Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12596 replies to this topic

#5101
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
az lehet. nem grammanias, de megbizhato. es a nem ragasztos el tud maszni, ez meg nem.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5102
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

de vannak olyan ragasztosok is amik gyarilag vannak lyukasztva. a velox pl az egyik legjobb amit valaha hasznaltam. de van itthon osregi continental is, es az is lyukas.

Ez nagyon nehéz, egy súlyban van a nem ragasztósokkal.


A sebesség mindent megold.

 


#5103
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
de vannak olyan ragasztosok is amik gyarilag vannak lyukasztva. a velox pl az egyik legjobb amit valaha hasznaltam. de van itthon osregi continental is, es az is lyukas.

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5104
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Az 5-ös képen látható felniszalag kihagyása a szelepnél mondjuk szerintem nem volt túl jó ötlet, tuti kiszúrja a belsõt a felni sorjája, majd oda még teszek valamit.

Szövetszalagnál alap, hogy minden furat szélén le kell sorjázni. A felniszalagot érdemes minkét végével pár centit átvezetni a szelepnál. A lyukasztás egy irodai lyukasztóval tudod megoldani.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#5105
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
a comp az a kategoria hogy draga, de konnyebb es erosebb mint a champ.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5106
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
e.agy: formula dhl91 180g
h.agy: novatec d812sb 300g
felnik: rigida taurus 510g
küllõk: dt champion ~430g

mavic 719disc asszem nem most lesz. drága. nekem. inkább a maradék pénzt utazásra költöm. fórumtalira is jó lenne eljutni. síelni is jó lenne idén nem egy napra, hanem ottalvósra. jakesz azt mondta volt kinn a taurussal mariborban, semmeringen és kibírta. igaz nem egy dh felni. én azért messze nem megyek úgy, mint õ. szélességre ugyanaz mint a 719disc. igaz az hegesztett. de ebbe meg kicsit több anyag van és három kamrás. szóval szerintem jó lesz...
húzott küllõre meg szintén nincs keret. competition szerintem nem is éri meg. revoval meg lehet nem kéne durvulni.

#5107
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,883 posts
Matt

Végül milyen kerekeid lesznek a Giantben?
Kicsit vizsgálódtam énis, hogy egy könnyû ss hátsóagy (340g körül) húzött 2-1,8 küllõkkel meg valami 430-450 grammos felnivel plusz 100g körüli belsõvell nem keveset tudnék ledobni. Csak mindez úgy 30kval könnyítene rajtam is ami nem kevés.

#5108
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

No, befûzettem a kerekeimet Gyapival, ahogy javasoltátok, nagyon szép lett, szépen pörögnek. A kipróbálás még várat magára a tetves idõjárás miatt, sajnálnám egybõl felismerhetetlenül összekoszolni s jobb szeretem a 10°C+ hõmérsékletet :)

A végleges alkatrészlista:
Elsõ agy: Novatec D351SB Light (32)
Hátsó agy: Novatec D042SB Light (32)
Felnik: Mavic XM317 Disc, fekete (32)
Küllõk: Mach1, fekete
Tárcsák: Shimano 160mm

Íme pár kép: 1 2 3 4 5
Elsõ kerék: 1100g. Hátsó kerék: 1580g.

Az 5-ös képen látható felniszalag kihagyása a szelepnél mondjuk szerintem nem volt túl jó ötlet, tuti kiszúrja a belsõt a felni sorjája, majd oda még teszek valamit. Az elõzõ keréknél is elpusztítottam pár belsõt, mire rájöttem, hogy elmozdult a felniszalag és a küllõfurat gyilkolja szét.


Én minden lukra vágtam ilye szürke erõsített ragasztószalagból (amivel a krokodilok száját is beragasztják :D ), + körben egy réteg szigszalag, hogy tuti elcsúszásbiztos legyen. A szelepnél csavarhúzó végével simán eltûntethetõ a lyuk éle, nem kell mással trükközni.

#5109
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Már csak egy (vagyis kettõ) jó külsõ kéne, ami nem túl drága, félterep, nem túl nehéz (600g körül) s van benne valami defektvédelem. Tudsz ajánlani valamit?

menj be a kedvenc bringaboltodba és válaszd ki, amelyik szimpatikus.
600 grammig rengeteg féle gumit találsz, felesleges lenne ajánlani akármit is...
majd jönnek az érdekeltek és mondják, hogy vegyél schwalbet, mert az milyen jó, meg lesz aki a continentalt ajánlja, nekem a maxxis a szimpatikus...
ezért is mondom, hogy menj be a boltba és válassz ott. nem egy olyan nagy tétel, amit érdemes lenne keresgélni, mert valaki ajánlott valamit...
:)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5110
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts

Nálad azért lehetett gond, mert azok a mûanyag/gumi felniszalagok elcsúszhatnak, míg ezek az öntapadósak elég stabilan állnak a helyükön.

Igen, a gyári felniszalag gumi volt és az volt a gond (végülis garanciában kicserélték egy normálisra), csak rávilágított arra a tényre, hogy a gyártók nem nagyon ismerik a sorjázás fogalmát :) Legalábbis ezeknél a relatíve olcsóbb fajtáknál, mondjuk azt az egy furatot már le tudom sorjázni, biztos, ami biztos.

Már csak egy (vagyis kettõ) jó külsõ kéne, ami nem túl drága, félterep, nem túl nehéz (600g körül) s van benne valami defektvédelem. Tudsz ajánlani valamit?
Dark Archon

#5111
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Az 5-ös képen látható felniszalag kihagyása a szelepnél mondjuk szerintem nem volt túl jó ötlet, tuti kiszúrja a belsõt a felni sorjája, majd oda még teszek valamit. Az elõzõ keréknél is elpusztítottam pár belsõt, mire rájöttem, hogy elmozdult a felniszalag és a küllõfurat gyilkolja szét.

a szelepnél vastagabb a gumi, nem hinném, hogy baja lenne - a tapasztalatok legalábbis azt mutatják. elõször én is aggódtam, hogy kicsípi, de már jóideje tart.
Nálad azért lehetett gond, mert azok a mûanyag/gumi felniszalagok elcsúszhatnak, míg ezek az öntapadósak elég stabilan állnak a helyükön.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5112
Dark Archon

Dark Archon

    vendég

  • fórumtag
  • 78 posts
No, befûzettem a kerekeimet Gyapival, ahogy javasoltátok, nagyon szép lett, szépen pörögnek. A kipróbálás még várat magára a tetves idõjárás miatt, sajnálnám egybõl felismerhetetlenül összekoszolni s jobb szeretem a 10°C+ hõmérsékletet :)

A végleges alkatrészlista:
Elsõ agy: Novatec D351SB Light (32)
Hátsó agy: Novatec D042SB Light (32)
Felnik: Mavic XM317 Disc, fekete (32)
Küllõk: Mach1, fekete
Tárcsák: Shimano 160mm

Íme pár kép: 1 2 3 4 5
Elsõ kerék: 1100g. Hátsó kerék: 1580g.

Az 5-ös képen látható felniszalag kihagyása a szelepnél mondjuk szerintem nem volt túl jó ötlet, tuti kiszúrja a belsõt a felni sorjája, majd oda még teszek valamit. Az elõzõ keréknél is elpusztítottam pár belsõt, mire rájöttem, hogy elmozdult a felniszalag és a küllõfurat gyilkolja szét.
Dark Archon

#5113
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
OKés, kösz a válaszokat.
Azt hiszem nem variálok vele.
Elfogadom a tényt, hogy ez menthetetlen:))

#5114
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

Köszi a válaszokat!
Jelenleg 3 keresztre van fûzve a kerekem dt evolutionnal de ha kiállok a fékpofa hozzáér a felnihez, ezért játszadoztam el a gondolattal ha aerolite lenne benne talán merevebb lenne.
Dt onix agyat lehet radiálba fûzni egyáltalán?
Bár az is igaz, hogy a sid team '05 nél nem is a kerék hanem inkább a teló csavarodik jobban.


Nekem is régi csirkelábú SID-ben volt 36db DT Comp húzott küllõvel radiálra fûzött elsõkerekem, ha kiálltam ugyanúgy súrolta a pofa a felnit...(Akkor kb. 68kg lehettem) 3hónap után el is adtam a p***ába, tehetsz bele DH kereket, a SID attól még kolbász marad.

#5115
xian

xian

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,280 posts
  • LocationTahitótfalu (ritkán Ózd)
Utolsó mondat: pont ezt akartam mondani. És az is lehet, hogy bár 3 keresztre van fûzve, az anyák nincsenek kellõ nyomatékkal meghúzva.

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers


#5116
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
v fék és elõre akkor vagy 2x, vagy radiál. a v-fékes bicajomon elöl nekem is 2x van de csak azért nem radiál lett, mert 2x hez passzoló küllõim pont voltak otthon. egyébként sztem jobban jársz a 2x-el, hacsak nem számít az a pár gramm a rövidebb küllõk miatt :)

#5117
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
Big
én simán nyomnám radiálba a Te súlyod alá - revolution-nal :)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#5118
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 posts
Köszi a válaszokat!
Jelenleg 3 keresztre van fûzve a kerekem dt evolutionnal de ha kiállok a fékpofa hozzáér a felnihez, ezért játszadoztam el a gondolattal ha aerolite lenne benne talán merevebb lenne.
Dt onix agyat lehet radiálba fûzni egyáltalán?
Bár az is igaz, hogy a sid team '05 nél nem is a kerék hanem inkább a teló csavarodik jobban.

#5119
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts

v fékhez , bocsesz ez lemaradt.

Ezek szerint a radiál erõsebb mint a 3 kereszt?


Csak agyban gondolkodtam el a dolgon, sokba fáj az a 32 db küllõ:(


v-fékhez mehet a radiál is...

#5120
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,950 posts
Ha már aero, én sugárra fûzném valami zsír aggyal ami bírja a radiált. Úgy is könnyû kereket építesz...
Nem erõsebb. (szerintem nem is gyengébb, elöl, ha van is különbség nem számít.)
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers: