Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12576 hozzászólás a témában

#10621
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Igen, nála is a teló miatt van és nálam is.


A sebesség mindent megold.

 


#10622
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás

Yobo: a radiálodra gondolsz?


nem nem. a 3 keresztesre hozééra...
vagy neki is "nyaklik" a telóya...

#10623
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Yobo: a radiálodra gondolsz?


A sebesség mindent megold.

 


#10624
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
akkor szarul van fûzve! :)

#10625
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás

pl oldalirányban annyira gyenge a radiál hogy nekem MTBal a kanyarokban a gyári Bontrgager kerék felniye hozzáér a fékpofához... azaz kb. 2-3 mm-t elmozdul.


Nekem van egy 3 keresztre fûzött kerekem, ami ugyan ezt produkálja.
Akkor most mi van?

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#10626
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Az lehet a teló is.


A sebesség mindent megold.

 


#10627
yobo

yobo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 500 hozzászólás
Bocs de a radiálba fûzött kerékbe inkább tojást nehéz tenni...
legalábbis ez a tapasztalatom.
de lehet a az elméleti fizika mást mond.

pl oldalirányban annyira gyenge a radiál hogy nekem MTBal a kanyarokban a gyári Bontrgager kerék felniye hozzáér a fékpofához... azaz kb. 2-3 mm-t elmozdul.
pedig amugy a küllõk egyenletesen feszesek..és forgatva 8as sincs a kerékben.

#10628
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
akkor elõbb vázat vadászol?

mindenképp merevfarú a befutó?
össztelós kona? ;)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10629
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 hozzászólás
Sajnos nem találok vázat amibe a kereket tenném,úgyhogy SEHOGY!:(

#10630
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Tondach:
kerékprojecttal mi az állás?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#10631
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
köszi a részletes magyarázatot meg gyöztetek.vettem a fáradságot és magam is utána olvastam a témának arra a következtetésre jutottam hogy jobban oda kellet volna figyelnem a suliban:D

#10632
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
A radiálba nem nagyon tudsz 8ast ütni. Ha elpattan egy küllõ, akkor pont a fûzés elve miatt, a többi küllõ felveszi a hiányzó erõket. Ez az egyik nagy elõnye. Gondoljatok csak bele - ha egy küllõt kiveszel, attól a többi nem fogja elhúzni a felnit.

A laterális merevséget már hozé elmagyarázta - ez fõleg akor fontos, ha szeretsz kiállni.

Ami hátrány:
-tárcsa felejtõs (csavarás miatt)
-az agy peremére sokkal több erõt rápakol - egy nagy csomó gyártó, eleve nem ad garit radiálra, s vannak olyanok is, amikkel egyenesen tilos - az izmosabb peremû agyakkal azért nem kell félni, fõleg ha "normális" terhelésnek teszed ki a gépet
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#10633
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Szerintem a talaj felõl érkezõ erõk (útpadka, gödör)
szempontjából a helyzet szinte mindegy. Ott elsõsorban a felni merevsége a döntõ, hisz a küllõk csak húzó irányú erõket tudnak felvenni.
Amikor leugratsz egy padkáról, akkor az alul lévõ küllök terhelése csökken, és a felni "benyomódna", közeledne a tengely felé. Ehhez azonban oldalt távolodnia kell a középponttól. (Tojás forma.) Ekkor jönnek a küllõk, amik ezt nem engedik.
A "keresztes" fûzés küllõi picit hosszabbak, tehát (ugyanakkora feszítés esetén) picit többet tudnak nyúlni.
(Ettõl merevebb keresztirányban egy picit a radiális. )
Ez jelenthet egy kis elõnyt lehuppanásnál, hisz egy 270mm-es küllõ késõbb fog elszakadni, mint egy 260mm-es.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#10634
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nekem lenne még egy kérdésem: ugyanakkora ütést bír ki a radiális, mint a 3kereszt?


A sebesség mindent megold.

 


#10635
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás

HOZE én mindig igazat adok a nálam nagyobb tudással rendelkezöknek de ez esetben egy kicsit kételkedem (a radiális füzés oldalirányu merevsége)mivel a keresztfúzés esetén csak azért hosszab a külö mert keresztezik egymást na mindegy kezdek belekavarodni majd kiderül.Az v. tuti hogy radiálnál nagyob a küllö terhelése föleg oldirányban


Miért is?
(a rajzért bocs, most ütöttem össze. A zöld a radiális, a kék a kb. 3x állapot)
Az elsõ ábra a forgatási eset, látszik, hogy a zöldben sinusos erõ lesz, az elfordulástól, ami 0 foknál ugye 0 szorzó, a kék meg cosinusos szorzó, ami ugye 1.
A második ábra az oldalirányú eset. Ott meg minél rövidebb küllõvel támasztod a felnit, annál erõsebb lesz (ugyanakkora küllö erõnél persze).

Elsõ keréknél nem ébred csavaró erõ, mert a csapágy elforog.
Azért van.

"Öveges 2."


Posted Image

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#10636
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
volt radiális füzésû elsõkerekem, igaz csak feleannyi kiló vagyok de sose kellett centriroznom meg semmi pedig jópár km belement...

#10637
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
HOZE én mindig igazat adok a nálam nagyobb tudással rendelkezöknek de ez esetben egy kicsit kételkedem (a radiális füzés oldalirányu merevsége)mivel a keresztfúzés esetén csak azért hosszab a külö mert keresztezik egymást na mindegy kezdek belekavarodni majd kiderül.Az v. tuti hogy radiálnál nagyob a küllö terhelése föleg oldirányban

#10638
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nálam is max. 2 évet megy egy felni, aztán csere, ha nincs baja akkor is.
Hozé: a "merevebb" alatt az oldalirányú merevségre gondolunk.


A sebesség mindent megold.

 


#10639
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
király! van lxem az tényleg jó és legalább hasznom is lessz:D a felni törésröl meg annyit nincs örök darabb 3-5éven belül b.melyik megadhatja magát ráadásul ez totál kiszámithatattlan

#10640
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás

hali! adot egy 100kg körüli srác és legalább az elsökereket radiálissan szeretné füzni kérdem én jó e az azontul h. marha cool.Mik a radiális füzés hátrányai azontul hogy a kereszt merevebb. Nehezebb centirozni? STB...STB...


Végül is leírhatom, akár minden hónapban...

Elsõ kerék esetén, HA NEM TÁRCSAFÉKES, akkor lehet nyugodtan radiálisan fûzni.
A "mervebb" -et valaki megmagyarázhatná egyszer.
Egyébként valóban jobban felveszi a csavarás irányú erõt a "keresztes" fûzés.
Azonban elsõ kerék esetében ilyen erõ nem ébred, hisz egyszerûen elforog a csapágy.
(Tárcsafék esetén meg épp ezért felejtõs, hisz ott fékezéskor ébred csavaró irányú erõ.)
Az oldal irányú merevségre meg inkább jobb, mint rosszabb, hisz rövidebbek a küllõk.

"Öveges 2."

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."