progresszívabb a rugóút végefelé.
#3693
Írta 2009. július 09. - 12:16
én most hogy rendesen belõttem az olajszintet a duke-ban, már kimozogja a full utat. eddig 6-7 centit volt hajlandó a 10-bõl. azért nem mindegy
#3694
Írta 2009. július 09. - 10:00
Ha már szétkaptam, akkor megmértem a lábak széttartását. A váll tövében mért és a becsúszó vége között mért érték között 0,05mm volt az eltérés, szerintem ez igen-igen jó érték.
#3695
Írta 2009. július 09. - 00:14
fgabor: szinte minden új villa valamilyen hiányossággal jön ki a gyárból (mármint olaj terén). aztán nem foglalkozik vele a user aztán mehet a levesbe. sokan több évig nem cserélik a lábban az olajat se. pedig nem nagy munka. nekem a duke-ban a full olajcsere kerek 100 ml úgy hogy még egy kicsit pancsoltam is vele. az olaj decije kemény 400 ft. szal nem nagy összeg, és ha bénázok akkor is fél órás meló. (mármint a lábban az olajcsere. a csillapítás plusz fél óra, és akkor már a rugót is lekentem zsírral ha már ott járok).
#3696
Írta 2009. július 08. - 22:17
akkor lehet az én új rebámat is érdemes lenne kibelezni? (09'-es)
Ha megtetted, írd meg tapasztalataidat légyszíves. Kíváncsi vagyok, hogy valóban félkész állapotban sóztak-e rám aranyáron valamit (az enyém team).
Mellesleg nem értem, hogy a gyártó még nem jött rá a sok reklamációból a nyilvánvaló hiányosságra. A bicikligyártók sem verték ki a balhét mert a rockshox-szal szerelt highend gépek vásárlói a fejükjöz vagdosták a sideket, rebákat, boxxereket?
Vagy megint csak mi tudjuk a frankót, a világ kisebbik és butábbik fele még nem - vagy ebbõl is a szar jut...
#3697
Írta 2009. július 08. - 19:21
Rock Shox Dart 3 Pop Lock-ban gondolkodok, és mi a pozitív-negatív (ha van:)) véleményetek róla?? Meg azt láttam, hogy van ilyen teló ami 80mm-es, de van olyan ami 100mm! Ezeket külön lehet venni?? Elõre kösz a segítséget!
#3698
Írta 2009. július 08. - 19:17
#3699
Írta 2009. július 08. - 16:08
Szép munka Ezt mindenkinek így kéne minden új villával.Ma megbontottam én is a 2010es boxxerem...
aki nem ért hozzá, annak egy megbízható szerelõre bízni...
FBI kormánycsapágyad van? Milyen vázba, KTM?