Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Maratonok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
3542 hozzászólás a témában

#261
Pinyo

Pinyo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 hozzászólás

Nem a köves Szuszogó, ez mellette van; ha lefelé mennél a Szuszogón, akkor balra tõle. Többé-kevésbé párhuzamosan megy a Szuszogóval, pár helyen van még ösvény is, ami átvisz a Szuszogóra és vissza. Azt hiszem, a Túrák Magyarországon topikban egyszer GPS-es log is volt róla meg garminos MapSource screenshot térképpel. (?)

Nemrég voltam arra
mtbo-s edzõkör track ridewithgps
jobb felsõ sarok metric-re, a csikicsukis rész 2-3 km között van.
Kinagyítva és a tuhura vevítve:
Posted Image

#262
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nemtom nekem sokkal nagyobb élmény felfelé kitekerni valamit, ami azelõtt nem ment, mint lefele. Persze közben lehet hogy besz@rok...

Ez így van. (Fõleg, hogy ez a maratonok és nem DH topik).


A sebesség mindent megold.

 


#263
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.069 hozzászólás
Visszatérve az "oktató" filmre. Komoly hibának vélem, hogy a láthatóan tapasztalatlan kerósokat ilyen trükkös terepen zargatják le, gigáig húzott nyeregcsõvel. Az oktatók persze remekül száguldoznak a nehéz terepen kihúzott nyereggel. Akinél még nincs bent a tarsolyban a mozgás, a helyes súlypont, a jó fékkezelési technika, addig elég nagy "szemétség" és szakmaiatlanság szopatni õket kihúzott nyeregcsõvel. Így alakulnak ki azok a rossz pózok, reflexek amit majd nehéz lesz kigyomlálni. Ha én tartanék ilyen kurzust még csere taposó pedálokat is tartanék és kicserélném mindenki gépén, amikor ilyen helyre viszem õket. A leeresztett nyereg és taposó pedál kombóból könnyebb a menekülés is ha baj van. Kisebb az esélye azoknak a csúnya eséseknek, amik a videón is vannak, fõleg amikor emelkedik a keró fara (ilyen lökdösõs terepen meg pláne) és beragadva az spd-be repül a szegény delikvens, tipikusan a vállficam vagy kulcscsont törés felé. Ha már biztonsággal megy a mozgás és a fékkezelés, akkor mehet vissza az spd és apránként húzható vissza a nyereg is.
A feleségem volt a Gardán egy csajos oktatáson. A német Bike magazint olvasóknak talán ismerõs Karen Eller neve. Tesztelõ és hivatásos túravezetõ/ oktató. Õk elképesztõen odafigyeltek mindenre. A fent említetteken túl a guminyomást is ellenõrizték, akinek nem volt jó módosították. (A videón látszik, hogy sokan keményre fújt gumikkal pattognak a köveken.) Elõször gyalog végig mentek egy szakaszon, megbeszélték, az ideális nyomvonalakat, aztán egyenként lementek, a vezetõk spottoltak nekik. Ha valaki nem jól ment le visszament és megint megpróbálta. Érdekes módon senki nem törte össze magát, pedig ott is vannak kacifántos nyomok.
Egyébként a stucniból általános felhasználásra tényleg nem ideális a nagyon rövid/ hosszú. Szerintem 60- 90 mm a legtöbb embernek ideális.
A kormány is igen fontos. Mindig borzongva ülök fel (próbaként) olyan gépre amelyiken van egy 600-as kormány telezsúfolva mindennel és ráadásként még a végeken szarv. Na, ilyenkor megemelem a kalapom azok elõtt akik ilyennel tudnak biztonságosan közlekedni, akár gyors, akár technikás terepen. Én megdöglenék az elsõ métereken, az tuti. Aki bizonytalannak érzi magát ilyen kormánnyal, az ne csodálkozzon, hogy insatbil lefelé- mert az is. Csak aki jól kerózik az kezeli ezt a szitut. Ajánlom, egy hosszabb kormány kipróbálását. Már pár centi plusz (630-640) is rengeteget jelent menetstabilitás szempontjából. Lehet ez lemondást jelent a szarvról, de érdemes kipróbálni.
Bocsi a hosszért, de belelkesedtem.

#264
Hosi

Hosi

    törzsvendég

  • jóváhagyásra váró
  • 431 hozzászólás
Nemtom nekem sokkal nagyobb élmény felfelé kitekerni valamit, ami azelõtt nem ment, mint lefele. Persze közben lehet hogy besz@rok...

#265
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
én most váltottam 60mm-rõl 70re

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#266
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

lefelé jobb a rövid stucni....szerintem.


Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy ezért vannak a DH gépeken is minimális hosszúságú stucnik... ;)

#267
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
lefelé jobb a rövid stucni....szerintem.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#268
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Vikivel is ki szoktunk menni néha. Tök jó látni, hogy mennyit fejlõdik. Legutóbb az össztelós bringával vittem ki, csapatta neki a végére már rendesen.

Ma kimentem a Pillisbe a 26os fullymmal. Rájöttem, hogy mi a nagy baja, miért nem jó azzal lefele. Keskeny kormány és nagyon rövid a stucni. De kellett egy jó bringa, hogy érezzem mi a baj. Persze estem is egy szépet :)

#269
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Ha visszaülsz, akkor az egy meredeken tuti pofára esés. Ez a hátul kilépés inkább egy mentsvár. Mármint, haladok lefele, de egyre szarabb a helyzet elbizonytalanodom, ilyenkor jó lenne, ha hátraülve is ki tudnék lépni. Kilép, megáll vagy akármi.

Szóval belém már kár minden szó... értem én :)

Áh, így már értem, hogy hogyan gondoltad a kilépést.
én amúgy nem érzem magam annyira biztonságban, ha a nyereg mögött vagyok - pont emiatt, hogy nehezebb elhagyni a bringát...

Ja, nem azt mondtam, hogy kár lenne, csak azt, hogy kölykökkel szívesebben foglalkoznék.
Vikivel is ki szoktunk menni néha. Tök jó látni, hogy mennyit fejlõdik. Legutóbb az össztelós bringával vittem ki, csapatta neki a végére már rendesen.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#270
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

szerintem ha van idõd állóra fékezni a kereket, akkor van idõd visszaülni a nyeregbe is :)


Ha visszaülsz, akkor az egy meredeken tuti pofára esés. Ez a hátul kilépés inkább egy mentsvár. Mármint, haladok lefele, de egyre szarabb a helyzet elbizonytalanodom, ilyenkor jó lenne, ha hátraülve is ki tudnék lépni. Kilép, megáll vagy akármi.

Amúgy törtem a fejemet már, hogy Vp-ben szívesen mocorognék ilyen téren. Leginkább kis kölykökkel lenne jó, akikbõl még lehet valami késõbb :)

Szóval belém már kár minden szó... értem én :)

#271
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ez melyik? nem ismerem. Szuszogó? :)


Nem a köves Szuszogó, ez mellette van; ha lefelé mennél a Szuszogón, akkor balra tõle. Többé-kevésbé párhuzamosan megy a Szuszogóval, pár helyen van még ösvény is, ami átvisz a Szuszogóra és vissza. Azt hiszem, a Túrák Magyarországon topikban egyszer GPS-es log is volt róla meg garminos MapSource screenshot térképpel. (?)

#272
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

jaja mert hogy mindkét lábam terhelt
azt még el tudom képzelni, hogy állóra fékezem a hátsó kereket és úgy kioldom az egyiket. Azjóaz? :)

szerintem ha van idõd állóra fékezni a kereket, akkor van idõd visszaülni a nyeregbe is :)

Amúgy törtem a fejemet már, hogy Vp-ben szívesen mocorognék ilyen téren. Leginkább kis kölykökkel lenne jó, akikbõl még lehet valami késõbb :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#273
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

a Szuszogó felé. Na ott, ahol a Szuszogó teteje van, mellette egy keskeny ösvény bevisz a fák közé - ott a felsõ részén nagyon jól lehet gyakorolni)

Ez melyik? nem ismerem. Szuszogó? :)

#274
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.324 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Pl. nyereg mögül leszállni még sosem próbáltam. Azt hittem azt nem is lehet :) Hogy kell aztat? :) (Ha ilyen van, ki szoktam fordulni oldalra. )


Ne gondolj semmi ördöngõsségre; nyereg mögé ülve állóra fékezed a bicajt, aztán gyakorlatilag csak kilépsz az egyik oldalon a pedálból és leteszed a kioldott lábad a földre. Ekkor automatikusan stabilizáltad már magad, elég utána kilépned a pedálból a másik lábaddal és már kész is!
Gyakorláshoz: a Hármason a pinpongasztalnál a kéken jelzett, lépcsõs út helyett fordulj vissza és menj le a azon a részen, ahol régen valamelyik maraton nyomvonala is vezetett (csak felfelé), a Szuszogó felé. Na ott, ahol a Szuszogó teteje van, mellette egy keskeny ösvény bevisz a fák közé - ott a felsõ részén nagyon jól lehet gyakorolni. Óvatosan menj lefelé, a fordulókban vigyázz majd, van köztük 1 közepesen és egy eléggé trükkös is! Ha lankásabb rész jön, fordulj rajta vissza és akkor próbáld meg felfelé. Felfelé nagyon nehéz kitekerni egyébként, de ki lehet, 10-bõl 1x menni szokott! :-)

#275
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Spdvel szvsz nehezebb egyszerre kioldani.

jaja mert hogy mindkét lábam terhelt
azt még el tudom képzelni, hogy állóra fékezem a hátsó kereket és úgy kioldom az egyiket. Azjóaz? :)

#276
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Spdvel szvsz nehezebb egyszerre kioldani.

#277
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Személy szerint én nagyon szívesen részt vennék valamilyen hasonló oktatáson, csodálkozok, hogy Magyarországon még nem harapott rá senki, mert elég nagy számban járnak az emberek maratonokra úgy, hogy minimális kerékpárkezelési technikával rendelkeznek.


Volt régen pl. Olisuli. Meséltek róla akik mentek vele. Elindultak reggel 15-20-an. Végén úgy 5-10-en maradtak :) Ez egy nehéz kérdés. Én is a gyengén lejtõzõk csapatát erõsítem :) Pl. már le merek menni olyan helyen, ahol be kell ülni a nyereg mögé, már belefér egy két olyan is, ahol van kis gyökérzet, kövek. Kis 10-15 centis letöréssel. Ebben segített a 29er és a széles kormány :) (26-os össztelósómon is fogok cserélni)
De pl. a hármas pin-pong asztalról induló lépcsõsön (csak a lépcsõ nem megy) nem merek lemenni. Tempó kéne hozzá, ami még nincs meg. De szép lassan csipkedem az egyre nehezebbek.
Pl. nyereg mögül leszállni még sosem próbáltam. Azt hittem azt nem is lehet :) Hogy kell aztat? :) (Ha ilyen van, ki szoktam fordulni oldalra. )

#278
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
kedden elképzelhetõ
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#279
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Valaki bejárná velem a Buda középtávot? jövõ héten délelõtt valamikor

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#280
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Ez az "oktatóvideó" elég gáz. Ha én tanítósat játszom, sosem próbálom rávenni a "diákokat", hogy egybõl tempóból oldjanak meg mindent. Vannak helyzetek, ahol kell a lendület különben elakad a kerék, de nem ezekkel kellene kezdeni. Igazából ez is fizika, el kell magyarázni min és merre fog megcsúszni a kerék, mi fog történni, miért akad meg, hova kellene helyezkedni az optimális tapadás érdekében. Az alapvetõ mentési technikákat sem árt tisztázni az elején, hogy ne legyen KTT tagság a vége. Amég nem megy a nyereg mögé ülés technikája és az onnan hátra leszállás, felesleges továbblépni, ezek meg begyakorolhatók akármilyen meredekségû, nem köves/gyökeres lejtõn ahol nincs más paráztató tényezõ. :)
Nem okoskodni akarok, de én is így kezdtem. Alapvetõen béna lejtõzõknek, mint amilyen én is voltam, baromi sokat tud adni egy széles kormány, és ha meg van a megfelelõ magasság hozzá, akkor a nagyobb kerék is elõny a lassú, gyök2vel lecsorgós ereszkedéseknél.


Személy szerint én nagyon szívesen részt vennék valamilyen hasonló oktatáson, csodálkozok, hogy Magyarországon még nem harapott rá senki, mert elég nagy számban járnak az emberek maratonokra úgy, hogy minimális kerékpárkezelési technikával rendelkeznek.