Üdvözletem!
Keresek v-fékhez való trekking felnit,ami hasonlóan nem kopik mint anno a 90-es évek beli Araya felnim.
Köszönöm előre is.
Üdvözletem!
Keresek v-fékhez való trekking felnit,ami hasonlóan nem kopik mint anno a 90-es évek beli Araya felnim.
Köszönöm előre is.
Elvileg teljesült az álmod, mert szerintem ez a gumi a királydinnyét lazán kiröhögi. Amúgy ha biztosra akarsz menni, a belsőbe is rakhatsz vmi defektvédő folyadékot - de nem tejet, annál sűrűbbet. Nekem pl OKO belsőbe való van benne, az nem szárad össze évek után sem, nem úgy mint a tejek néhány hónap után.
Kisherceg: Igen, ez az. A link pedig az összehasonlító táblázat akart lenni, fentről az ötödik:
https://www.bicycler...om/tour-reviews
marton: Kelleni nem kell, de a montin annyira bejött a tubeless (több átszúrós királydinnyén vagyok túl és nagy az örömködés, hogy nem kell belsőzni, ragasztani), hogy városban is el tudnám képzelni.
Nem "kell" egy városi keréknek tubelessnek lennie. A Conti gumidban van egy defektvédő réteg, belsővel is tökéletes lesz.
A tubeless gumiknak van egy puha pereme, ez vhogy összepattan a peremmel és teljesen légmentesen bezárja a rendszert. (bár az egyik felnim perem nélküli és ott is tökéletesen tömít). Szóval a drótperemes gumik ezt nem nagyon tudják, vagyis lehet próbálkozni de nem lesz egy tartós, megbízhatóan stabil a rendszer. Teljesen jó gumit vettél városba, a tubeless inkább sportcélokra van kitalálva.
A link nem működik sajnos.
marton módosította - 2024. december 20. - 00:06
Részemről kivételesen nem a spórolás, cigánykodás volt a cél.
Sokáig nézelődtem, olvastam teszteket, és úgy tűnt, hogy városban ez lesz a legjobb számomra. A súly-defektvédelem-nedves tapadás-gördülési ellenállás értékeit tekintve - ha hihetünk az alábbi tesztnek - egy kifejezetten jó gumit hozott össze a conti, ami mindegyik felsorolt tulajdonságban elég erős, egyedül a tubeless-séget hiányolom belőle. Mindegy, egyelőre összeraktam belsővel, szerintem nem fogom szétkapni.
https://www.bicycler...com/tour-review
husevotelefonfulke módosította - 2024. december 19. - 18:21
Értelek, és tényleg lehet ezzel cig@nykodni + én magam is sokat hekkelek a bringán. De mikor a bike-discount -on 15€-ért kapsz Schwalbe EVO szériás gumikat, akkor nem tudom érdemes e ezzel sz@rakodni? Szerintem nem de mindenki maga eldönti.
Én ilyet vettem: https://www.bike-dis...e-25-faltreifen
Annyi, hogy nem gyári dobozban jön. De ennyiért pont lesz@rom.
10€ a posta, még azzal együtt is olcsóbb, mintha itthon vennél egyet. De összeálltok hárman-négyen és azt is eloszthatjátok. (mi így szoktuk)
marton módosította - 2024. december 18. - 17:33
Svábliból volt 1-2, amit a drótossága ellenére használtam belső nélkül (most is egy ilyen van hátul), másodszorra valóban nehezebb volt helyre tenni, mint először, amikor még tiszta volt, és nem kacskaringózott össze-vissza a tárolástól a pereme. De megpróbálni éppen meg lehet, a porózusság meg... hivatalos TL gumim is volt, ami sokáig könnyezett (az meg WTB volt...).
De az a Conti gumi drótperemes, nem? Az nem jó. Azok nem elég rugalmasak, hogy szépen felfeküdjenek a felni peremére.
De az a Conti gumi drótperemes, nem? Az nem jó. Azok nem elég rugalmasak, hogy szépen felfeküdjenek a felni peremére.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
husevotelefonfulke módosította - 2024. szeptember 22. - 13:34
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
Arra az álláspontra billentem a kérdésben, hogy amennyiben olyan kereket találok amelyik perem nélküli (hookless), akkor nem fogok elriadni a vételtől. 25mm-s belső átmérőjű felnit fogok minimum keresni az 50-es gumihoz, és 1,8 bárnál még hátra sem tervezek többet belefújni, elől pedig 1,6 körül lesz az igazság szerintem.
Egy nagyobb ráncfelvarrást/könnyítést tervezek a gravel bringámon, úgyhogy most jöhet az ideális szett felkutatása, de az már nem ennek a topicnak a témája...
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
Arra az álláspontra billentem a kérdésben, hogy amennyiben olyan kereket találok amelyik perem nélküli (hookless), akkor nem fogok elriadni a vételtől. 25mm-s belső átmérőjű felnit fogok minimum keresni az 50-es gumihoz, és 1,8 bárnál még hátra sem tervezek többet belefújni, elől pedig 1,6 körül lesz az igazság szerintem.
Egy nagyobb ráncfelvarrást/könnyítést tervezek a gravel bringámon, úgyhogy most jöhet az ideális szett felkutatása, de az már nem ennek a topicnak a témája...
Az az érzésem, hogy ez az egész problémafelvetés a lefordulás lehetőségével kapcsolatban csak az országúti gumiméreteknél gondolkodtat el mindenkit, az MTB méreteknél egyértelmű, hogy nem gond a perem hiánya. (nekem is van olyan barátom aki perem nélküli karbonfelnivel MTB-zik, és soha semmilyen negatívum nem érte vele). De vajon az 50mm hova tartozik? Mert az se nem vékony, se nem MTB...
Fulcrumnál a top gravel kerekek 25 (belső) széles felnikkel készülnek és nagyjából a 30-60 mm széles tartományban ajánlják a külsőt rájuk , szal vmi 25 körülivel nagyot nem tévedhethetsz szerintem
Csak hogy bonyolítsam, az én Schwalbe gumim meg "Tubeless Easy" néven fut és egészen tökéletes a perem nélküli felnimen, kb 3-4 hetente kell egy minimálisat ráfújnom.
Annyit éreztem, hogy mintha egy egészen kicsit passzantosabbra lenne gyártva, kicsit többet kell erőltetni a gumit felrakásnál. Ez egy Newmen felni, a hátsóm egy DT 1700as, peremes felnis kerék, érzésre arra lazábban megy fel és nem is tart addig a levegő, de ott is több hétről beszélek. Lehet, a szalagozás az egyiknél jobban sikerült...bármi lehet.
Mindenesetre hátrányát nem érzem a peremetlenségnek, talán tényleg könnyebbek is az ilyen felnik. Olcsóbbak ettől nyilván nem lettek, a szélesebb terülés a 3 mm+ miatt nyilván egy újabb bullshit.
Szerintem nyugodtan vegyél ilyet, bajod nem lesz tőle.
Ezt írja:
"Hookless Rim Cons:
Requires tubeless-specific tyres, not just ‘tubeless-ready"
Meg ezt:
"Hookless rims are usually tubeless-only, i.e. you must run a tubeless-specific tyre, which will have a stiffer bead than a conventional tubed clincher."
Itt:
https://www.elite-wh...tive-advantages
Aztán lehet, hogy túlkomplikálom.
Az ebben a cikkben leírtakat abszolút úgy értelmezem, hogy kizárólag TR gumikkal használhatóak a perem nélküli felnik, tehát annyi a lényeg, hogy a gyárilag belsőhöz való külsőket ne használjuk rajtuk belső nélkül (meg belsővel se) a gyengébb oldalfaltartásuk miatt.
Továbbra is azon az állásponton vagyok tehát, hogy tubeless és tubeless ready között nincs különbség, az ugyan az. (nyilván onnan megfogva, hogy egy tömlősnek tervezett külső ready-nek sem nevezhető, mert miért is lenne az)
de javítsatok ki, ha tévedek
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"