Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Rock Shox

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10883 hozzászólás a témában

#2301
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.052 hozzászólás

Ez nem újdonság. Valami újdonságra vágyok. ;)
15-18ezer Ft körül nem szándékozok költeni 1 ilyen Poplock karra (új ára). Régen 7ezer Ft körül volt, már bánom, hogy akkor nem vettem.


én tudok neked ingyen adni, csak vedd meg hozzá a telómat.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2302
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

a szimeringben nincsenek szivacsgyûrûk, csak felette .p
nem tartja semmi, csipesszel ki tudod venni.


Na igen bocsi:), visszarakásnál is gondolom elég benyomkodni és kész. Folyékony szappanban kilehet mosni?

#2303
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
a szimeringben nincsenek szivacsgyûrûk, csak felette .p
nem tartja semmi, csipesszel ki tudod venni.
http://media.photobu...Overhaul031.jpg

#2304
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Szimeringben a szivacsgyûrûket tartja valami, vagy csak erõsebben kell kiszedni? Elég koszosak, kiszeretném tisztítani...

#2305
GeriMB

GeriMB

    vendég

  • fórumtag
  • 101 hozzászólás
Ez nem újdonság. Valami újdonságra vágyok. ;)
15-18ezer Ft körül nem szándékozok költeni 1 ilyen Poplock karra (új ára). Régen 7ezer Ft körül volt, már bánom, hogy akkor nem vettem.
Valami bölcs dolgot kéne mondanom, de nem jut eszembe semmi. :D

#2306
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

A szilikonzsír nem zabálja meg a gumit, sõt jó is neki, a normál zsír (pl lítiumos) pedig árt neki. A "titánzsír" nemtom mi lehet, gondolom valami marketinges brainstorming eredménye :)


akkor ennyi lett volna, köszi mindenkinek, neki is ugrok a telónak:)...

#2307
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
A szilikonzsír nem zabálja meg a gumit, sõt jó is neki, a normál zsír (pl lítiumos) pedig árt neki. A "titánzsír" nemtom mi lehet, gondolom valami marketinges brainstorming eredménye :)

mod: azért a helyedben rákérdeznék salánál a sima szilikonzsírra, lehet a RS zsír spéci.
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2308
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Akkor le vagyok maradva lehet. Az én RS-emben van egy olajjal átitatott szivacsgyûrû és nem emléxem hogy ajánlottak volna zsírt bárhova is (Duke).


Csak a maximalizmus beszél belõlem:D, meg persze szeretem ha rendesen karbantartott cucc van alattam. Az biztos, hogy több szerepe van egy tiszta+ olajos szivacsnak... Látom ez a szilikon zsír 100gr 700 Ft.-, nem egy nagy beruházás, elvileg akkor jó hozzá?

#2309
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Akkor le vagyok maradva lehet. Az én RS-emben van egy olajjal átitatott szivacsgyûrû és nem emléxem hogy ajánlottak volna zsírt bárhova is (Duke).

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2310
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás

Én most csináltam egy Rebát, és "Oxett A2" nevü szilikonzsírt raktam a szimeringhez.
Úgy gondolkodtam, hogy itt nincs nagy nyomás, magas hõmérséklet, nagy sebesség, a lényeg, hogy az anyag jól kenjen és barátságos legyen a gumihoz, mûanyaghoz, aluhoz, meg hogy ne csináljon ronda habos emulziót a teleszkópalajjal, ha egymásba keverednek. A szilikonzsir pont ilyen.
Tapasztalatom csak annyi, hogy finoman mozog, de igazábol a következõ szétszedésnél derül majd ki hogy jó ötlet volt-e...


Oké, ez mind jó:D, de a kérdés, hogy felhasználható ami van, vagy venni kell mást:)? Xian, amiket írtál, azok zsíros teleszkópok, ott nem mindegy miben mozog a rendszer, de rockshoxnál a szimeringhez egy pötty zsír ajánlott, ezért gondoltam egy univerzális megoldásra, mert ilyen zsír van, elvileg a legjobb, hogy ebben a felhasználásban is megállja a helyét, na ez a kérdés...

#2311
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Titánzsír mehet bele a szimeringekbe, vagy vegyek kimondott teleszkóp zsírt? Reconba raknám, a szimering felsõrészébe, ahová való a zsír:).


Én most csináltam egy Rebát, és "Oxett A2" nevü szilikonzsírt raktam a szimeringhez.
Úgy gondolkodtam, hogy itt nincs nagy nyomás, magas hõmérséklet, nagy sebesség, a lényeg, hogy az anyag jól kenjen és barátságos legyen a gumihoz, mûanyaghoz, aluhoz, meg hogy ne csináljon ronda habos emulziót a teleszkópalajjal, ha egymásba keverednek. A szilikonzsir pont ilyen.
Tapasztalatom csak annyi, hogy finoman mozog, de igazábol a következõ szétszedésnél derül majd ki hogy jó ötlet volt-e...
Failure is always an option.

#2312
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.280 hozzászólás
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Má titános is van? Beszarás. Anno volt aki teflonost ajánlott, de telógyártók (pl. Answer - PrepM) háza táján is szét lehet nézni.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#2313
kimy

kimy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 600 hozzászólás
Titánzsír mehet bele a szimeringekbe, vagy vegyek kimondott teleszkóp zsírt? Reconba raknám, a szimering felsõrészébe, ahová való a zsír:).

#2314
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Letöltöd a RS oldaláról a service manualt (vagy mit), amin a robbantott ábra van a telóról. Ott lesz egy alkatrész lista is, amiben benne van a poplock is és a rugó is. Ha megvan beütöd a számsort a gugliba (pl: 123.456.789 rock shox), és jó eséllyel találsz kereskedõt aki árulja. Én anno valami német e-boltnál találtam szelepet a 2005-ös rebámhoz, szal esély van :)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#2315
GeriMB

GeriMB

    vendég

  • fórumtag
  • 101 hozzászólás
Valakinek nincs valami ötlete, hogy Pike SL-hez (2005-ös) hol elhetne olcsón szerezni olyan kormányra szerelhetõ Poplock vagy minek nevezett kart? Használt is érdekel, ha jó állapotú!

Feltöltött kép

Másik kérdés, hogy brutál erõs rugót honnét lehetne szerezni (kb. 105-110kg-os testsúlyhoz)? Elméletileg a fekete rugó az, ami 200 lbs. súly felett használandó.
Pike SL tuning lehetõségek? Enduro Seals szimmeringeken kívûl.
Régóta megvan a teló, nem nagyon használtam és most kisebb bringára váltok, amibe ez a villa fog kerülni.
Valami bölcs dolgot kéne mondanom, de nem jut eszembe semmi. :D

#2316
GeriMB

GeriMB

    vendég

  • fórumtag
  • 101 hozzászólás
Boxxer-ológia (netes forrásokból):

1997-ben megszületett a legenda. Piros, könnyû, átütõ tengelyes, tárcsafékes (v-fék tüske is szerelhetõ volt rá), ez volt a 151-es boxxer. 151mm úttal és nyílt olajfürdõs csillapítással szállt harcba. Hamar kivívta magának a szakma elismerését és gyakorlatilag 2005-ig változatlan külsõ formában gyártották. A kisebb változtatások között a v-fék opció eltünése, rugóút növekedés és tulajdonos váltás szerepel.
A 151-et követte (valamikor a 90-es évek vége felé) a simán csak Boxxer-nek nevezett 7" (178mm) rugóúttal bíró piros Boxxer, mely 2001-ig volt gyártva.
A 2002-es Boxxer-ek Electric Red néven futottak (tipikus bordó színûek, 7" rugóút).
2003-ban a Sram megvette a Rock Shox-ot és ez némiképp kihatott a villára, hiszen ezután elkezdte a gyártó kategóriákra bontani az addigi egy szem Boxxer-t. 2003-tól lett a Race (152/178mm rugóút, belûlrõl állítható), Team (ami az elõdnek felel meg) és a World Cup. Ez utóbbi villa extra becsúszószár felületkezelése (Slippy Silver fantázianevû, Titán-nitrid becsúszószárak) miatt volt különleges.
A 2004-es évben a Boxxerek változatlanok maradtak a színeket leszámítva.
2005-ben újra tervezett lábbal és nagyobb rugóúttal (8", 203mm a TEAM és a WC esetében, a Race 178/203mm rugút) de változatlanul HC2-es csillapítással szálltak ringbe Rock Shox-ék. Ebben az évben jelent meg elõször a fokozatmentesen állítható Boxxer Ride. Rugóútja 133-178mm között volt állítható.
2006-ban a gyártó a Boxxereknél is bevezette a Motion Control csillapítást. Ez a HC2-tõl nagyban eltér. A HC2 nyilt olajfürdõs rendszer, az egyik szárban az oda, a másik szárban a visszaút csillapítást találhatjuk. Mindkét szárban rugó dolgozott a kényelmünkért. Ezzel szemben az MCD egy patronhoz hasonlít. Az egyik szárban foglal helyet az MCD, fölül az összenyomódás, alul a visszút csillapítás. A száron belül olaj végzi a csillapítást. A másik szárban a rugózó elem található ami rugó vagy a WC esetében levegõ. A lábakban pedig a kenõolaj gondoskodik a finom mozgásról.
2007, 2008 és 2009-ben a Boxxerek csak a szinüket változtatták. No meg eltünt a palettáról a Ride.
Az igazi újdonság a 2010es Boxxerek megjelenése. Már épp itt volt az ideje, hogy egy kicsit újra gondolják a villát. A konkurencia manapság már csak a crosscountry villákhoz használ 32es becsúszókat és a PM fékszabvány is egyre jobban terjed. Ezekre válaszul, hosszas tesztelés után megszületett az új Boxxer. 35mm-es becsúszókkal, újratervezett lábakkal amelyek már PM-esek. A három kategória megmaradt. A Race-ben MCD és rugó található, a Team és WC esetében az új Misson Control DH végzi a csillapítást, a Team-nél rugóval, a WC-nél levegõvel. A becsúszókon ügyes eljárással bejelölték, mennyi a villa optimális beülése. Sõt a felirat is elég extrára sikerült. Az egyik oldali becsúszóra ráírták a Boxxer feliratot amibõl összeszerelt állapotban csak a BOX lóg ki és a lábon található a folytatása XER. Ötletes. A legkomolyabb dolog viszont az, hogy immáron az összes boxxer 3000g alatti súlyban van.
2011-tõl már csak WC, R2C2 és RC lesz.
Valami bölcs dolgot kéne mondanom, de nem jut eszembe semmi. :D

#2317
yoshiie

yoshiie

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Megtörtént a mûtét, rugó kint van, lock-out mûködik.
Jelölést nem találtam, de nyilván ráhibáztam a helyes összerakásra.
Kobike Köszönöm a segítséget!
Lezárva viszont semmit se mozog, másoknál 1-2 cm ilyenkor is mozdul a teló.
Gondolom olaj szinttel lehet ezt szabályozni, jó ez így vagy vegyek ki olajat?

#2318
boti

boti

    vendég

  • fórumtag
  • 111 hozzászólás

Reconnál nem tudom követni a számozást/betüzést, plussz az OEM-ekben vannak még egész fura konfigurációk is...
Ha nem az akkor bocs, olyant még nem szedtem szét ami sima "turnkey lock"-os.


Azt a számozást sztem senki nem tudja követni. És tényleg vannak fura konfigurációk. De a kiinduló probléma legegyszerûbb megoldása egy pop lock kar, nincs olyan zsúfolt kormány amire nem férne el.

#2319
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Az "alap" Recon SL tudtommal nem MCU-s de lehet én vagyok a hülye.


Reconnál nem tudom követni a számozást/betüzést, plussz az OEM-ekben vannak még egész fura konfigurációk is...
Ha nem az akkor bocs, olyant még nem szedtem szét ami sima "turnkey lock"-os.
Failure is always an option.

#2320
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Az "alap" Recon SL tudtommal nem MCU-s de lehet én vagyok a hülye.


sztem évjáratfüggõ
2008-as még mind az volt
tavalytól már nem
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való