Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12596 hozzászólás a témában

#7561
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.107 hozzászólás
jaja majd jön tamaska vagy rob és jol elmondják ... ;)

ha nem fingott volna ki vinyom :( csatolnék racsnimechanikájárol képet..
de amugy hasonloan über cucc mint a DT 240 racsni..


#7562
balu75

balu75

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.854 hozzászólás
Esteleg valaki tudna mondani valamilyen tapasztalatot vagy tec infót az Industry-nine ultralight kerékrõl?(csapágyazás, racsniszerkezet stb)

http://www.competiti...7_473_TRUE.html
... a mai napon rájöttem miért szeretem valójában is a Lókolbászt ... mert így kevesebb sz@rja össze az erdõt ...
Balu X-man . . . . . A legjobb amit eddig ettem: Gélbõl X

#7563
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
Végülis a kerékhez tartozik....

ha valaki tud segíteni,örömmel venném ;)

átütõtengelyes agyból hogyan lehet kiszedni(kiütni?) a csapágyakat?(biztos,hogy a csapágy halt be,a villán már nemtudok és nem is merek jobban összehúzni)

egyébként egy novatech agyról van szó

#7564
1etlen amatõr

1etlen amatõr

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
Köszöntem a véleményeket és tippeket!
Egyelõre meggyógyítottam a felnit kiskalapáccsal, egész jól sikerült a beavatkozás. (Lelkes amatõr...:)) Ha húzom a féket, alig érzem az elváltozást. Most meg bejelentkezek szervízbe, azért nyugodtabban haladok majd új egységgel.

#7565
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Annyira amatõr módon volt leírva a probléma, hogy azt hittem ennyire amatõr a probléma :) .
A mavic xm317 szerintem rossz választás lenne, nem ér annyit, mint amennyibe kerül. Inkább valamelyik nehezebb sun vagy mach1.


A sebesség mindent megold.

 


#7566
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
A mostani tárcsás hátsófelnim 7 helyen hajlott be mikor egy felütéses defektet követõen totál lapos gumival berongyoltam a kövek közé. Mindet visszahajlítottam és nincs vele gond. V-fékes felnit is ütöttem már fel, a megoldás ugyanaz, esetleg egy kicsit síkba kell csiszolni a fékfelületet ha kipúposodik. Kell egy kisméretû állítható kulcs, azzal közrefogod a felniperemet, rászorítod az állítható pofáját, letolod egészen a belsõ falig és utána egyszerûen visszahajlítod. Próbáld egy mozdulatból megoldani, az alunak tényleg nem tesz jót ha ide-oda hajlítgatod.

#7567
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás
venni kell egy erõsebb felnit, és akkor nem elhet az, hogy a kikalapált felni ismét elhajlik. mavic xm317 pl. jó választás lehet.

#7568
1etlen amatõr

1etlen amatõr

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Szerintem -legalábbis a leírásból én úgy olvasom, hogy - a felni pereme sérült, vagyis a maga a fékfelület (vagyis tárcsás felninél annak a "maradványa") hajlott el, azt pedig centrírozással kiszedni nehézkes feladat.

Ha kifelé hajlott, óvatosan meg lehet próbálni bekalapálni, de az alumínium sajnos csak egyszer szeret igazán hajlani... Fékpofákat nem lehetne távolabb állítani ideiglenesen? Hátsóféknél talán annyira nem baj, ha nem satuz mindig...
(így néz ki amúgy? Feltöltött kép)


Jaja, pontos a meghatározás, így néz ki. Fékpofákon tudnék távolítani, viszont a gond éppen a satuzással van. Ugyanis ha behúzom a hátsó féket, a kihajlás rendesen megrántja a bicót. (Reflex, úgy hogy hazafelé inkább ki is akasztottam.) Ezért gondolkodom olyan ideiglenes megoldásban, amivel ezt elkerülhetem, de azért valamit tudok tekerni. Konkrétan a hátsó fék hatása nélkül megvagyok, majd olyat megyek, ahova nem elengedhetetlen. Aztán, ha jól gondolom, csere az egészséges megoldás.

#7569
lazac

lazac

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

Akkor valószínûleg csak egy nyolcas van a kerékben, bármelyik szervizben meg tudják csinálni és elég sok bringás ért hozzá. A felnit a küllõk tartják egyenesen, a küllõanyák meghúzásával-lazításával lehet a felnit egyenes futásra bírni. Kalapálni értelmetlen. A felnit általában akkor nevezzük elhajlottnak, amikor nem köralakú (befelé hajlott).

Szerintem -legalábbis a leírásból én úgy olvasom, hogy - a felni pereme sérült, vagyis a maga a fékfelület (vagyis tárcsás felninél annak a "maradványa") hajlott el, azt pedig centrírozással kiszedni nehézkes feladat.

Ha kifelé hajlott, óvatosan meg lehet próbálni bekalapálni, de az alumínium sajnos csak egyszer szeret igazán hajlani... Fékpofákat nem lehetne távolabb állítani ideiglenesen? Hátsóféknél talán annyira nem baj, ha nem satuz mindig...
(így néz ki amúgy? Feltöltött kép)

#7570
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Igen.


Akkor valószínûleg csak egy nyolcas van a kerékben, bármelyik szervizben meg tudják csinálni és elég sok bringás ért hozzá. A felnit a küllõk tartják egyenesen, a küllõanyák meghúzásával-lazításával lehet a felnit egyenes futásra bírni. Kalapálni értelmetlen. A felnit általában akkor nevezzük elhajlottnak, amikor nem köralakú (befelé hajlott).


A sebesség mindent megold.

 


#7571
Mester14

Mester14

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.353 hozzászólás
Én megtettem hogy visszakalapáltam óvatosan, és még jópár Km*-t mentem vele mire vettem egy másik felnit.
*minimum 90-100km

#7572
1etlen amatõr

1etlen amatõr

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

Oldal irányba hajlott a felni?


Igen.

#7573
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Kösz, de éppen ezért tettem fel itt a kérdést, hátha van valakinek valami tuti szaki ismerõse, mondjuk valamelyik garázsban, idény jelleggel. Mert a környékbeli szervízek az utóbbi két hónapban kétszer is 1,5 hetes határidõvel vállaltak. Amit mondjuk egy fékkorszerûsítésnél elviselek, mert addig is tudok menni, de most így nem tudom használni a bringát.
Szóval szívesen feldobnék pár üveg sört a "Sanyibá"-nak, ha találnék.:)

Sajnos hajlott a felni anyaga, jó 4-5 centi hosszon, 2-3 mm-t.
Így mindjárt adódik is a következõ kérdés, ha új abroncs akkor milyen legyen?
Olyan maratonos, CC-s felhasználásra, nem heroináron, de azért megbízható minõségben. Ja, és nem vagyok grammániás.
Persze utána nézek, de azért köszönettel venném a tippeket mindenkitõl!

És még 1x, van annak értelme, hogy kimenjek a tárolóba kis(nagy)kalapáccsal és legalább annyira megpróbáljam egyengetni, hogy nem érjen bele a fékbetétbe? Azaz pontosabban, meg tudom ezt tenni sufni körülmények közt?


Oldal irányba hajlott a felni?


A sebesség mindent megold.

 


#7574
1etlen amatõr

1etlen amatõr

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás

a kornyekeden levo boltoknak eresztenek egy telefont, hogy mennyire vannak tele meloval, es aszerint... de gyanitom mindegyik vallal centirozast. az azert eleg alap munka

ha az anyag van kihajolva, akkor en javasolnam az ives javitast [ivesen vall folott a kukaba dobni] es egy uj - remelhetoleg jobb minosegu felni beszerzeset. valamint ha gyorsba vallaljak, akkor illik a szerelonek egy [-ket] uveg minosegi vilagos sort felajanlani :)

ha viszont nem hajlott meg a felni anyaga, akkor nem kell cserelni semmit, csak meghuzzak a kulloket es kesz is.


Kösz, de éppen ezért tettem fel itt a kérdést, hátha van valakinek valami tuti szaki ismerõse, mondjuk valamelyik garázsban, idény jelleggel. Mert a környékbeli szervízek az utóbbi két hónapban kétszer is 1,5 hetes határidõvel vállaltak. Amit mondjuk egy fékkorszerûsítésnél elviselek, mert addig is tudok menni, de most így nem tudom használni a bringát.
Szóval szívesen feldobnék pár üveg sört a "Sanyibá"-nak, ha találnék.:)

Sajnos hajlott a felni anyaga, jó 4-5 centi hosszon, 2-3 mm-t.
Így mindjárt adódik is a következõ kérdés, ha új abroncs akkor milyen legyen?
Olyan maratonos, CC-s felhasználásra, nem heroináron, de azért megbízható minõségben. Ja, és nem vagyok grammániás.
Persze utána nézek, de azért köszönettel venném a tippeket mindenkitõl!

És még 1x, van annak értelme, hogy kimenjek a tárolóba kis(nagy)kalapáccsal és legalább annyira megpróbáljam egyengetni, hogy nem érjen bele a fékbetétbe? Azaz pontosabban, meg tudom ezt tenni sufni körülmények közt?

#7575
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a kornyekeden levo boltoknak eresztenek egy telefont, hogy mennyire vannak tele meloval, es aszerint... de gyanitom mindegyik vallal centirozast. az azert eleg alap munka

ha az anyag van kihajolva, akkor en javasolnam az ives javitast [ivesen vall folott a kukaba dobni] es egy uj - remelhetoleg jobb minosegu felni beszerzeset. valamint ha gyorsba vallaljak, akkor illik a szerelonek egy [-ket] uveg minosegi vilagos sort felajanlani :)

ha viszont nem hajlott meg a felni anyaga, akkor nem kell cserelni semmit, csak meghuzzak a kulloket es kesz is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7576
1etlen amatõr

1etlen amatõr

    vendég

  • fórumtag
  • 23 hozzászólás
Bemásolom ide is, talán ez a topic jobban passzol a kérdéseimhez:
Szóval, feltennék néhány kérdést, nagyon megtisztelnétek, ha reagálnátok rá! Lepadkáztam a hátsó kerekemet, elég rendesen. Ütögeti a fékbetétet, kihajlott vagy 2-3 mm-t a síkjából az abroncs fala. B+ abroncs. Három kérdés:
1. Tudtok-e olyan szervízt Budapesten, ahol SOS javítanák, amennyiben javítható. Legjobb lenne olyan, amelyik esetleg vasárnap is nyitva van, de már az is nagy lépés, ha a napokban vállalnák. (Szabin vagyok, végre intenzíven tekerhetnék, erre...)
2. Elõzõhöz kapcsolódva, egyáltalán javítható/érdemes javítani? Amennyiben cserés, akkor is ismét aktuális az 1. kérdés.
3. Átmeneti megoldásként itthon kikalapálás? Vagy felejtõs?

Elõre is kösz a segítségeteket!

#7577
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
ZTR Felnik:
http://www.revolutio...lmountainfelgen

#7578
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.977 hozzászólás
A sok systemszettek mellet ez is jól hangzik:



Szin kék..? Vagy milyen a Hope szürke? Polirozott?

#7579
Szigi_

Szigi_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 958 hozzászólás

A Mavic illesztett felni.


Akkor inkább az mtx ugye? A singletrack-nél is csak az illesztés nem bírta.

Egész jól bírta. Nálam az elsõ bevetésén kicsit behorpadt, pedig csak egy enduro/am gépben van, persze amit kapott az inkább már dh volt.


Mondjuk én viszonylag nagyobb nyomáson használtam felütésvédelmes gumival, mert felénk elég könnyû defektet kapni. Gondolom ezért nem ütöttem fel egyszer sem a felnim annyira hogy behorpadjon.

#7580
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
semmi extra ez az UST kit a speci kereken. kek szinu felniszalag, benne egy szelep. ugy ment ra a kicsit hasznalt Nobby Nic mint az alom. es a DT hugi racsni az etalon. meg az egyenes feju supercomp kulloket is nehez szaggatni.

az elso agy kompatibilis 10/20/24milis tengelyekkel, az osszes atalakito benne van a dobozban. a felni hegesztett, konnyu es szeles.

nagyon el van talalva na. :)
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F