Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#10581
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

errol a mavic XM317 disc-rol mit tudunk? ez is valami tavalyi felni atmatricazasa, vagy tenyleg komplett uj? csak mert DT kalkulatorban nincs benne, en meg be akarom fuzni kereknek.

sztem ez
http://www.mavic.com...=vtt&annee=2007

pont olyan mint az enyém.......de este ha hazamegyek megnézem....ha megtalálom a sublert le is mérem ha érdekes...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10582
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
errol a mavic XM317 disc-rol mit tudunk? ez is valami tavalyi felni atmatricazasa, vagy tenyleg komplett uj? csak mert DT kalkulatorban nincs benne, en meg be akarom fuzni kereknek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10583
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Ha tárcsás?
Hú akkor nem téptem volna ennyit a számat :D

SUN DS-1 XC felni, XTR '07 agyak DT 2-1.8-2-es vagy Sapim CX-ray küllõk..
Ez annyi mint:
DT küllõvel:22792+41520+19800+(64*140)8960==93072HUF
Sapim külõvel:22792+41520+19800+(64*420)==110992HUF

Könnyû, tartós...

ennyibõl kijön a 717, dt 240 variáció is........
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10584
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Ha tárcsás?
Hú akkor nem téptem volna ennyit a számat :D

SUN DS-1 XC felni, XTR '07 agyak DT 2-1.8-2-es vagy Sapim CX-ray küllõk..
Ez annyi mint:
DT küllõvel:22792+41520+19800+(64*140)8960==93072HUF
Sapim külõvel:22792+41520+19800+(64*420)==110992HUF

Könnyû, tartós...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#10585
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
ez tárcsafékes. :)


tigrincs:
bazz, igazad van.
lehet nekifutok újra a Nope keréknek is.
az 1500 gramm és jó áron is van

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10586
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

Tigrincs:
nekem azzal vannak kétségeim, hogy 160 gramm megér-e 50 ezret...
a 240-sapim-717 kombó meg 130ezer, ami kb. sz ST-vel van egy árban...


160 gramm megér 50 ezret, de nem kopó alkatrészen pl hiába lenne egy lánc 120 gramm, nem venném meg 50-ért mert úgyis kuka / persze ez csak hasonlat/
Szóval olyan alkatrészen érdemes könnyíteni sztem ennyi pénzért, amit nem cserél le az ember 1 év után... és az épített v-fékes kerék nem ebbe a kategóriába tartozik, hacsak nem kerámiás, mert akkor talán 2 évet is kibir de az megint más téma, arról nem is beszélve hogy 25 rugó 1 kerámiás felni.... Ha dobnál 1 alkatrészlistát könnyebb lenne megmondani, hogy min könnyíhetnél inkább a kerék helyett
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#10587
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Tigrincs:
nekem azzal vannak kétségeim, hogy 160 gramm megér-e 50 ezret...
a 240-sapim-717 kombó meg 130ezer, ami kb. sz ST-vel van egy árban...

mi a baj azzal az Onyx aggyal?


Te vagy a gramm mániás :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10588
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás

Milett egyepkent az IBC-ben kerezett Nope N75 Atmoshere vel? En tegnap este megrendeltem.
http://www.actionspo...2007::9854.html


sokáig szemeztem ezzel is, de fórumon nem nagyon találtam róla hosszabb távú tapasztalatokat, így hanyagoltam.

http://www.mtb-news....nope atmosphere

ha nem jó a link, akkor keress rá erre: "Nope-Atmosphere Disc Felge"


Tigrincs:
nekem azzal vannak kétségeim, hogy 160 gramm megér-e 50 ezret...
a 240-sapim-717 kombó meg 130ezer, ami kb. sz ST-vel van egy árban...

mi a baj azzal az Onyx aggyal?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10589
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás

lassan segget csinálok a számból a folytonos kerékkérdéseimmel...
már kezd körvonalazódni a márka (DT), de még mindig van választási lehetõség...

egyik:
agy: Magura Comp Disc (DT Onyx) 192+393 gr
küllõ: DT Swiss SuperComp 1.8 / 1.7 / 2.0
felni: Mavic XC717 32 Loch
küllõanya: piros-alumínium
766+960=1726gr


másik:
agy: DT Swiss 240 S Disc 154+273 gr
küllõ: DT Swiss SuperComp 1.8 / 1.7 / 2.0
felni: DT Swiss XR4.2 Disc 32 Loch
küllõanya: alumínium
720+840=1560gr

a 717es felnit egy súlyban számítva a DT4.2-vel egy pillanat alatt rájöhettem, hogy az a plusz 160 grammot az agyakon cipelem.
ez versenykörülmények közt mennyire jelentõs?

a 240-es szett mellett a 160 gramm mínusz szól, ellene viszont az, hogy 100ezerbe kerül, ami pont a duplája az Onyx agyas keréknek.

tehát a kérdés, megérne-e 160 gramm 50 ezret, ami nem is jelentõs, ráadásul nem kritikus helyen - felnin - cipelek.

ötletek, vélemények jöhetnek ide sorjában :)


A suly a külsö vagyis a felni, gumi reszen fontos.(centrifuga). Szoval egy nehez gumi,felni tovabb rögziti az energiat, de több energia kell mire beindul.

Minnel közelebb kerül a dolog a vazhoz(pl agy), annal kevesebb a köze a rotacios energiahoz.
Ezert megkell gondolni az agyat jol. Onyx szerintem o.k meg a Magura comp is ugyan az.

A magura comp 717 soppercomp kombinacio 200E a nagy E... ben.

Milett egyepkent az IBC-ben kerezett Nope N75 Atmoshere vel? En tegnap este megrendeltem.
http://www.actionspo...2007::9854.html

#10590
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

lassan segget csinálok a számból a folytonos kerékkérdéseimmel...
már kezd körvonalazódni a márka (DT), de még mindig van választási lehetõség...

egyik:
agy: Magura Comp Disc (DT Onyx) 192+393 gr
küllõ: DT Swiss SuperComp 1.8 / 1.7 / 2.0
felni: Mavic XC717 32 Loch
küllõanya: piros-alumínium
766+960=1726gr


másik:
agy: DT Swiss 240 S Disc 154+273 gr
küllõ: DT Swiss SuperComp 1.8 / 1.7 / 2.0
felni: DT Swiss XR4.2 Disc 32 Loch
küllõanya: alumínium
720+840=1560gr

a 717es felnit egy súlyban számítva a DT4.2-vel egy pillanat alatt rájöhettem, hogy az a plusz 160 grammot az agyakon cipelem.
ez versenykörülmények közt mennyire jelentõs?

a 240-es szett mellett a 160 gramm mínusz szól, ellene viszont az, hogy 100ezerbe kerül, ami pont a duplája az Onyx agyas keréknek.

tehát a kérdés, megérne-e 160 gramm 50 ezret, ami nem is jelentõs, ráadásul nem kritikus helyen - felnin - cipelek.

ötletek, vélemények jöhetnek ide sorjában :)

3. variáció
717-es felni
dt 240 es agy
sapim cx ray küllõk /na jó nem / dt küllõk

vedd meg külön és fûzd össze......drágább lesz, de kb a legjobb hosszútávon...
vagy gyûjts még kicsit és crossmax st /760+885 =1645 g/

de a 2 közül a 240es
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#10591
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
konásandrsá!!

a piros aluminium nippli érdelkelne az elsõ variációból?

tudnál segíteni??

#10592
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

A 240es agy elmegy akár 5(vagy többet) évet is rendszeres karbantartással az onyx 1-2 évével szemben, a felnikrõl nem tudok mit mondani.


De ha V-fékkel használod, akkor teljesen mindegy, mert a felnit így is-úgy is kukázhatod Max 1 év után a sok saras verseny miatt...
Az agyakat átfûzni ebben a kategóriában szerintem:lol1: akkor már normális esetben új küllõ kéne szvsz érdemesebb az olcsóbbat venni és gyakrabban cserélgetni... Ez kerékre és a többi gyorsan kopó alkatrészre igaz, Pl. ha tehetném , vázat Speci karbont vennék mert arra élettartam gari van...
Ha nem vagy milliomos akkor az 1. variáció a nyerõ sztem...
Amugy K.andrás: mien messze laksz Zegtõl?? mert van 1 oan megérzésem h. nem messze (de lehet h. hülyeség :D )
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#10593
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
éppenséggel van most is kerékszett, amit lehet használni. meg ha lesz új kerék, akkor majdnem kész lesz egy edzõgép is, szóval...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10594
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A 240es agy elmegy akár 5(vagy többet) évet is rendszeres karbantartással az onyx 1-2 évével szemben, a felnikrõl nem tudok mit mondani.


A sebesség mindent megold.

 


#10595
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Háát, én nem venném meg a drágább agyas kereket, hiszen mint azt mondtad is, az extra súlyt nem a lényeges helyen cipeled, tartósság szemponjából sztem vedd meg az elsõ variációt és + 15 ezerbõl rakj össze valami hulladék nehéz edzõkereket és ha felrakod versenyen ezt, úgy fogod majd érezni hogy repülsz... Továbbá 1 évet kibír ez a kerékszett szóval jövõre szintén tudsz venni egy "olcsóbb" 50 ezres variációt
Ez az én tippem, ha hülyeséget beszélek, szóljatok rám :D
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#10596
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A dt 240 agy egy álom, olyan mint egy svájci óra.


A sebesség mindent megold.

 


#10597
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
lassan segget csinálok a számból a folytonos kerékkérdéseimmel...
már kezd körvonalazódni a márka (DT), de még mindig van választási lehetõség...

egyik:
agy: Magura Comp Disc (DT Onyx) 192+393 gr
küllõ: DT Swiss SuperComp 1.8 / 1.7 / 2.0
felni: Mavic XC717 32 Loch
küllõanya: piros-alumínium
766+960=1726gr


másik:
agy: DT Swiss 240 S Disc 154+273 gr
küllõ: DT Swiss SuperComp 1.8 / 1.7 / 2.0
felni: DT Swiss XR4.2 Disc 32 Loch
küllõanya: alumínium
720+840=1560gr

a 717es felnit egy súlyban számítva a DT4.2-vel egy pillanat alatt rájöhettem, hogy az a plusz 160 grammot az agyakon cipelem.
ez versenykörülmények közt mennyire jelentõs?

a 240-es szett mellett a 160 gramm mínusz szól, ellene viszont az, hogy 100ezerbe kerül, ami pont a duplája az Onyx agyas keréknek.

tehát a kérdés, megérne-e 160 gramm 50 ezret, ami nem is jelentõs, ráadásul nem kritikus helyen - felnin - cipelek.

ötletek, vélemények jöhetnek ide sorjában :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10598
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
off

mennyivel jobb lenne, ha inkabb odafigyelnel arra, hogy mit irsz. mert igy ez nem tul nyero, hogy osszevisszasagok jonnek, raadasul helyesirasi hibakkal, plusz meg ezt megfejelve ezzel az Y-os dologgal. ami szerintem kicsit felesleges, es nagyon idegesito. de semmikeppen nem jo.

erre nem feltetlen kell valaszolni, legfokeppen nem ide, max PM ha nagyon kikivankozik valami

en csak azert irtam ide, mert itt van aktualitasa eppen
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#10599
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
Bocsi elnézést!!

nagyon félreírtam. természetesen igazatok van.

akkor másképp fogalmazva mivel a keresztezésnél az oldalirányu hatást tompítya egy másik küllõ , magyarán tartya, plussz a 3 keresztnél a küllõfey-agy csatlakozásnál yhosszabban fekszik rá a küllõ az agyperemre..gondolom ezért merevebb/erõsebb oldalirányba.
legalábbis igy lükén megfogalmazva.


yay Rémhörcsi csapattárs! a heyesírási hibák az y mellett a mondandóm ékkövei!! ..kár volt :)

#10600
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

"mivel a 3 keresztnél rövidebb küllõ kell"



hehh?:wtf: