Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

GT Bikes

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
871 hozzászólás a témában

#21
Rockatansky

Rockatansky

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Pár év spórolás keresgélés és építés után elkészült az új paripám:

Feltöltött kép

Feltöltött kép
  • Melanific kedveli ezt

#22
Rockatansky

Rockatansky

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás
Bringa expo-n volt alkalmam ráülni :) Szép cucc sokáig akartam is egy ilyen vázat....

#23
rookie1

rookie1

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Sala eladja a GT-t.GT Sanction One Enduro bicaj váz árában eladó « MTB kerékpár « MOUNTAIN BIKE « Kategóriák tallózása

#24
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Én nem pontosan értem.
A régi AMS-bõl meg a GT-bõl/helyett lett az új AMS?
Amúgy csini cangapark! :)

#25
oldbike

oldbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 645 hozzászólás
Talán 94-es ?
https://picasaweb.go...01410747958/GT#

#26
rookie1

rookie1

    vendég

  • fórumtag
  • 18 hozzászólás
Hányas évjáratú volt a váz?
Nekem egy '96-os GT van itthon.

#27
oldbike

oldbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 645 hozzászólás
Sajnos "temetésre" készülõdöm....:( 10 év kemény "munka" után....
https://picasaweb.go...344239077081410
pár "szösszenet".a "társról"....
https://picasaweb.go...310687762332530
https://picasaweb.go...958596311746018
https://picasaweb.go...042068444692578
https://picasaweb.go...381343956458114
https://picasaweb.go...750837294428930
https://picasaweb.go...723408185405218
https://picasaweb.go...674161481585410
https://picasaweb.go...191737724765266
https://picasaweb.go...498277258317858

#28
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Kérhetnék egy admint, hogy törölje az elõzõ hozzászólást!
És ezt is természetesen!
Köszönöm!

#29
takasas

takasas

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás
Sziasztok !
Az lenne a kérdésem hogy lenne egy 94-es GT Karakoram bicigli,Shimano Delore lx 3x8 váltó,Shimano fh-rm30-8 kerékagy,GT kormány,Delta Rodi Vision felnivel,törõdést igénylõ állapotban (bovden csere,állítás ,átnézés,stb), mennyit érhet kb ez a bicigli? köszönettel

#30
Ati3120

Ati3120

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Utána nézve még ezt találtam 6061 Vs. 7005 Aluminum for Bikes | eHow.com az alu ötvözetekrõl, itt azt írják hogy a 7005-ös merevebb és keményebb ezért kevésbé komfortos mint a 6061-es .Illetve még ezt http://tuulparg.eu/K...s7005frames.pdf ezekszerint van a szakító szilárdságban is eltérés 51000psi vs. 45000psi a 7005-ös javára .


behalt a forum vagy mi ?

#31
Ati3120

Ati3120

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Utána nézve még ezt találtam 6061 Vs. 7005 Aluminum for Bikes | eHow.com az alu ötvözetekrõl, itt azt írják hogy a 7005-ös merevebb és keményebb ezért kevésbé komfortos mint a 6061-es .Illetve még ezt http://tuulparg.eu/K...s7005frames.pdf ezekszerint van a szakító szilárdságban is eltérés 51000psi vs. 45000psi a 7005-ös javára .

#32
Ati3120

Ati3120

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Köszi a képeket - bár te sem vagy fotómûvész! :) bocsi! ;)
Elsõre azért mellbevágó az a stucni hossz. Mennyi, 130-150mm? Nyereg is tökig hátratolva... Ha ez így neked kényelmes én nem szólok bele, csak meglepõ.
Taknyosodás:
a lényeg itt:
Kifáradás (anyagé) - Wikipédia
Az alumínium ötvözetek erre (kifáradás) hajlamosabbak és a mikrorepedések se feltétlenül a felszínen keletkeznek, de "Indurian" legyen a pedálon aki ezt tényleg érzi - szerintem :)
Ötvözetek:
7005 aluminium alloy - Wikipedia, the free encyclopedia
Szerintem a lényegi különbség, hogy a 7005-öt egyszerûen könnyebb nagy sorozatban gyártani mert nem igényel különleges hõkezelést és könnyebb hegeszteni.
Matrica:
"Kosárba rakom" opcióval sehol. Ha értesz vektorgrafikus szoftverekhez akkor egy pár netrõl letöltött jó minõségû, vagy saját fotó alapján megcsinálod magad a grafikát és keresel egy matricagyáros céget, vagy csomagban kéred a szolgáltatást (õk csinálják a grafikát, de ez nyilván drágább.)
Én nemrég csináltattam magamnak teló matricát (keress vissza picit a hszeimben) és tudom ajánlani a srácot (érd priviben) de én megcsináltam a grafikát. Dobok majd képet a végeredményrõl is csak jussak már végre rendes fotós helyre a pimpelt karával. :)
Jó tekerést!


[IMG]https://moxgsg.bn1.livefilestore.com/y2pZsxV_I3nRP_wXUloZUb2TAEVIZVo_4HI17-s2EDvKYgG-IbOe8LTp3aanQPVLKrswNv6U-E423240qT0ZKNKMJ1MHWX3GiUSOtkJLD_zMWE/C360_2013-05-07-19-31-46_org-tile.jpg?psid=1https://moxgsg.bn1.livefilestore.com/y2pZsxV_I3nRP_wXUloZUb2TAEVIZVo_4HI17-s2EDvKYgG-IbOe8LTp3aanQPVLKrswNv6U-E423240qT0ZKNKMJ1MHWX3GiUSOtkJLD_zMWE/C360_2013-05-07-19-31-46_org-tile.jpg?psid=1[/IMG]

Igen kicsit gáz a minõsége mert este készült mobillal a kép .Még nem tudom eldönteni hogy milyen színû legyen a felújított vázam :) Igen 15 cm-s stucni van rajta de nekem kényelmes ,bár túl magas sem vagyok csak 180 cm . Szerintem akkor veszek rá egy db nagy GT felíratott az alsócsõre és egy kis logót a fejcsõre egyébként sem tetszik az "arrowhead" felírat grafikája olyan placsanásos :) Most hogy már kétszer elvittem hosszabb távon tekerni rájöttem mire szeretném használni túrázgatni,melóba járni semmi vadulás vagy csak mértékkel :D nekem is van néha hangja a fejcsõnek :o de ha cserélek benne mondjuk csapágyakat és lezsírozok mindent akkor jól meghúzva remélem megszûnik.

#33
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.921 hozzászólás

És a tieden voltak fejlesztések ? Hogy érted hogy elvolt taknyosodva ? Ezen nem vettem hasonlót észre elég merev az a váz volt egy kross evado 2.0ám azt volt hasonló érzés hajtani . Lehet köze volt ahoz hogy ez egy 7005 alu váz nem 6061 egyes ezért sem repedt . Egyébként sok különbség van a két ötvözet között ?

Yaroslav : hol tudnék eredeti matricát szerezni egy ilyen régi bicóra ? (szépen, gyári feliratokkal) ...


én lecseréltem a kerekeket 2x, mert elkoptak egyszer a csapágyak, egyszer a felnik, a hajtómûvet ugyanígy egy integráltra, mikor mind a 3 tányér elkopott, meg a monoblokk is bekrepált, az lx canti fék tönkre ment, így az kapott egy avid shorty 6-ot, tönkre ment a balos fékváltókar is, így kapott egy nagyon olcsón megszerzett lx fékváltókar szettet, meg egy új nyerget, mert a régi botrányos volt, de már az a nyereg is elhasználódott, plusz a hátsó váltót is le kellett cserélni egy idõ után, mert teljesen elfáradt benne a rugó, meg persze kormány csere is volt biztonsági okokból, és stücni is, mert egy kicsit magasabb és rövidebb kellett az eredetinél

anyagfáradást én ott érzékeltem, hogy egyrészt már recsegett a fejcsapágy környéke, de leginkább akkor, mikor ráültem a szinte új cr-mo gt bravadora és sokkal-sokkal merevebb volt a hajtásnál a váz, ugyanakkor sokkal rugalmasabban csillapította a rezgéseket (ugyanaz a hajtómû, kerekek és gumik lettek átszerelve)

persze, más a vázanyag is, meg eleve egy másik vázról beszélünk, de szerintem a merevségét és rugalmasságát egyszerûen elvesztette a használat folyamán

#34
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Köszi a képeket - bár te sem vagy fotómûvész! :) bocsi! ;)
Elsõre azért mellbevágó az a stucni hossz. Mennyi, 130-150mm? Nyereg is tökig hátratolva... Ha ez így neked kényelmes én nem szólok bele, csak meglepõ.
Taknyosodás:
a lényeg itt:
Kifáradás (anyagé) - Wikipédia
Az alumínium ötvözetek erre (kifáradás) hajlamosabbak és a mikrorepedések se feltétlenül a felszínen keletkeznek, de "Indurian" legyen a pedálon aki ezt tényleg érzi - szerintem :)
Ötvözetek:
7005 aluminium alloy - Wikipedia, the free encyclopedia
Szerintem a lényegi különbség, hogy a 7005-öt egyszerûen könnyebb nagy sorozatban gyártani mert nem igényel különleges hõkezelést és könnyebb hegeszteni.
Matrica:
"Kosárba rakom" opcióval sehol. Ha értesz vektorgrafikus szoftverekhez akkor egy pár netrõl letöltött jó minõségû, vagy saját fotó alapján megcsinálod magad a grafikát és keresel egy matricagyáros céget, vagy csomagban kéred a szolgáltatást (õk csinálják a grafikát, de ez nyilván drágább.)
Én nemrég csináltattam magamnak teló matricát (keress vissza picit a hszeimben) és tudom ajánlani a srácot (érd priviben) de én megcsináltam a grafikát. Dobok majd képet a végeredményrõl is csak jussak már végre rendes fotós helyre a pimpelt karával. :)
Jó tekerést!

#35
Ati3120

Ati3120

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

nekem egy panterám volt (van), az szerintem ugyanez a váz + villa, csak az már a-head-es meg más a felszereltsége, én nagyon komáltam, jó az ütéscsillapítása és a geometriája is tökéletes volt nekem, plusz a kidolgozása is szép volt, az enyém a végére már nagyon le volt strapálva, festék rajta alig, mindenhol horpadások a vázon, de láthatóan nem repedt meg sehol, bár mikor ráültem az utódjára, egy makulátlan állapotú '96-os acél GT bravadora, akkor érezni lehetett, hogy az pantera aluváza már bizony eléggé el volt taknyosodva, gondolom az anyagfáradás okán


És a tieden voltak fejlesztések ? Hogy érted hogy elvolt taknyosodva ? Ezen nem vettem hasonlót észre elég merev az a váz volt egy kross evado 2.0ám azt volt hasonló érzés hajtani . Lehet köze volt ahoz hogy ez egy 7005 alu váz nem 6061 egyes ezért sem repedt . Egyébként sok különbség van a két ötvözet között ?

Yaroslav : hol tudnék eredeti matricát szerezni egy ilyen régi bicóra ? (szépen, gyári feliratokkal) ...

#36
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.921 hozzászólás

Dobok képeket :)
http://sdrv.ms/13d9cDa
http://sdrv.ms/13d9eLb

Elvittem ma egy laza két órás kis túrára amiben voltak dombok ,ösvény,földút és nagyon elégedett vagyok :) ,ez most megváltoztatta a véleményemet nem is fogok rá telót rakni elvagyok merev villán is . A fotón a szebbik oldala látszik a másik oldalon nagyon le van zúzva a hátsó háromszög :( 1ébként a hátsó fogaskoszorú elégé új állapotban van azt nem rég cserélhették rajta a monoblok se kotyog a váltás is olajozottan mükszik ,a kormánymûbõl jön néha egy kis kotyogó hang de az sem konstans . Szerintem akkor a kormánymûvet nézem meg utána a váz kap egy színterezést és végül veszek rá egy belépõ kategoriás simaono v-féket . Ez a terv ami még ugye változhat :) Jó tudni hogy mit birtoklok köszi klaszik mtb régi elvek fasza :D, szerintem jobb helye nem is volt annak a 19000 Ft-nak amit erre költöttem és igazából egy havi kocsi törlesztésem ára is ennyi :D


nekem egy panterám volt (van), az szerintem ugyanez a váz + villa, csak az már a-head-es meg más a felszereltsége, én nagyon komáltam, jó az ütéscsillapítása és a geometriája is tökéletes volt nekem, plusz a kidolgozása is szép volt, az enyém a végére már nagyon le volt strapálva, festék rajta alig, mindenhol horpadások a vázon, de láthatóan nem repedt meg sehol, bár mikor ráültem az utódjára, egy makulátlan állapotú '96-os acél GT bravadora, akkor érezni lehetett, hogy az pantera aluváza már bizony eléggé el volt taknyosodva, gondolom az anyagfáradás okán

#37
Ati3120

Ati3120

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Dobok képeket :)
http://sdrv.ms/13d9cDa
http://sdrv.ms/13d9eLb

Elvittem ma egy laza két órás kis túrára amiben voltak dombok ,ösvény,földút és nagyon elégedett vagyok :) ,ez most megváltoztatta a véleményemet nem is fogok rá telót rakni elvagyok merev villán is . A fotón a szebbik oldala látszik a másik oldalon nagyon le van zúzva a hátsó háromszög :( 1ébként a hátsó fogaskoszorú elégé új állapotban van azt nem rég cserélhették rajta a monoblok se kotyog a váltás is olajozottan mükszik ,a kormánymûbõl jön néha egy kis kotyogó hang de az sem konstans . Szerintem akkor a kormánymûvet nézem meg utána a váz kap egy színterezést és végül veszek rá egy belépõ kategoriás simaono v-féket . Ez a terv ami még ugye változhat :) Jó tudni hogy mit birtoklok köszi klaszik mtb régi elvek fasza :D, szerintem jobb helye nem is volt annak a 19000 Ft-nak amit erre költöttem és igazából egy havi kocsi törlesztésem ára is ennyi :D

#38
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás

Váltás, hajtás, teló változott?


Igen, csak lusta leírni... :)
Valójában ilyen kótyagosok cuccait szereli állandóan mint mi! :)
Ha jól emlékszem az elmondottak alapján, akkor könnyült a hajtás vmi fajin rockringgel, kapott magura fékeket, és a teló sem teljesen gyári... :)

#39
Yaroslav

Yaroslav

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 304 hozzászólás
Hali!
Gratula, és üdv a klubban!
Elsõ kérdés: Mi a cél? Hol és mire akarod használni? Az én katalógusaim szerint ez egy legkésõbb '97-es bicaj, ha gyári rajta a canti fék (Sh. Altus). '98-tól V-fékkel adták. Ez azért izgalmas, mert egy régi elvek szerint épült montiról beszélünk (hosszú felsõcsõ, 63mm rugóúthoz tervezett geometria, etc.) amibõl azért nem igazán lehet modern, agresszív MTB-t faragni. Ha az alkatrészek egyébként rendben vannak, akkor lehet érdemes, csak a vázat felújítani (szépen, gyári feliratokkal) és használni boldogan könnyû tekerésekre így ahogy van! Ha csak az alap cserékre gondolok, amiket említettél, akkor is minimum 30-40 rugó - már ha teleszkópról (nem rugósvilláról) és rendes V-fékrõl beszélünk - még használt motyókból is. Aztán ugye vannak kopó dolgok is...
Persze te döntésed, te vágyaid és pénztárcád!
Dobj pár képet, és lehet az másnak is megindítja a fantáziáját! :)
Üdv, Y.

#40
Ati3120

Ati3120

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás
Hello !
Sikerült újítanom egy gt arowhead-et ,bár olcsó volt kicsit azért ütött kopott állapotú . Késõbb ha lesz rá keretem tervezem hogy rendbe rakom kicsit és lehet hogy telót is fog kapni mert jelenleg merev mint a húsos zsebváltó . Szeretnék tanácsot kérni hogy álljak neki mivel érdemes kezdeni ,elsõ körben gondoltam beszerzek rá v-fék szettet mert jelenleg kanti fék van rajta . Illetve a vázat is lefogom fújatni mert nagyon karcos .