Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#3041
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Sala!
Ha minden szerelési tanácsodért csak egy üveg sört küldenének neked, te lennél az ország elsõszámú ingyenalkoholistája.
"The first gratis alkoholic of country"
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3042
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
nah

ubazz holkezdjem, ja ott hogy ez jó drága lesz nektek

én nem szoktam lefelé bontani a baloldalt, felesleges. Felfelé kitolod egy hatos imbusszal.
Na utána bal belsõ rész kipucol, dugattyú tömitése megzsiroz.
nyomorud visszatol, de a dugattyu még ne nyomd vissza, ekkor már alul tömitve van igy a dugattyu alatt be tudsz nyomni 1-2ml olajat.
utána dugattyút visszanyom, közben alul szelepet nyomd , különben nem megy a helyére :D

pozitiv kamrába 2-4!!!ml olaj, 6ml nagyon sok, nem fogja végigmozogni az utját.
szimmering megzsiroz a lábban
ráhuz a becsuszókra
12-12ml olaj lábanként!

összerak

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3043
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

Jó nézni ezt a töketlenkedést...
Ha már szedted szét a telót és tudod hova kéne az olaj, használd a józan paraszti észt és mindjárt rájössz a megoldásra.


Köszönöm, megvilágosodtam!

#3044
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

Ki kell ábrándítsalak nem a te kedvedért néztem utána, a múlt héten csináltam egy Rebat, oda kellett, de egyébként szívesen.
Az értelmezésemben itt négy helyen kell olajat tölteni a telóba. Felül két láb, meg alul két láb. Ez elég egyértelmûen látszik a képekbõl (alsó betöltés 33 kép). és az olajos táblázat is így adja meg a mennyiségeket.


Bal alul: becsúszók-perselyek
Bal felül: pozitív kamra

Mindkét területtõl légmentes -nyomásálló- módon elzárva a negatív kamra...

#3045
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Jó nézni ezt a töketlenkedést...
Ha már szedted szét a telót és tudod hova kéne az olaj, használd a józan paraszti észt és mindjárt rájössz a megoldásra.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3046
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Ki kell ábrándítsalak nem a te kedvedért néztem utána, a múlt héten csináltam egy Rebat, oda kellett, de egyébként szívesen.
Az értelmezésemben itt négy helyen kell olajat tölteni a telóba. Felül két láb, meg alul két láb. Ez elég egyértelmûen látszik a képekbõl (alsó betöltés 33 kép). és az olajos táblázat is így adja meg a mennyiségeket.

Kedves Tibi!

Elõször is: köszi hogy utánanéztél.
Ezt én is megtaláltam, illetve lényegében megfelel a 2009. manualnak.
Én ebben nem látom a választ a kérdésemre.
A manual szerint a bal szár belsejét is csak addig kell felfelé nyomni amíg a zéger gyûrû tehermentesül. A zéger gyûrû kivétele után lefelé húzzák ki a belét.

Egyébként a felfelé-lefelé kiszedés már nem téma számomra, csak a negatív kamra olajzása.



#3047
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

Itt a megoldás, és a bal szár belseje tényleg kijön fölfelé.
http://www.sram.com/...rvice Guide.pdf


Kedves Tibi!

Elõször is: köszi hogy utánanéztél.
Ezt én is megtaláltam, illetve lényegében megfelel a 2009. manualnak.
Én ebben nem látom a választ a kérdésemre.
A manual szerint a bal szár belsejét is csak addig kell felfelé nyomni amíg a zéger gyûrû tehermentesül. A zéger gyûrû kivétele után lefelé húzzák ki a belét.

Egyébként a felfelé-lefelé kiszedés már nem téma számomra, csak a negatív kamra olajzása.

#3048
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Itt a megoldás, és a bal szár belseje tényleg kijön fölfelé.
http://www.sram.com/...rvice Guide.pdf

Kérlek írd le vagy küldj linket arról, hogy a negatív kamrába hogyan juttatok olajat.

Sem a RS pdf manualban, sem a youtube videoban nem találtam errõl semmit. Csak a felülrõl adagolandó 6 ml olajról szólnak.



#3049
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

Szia Gábor! a tutit majd sala megmondja, de én belga, összerakásnál a félsõ gugattyú becsúsztatása után szoktam azt a kis olajat belefecskendezni.
priváte kérdeznék vmit,ha lehet...(szinte megegyezõ összeállítást hajtunk)


küldtem privit, aszerint jöhet

#3050
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 hozzászólás

Köszi! Tudom a zéger gyûrûs megoldást, csak azt hittem elég a régi olajat kiönteni és az újat beletölteni, mert akkor csak a + szelepnél kellett volna megnyitni. A szelepet biztos ki lehet tekerni, de kétlem hogy a negatív kamrát innen kellene kenni.

Egyébként a problémádról annyit, hogy az én rebám szerintem hibátlan, mégis van egy kis szisszenet. Legalább a szelepsapka is jól tömít. A nyomásvesztésrõl annyit, hogy a pumpa letekerésekor szökik levegõ, majd legközelebbi rátekerésekor még többet felvesz a pumpa tekintettel a - kamra kis méretére. A pumpába illetve a tömlõjébe áramló levegõ már észrevehetõen csökkenti a nyomást. Sohasem ugyanakkora a nyomás egymást követõ le- és felcsatlakoztatásnál, hanem mindig kevesebb lesz.

Ha magától csökken a nyomás az más. Én megmértem hogy az én +/- nyomásértékeim mellett a becsúszó hány mm hosszú. Ha ez a hosszérték érdemben megváltozik, akkor valamelyik kamra ereszt és a másik elhúzza a becsúszót. (Mérés elõtt ajánlatos megnyomkodni a kormányt.)

Illetve még egy fatális eset lehet: mindkét kamra ugyanakkora hányad nyomást veszít, így a nyomás-viszonyok változatlanok. De ez szerintem elméleti eset.


Szia Gábor! a tutit majd sala megmondja, de én belga, összerakásnál a félsõ gugattyú becsúsztatása után szoktam azt a kis olajat belefecskendezni.
priváte kérdeznék vmit,ha lehet...(szinte megegyezõ összeállítást hajtunk)

#3051
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

Hát lehet itt a kettõnk kérdése összetalálkozott, mert ha kitekered a szelepet akkor ott gondolom fecskendõvel tudsz benyomni olajat.

Másrészrõl viszont kérdezted ugye hogy a bal oldalból hogy kell kihúzni a dual air-t. Sala ugye a felülrõl való kihúzást mondta, de emlékeim szerint a manualban mintha alulról húznák ki, hogy elõtte valami seegergyûrût kivettek. (ennek amiatt lehet jelentõsége, hogy ne sérüljön semmi amikor áthúzod felül a menetes részen, de ezt csak gondolom)


Köszi! Tudom a zéger gyûrûs megoldást, csak azt hittem elég a régi olajat kiönteni és az újat beletölteni, mert akkor csak a + szelepnél kellett volna megnyitni. A szelepet biztos ki lehet tekerni, de kétlem hogy a negatív kamrát innen kellene kenni.

Egyébként a problémádról annyit, hogy az én rebám szerintem hibátlan, mégis van egy kis szisszenet. Legalább a szelepsapka is jól tömít. A nyomásvesztésrõl annyit, hogy a pumpa letekerésekor szökik levegõ, majd legközelebbi rátekerésekor még többet felvesz a pumpa tekintettel a - kamra kis méretére. A pumpába illetve a tömlõjébe áramló levegõ már észrevehetõen csökkenti a nyomást. Sohasem ugyanakkora a nyomás egymást követõ le- és felcsatlakoztatásnál, hanem mindig kevesebb lesz.

Ha magától csökken a nyomás az más. Én megmértem hogy az én +/- nyomásértékeim mellett a becsúszó hány mm hosszú. Ha ez a hosszérték érdemben megváltozik, akkor valamelyik kamra ereszt és a másik elhúzza a becsúszót. (Mérés elõtt ajánlatos megnyomkodni a kormányt.)

Illetve még egy fatális eset lehet: mindkét kamra ugyanakkora hányad nyomást veszít, így a nyomás-viszonyok változatlanok. De ez szerintem elméleti eset.

#3052
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Hát lehet itt a kettõnk kérdése összetalálkozott, mert ha kitekered a szelepet akkor ott gondolom fecskendõvel tudsz benyomni olajat.

Másrészrõl viszont kérdezted ugye hogy a bal oldalból hogy kell kihúzni a dual air-t. Sala ugye a felülrõl való kihúzást mondta, de emlékeim szerint a manualban mintha alulról húznák ki, hogy elõtte valami seegergyûrût kivettek. (ennek amiatt lehet jelentõsége, hogy ne sérüljön semmi amikor áthúzod felül a menetes részen, de ezt csak gondolom)

#3053
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás

egy hatos imbusszal felfelé ki tudod tolni, és igen érdemes a hengert belül kipucolni, negativ kamrába 1-2ml olaj elég, pozitivba 2-4ml a dugattyú fölé


Kérlek írd le vagy küldj linket arról, hogy a negatív kamrába hogyan juttatok olajat.

Sem a RS pdf manualban, sem a youtube videoban nem találtam errõl semmit. Csak a felülrõl adagolandó 6 ml olajról szólnak.

#3054
Bigtibi

Bigtibi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Az autó szelep belsõ részét ki lehet tekerni, van direkt ilyen szelep sapka aminek a teteje erre van kialakítva, kérdés, hogy a szelep
belseje ugyanolyan-e mint ami a rebában van.

hello

Na ha az van rebánál, hogy a negatív kamra lassan veszít a nyomásból, és a szelepsapka lecsavarásakor szisszen a levegõ, akkor lehet az, hogy a szelepnél ereszt?

Teendõ? Lehet külön kapni magát az autószelepet valahol?



#3055
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
hello

Na ha az van rebánál, hogy a negatív kamra lassan veszít a nyomásból, és a szelepsapka lecsavarásakor szisszen a levegõ, akkor lehet az, hogy a szelepnél ereszt?

Teendõ? Lehet külön kapni magát az autószelepet valahol?

#3056
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás

Poplock kar létezik os kormányra? A mostani nem csúszik fel eléggé, így nem tudok vágni a kormány hosszaból.


off
ááááááá, ezt ne itt!!!:D:D

#3057
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás
Poplock kar létezik os kormányra? A mostani nem csúszik fel eléggé, így nem tudok vágni a kormány hosszaból.

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#3058
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
egy hatos imbusszal felfelé ki tudod tolni, és igen érdemes a hengert belül kipucolni, negativ kamrába 1-2ml olaj elég, pozitivba 2-4ml a dugattyú fölé

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#3059
fgabor

fgabor

    vendég

  • fórumtag
  • 153 hozzászólás
REBA TEAM 2009. karbantartás kérdés

Feltétlenül szükséges a dual air egység kiszerelése a becsúszóból?
Van ott belül valami pucolnivaló?
Nem elég ha kiöntöm fölül a régi olajat aztán újjal pótolom?

Egyáltalán kell-e a légkamrák kenõolajával 1 szezon után foglalkozni, vagy onnan is kispórolták? Most pumpáláskor még alul-felül nyomja az olajat.

Csak a legszükségesebb mértékben akarom szétszedni a teleszkópot.

#3060
exxpert

exxpert

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.288 hozzászólás
Az újabb (2010-es) Boxxer Race-ekkel van valakinek tapasztalata? Elég sok helyrõl hallottam, hogy a korábbi évjáratok sokkal jobbak, nem érdemes az újat venni.

[highlight] The bike way of life [/highlight]