az para.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Keréképítés
Started by
Endroo
, 2006. January 10. 21:39
#4161
Posted 2010. August 14. - 22:16

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4162
Posted 2010. August 14. - 22:13

sziasztok!
olyan kérdésem lenne hogy befüzettem a felniemiet de a bicikliboltos azt mondta hogy nem tudja továbbhúzni a kükllõket mert hosszúak de am belõtte pöpec módón csakpont annyira lehetett húzni hogy jó legyen a centirozásmeg minden! na most szerintetek ez baj hogy nem tuunk többet huzni rajta vagy nem para!?
köszi
olyan kérdésem lenne hogy befüzettem a felniemiet de a bicikliboltos azt mondta hogy nem tudja továbbhúzni a kükllõket mert hosszúak de am belõtte pöpec módón csakpont annyira lehetett húzni hogy jó legyen a centirozásmeg minden! na most szerintetek ez baj hogy nem tuunk többet huzni rajta vagy nem para!?
köszi
#4163
Posted 2010. August 14. - 20:00


És milyen jól néz ki.Persze nem ebben a gagyi vázban lesz nekem hanem fehér Kross Level A2-ben.
#4164
Posted 2010. August 14. - 19:41

Köszi a válaszokat. Ez biztató. Most is am pl láttam használtan itt a piactéren fûzött campa kerekeket (elsõ + hátsó, gumi nélkül): Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: campagnolo khamsin
Ilyet ha lenne keretem megvenném, de addigra elviszik, amire nekem összejönne erre pénz. Viszont a mach1-es felnijeim, ami van jelenleg, tény, hogy nem ment bele még nyolcas meg nem ütõdött fel, pedig sajna kapott rendesen és ahhoz képest még így is, hogy baromi laza a küllõzése, jó, de egyszerûen a zsír új fékpofák is alig fogják, meg nyikorog. Majd kiderül..
Eredetileg akartam pulzusmérõs km órát venni, meg kereket, de megszorultam, szóval egyik sem jön össze, viszont kereket lehet, hogy muszáj lesz cserélnem... :/ De erre nem tudom összeszedni a 25ezret.
A vuelta meg meglenne 11ezerbõl, fûzést meg tudnám ingyen oldani.
Ilyet ha lenne keretem megvenném, de addigra elviszik, amire nekem összejönne erre pénz. Viszont a mach1-es felnijeim, ami van jelenleg, tény, hogy nem ment bele még nyolcas meg nem ütõdött fel, pedig sajna kapott rendesen és ahhoz képest még így is, hogy baromi laza a küllõzése, jó, de egyszerûen a zsír új fékpofák is alig fogják, meg nyikorog. Majd kiderül..
Eredetileg akartam pulzusmérõs km órát venni, meg kereket, de megszorultam, szóval egyik sem jön össze, viszont kereket lehet, hogy muszáj lesz cserélnem... :/ De erre nem tudom összeszedni a 25ezret.

A vuelta meg meglenne 11ezerbõl, fûzést meg tudnám ingyen oldani.
#4165
Posted 2010. August 14. - 18:30

az airline 4 brutál. 600-700 gramm. van benn anyag...
kicsit én már bánom, bõven elég lenne alám valami ami fele ilyen nehéz.
mondjuk 8ast még nem sikerült bele raknom, pedig találtam már be kátyút sötétben, meg kapott macskakövet, vasúti átjárót, villamos sínt, bunnyhoppot mindent.
kicsit én már bánom, bõven elég lenne alám valami ami fele ilyen nehéz.
mondjuk 8ast még nem sikerült bele raknom, pedig találtam már be kátyút sötétben, meg kapott macskakövet, vasúti átjárót, villamos sínt, bunnyhoppot mindent.
#4166
Posted 2010. August 14. - 18:05

Nekem Vuelta Airline 1 van.Most vettem és fûztem be, nem mentem még vele.Elvileg ez is Rodi mert rá van írva.Én azért választottam ezt mert az 1-re jobbakat írtak mint a 4-re.Mindenki azt írta,hogy nem törik,lehetetlen 8-ast beletenni stb.Rosszat nem olvastam ill. hallottam róla és az ára is baráti: 2700 volt darabja webáruházban.Szerintem ez nem is nehéz és nagyon jól néz ki.Az enyém kék színû.
#4167
Posted 2010. August 14. - 17:36

masszív, nehéz, budapest resist.
ez az outi felnik doubletrackje...
Hmm, a _Budapest resist_ jót jelent. A súly nem érdekel, nem vagyok gramm mániás és súlyban azért ez még belefér. A strapabírás érdekel leginkább, hogy mennyire könnyû felütni, meg milyen gyorsan áll bele a nyolcas, szóval mit bír.
#4168
Posted 2010. August 14. - 17:31

#4169
Posted 2010. August 14. - 13:36

Egyetértek azzal, hogy mindenki úgy gazdagodjék meg, ahogy tud. Mindenki máshogy próbálja összeszedni a hobbihoz vagy 'életbenmaradáshoz'
a pénzt. Na most, aki megveszi ezeket a bringákat, az így járt, azért annyira nem kap szart, az, hogy nehéz, az sokakat nem érdekel, mert balcsit körbetekerni, suliba bejárni, meg munkába jó és azért valljuk be, egyesek baromi szépre megépítik.
Aki meg kicsit konyít hozzá, az úgy is összerak magának úgy, hogy vesz 5-10ezer ft-ért egy komplett retro csepel/favorit/puch/peugeot bicót pl és még 15-20ezer ft ráfordítással használt alkatrészekbõl csinál magának egyet.
Ha lenne keretem biztos Én is ezt csinálnám. Vennék 1 bringát, felhúznám ~30ezerbõl megvan (haverom pont most csinál ismerõseinek fixiket, meg városi bringákat így) aztán ha nem ismerõsnek megy, akkor simán el lehet adni 40-50ezer ft között is akár. Csaj dizájnosan kell lefújni, meg szépen letisztítani elõtte a vázat, meg mindent, hogy késõbb ne pattogjon le a festék. De kromofággal ezt otthon is meglehet csinálni, spray festékekkel meg a festést is szépen meg lehet csinálni.
...hogy ne legyen annyira offtopic:
Mach1 felnijeim vannak campa aggyal, az agy maradna, de kellene valami jobb felni, ami nem csak jobb, de színes pl. Szeretném ha jól is nézne ki a bringám, ne csak 'belsõre' legyen jó... Többnyire városi tekerésre használom a bringát, esetleg ki hármashatár hegy, vagy jövõben balcsi/kékesen kifelé.
Kellene valami ár/értékben jó citromsárga színezésû felni. (kék váz, citromsárga bandázs baromi jól megy össze a kettõ, ezért akarok kerékben is ilyet.
Ára: 5500 Ft/rodi airline4/ 622X13-as sárga (36ly). Errõl mi a vélemény? Bajnok árulja.

Aki meg kicsit konyít hozzá, az úgy is összerak magának úgy, hogy vesz 5-10ezer ft-ért egy komplett retro csepel/favorit/puch/peugeot bicót pl és még 15-20ezer ft ráfordítással használt alkatrészekbõl csinál magának egyet.
Ha lenne keretem biztos Én is ezt csinálnám. Vennék 1 bringát, felhúznám ~30ezerbõl megvan (haverom pont most csinál ismerõseinek fixiket, meg városi bringákat így) aztán ha nem ismerõsnek megy, akkor simán el lehet adni 40-50ezer ft között is akár. Csaj dizájnosan kell lefújni, meg szépen letisztítani elõtte a vázat, meg mindent, hogy késõbb ne pattogjon le a festék. De kromofággal ezt otthon is meglehet csinálni, spray festékekkel meg a festést is szépen meg lehet csinálni.
...hogy ne legyen annyira offtopic:
Mach1 felnijeim vannak campa aggyal, az agy maradna, de kellene valami jobb felni, ami nem csak jobb, de színes pl. Szeretném ha jól is nézne ki a bringám, ne csak 'belsõre' legyen jó... Többnyire városi tekerésre használom a bringát, esetleg ki hármashatár hegy, vagy jövõben balcsi/kékesen kifelé.
Kellene valami ár/értékben jó citromsárga színezésû felni. (kék váz, citromsárga bandázs baromi jól megy össze a kettõ, ezért akarok kerékben is ilyet.
Ára: 5500 Ft/rodi airline4/ 622X13-as sárga (36ly). Errõl mi a vélemény? Bajnok árulja.
#4170
Posted 2010. August 14. - 13:14

off:
agy, villa, k.cs., stucni, váz maradt meg a géprõl. ránézésre szabvány. nyeregcsõ 25mm, az is beszerezhetõ. középcsapágyházat át kell meneteztetni még.
geometriája nem szembetûnõen furcsa, eredetileg egy 4 seb. félverseny gép volt, már 622-es kerekekkel szerelve.
normális kerékszettel, hajtással (Sh. RSX lesz) jó lesz ez.
egyébként tervben van olcsón megépíteni és esetleg utána drágán (megpróbálni) eladni. és annak nem az lesz a mozgatója, hogy nem tudom felbecsülni az értékét, hanem hogy sokan divatozva zsebbõl kipengetik mert menõ. mindenki úgy gazdagszik ahogy tud. meglovagolni ezt az új hipster hullámot jó befektetés lehet...
on:
elöl marad a saját agyára felfûzött vuelta airline 4, hátul akkor Novatec pályaagyra fûzött teljes szinteres felni.
agy, villa, k.cs., stucni, váz maradt meg a géprõl. ránézésre szabvány. nyeregcsõ 25mm, az is beszerezhetõ. középcsapágyházat át kell meneteztetni még.
geometriája nem szembetûnõen furcsa, eredetileg egy 4 seb. félverseny gép volt, már 622-es kerekekkel szerelve.
normális kerékszettel, hajtással (Sh. RSX lesz) jó lesz ez.
egyébként tervben van olcsón megépíteni és esetleg utána drágán (megpróbálni) eladni. és annak nem az lesz a mozgatója, hogy nem tudom felbecsülni az értékét, hanem hogy sokan divatozva zsebbõl kipengetik mert menõ. mindenki úgy gazdagszik ahogy tud. meglovagolni ezt az új hipster hullámot jó befektetés lehet...
on:
elöl marad a saját agyára felfûzött vuelta airline 4, hátul akkor Novatec pályaagyra fûzött teljes szinteres felni.
#4171
Posted 2010. August 14. - 10:48

Apróban néha látok gépeket ilyen ezeréves rettenet vázakra építve. Kõnehéz cucc, ránézésre olyan elb@aszott geometrival, hogy fáj, maiaktól eltérõ szabványméretekkel. pfff
Aztán hirdetik mint egyedi fixi meg single, nevetséges árakon.
úgy látom ez minimáldivat, ami ezeket a szörnyszülötteket létrehozza kissé elharapódzott
de ne vedd magadra ha nem igaz
Aztán hirdetik mint egyedi fixi meg single, nevetséges árakon.
úgy látom ez minimáldivat, ami ezeket a szörnyszülötteket létrehozza kissé elharapódzott
de ne vedd magadra ha nem igaz
#4172
Posted 2010. August 14. - 09:37

Az tényleg elég gyenge anyagú váz, én se sok olyat láttam belõle, ami ne lett volna megrogyva. (De a 2*2 mm tágítást simán kibírja.)
Arra tényleg nem érdemes sokat költeni. Esetleg azért érdemes mégis jó kerekeket építened, mert a ruszkiba is 622-esek kellenek, úgyhogy azok nem fognak kárba veszni, ha szerzel késõbb egy jó vázat.
(Kérdés, hogy honnan, mert ami itt megy "csúszópapucsos" témában, az egy tragikomédia. Bár, ha ügyes vagy, lehet még a te vázad is "retro", "egyedi festésû", "nagyon erõs" hatvanezererért...)
Arra tényleg nem érdemes sokat költeni. Esetleg azért érdemes mégis jó kerekeket építened, mert a ruszkiba is 622-esek kellenek, úgyhogy azok nem fognak kárba veszni, ha szerzel késõbb egy jó vázat.
(Kérdés, hogy honnan, mert ami itt megy "csúszópapucsos" témában, az egy tragikomédia. Bár, ha ügyes vagy, lehet még a te vázad is "retro", "egyedi festésû", "nagyon erõs" hatvanezererért...)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#4173
Posted 2010. August 14. - 03:24

hmmhmm. apám lazán ment vele 20 évet. bakonyban, volt hogy földúton.
satuval mondjuk belenyomtam egy kis ovált már a felsõcsõbe
de amiért marad:
1. ingyen van (és most drágát építeni nem lenne pénzem, meg értelme sincs)
2. harmadik számú bicó lesz, amennyit futni fog arra megteszi
3. ha (!) eltöröm akkor majd gondolkodok valami jobbon
egyébként durván jó állapotban van. a festéket rágja a rozsda, de belül mintha új lenne.
satuval mondjuk belenyomtam egy kis ovált már a felsõcsõbe

de amiért marad:
1. ingyen van (és most drágát építeni nem lenne pénzem, meg értelme sincs)
2. harmadik számú bicó lesz, amennyit futni fog arra megteszi
3. ha (!) eltöröm akkor majd gondolkodok valami jobbon
egyébként durván jó állapotban van. a festéket rágja a rozsda, de belül mintha új lenne.
#4174
Posted 2010. August 13. - 19:44

ja azt ne, azzal régen mikor egy patkának ment valaki, akkor mindig meghajlott a felsõ vázcsõ...az biliacélból van...bár a villája egész tartós...múltor hoztak egyet hozzánk, sz.rrá volt csavarodva a váz...szerintem azt felejtsd el, ne is gondolkodj azon, hogy arra építesz. az menõ volt amikor még azt is alig lehetett beszerezni, de ma...
#4175
Posted 2010. August 13. - 19:37

ez egy 30 éves csoda, a szovjet ipar csúcsterméke
(XB3 - Szputnyik)
akkor marad a Novatec pályaagy aztán kész
igazatok van, nem kell ezt bonyolítani.

akkor marad a Novatec pályaagy aztán kész

#4176
Posted 2010. August 13. - 19:26

STP!
Szerintem az oldalakénti 2mm pont semmi, simán beleraknék egy olyat...
ennél nagyobb hézagokat is kellett már áthidalni, fõleg az átlagos fos bicóknál, ha azok elbírnak ennél többet, akkor a gondolom normális anyagból lévõ vázad simán...húzd szét. A Marinem amikor megvettem összevolt nyomva outi papucsszélességre, azt széthúztam a 135mm-es monti sarutávra és semmi nem történt, azóta is tökéletesen mûködik... ne parázz...
Szerintem az oldalakénti 2mm pont semmi, simán beleraknék egy olyat...
ennél nagyobb hézagokat is kellett már áthidalni, fõleg az átlagos fos bicóknál, ha azok elbírnak ennél többet, akkor a gondolom normális anyagból lévõ vázad simán...húzd szét. A Marinem amikor megvettem összevolt nyomva outi papucsszélességre, azt széthúztam a 135mm-es monti sarutávra és semmi nem történt, azóta is tökéletesen mûködik... ne parázz...
#4177
Posted 2010. August 13. - 18:47

érdekes egy szerkezet 
a probléma ott indult, hogy egy 114mm-es vázam van, 116mm-re kitágulva és abba necces lenne beleerõszakolni egy 120as pályaagyat.
most azt nézegetem, hogy melyik (Acor vagy Novatec) bírná el, hogy pár milit leszedek a széleirõl...
plusz jött olyan infó, hogy azokra az echokra max. 16T lánckerék van. meg aztán baromi alacsony a perem, 32 lyuk...
jó kis türelemjáték összehozni.

a probléma ott indult, hogy egy 114mm-es vázam van, 116mm-re kitágulva és abba necces lenne beleerõszakolni egy 120as pályaagyat.
most azt nézegetem, hogy melyik (Acor vagy Novatec) bírná el, hogy pár milit leszedek a széleirõl...
plusz jött olyan infó, hogy azokra az echokra max. 16T lánckerék van. meg aztán baromi alacsony a perem, 32 lyuk...
jó kis türelemjáték összehozni.
#4178
Posted 2010. August 13. - 17:45

Surlynak van ilyen átalakítója, de az is kontraanyás, menetes agyat csinál a kazettásból:
Parts | Fixxer
Nomeg mire hozzád kerül, ez is lesz annyiban, mint az Echo.
Parts | Fixxer
Nomeg mire hozzád kerül, ez is lesz annyiban, mint az Echo.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!
#4179
Posted 2010. August 12. - 20:20

triál témában otthon van valaki?
kéne fix hajtáshoz 116mm széles kazettás rögzítésû (de fix) hátsóagy.
netet túrom, a 40ezres Echo nem alternatíva, a menetes+epoxi sem.
i.á. ~10-12 ezer.
köszi a segítséget.
kéne fix hajtáshoz 116mm széles kazettás rögzítésû (de fix) hátsóagy.
netet túrom, a 40ezres Echo nem alternatíva, a menetes+epoxi sem.
i.á. ~10-12 ezer.
köszi a segítséget.
#4180
Posted 2010. August 12. - 13:08
