Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#10621
Posted 2007. January 31. - 23:45
#10622
Posted 2007. January 31. - 23:36
Yobo: a radiálodra gondolsz?
nem nem. a 3 keresztesre hozééra...
vagy neki is "nyaklik" a telóya...
#10623
Posted 2007. January 31. - 23:31
#10624
Posted 2007. January 31. - 23:24
#10625
Posted 2007. January 31. - 23:06
pl oldalirányban annyira gyenge a radiál hogy nekem MTBal a kanyarokban a gyári Bontrgager kerék felniye hozzáér a fékpofához... azaz kb. 2-3 mm-t elmozdul.
Nekem van egy 3 keresztre fûzött kerekem, ami ugyan ezt produkálja.
Akkor most mi van?
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#10626
Posted 2007. January 31. - 23:00
#10627
Posted 2007. January 31. - 22:18
legalábbis ez a tapasztalatom.
de lehet a az elméleti fizika mást mond.
pl oldalirányban annyira gyenge a radiál hogy nekem MTBal a kanyarokban a gyári Bontrgager kerék felniye hozzáér a fékpofához... azaz kb. 2-3 mm-t elmozdul.
pedig amugy a küllõk egyenletesen feszesek..és forgatva 8as sincs a kerékben.
#10628
Posted 2007. January 31. - 22:15
mindenképp merevfarú a befutó?
össztelós kona?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#10629
Posted 2007. January 31. - 22:00
#10630
Posted 2007. January 31. - 21:23
#10631
Posted 2007. January 30. - 19:42
#10632
Posted 2007. January 30. - 12:36
A laterális merevséget már hozé elmagyarázta - ez fõleg akor fontos, ha szeretsz kiállni.
Ami hátrány:
-tárcsa felejtõs (csavarás miatt)
-az agy peremére sokkal több erõt rápakol - egy nagy csomó gyártó, eleve nem ad garit radiálra, s vannak olyanok is, amikkel egyenesen tilos - az izmosabb peremû agyakkal azért nem kell félni, fõleg ha "normális" terhelésnek teszed ki a gépet
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#10633
Posted 2007. January 30. - 12:03
szempontjából a helyzet szinte mindegy. Ott elsõsorban a felni merevsége a döntõ, hisz a küllõk csak húzó irányú erõket tudnak felvenni.
Amikor leugratsz egy padkáról, akkor az alul lévõ küllök terhelése csökken, és a felni "benyomódna", közeledne a tengely felé. Ehhez azonban oldalt távolodnia kell a középponttól. (Tojás forma.) Ekkor jönnek a küllõk, amik ezt nem engedik.
A "keresztes" fûzés küllõi picit hosszabbak, tehát (ugyanakkora feszítés esetén) picit többet tudnak nyúlni.
(Ettõl merevebb keresztirányban egy picit a radiális. )
Ez jelenthet egy kis elõnyt lehuppanásnál, hisz egy 270mm-es küllõ késõbb fog elszakadni, mint egy 260mm-es.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#10634
Posted 2007. January 30. - 11:34
A sebesség mindent megold.
#10635
Posted 2007. January 30. - 11:13
HOZE én mindig igazat adok a nálam nagyobb tudással rendelkezöknek de ez esetben egy kicsit kételkedem (a radiális füzés oldalirányu merevsége)mivel a keresztfúzés esetén csak azért hosszab a külö mert keresztezik egymást na mindegy kezdek belekavarodni majd kiderül.Az v. tuti hogy radiálnál nagyob a küllö terhelése föleg oldirányban
Miért is?
(a rajzért bocs, most ütöttem össze. A zöld a radiális, a kék a kb. 3x állapot)
Az elsõ ábra a forgatási eset, látszik, hogy a zöldben sinusos erõ lesz, az elfordulástól, ami 0 foknál ugye 0 szorzó, a kék meg cosinusos szorzó, ami ugye 1.
A második ábra az oldalirányú eset. Ott meg minél rövidebb küllõvel támasztod a felnit, annál erõsebb lesz (ugyanakkora küllö erõnél persze).
Elsõ keréknél nem ébred csavaró erõ, mert a csapágy elforog.
Azért van.
"Öveges 2."
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#10636
Posted 2007. January 30. - 03:20
#10637
Posted 2007. January 30. - 02:59
#10638
Posted 2007. January 30. - 00:36
Hozé: a "merevebb" alatt az oldalirányú merevségre gondolunk.
A sebesség mindent megold.
#10639
Posted 2007. January 29. - 23:23
#10640
Posted 2007. January 29. - 23:17
hali! adot egy 100kg körüli srác és legalább az elsökereket radiálissan szeretné füzni kérdem én jó e az azontul h. marha cool.Mik a radiális füzés hátrányai azontul hogy a kereszt merevebb. Nehezebb centirozni? STB...STB...
Végül is leírhatom, akár minden hónapban...
Elsõ kerék esetén, HA NEM TÁRCSAFÉKES, akkor lehet nyugodtan radiálisan fûzni.
A "mervebb" -et valaki megmagyarázhatná egyszer.
Egyébként valóban jobban felveszi a csavarás irányú erõt a "keresztes" fûzés.
Azonban elsõ kerék esetében ilyen erõ nem ébred, hisz egyszerûen elforog a csapágy.
(Tárcsafék esetén meg épp ezért felejtõs, hisz ott fékezéskor ébred csavaró irányú erõ.)
Az oldal irányú merevségre meg inkább jobb, mint rosszabb, hisz rövidebbek a küllõk.
"Öveges 2."
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."