Jelentkezz be Regisztrálj
Rock Shox
#2521
Posted 2010. September 06. - 08:40
#2522
Posted 2010. September 01. - 15:26
Teló vásárlás küszöbén állok -már ha a suli is az ösztöndíjküldés küszöbén áll. De teljesen tanácstalan vagyok. Eddig a -ha jól tudom 2004 vagy 2006-os- SCOTT reflex 40-be gyárilag belevarázsolt RS Judy 2-t nyúztam, mint második tulaj. (nem biztos, hogy ez a tipus, papirom nincs, csak német leírást találtam neten errõl a scottról) A gépet maratonokon kínoztam, és néha túrákon vigasztaltam, ráadásul majd' 100 kilóval tettem ezt, szóval kap kiképzést bõven.
De hát elérkezett a visszaút csillapítás, motion control (ez a visszaút csillapítás neve RS-éknál???), U-turn, elérhetõ árú hidrós tárcsafék meg a légrugózás... stb. kora, így én is váltanék...
Itt a bökkenõ. Fogalmam sincs ezekrõl a dolgokról...
Ezért kérem a segítségeteket. Egy olyan telót keresek ami megfelel az alábbi kritériumoknak:
-100-120mm út (lehetõleg minél többet ki is mozogjon)
-180-as xt tárcsákkal+fékkel elbírjon (fel se merem tenni még)
-100 kilós rider-hez mérten tudjon mozogni (talán a levegõs telók ilyen szempontból elõnyösek nekem??? :S)
-ha lehet RS legyen (eddig bejött, és jókat is hallok, meg nem véletlen minden második teló RS egy maratonon -bár a rókák is szaporodnak... kár hogy az ösztöndíj annyira azért nem )
-ne rugdosson vissza. ki nem állhatom ha egy hosszabb ereszkedés után zsibbad a kezem és nem tudok kontrollálni finoman pl. egy fékutat... )
-ha lehet megúsznám használtan 60.000-bõl...
továbbá, lehet buta kérdés, de így tanul a gyerek ugye... :
-Lehet U-turn levegõs telóban???
Most gyorsan ennyi jutott eszembe. Remélem fel tudtok világolni.
Ha valaki érez affinitást egy kis segítségnyújtáshoz kérem ez enyediba@freemail.hu címre írjon!
Köszönettel!
Balázs
#2523
Posted 2010. August 24. - 20:23
Ha nagyobb úttal használod a telót, mint ami a javallott (ill. elõírás), nem csak a geometriát változtatja meg, hanem a fejcsövet terhelõ nyomaték is megnövekszik, mivel nõ az erõkar. Nem tudom ez mennyire befolyásolja egy váz élettartamát, de én a helyedben azt a vázat 100mm-es villával használnám, mindkét ok miatt.
Hát, tökéletesen meggyõzõ érvek, fõleg a második. Kikapom a telót és viszem is a szervízbe valamelyik nap!
Köszönöm a tanácsokat!
#2524
Posted 2010. August 24. - 15:00
Elõbb utóbb valószínûleg ez lesz belõle, csak gondoltam elõbb kipróbálom így is.
Egyébként azon kívül hogy emelkedõkön hamarabb elemeli az elsõ kerekét, mit veszíthetek a magasabb út miatt? Esetleg nem 100-ra, csak 115-re húzatás?
Ha nagyobb úttal használod a telót, mint ami a javallott (ill. elõírás), nem csak a geometriát változtatja meg, hanem a fejcsövet terhelõ nyomaték is megnövekszik, mivel nõ az erõkar. Nem tudom ez mennyire befolyásolja egy váz élettartamát, de én a helyedben azt a vázat 100mm-es villával használnám, mindkét ok miatt.
#2525
Posted 2010. August 24. - 11:42
Sejtettem, hogy lesz itt valami bibi.
Húzasd össze 100 mm-re.
Elõbb utóbb valószínûleg ez lesz belõle, csak gondoltam elõbb kipróbálom így is.
Egyébként azon kívül hogy emelkedõkön hamarabb elemeli az elsõ kerekét, mit veszíthetek a magasabb út miatt? Esetleg nem 100-ra, csak 115-re húzatás?
#2526
Posted 2010. August 22. - 21:34
#2527
Posted 2010. August 22. - 21:12
és ég és föld lesz a mozgása
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2528
Posted 2010. August 22. - 21:09
Igazából egy olcsón, kultúráltan mozgó levegõs villa kéne 130 úttal. Azért gondoltam erre.
#2529
Posted 2010. August 22. - 20:03
Húzasd össze 100 mm-re.
#2530
Posted 2010. August 22. - 20:00
Gyanítom én is, hogy ez így nem lesz OK, mert 30 mm az sok. 115 és 100 mm-re lehet beállítani a teleszkópot, de nem tudom (nem szeretném) itthon megcsinálni.
#2531
Posted 2010. August 22. - 19:36
Lehet, hogy muszáj lesz szerelni.
#2532
Posted 2010. August 22. - 18:32
Ne aggódj, nem nyírod ki ezzel.
Természetesen minél több van a negatív kamrában, annál érzékenyebb lesz, könnyebben indul meg, viszont arányosan több lesz a beülés, egyre többet elvesz a rugóútból.
A pozitív nekem általában testsúly + 10psi szokott jó lenni.
Állítsd be a sag-ot a negatívval kb 20%-ra és utána tudsz egy kicsit finomhangolni a kamrák nyomásával.
Szia
Köszi a választ, magam is hasonló képpen okoskodtam, fõleg azért mert az új telónak hosszabb az útja, mint a régié. Távtartóval lehetne csak kisebbre venni, de gondoltam, ha a beülést megnövelem, talán már elég is lesz, nem kell szervízbe vinni és talán a hosszabb út is meghálálja magát terepen.
Üdv;
Dani
#2533
Posted 2010. August 22. - 16:15
Természetesen minél több van a negatív kamrában, annál érzékenyebb lesz, könnyebben indul meg, viszont arányosan több lesz a beülés, egyre többet elvesz a rugóútból.
A pozitív nekem általában testsúly + 10psi szokott jó lenni.
Állítsd be a sag-ot a negatívval kb 20%-ra és utána tudsz egy kicsit finomhangolni a kamrák nyomásával.
#2534
Posted 2010. August 22. - 14:04
Revelation Dual Air telóban mennyi lehet a különbség a negatív és a pozitív kamra nyomásában?
Ha ugyan annyi nyomás van mindkettõben, kicsit nehezebben indul meg, mintha ~1 Bar-ral több van a negatívban. Nem mentem még így terepen, csak a garázsban nézegettem.
Szóval van erre valami elõírás vagy javaslat, hogy ne nyírjam ki a telót?
Kösz
#2535
Posted 2010. August 18. - 10:46
Akkor nincs olyan nagy gond mégse, jól van
Egyik boltos felvinné nekem a pesti szakszervízbe, ott is 8e-re számíthatok ?
Sala, én nem tom felvinni, nincs kocsi
Üdv
#2536
Posted 2010. August 18. - 10:28
én 8ért csinálom, teljes szervizt
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2537
Posted 2010. August 18. - 10:27
így fent nincs elég olaj az mcd-nek, lent pedig az olaj akadályozza a mozgást
#2538
Posted 2010. August 18. - 10:05
RS Recon 351 S.Air Telóm van, és gondom akadt
Az MCD tekerõre nem reagál semmit , és az út fele elveszett. Úgy értem, hogy csak a fele hosszban mozog, ahhoz képest amilyen volt.
Ez mekkora gond lehet mechanikusan ? Mire számítsak javítási költségnek vajon ?
Köszi,
Gábor
#2539
Posted 2010. August 13. - 22:43
http://laciklon.fotoalbum.hu/index