Jelentkezz be Regisztrálj

Hírek a nagyvilágból
#5061
Írta 2006. december 15. - 20:17

meg hiába van rajtam a mellényke, ha a camelbak eltakarja az egész hátamat.
ami vicc még, hogy az egyik buszmegálló kinn van a falu határain kívül. na már most nekem sok kedvem nincs mellényben kisétálni azon a 200 méteren emiatt. hova tegyem a buszon stb? szóval ezt a törvényt még meg kéne gondolni sztem. valami más fényvisszaverõ cuccal jó lenne, ha elegendõ lenne helyettesíteni a mellényt.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5062
Írta 2006. december 15. - 18:26

Végül is ez még belefér, legalább bukó nem kell. Csak azt nem tudom, hogy miként definiálják a rossz látási viszonyokat.válik a fényvisszaverõ mellény használata;
b. éjszaka és rossz látási viszonyok mellett lakott területen kívül kerékpárral közlekedõk részére szintén kötelezõvé válik a fényvisszaverõ mellény használata;
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#5063
Írta 2006. december 15. - 18:01

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#5064
Írta 2006. december 15. - 15:08


"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#5065
Írta 2006. december 15. - 15:06

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter 2006. december 12-én kedden oklevelet adott át a biztonságos közlekedés érdekében folytatott oktató és nevelõ munkában 2006-ban kiemelkedõ teljesítményt nyújtott Szentistvántelepi Általános Iskola pedagógusainak és tanulóinak, majd ismertette a KRESZ tervezett módosításait.
Magyarországon évek óta átlagosan 1300 ember veszti életét közúti balesetben. Sajnos nem javul a helyzet a könnyebb vagy súlyos sérülések esetében sem. Különösen sokkoló az a tény, hogy sok esetben gyermekek is áldozataivá válnak e baleseteknek. Közel 68 százalékuk gépjármûben utasként, több mint 23 százalékuk gyalogosként és majd 9 százalékuk kerékpárosként veszti életét.
Balestben elhunyt, sérült személyek
Év Elhunyt Súlyosan megsérült Könnyen megsérült Összesen
2001 1 329 7 920 16 229 25 388
2003 1 326 8 299 18 328 27 953
2005 1 278 8 320 19 185 28 783
A fenti számok mindenképp indokolttá teszik a KRESZ módosítását, amelyen a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium az Igazságügyi és Rendészeti Minisztériummal közösen dolgozik.
Tervezett módosítások többek között:
a. lakott területen kívül az úttesten közlekedõ vagy az úttesten tartózkodó gyalogosok számára – éjszaka és rossz látási viszonyok mellett - kötelezõvé válik a fényvisszaverõ mellény használata;
b. éjszaka és rossz látási viszonyok mellett lakott területen kívül kerékpárral közlekedõk részére szintén kötelezõvé válik a fényvisszaverõ mellény használata;
c. jármûveken minden gyermeket külön ülõhelyen kell elhelyezni, illetve kötelezõvé kell tenni biztonsági gyermekülésben történõ elhelyezésüket;
d. a lakott területen kívüli forgalomban közlekedõ autóbuszokban kötelezõvé kell tenni az ülésekhez beszerelt biztonsági övek használatát,
e. a csoportos gyermekszállítást végzõ iskolabuszok külsõ megjelölését, az ülésekhez biztonsági öv beszerelését és a biztonsági gyermekülés használatát kötelezõvé kell tenni.
A gazdasági tárca a honlapján a tervezett módosításokról szavazási lehetõséget biztosít a nagyközönség számára. A GKM nyitólapján heti rendszerességgel jelennek meg a KRESZ módosítandó pontjai, amelyekrõl voksolva fejezheti ki egyetértését vagy egyet nem értését az állampolgár.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#5066
Írta 2006. december 08. - 14:10

#5067
Írta 2006. december 08. - 14:04

sok tehenet látott:) tejpor powa.(na meg csapvíz!)
"ásványvíz". a margtiszigeti a legmegmosolyogtatóbb, a Duna mellett(alatt) pont természetes víz lehetséges... néha egy kicsi a dunából is.
#5068
Írta 2006. december 08. - 14:00

#5069
Írta 2006. december 08. - 13:54

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5070
Írta 2006. december 08. - 13:51

meg gondolom a balfi 47 és fél forintos, és a coop víz is pont nem a duna közeli helyekrõl vannak, szóval az emberek igen nagy százaléka...
#5071
Írta 2006. december 08. - 13:11

#5072
Írta 2006. december 08. - 12:45

"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#5073
Írta 2006. december 08. - 12:30

A riportokból kiderült, hogy a Dunába kerülõ mérhetetlen mennyiségõ nõi hormonoknak köszönhetõ a fenti következmény, figyelemmel arra, hogy a legprofibb víztisztító-berendezés sem képes kiszûrni a nõi vizelettel vízbe kerülõ hormonokat. Ez pedig a fogamzásgátló-tabletták következménye. A víztisztítás csak a makro-szennyezõdéseket tudja megszûrni. A szervezetben felhalmozódó hormonok miatt egyre gyakoribb a meddõség, a férfias nõ és a nõies férfi. Persze történt utalás az ember genetikai kódjára és a rohanó világunk káros következményeire is, ahol a nõnek napközben kemény üzletasszonynak, vezetõnek kell látszani, a küszöbön belépve viszont azonnal át kell alakulnia odaadó anyának és háziasszonynak. Nem mindenkinek sikerül. A férfiak azért kezdenek elnõiesedni (a nõi hormonok beépülésén túl), mert nincs elõttük valódi férfi minta, hisz egyre gyakrabban elválnak a párok, és az anyánál marad a fiúgyerek, a nõvérével/hugával együtt. Nõk között nõ fel, és a családban, iskolában nem talál, nem lát megfelelõ mintát a férfias viselkedésre, de ezt egy "nõiesedõ" apától sem tudja elsajátítani...
ákos
#5074
Írta 2006. december 06. - 14:27

#5075
Írta 2006. december 04. - 19:41


#5076
Írta 2006. december 04. - 11:13

Környezetvédelmi hírek 2020-ból
Az Országos Statisztikai Hivatal adatai szerint Magyarországon naponta tíz futballpályányi aszfaltot és betont törnek fel. Az ún. zöldmezõs tevékenységnek elsõsorban bevásárlóközpontok, raktárak és autópályák esnek áldozatul, melyek helyét egyhangú erdõk és puszták, jobb esetben parkok, sportpályák foglalják el. A tehetõs és befolyásos természetvédõ lobbi nemegyszer az önkormányzatok megvesztegetésével éri el, hogy egy-egy építési területet rét, legelõ vagy erdõ mûvelési ágba vonjanak. A 2022-es parlamenti választásokon induló pártok a minél több választó bizalmának megnyerése érdekében már most arra licitálnak, hogy a következõ ciklusban ki tud több km zöldfolyosót létrehozni.
Az elõzõ hírhez kapcsolódóan kijelölték a hazai BERUHA-2020 hálózatot. Ezzel Magyarország nemzetközi beruházásvédelmi kötelezettségeinek tett eleget. Az ország 20 %-át fedõ BERUHA-2020 területek célja az épített környezet törvényi védelme a napjainkban elharapozó renaturalizáció ellen. A tulajdonosok jogait néhány téren korlátozzák (nem ültethetnek fát, nem törhetik fel az aszfaltot, stb.), amiért azonban kompenzációban részesülnek. Mivel a magyar költségvetésnek erre alig van pénze, az európai gyakorlattól ellentétben törekedtek arra, hogy a BERUHA-2020 területeket a már meglévõ települések helyén jelöljék ki.
Befejezõdött a BP-nullás kerékpárkörgyûrû létesítése a Nagykörúton. Az ötsávos kerékpárút felfestése az autóvédõk körében nagy felháborodást váltott ki. Néhány autóklub-aktivista odaláncolta magát a kivágandó parkolóórákhoz, de õket a kirendelt biztonságiak erõszak nélkül eltávolították.
Idén májusban is megrendezésre kerül az országos kerékpármentes nap. A szervezõk megkérnek mindenkit, hogy ezen a napon lehetõleg ne használják kerékpárjukat, vagy a tömegközlekedési eszközöket, hanem autóba ülve próbáljanak bejutni az erre a napra megnyitott belvárosokba, így emlékezve a 15 évvel ezelõtti állapotokra.
Ámokfutót fogott el ma reggel a fõvárosi rendõrség. A láthatólag zaklatott állapotban lévõ férfi személygépkocsijával áttörte a belvárost lezáró sorompót, majd egészen az országház kerékpárparkolójáig hajtott. Ezt az ön- és közveszélyes cselekedetet azzal indokolta, hogy õ parlamenti képviselõ és hogy neki mentelmi joga van. A bíróság az emlékezetkiesésben szenvedõ férfit pszichiátria kezelés alá utalta.
Továbbra is gondot okoz a 2010-ben bezárt paksi atomerõmû radioaktív hulladékának elhelyezése. A természetes energiaforrások elterjedése miatt feleslegessé vált vált létesítmény elbocsátott dolgozói vállalták, hogy azt társadalmi munkával elássák az egykori vezetõség tagjainak konyhakertjeiben.
Ismét módosult a védett és fokozottan védett edényes növény- és állatfajok listája. Védett lett a többi között az a parlagfû és az akác. Az elõbbi védelmét az építkezések és bolygatott élõhelyek drasztikus csökkenése, míg az utóbbiét az erdészek következetes irtóhadjárata, valamint az õshonos tölgyekkel való lecserélése tette indokolttá. Megszûnt ezzel szemben a farkas és a hiúz védelme. Ezen nagyragadozók felszaporodása a vadászok évtizedes õrzõ-védõ munkájának, és az összefüggõ erdõterületek növekedésének eredménye.
A Honvédelmi Minisztérium szóvivõje tiltakozásának adott hangot a Tubesen található lokátorok tervezett leszerelése miatt. A Duna-Dráva Nemzeti Park szakértõi szerint erre azért van szükség, mert a Tubes teteje az egyetlen bánáti bazsarózsa telepítésére alkalmas hely a környéken. Emlékeztettek arra is, hogy a HM katonái már a taszári reptér fásítását is megakadályozták. A kompromisszumos javaslat, miszerint a bazsarózsát több, kisebb hegyre telepítsék költségei miatt nem elfogadható. A Nemzeti Park illetékesei szerint a Tubesen nem található törvényileg védett építészeti érték és a terület nem lett része a BERUHA-2020 hálózatnak sem. Az Észak-Atlanti Természetvédõ Szervezetben való tagságunk pedig kötelezettségeket is von maga után.
Tudósító: Exner Tamás
ákos
#5077
Írta 2006. december 03. - 23:18

az enyémmel kezdhetik.honnan tudják, hogy milyen szoftver fut a készüléken?azért ez kemény.....
http://index.hu/tech...ver/spyfin1202/
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#5078
Írta 2006. december 03. - 23:02

#5079
Írta 2006. december 02. - 01:20

#5080
Írta 2006. december 01. - 21:18

Nekem a 4es metróval egy bajom van most péntek fél7kor, h miért kellett lezárni fél budát, mikor látványosan nem dolgoznak.
Amúgy meg tipikus nagy magyar g*ci.
fél év alatt a fehérvári úton ásniuk egy közel 3 méteres gödröt...

igen jól haladnak vele.
még 5 év és eljutnak az állomásszintre, még 80 mire az alagút is meglesz.