Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12585 hozzászólás a témában

#1
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás

Kisherceg: Igen, ez az. A link pedig az összehasonlító táblázat akart lenni, fentről az ötödik:

https://www.bicycler...om/tour-reviews

 

marton: Kelleni nem kell, de a montin annyira bejött a tubeless (több átszúrós királydinnyén vagyok túl és nagy az örömködés, hogy nem kell belsőzni, ragasztani), hogy városban is el tudnám képzelni. :)


  • Kisherceg kedveli ezt

#2
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.034 hozzászólás

ez akart lenni?

 

Continental Contact Urban Rolling Resistance Review

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

Nem "kell" egy városi keréknek tubelessnek lennie. A Conti gumidban van egy defektvédő réteg, belsővel is tökéletes lesz.

A tubeless gumiknak van egy puha pereme, ez vhogy összepattan a peremmel és teljesen légmentesen bezárja a rendszert. (bár az egyik felnim perem nélküli és ott is tökéletesen tömít). Szóval a drótperemes gumik ezt nem nagyon tudják, vagyis lehet próbálkozni de nem lesz egy tartós, megbízhatóan stabil a rendszer. Teljesen jó gumit vettél városba, a tubeless inkább sportcélokra van kitalálva.

A link nem működik sajnos.


marton módosította - Tegnap, 00:06

  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#4
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás

Részemről kivételesen nem a spórolás, cigánykodás volt a cél. smile.png

Sokáig nézelődtem, olvastam teszteket, és úgy tűnt, hogy városban ez lesz a legjobb számomra. A súly-defektvédelem-nedves tapadás-gördülési ellenállás értékeit tekintve - ha hihetünk az alábbi tesztnek - egy kifejezetten jó gumit hozott össze a conti, ami mindegyik felsorolt tulajdonságban elég erős, egyedül a tubeless-séget hiányolom belőle. Mindegy, egyelőre összeraktam belsővel, szerintem nem fogom szétkapni. :)

https://www.bicycler...com/tour-review


husevotelefonfulke módosította - 2024. december 19. - 18:21


#5
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

Értelek, és tényleg lehet ezzel cig@nykodni + én magam is sokat hekkelek a bringán. De mikor a bike-discount -on 15€-ért kapsz Schwalbe EVO szériás gumikat, akkor nem tudom érdemes e ezzel sz@rakodni? Szerintem nem de mindenki maga eldönti.

Én ilyet vettem: https://www.bike-dis...e-25-faltreifen

Annyi, hogy nem gyári dobozban jön. De ennyiért pont lesz@rom.

10€ a posta, még azzal együtt is olcsóbb, mintha itthon vennél egyet. De összeálltok hárman-négyen és azt is eloszthatjátok. (mi így szoktuk)


marton módosította - 2024. december 18. - 17:33

  • zscs kedveli ezt
Marci

#6
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.701 hozzászólás

Svábliból volt 1-2, amit a drótossága ellenére használtam belső nélkül (most is egy ilyen van hátul), másodszorra valóban nehezebb volt helyre tenni, mint először, amikor még tiszta volt, és nem kacskaringózott össze-vissza a tárolástól a pereme. De megpróbálni éppen meg lehet, a porózusság meg... hivatalos TL gumim is volt, ami sokáig könnyezett (az meg WTB volt...).

 

De az a Conti gumi drótperemes, nem? Az nem jó. Azok nem elég rugalmasak, hogy szépen felfeküdjenek a felni peremére.



#7
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás
Nna, ezt pl nem tudtam, köszi! Akkor nem próbálkozom. :)

#8
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

De az a Conti gumi drótperemes, nem? Az nem jó. Azok nem elég rugalmasak, hogy szépen felfeküdjenek a felni peremére.


Marci

#9
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás
Próbaképpen megnéztem tubelessre összerakva mit mutat a leendő városi gépem kereke. (Régebbi Roval slx24 kerék és Conti Contact Urban 700x42C gumi). Sem a felni, sem a gumi nem tubeless hivatalosan. Lábpumpával gond nélkül felfújtam, viszont 2-3 óra alatt le is eresztett csutkára defektvédő nélkül.
Szerintetek érdemes megpróbálni feltölteni szmötyivel? Tudom, hogy nincs rá garancia, de ha mondjuk ez a gumi eleve szita és teljesen esélytelen a dolog, akkor nem kennék mindent össze. :)

#10
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc
Mindent lehet tubelessiteni, csak eleg szeles felniszallagot ragassz ra, meg megfelelo szelep es voila

Ha a szallag tul szeles nyugodtan felmehet az oldalara par mm-t , no.para
  • karakoram, Kisherceg és husevotelefonfulke kedveli ezt

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#11
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.354 hozzászólás
Sziasztok!
A városi gépem hátsó kerekén egy Ryde Rival 21 felni lesz.
https://www.ryde.nl/rival-21/
A kérdésem, hogy szerintetek lehet ezt a profilt tubelessesìteni vagy próbálkozni sem érdemes?
(Ugyanitt V-fékes viszonylag könnyű első kereket keresek, 100 mm-es sarutávolsághoz.)

husevotelefonfulke módosította - 2024. szeptember 22. - 13:34


#12
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13.254 hozzászólás
  • LocationSvájc

Köszönöm mindenkinek a segítségeket!

Arra az álláspontra billentem a kérdésben, hogy amennyiben olyan kereket találok amelyik perem nélküli (hookless), akkor nem fogok elriadni a vételtől. 25mm-s belső átmérőjű felnit fogok minimum keresni az 50-es gumihoz, és 1,8 bárnál még hátra sem tervezek többet belefújni, elől pedig 1,6 körül lesz az igazság szerintem.

Egy nagyobb ráncfelvarrást/könnyítést tervezek a gravel bringámon, úgyhogy most jöhet az ideális szett felkutatása, de az már nem ennek a topicnak a témája...


Hoops karbonfelni, dt240, imadom!!!!

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#13
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Köszönöm mindenkinek a segítségeket! 

 

Arra az álláspontra billentem a kérdésben, hogy amennyiben olyan kereket találok amelyik perem nélküli (hookless), akkor nem fogok elriadni a vételtől. 25mm-s belső átmérőjű felnit fogok minimum keresni az 50-es gumihoz, és 1,8 bárnál még hátra sem tervezek többet belefújni, elől pedig 1,6 körül lesz az igazság szerintem. 

 

Egy nagyobb ráncfelvarrást/könnyítést tervezek a gravel bringámon, úgyhogy most jöhet az ideális szett felkutatása, de az már nem ennek a topicnak a témája...  



#14
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.559 hozzászólás
@Mars: sorry a fura ekezet nelkuli valasz miatt de mobilrol tudok csak irni es igen fura a regi motor nalam mobilon.
Szoval pont ilyen kerekem/kulsom van csak nem karbon. Newmen Evo SL X.R 25, hookless. 25 mm a belso szelessege es 48 mm-es Tufo kulsovel szerelem. Nem tudok mit mondani, minden hibatlan. 44es volt fent eloszor, mar azokat is 1.7 bar korul hasznaltam, nem akartak lefordulni, a 48as kulsok eseteben volt, hogy elfelejtettem fujni es jol muzsikaltak 1.5 baron is. Kulso felszerelese baromi gyors es konnyu volt eddig. Sokat megyek terepen, elkepzelni nem tudom, hogy lefordulnanak. Imadon igy a gravelt, tokeletes a szabadsag feeling (tudom, valojaban sehol nem tokeletes). Bar most eppen Ausztriaban vagyok es egy fully-t bereltem, jo lenne valami ilyen kovetkezo projektnek 😁.
  • Kisherceg és zscs kedveli ezt

#15
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

 

Az az érzésem, hogy ez az egész problémafelvetés a lefordulás lehetőségével kapcsolatban csak az országúti gumiméreteknél gondolkodtat el mindenkit, az MTB méreteknél egyértelmű, hogy nem gond a perem hiánya. (nekem is van olyan barátom aki perem nélküli karbonfelnivel MTB-zik, és soha semmilyen negatívum nem érte vele). De vajon az 50mm hova tartozik? Mert az se nem vékony, se nem MTB... 

Fulcrumnál a top gravel kerekek 25 (belső) széles felnikkel készülnek és nagyjából a 30-60 mm széles tartományban ajánlják a külsőt rájuk , szal vmi 25 körülivel nagyot nem tévedhethetsz szerintem


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#16
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.669 hozzászólás

Csak hogy bonyolítsam, az én Schwalbe gumim meg "Tubeless Easy" néven fut és egészen tökéletes a perem nélküli felnimen, kb 3-4 hetente kell egy minimálisat ráfújnom.

Annyit éreztem, hogy mintha egy egészen kicsit passzantosabbra lenne gyártva, kicsit többet kell erőltetni a gumit felrakásnál. Ez egy Newmen felni, a hátsóm egy DT 1700as, peremes felnis kerék, érzésre arra lazábban megy fel és nem is tart addig a levegő, de ott is több hétről beszélek. Lehet, a szalagozás az egyiknél jobban sikerült...bármi lehet.

Mindenesetre hátrányát nem érzem a peremetlenségnek, talán tényleg könnyebbek is az ilyen felnik. Olcsóbbak ettől nyilván nem lettek, a szélesebb terülés a 3 mm+ miatt nyilván egy újabb bullshit.

Szerintem nyugodtan vegyél ilyet, bajod nem lesz tőle.


  • Kisherceg kedveli ezt
Marci

#17
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Ezt írja:
"Hookless Rim Cons:
Requires tubeless-specific tyres, not just ‘tubeless-ready"

Meg ezt:
"Hookless rims are usually tubeless-only, i.e. you must run a tubeless-specific tyre, which will have a stiffer bead than a conventional tubed clincher."

Itt:
https://www.elite-wh...tive-advantages

Aztán lehet, hogy túlkomplikálom.

Az ebben a cikkben leírtakat abszolút úgy értelmezem, hogy kizárólag TR gumikkal használhatóak a perem nélküli felnik, tehát annyi a lényeg, hogy a gyárilag belsőhöz való külsőket ne használjuk rajtuk belső nélkül (meg belsővel se) a gyengébb oldalfaltartásuk miatt. 

 

Továbbra is azon az állásponton vagyok tehát, hogy tubeless és tubeless ready között nincs különbség, az ugyan az. (nyilván onnan megfogva, hogy egy tömlősnek tervezett külső ready-nek sem nevezhető, mert miért is lenne az)

 

de javítsatok ki, ha tévedek 



#18
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.034 hozzászólás
Ezt írja:
"Hookless Rim Cons:
Requires tubeless-specific tyres, not just ‘tubeless-ready"

Meg ezt:
"Hookless rims are usually tubeless-only, i.e. you must run a tubeless-specific tyre, which will have a stiffer bead than a conventional tubed clincher."

Itt:
https://www.elite-wh...tive-advantages

Aztán lehet, hogy túlkomplikálom. 😀

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#19
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

Többek között itt olvasgattam a témában, itt említik a DT ellenérzéseit is: https://www.bikerada...-road-tubeless 

 

Az az érzésem, hogy ez az egész problémafelvetés a lefordulás lehetőségével kapcsolatban csak az országúti gumiméreteknél gondolkodtat el mindenkit, az MTB méreteknél egyértelmű, hogy nem gond a perem hiánya. (nekem is van olyan barátom aki perem nélküli karbonfelnivel MTB-zik, és soha semmilyen negatívum nem érte vele). De vajon az 50mm hova tartozik? Mert az se nem vékony, se nem MTB... 

 

@Kisherceg, azt nem teljesen értem, hogy " tubeless külsőt (tehát tubeless ready nem jó)" ez mit jelent? Azt hittem, hogy ez a kettő ugyan az. Minden belső nélkül használható gumimon az van hogy TR montitól gravelon át az országútiig, pedig van köztük Maxxis, Continental és Schwalbe is. Az UST (amit annó a Mavic talált ki) azt értem, hogy más, 20 éve ilyennel kezdtem a belső nélküli létet, de ott még tejet sem kellett használni a jó működéshez, cserébe nehéz volt azért az extra légzáró gumiréteg miatt. 

 

Az, hogy nem TR gumit nem lehet vagy nem ajánlott használni a peremnélküli felnin az nekem irreleváns, mert peremesen sem csinálok ilyet. Régen próbálkoztunk a sima nem TR gumikat felönteni tejjel, mondván jó van az, hát nem volt jó. Mondjuk működött, de nem volt túl megbízható. 



#20
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.034 hozzászólás

Marci, azzal kezdtem, hogy "fogalmam sincs". Amit olvastam, nem győzött meg. Azt nem írtam, hogy "baj van vele".

Nem fogad csak tubeless külsőt (tehát tubeless ready nem jó), jobban oda kell figyelni, mit választasz.
Elvileg könnyebb, erősebb, jobban tart kanyarban... Ezek azok a dolgok, amik mindig, minden új cuccnál elhangzanak.
Állítólag egyszerűbb gyártani, ezért talán olcsóbb is lehet(ne, de olyat látott már valaki?). Közben - gondolom - precízebben is kell gyártani, nyilván ettől megint olcsóbb lesz...
Ja, "szélesebb" lesz a külső, mert a hiányzó perem szélessége is növeli a felni belső szélességét. Hát nemtom', azon a 1,5mm-en mi múlik...
Mi volt még? Ó, igen, áramvonalasabb...

Olvasásélmények alapján alkotott vélemény hangzott el.

Most mesélhetnél, a gyakorlatban milyen?


Kisherceg módosította - 2024. július 23. - 20:38

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"