Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#7281
ixos

ixos

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts

Sziasztok!
A hozzáértõktõl kérdeznék egyet! Van egy kis gond az elsõ kerekemmel. A felni alapból vékony szelepes volt, de amikor elszált a belsõm, csak vastag szelepes pótbelsõm volt. Így egy kicsit megfúrtam a lyukat, hogy belemenjen az új szelep. Csak úgy néz ki, hogy fél milliméterrel nagyobbra sikieredett a lyuk, mint ahiogy terveztem. Így 4-5 belsõböl kelett kiszakítsa a szelepházat mire erre rájöttem. Most úgy oldottam meg, hogy a vékony csavaros gyûrût rátettem a velni belsõ oldala felöli részre is meg egyet a kívülre.Így sikerült beszorítsam a szelepet, hogy ne legyen semmi mozgáslehetõség... Most már 150 KM-t mentem vele gond nélkül, de a hétvégén indulnék egy eröltetetteb Kárpát túrára, és nem tudom, hogy így el merjek-e indúlni vele. + lehetõségen gondolkozok: a) így hagyom, B) hozzáértõvel furatok egy rendes lyukat ugyanerre a felnire a kerék egy másik pontján c) teljes felni csere (csak idõ meg pénz sem nagyon támogatja ezt a verziót)
Kérem írjátok meg a véleményeteket az ügyben!
Köszönöm elõre is a segítségeteket!
Üdv.: Örs


Na, túl vagyok a túrán, és az elsõ kerék szerencsésen megúszta! :) A hátsó viszont otthagyta a fogát. Olyan 500 km után a felni (Mach 4) szétnyílt, mint egy rózsa. Bár alattam csak olyan 1000 Km-t ment a kerék, de nem hinném, hogy ennyi lenne az élettartama ennek a felninek. rbalint88: mit tudsz mondani a kerék elõéletérõl? (Tudod Kona FM-bõl :) )Most is ugyan ilyen felnit fogok rakni, és nem lesz túl vidám, ha kb ugyanennyi lesz az élettartama... A vége az lett a sztorinak, hogy vettem egy orosz kereket, aminek 200 km-t szántam, csak hogy épp tudjak vele hazavergõdni (ugyanis Erdélyben azon a részen esélyem nem volt egy rendesebb felnire) A kerék gyárilag nem volt centírozva, de centírozás után is olyan lett, amivel részt vettek egy dh versenyen. A lényeg, hogy hazavergõdtem végül, és délutánra elkészül az új kerekem... :)

#7282
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,387 posts

Létezik gyorszáras menetes iparis hátsóagy? Outiba kellene.

novatech

#7283
Zoomstag

Zoomstag

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,046 posts
Nekem Novatec agyra fûzött DM24-eseim vannak(én csináltam). Azért döntöttem az iparicsapágy mellett, mert így nem kell kónusszal babrálni. Igazából a golyóscsapággyal sem volt bajom, csak amikor szét kellett szedni...
Szerintetek melyik éri meg jobban? Melyik tartósabb?Én kiállok az ipari csapágy mellett.

Izomtéridõninja-geológus!


#7284
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,622 posts
FSA XC-300 SL: róla van vmi info?

#7285
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Létezik gyorszáras menetes iparis hátsóagy? Outiba kellene.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7286
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ilyenkor jonne jol egy ilyen

Feltöltött kép

jobb oldalon osszekontrazod a konuszt a zaroanyaval erosen, belefogod a satuba a fent lathato szerszam segitsegevel, attolod az agyon az egesz hobelebancot,es akkor ugyesen el lehet jatszani a konusszal ott, es ossze lehet kontrazni azokat is anelkul hogy kozben a tengely forogna korbe korbe
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#7287
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts

minden úgy kell álljon ahogy a képen. a végsõ (2.) lekontrázást nem a disc felén kell végrehajtani hanem a másik oldalon. akkor hozzá tudsz férni a kulcsal.
lentebb leírtam mit-hogyan, kiegészítésként nálam bal oldal a disces fele az agynak


A 775-öst csak a bal (disc) oldalról tudom lekontrázni/állitani, mivel csak ott van menet, a jobbon a kónusz fix a tengön.

Szóval átlököm a tengöt (konusz a job oldalon), a bal oldalról beálitom a távolságot 17-es el. Rákontrázok (a csavarral, miben a gyorsszoritó megy), tátcsa + tárcsafaogó, 50Nm kétoldalról és enyi?!

#7288
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,275 posts

Gondoltam rá...bár van egy garnitúra 2.4-es NN-em jó állapotban, csak a bele való latexek autószelepesek...vagy kéne szerválnom hozzá lötyit, akkor menne normál külsõvel is? Vagy nem jól gondolom? Ha mûködik a dolog, akkor mit érdemes beleönteni?

bár ez inkább gumitopik

joe bácsi féle löttyöt. de ha már használt a gumi és ven rajta 1-2 kis luk nem biztos hogy fog mûködni..
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#7289
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

M775
Nekem ma az a gumiféle persely, amiben a csapágyak vannak, volt mivel elnyanyáztam. Mivel nincs meg milyen méjen menyen bele, felhúztam és a konusz vitte be olyan méjre, amijenre lehetett.
Teszt után ujra szétdoptam és a csapágyak 2 rétivel (egymás hátán) álltak.
Most benyomtam olyan méjre ahogyan csak lehetett, csak nem todom megkontrázni ( a Disc felét). ès már 15-20Nm (5-ös imbosz, kétoldalt) nál nem forog.


minden úgy kell álljon ahogy a képen. a végsõ (2.) lekontrázást nem a disc felén kell végrehajtani hanem a másik oldalon. akkor hozzá tudsz férni a kulcsal.
lentebb leírtam mit-hogyan, kiegészítésként nálam bal oldal a disces fele az agynak

#7290
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts

ézz azért, mert a mögötte lévõ kónusz is megy vele együtt

a bal oldali kónusz/záróanya,alátétek (3-as csoport) összehúz,lekontráz, majd tengely átdug az agyon (csapágyak, tömítés benn van), utána kónusz ráteker, alátétek fel, záróanya ráteker. kónusz beállít, kónuszkulcsal jól,pontosan megfog, záróanyával lekontráz.

a lényeg mikor csinálod a végén ne húzd túl még véletlenülse a kónuszt, mert akkor a csapágy elkezd nyomot hagyni a kónusz felületén, és akkor egy cirka 400 km múlva cserélhetsz kónuszt.

elég idegölõ mûvelet, elõször lehet kotyogni/szorulni fog, akkor az egyik kontrázást le kell lazítani, kónuszon megint állítani, majd újra lekontrázni



M775
Nekem ma az a gumiféle persely, amiben a csapágyak vannak, volt mivel elnyanyáztam. Mivel nincs meg milyen méjen menyen bele, felhúztam és a konusz vitte be olyan méjre, amijenre lehetett.

Teszt után ujra szétdoptam és a csapágyak 2 rétivel (egymás hátán) álltak.
Most benyomtam olyan méjre ahogyan csak lehetett, csak nem todom megkontrázni ( a Disc felét). ès már 15-20Nm (5-ös imbosz, kétoldalt) nál nem forog.

#7291
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Hoztak be a boltba Deore agyat,úgy volt beállítva h. két oldalon anyát meghúzták,kónusz ki is kopott.
www.sintesibikes.com

#7292
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

Nekem sima 2008as xt hátsóagyam van. Az összes shimano agy ilyen, ha jobban meghúzod a kónusz melletti anyát, az xt esetében csavart, akkor nem forog.


ézz azért, mert a mögötte lévõ kónusz is megy vele együtt

a bal oldali kónusz/záróanya,alátétek (3-as csoport) összehúz,lekontráz, majd tengely átdug az agyon (csapágyak, tömítés benn van), utána kónusz ráteker, alátétek fel, záróanya ráteker. kónusz beállít, kónuszkulcsal jól,pontosan megfog, záróanyával lekontráz.

a lényeg mikor csinálod a végén ne húzd túl még véletlenülse a kónuszt, mert akkor a csapágy elkezd nyomot hagyni a kónusz felületén, és akkor egy cirka 400 km múlva cserélhetsz kónuszt.

elég idegölõ mûvelet, elõször lehet kotyogni/szorulni fog, akkor az egyik kontrázást le kell lazítani, kónuszon megint állítani, majd újra lekontrázni

#7293
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Na ma nem lessz összerakva a XT hátsó.
Egy vékony 17-es villával kell rákontrázni (jobb oldalon az utolsó felett)
http://techdocs.shim...69830621150.PDF
èrdekes. Ha Ráhuzok 2 x 5-ös imbusszal, nem forog a közepe. Lézezik, hogy ennyit tenne ez a 5 Nm es csavar?:chin:


Nekem sima 2008as xt hátsóagyam van. Az összes shimano agy ilyen, ha jobban meghúzod a kónusz melletti anyát, az xt esetében csavart, akkor nem forog.


A sebesség mindent megold.

 


#7294
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts
Szóval neked is meg volt az elsõ szerelni való. Én se úsztam meg a Mavic-al, mert állítani kellett a csapágyon (elkezdett lötyögni a kerék).

Gondoltam rá...bár van egy garnitúra 2.4-es NN-em jó állapotban, csak a bele való latexek autószelepesek...vagy kéne szerválnom hozzá lötyit, akkor menne normál külsõvel is? Vagy nem jól gondolom? Ha mûködik a dolog, akkor mit érdemes beleönteni?


Igazán felrakhatnál néhány képet a komplett vasról...:)


#7295
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Na ma nem lessz összerakva a XT hátsó.
Egy vékony 17-es villával kell rákontrázni (jobb oldalon az utolsó felett)
http://techdocs.shim...69830621150.PDF
èrdekes. Ha Ráhuzok 2 x 5-ös imbusszal, nem forog a közepe. Lézezik, hogy ennyit tenne ez a 5 Nm es csavar?:chin:

#7296
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Szétszedtem a 08-as XT hátsót. A 8-as számú porvédö sapkát a konusz nyomja a csapágyra ezért kurva nehezen mozog.

Pl. 250 grammot kellet a pedálra tennem, hogy megmozduljon (ezért lett szétszedve)
http://www.bilder-ho...h9u-20-jpg.html

ja még össze is kell rakni :chin:

#7297
FRED99

FRED99

    újonc

  • felfüggesztett
  • 5 posts
Persze azt hozzátéve,hogy 40-böl nem jön ki füzéssel együtt.

#7298
FRED99

FRED99

    újonc

  • felfüggesztett
  • 5 posts
Sziasztok.
Segitséget szeretnék kérni,hogy szerintetek melyik a jobb választás:
Kerékszett WHR-560 készen megveszem úgy 40000 körül(nem igazán tudom
mit tud ez a gyári shimano kerék,sehol nem találok róla semmit:mennyire
erös,elbírja-e a 80kilomat milyen szintü az agy,hogy forog stb,),vagy építttessek egy 105-ös vagy ultegra kereket 32 lyuku aggyal,valamilyen jobb felnivel,melyik a jobb választás
szerintetek,válaszokat elöre is köszönöm.

#7299
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Sun DS-1 XC + Nova agypár BM-rõl, fekete Mach1 küllõk + fekete ráz küllõanyák jóklesznek?
Mert akkor rendelem. Ennél több keret sehogy sincs rá, így is kitoltam.

(el tudom adni a mostani kerekeim jópénzért, aztán azír')

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#7300
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
en UST gumit hasznalok, mert abba csak keves lotyi kell. szemelyes valasztasom a Bontrager SuperJuice

azt nem tudom, hogy egy normal gumi atalakitasahoz mennyi kell, es hogy azok mennyire szoktak tartosak lenni ugy
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F