Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#3041
Posted 2010. January 05. - 23:55
Ha minden szerelési tanácsodért csak egy üveg sört küldenének neked, te lennél az ország elsõszámú ingyenalkoholistája.
"The first gratis alkoholic of country"
Durung forever!
#3042
Posted 2010. January 05. - 21:46
ubazz holkezdjem, ja ott hogy ez jó drága lesz nektek
én nem szoktam lefelé bontani a baloldalt, felesleges. Felfelé kitolod egy hatos imbusszal.
Na utána bal belsõ rész kipucol, dugattyú tömitése megzsiroz.
nyomorud visszatol, de a dugattyu még ne nyomd vissza, ekkor már alul tömitve van igy a dugattyu alatt be tudsz nyomni 1-2ml olajat.
utána dugattyút visszanyom, közben alul szelepet nyomd , különben nem megy a helyére
pozitiv kamrába 2-4!!!ml olaj, 6ml nagyon sok, nem fogja végigmozogni az utját.
szimmering megzsiroz a lábban
ráhuz a becsuszókra
12-12ml olaj lábanként!
összerak
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#3043
Posted 2010. January 05. - 20:27
Jó nézni ezt a töketlenkedést...
Ha már szedted szét a telót és tudod hova kéne az olaj, használd a józan paraszti észt és mindjárt rájössz a megoldásra.
Köszönöm, megvilágosodtam!
#3044
Posted 2010. January 05. - 20:19
Ki kell ábrándítsalak nem a te kedvedért néztem utána, a múlt héten csináltam egy Rebat, oda kellett, de egyébként szívesen.
Az értelmezésemben itt négy helyen kell olajat tölteni a telóba. Felül két láb, meg alul két láb. Ez elég egyértelmûen látszik a képekbõl (alsó betöltés 33 kép). és az olajos táblázat is így adja meg a mennyiségeket.
Bal alul: becsúszók-perselyek
Bal felül: pozitív kamra
Mindkét területtõl légmentes -nyomásálló- módon elzárva a negatív kamra...
#3045
Posted 2010. January 05. - 20:09
Ha már szedted szét a telót és tudod hova kéne az olaj, használd a józan paraszti észt és mindjárt rájössz a megoldásra.
Durung forever!
#3046
Posted 2010. January 05. - 16:11
Az értelmezésemben itt négy helyen kell olajat tölteni a telóba. Felül két láb, meg alul két láb. Ez elég egyértelmûen látszik a képekbõl (alsó betöltés 33 kép). és az olajos táblázat is így adja meg a mennyiségeket.
Kedves Tibi!
Elõször is: köszi hogy utánanéztél.
Ezt én is megtaláltam, illetve lényegében megfelel a 2009. manualnak.
Én ebben nem látom a választ a kérdésemre.
A manual szerint a bal szár belsejét is csak addig kell felfelé nyomni amíg a zéger gyûrû tehermentesül. A zéger gyûrû kivétele után lefelé húzzák ki a belét.
Egyébként a felfelé-lefelé kiszedés már nem téma számomra, csak a negatív kamra olajzása.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#3047
Posted 2010. January 05. - 15:48
Itt a megoldás, és a bal szár belseje tényleg kijön fölfelé.
http://www.sram.com/...rvice Guide.pdf
Kedves Tibi!
Elõször is: köszi hogy utánanéztél.
Ezt én is megtaláltam, illetve lényegében megfelel a 2009. manualnak.
Én ebben nem látom a választ a kérdésemre.
A manual szerint a bal szár belsejét is csak addig kell felfelé nyomni amíg a zéger gyûrû tehermentesül. A zéger gyûrû kivétele után lefelé húzzák ki a belét.
Egyébként a felfelé-lefelé kiszedés már nem téma számomra, csak a negatív kamra olajzása.
#3048
Posted 2010. January 05. - 00:43
http://www.sram.com/...rvice Guide.pdf
Kérlek írd le vagy küldj linket arról, hogy a negatív kamrába hogyan juttatok olajat.
Sem a RS pdf manualban, sem a youtube videoban nem találtam errõl semmit. Csak a felülrõl adagolandó 6 ml olajról szólnak.
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#3049
Posted 2010. January 04. - 20:19
Szia Gábor! a tutit majd sala megmondja, de én belga, összerakásnál a félsõ gugattyú becsúsztatása után szoktam azt a kis olajat belefecskendezni.
priváte kérdeznék vmit,ha lehet...(szinte megegyezõ összeállítást hajtunk)
küldtem privit, aszerint jöhet
#3050
Posted 2010. January 04. - 19:19
Köszi! Tudom a zéger gyûrûs megoldást, csak azt hittem elég a régi olajat kiönteni és az újat beletölteni, mert akkor csak a + szelepnél kellett volna megnyitni. A szelepet biztos ki lehet tekerni, de kétlem hogy a negatív kamrát innen kellene kenni.
Egyébként a problémádról annyit, hogy az én rebám szerintem hibátlan, mégis van egy kis szisszenet. Legalább a szelepsapka is jól tömít. A nyomásvesztésrõl annyit, hogy a pumpa letekerésekor szökik levegõ, majd legközelebbi rátekerésekor még többet felvesz a pumpa tekintettel a - kamra kis méretére. A pumpába illetve a tömlõjébe áramló levegõ már észrevehetõen csökkenti a nyomást. Sohasem ugyanakkora a nyomás egymást követõ le- és felcsatlakoztatásnál, hanem mindig kevesebb lesz.
Ha magától csökken a nyomás az más. Én megmértem hogy az én +/- nyomásértékeim mellett a becsúszó hány mm hosszú. Ha ez a hosszérték érdemben megváltozik, akkor valamelyik kamra ereszt és a másik elhúzza a becsúszót. (Mérés elõtt ajánlatos megnyomkodni a kormányt.)
Illetve még egy fatális eset lehet: mindkét kamra ugyanakkora hányad nyomást veszít, így a nyomás-viszonyok változatlanok. De ez szerintem elméleti eset.
Szia Gábor! a tutit majd sala megmondja, de én belga, összerakásnál a félsõ gugattyú becsúsztatása után szoktam azt a kis olajat belefecskendezni.
priváte kérdeznék vmit,ha lehet...(szinte megegyezõ összeállítást hajtunk)
#3051
Posted 2010. January 04. - 18:13
Hát lehet itt a kettõnk kérdése összetalálkozott, mert ha kitekered a szelepet akkor ott gondolom fecskendõvel tudsz benyomni olajat.
Másrészrõl viszont kérdezted ugye hogy a bal oldalból hogy kell kihúzni a dual air-t. Sala ugye a felülrõl való kihúzást mondta, de emlékeim szerint a manualban mintha alulról húznák ki, hogy elõtte valami seegergyûrût kivettek. (ennek amiatt lehet jelentõsége, hogy ne sérüljön semmi amikor áthúzod felül a menetes részen, de ezt csak gondolom)
Köszi! Tudom a zéger gyûrûs megoldást, csak azt hittem elég a régi olajat kiönteni és az újat beletölteni, mert akkor csak a + szelepnél kellett volna megnyitni. A szelepet biztos ki lehet tekerni, de kétlem hogy a negatív kamrát innen kellene kenni.
Egyébként a problémádról annyit, hogy az én rebám szerintem hibátlan, mégis van egy kis szisszenet. Legalább a szelepsapka is jól tömít. A nyomásvesztésrõl annyit, hogy a pumpa letekerésekor szökik levegõ, majd legközelebbi rátekerésekor még többet felvesz a pumpa tekintettel a - kamra kis méretére. A pumpába illetve a tömlõjébe áramló levegõ már észrevehetõen csökkenti a nyomást. Sohasem ugyanakkora a nyomás egymást követõ le- és felcsatlakoztatásnál, hanem mindig kevesebb lesz.
Ha magától csökken a nyomás az más. Én megmértem hogy az én +/- nyomásértékeim mellett a becsúszó hány mm hosszú. Ha ez a hosszérték érdemben megváltozik, akkor valamelyik kamra ereszt és a másik elhúzza a becsúszót. (Mérés elõtt ajánlatos megnyomkodni a kormányt.)
Illetve még egy fatális eset lehet: mindkét kamra ugyanakkora hányad nyomást veszít, így a nyomás-viszonyok változatlanok. De ez szerintem elméleti eset.
#3052
Posted 2010. January 04. - 17:17
Másrészrõl viszont kérdezted ugye hogy a bal oldalból hogy kell kihúzni a dual air-t. Sala ugye a felülrõl való kihúzást mondta, de emlékeim szerint a manualban mintha alulról húznák ki, hogy elõtte valami seegergyûrût kivettek. (ennek amiatt lehet jelentõsége, hogy ne sérüljön semmi amikor áthúzod felül a menetes részen, de ezt csak gondolom)
#3053
Posted 2010. January 04. - 17:00
egy hatos imbusszal felfelé ki tudod tolni, és igen érdemes a hengert belül kipucolni, negativ kamrába 1-2ml olaj elég, pozitivba 2-4ml a dugattyú fölé
Kérlek írd le vagy küldj linket arról, hogy a negatív kamrába hogyan juttatok olajat.
Sem a RS pdf manualban, sem a youtube videoban nem találtam errõl semmit. Csak a felülrõl adagolandó 6 ml olajról szólnak.
#3054
Posted 2010. January 04. - 11:10
belseje ugyanolyan-e mint ami a rebában van.
hello
Na ha az van rebánál, hogy a negatív kamra lassan veszít a nyomásból, és a szelepsapka lecsavarásakor szisszen a levegõ, akkor lehet az, hogy a szelepnél ereszt?
Teendõ? Lehet külön kapni magát az autószelepet valahol?
http://picasaweb.google.com/Bigtibike
#3055
Posted 2010. January 04. - 11:03
Na ha az van rebánál, hogy a negatív kamra lassan veszít a nyomásból, és a szelepsapka lecsavarásakor szisszen a levegõ, akkor lehet az, hogy a szelepnél ereszt?
Teendõ? Lehet külön kapni magát az autószelepet valahol?
#3056
Posted 2010. January 04. - 08:34
Poplock kar létezik os kormányra? A mostani nem csúszik fel eléggé, így nem tudok vágni a kormány hosszaból.
off
ááááááá, ezt ne itt!!!:D
#3057
Posted 2010. January 03. - 23:10
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#3058
Posted 2010. January 03. - 22:03
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#3059
Posted 2010. January 03. - 21:31
Feltétlenül szükséges a dual air egység kiszerelése a becsúszóból?
Van ott belül valami pucolnivaló?
Nem elég ha kiöntöm fölül a régi olajat aztán újjal pótolom?
Egyáltalán kell-e a légkamrák kenõolajával 1 szezon után foglalkozni, vagy onnan is kispórolták? Most pumpáláskor még alul-felül nyomja az olajat.
Csak a legszükségesebb mértékben akarom szétszedni a teleszkópot.
#3060
Posted 2010. January 02. - 19:10
[highlight] The bike way of life [/highlight]