Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Keréképítés

- - - - -

  • Please log in to reply
12587 replies to this topic

#3921
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Ezekröl az agyakról tud valaki mondani valamit?

Bocs, egy ismerösnek kellenének az infók vajdaságba erröl:
http://www.cikloberz...how.php?id=9566
Ez volna magyarul?
http://velo.hu/index...ul=hir&kod=4944

Köszi

#3922
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
... fûzéskor végigkarcolta a küllõvel.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3923
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts
Huha, az ott egy repedés?

#3924
bringavarázs

bringavarázs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,029 posts
Szerintem a szaki aki ezt javasolta,Rob Van der Plast olvasott.
Kerékpárjavítás házilag címû csoda mû.

Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.


#3925
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Itt középen jól látni, hogy még csak kézzel húztam meg a két szélsõ küllõ már csavarhúzó vagy küllõkulccsal van meghúzva és kihagyva 2-3 menet a centírózás elõtt, egyébként szemre kb. így max. 2mm eltérés látható, ami gondolom a duplafalú felninek is köszönhetõ. :)

Feltöltött kép

#3926
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Na, itt már kész a kerékfûzés, igaz itt még nincsenek megfeszítve a küllõ csavarjai, csak kézzel vannak a küllõ anyák meghúzva, és utána mindegyiket addig csavartam be csavarhúzó vagy küllõ kulccsal, míg 2-3 menet maradt látható már csak. Feszesre majd csak akkor húzom tovább, mikor is elkezdem a házilag barkácsolt kerék centírózómmal ki centírózni a kereket, amirõl majd rakok fel képet is, ha elkészültem vele, remélem a jöv. hétre meg leszek vele is... ;)

Feltöltött kép

#3927
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Itt a fûzés kezdete, az elsõt ajánlatos a szelep helye mellett elkezdeni, majd a következõt a minden negyedikbe befûzni. ;)

Feltöltött kép

#3928
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Ja, a kezdeteknél FIGYELJETEK oda a szelepnek a kihagyott helyére, hogy mellette kezdjétek el és hogy a következõ, azaz a küllõ fejnek befûzött második körnek a küllõk közt legyen kihagyva a legtöbb hely, ami a szelephez a könnyen hozzáférését könnyítjük meg magunknak is. ;)
Én elõször is az elsõ küllõ elhelyezését a tengely feliratát tartottam szem elõtt, ami olvasható, miközben a szelep a földhöz a legközelebb esik.
Majd húztam a tengelyen levõ küllõ peremen elhelyezkedõ lukakon egy képzelt vízszintes vonalat és így helyeztem el az elsõ küllõt a tengely hajtott, azaz jobb oldalán, majd a második küllõt is elhelyeztem a baloldalon, esetemben a tárcsa felöli oldalon. Majd a Gravitációt segítségül hívva a küllõket addig helyeztem odébb egymástól, míg a két küllõ megközelítõleg függõleges irányba párhuzamosan függött egymáshoz viszonyítva a legtávolabb, hogy a kerékfújáshoz a legtöbb helyünk maradjon a szelepnél... ;)

Feltöltött kép

#3929
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
úgy tûnik el van rontva.

#3930
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Így kellene kinéznie, mikor is be van fûzve a baloldalon is a küllõ fele. ;)

De miért került egymás melletti furatba két azonos irányba álló küllõ a tárcsaoldali küllõperemben? Ebbõl következik, hogy máshol meg két furat maradt ki.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3931
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Így kellene kinéznie, mikor is be van fûzve a baloldalon is a küllõ fele. ;)

Feltöltött kép

#3932
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,020 posts
  • LocationKelenföld

Itt... :)

Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa

A Linkelt oldalon, fõleg ezt a részt érdemes kerék fûzés szempontból átolvasni és kiértékelni... :)

"Vannak olyan hiedelmek, miszerint a tárcsafék miatt a kerékpár villája sokkal jobban terhelõdik fékezéskor." -tól... ;)

"*A 1-2-3 kereszt a fûzésnél azt jelenti, hogy egy küllõ hányszor keresztez másik küllõt. A legtöbb kerékpáron 2 vagy 3 keresztes fûzés található." -ig. ;)

De az egész oldalt ajánlom mindenkinek olvasgatni. :)


Nem tudom miért akarod letuszkolni a népek torkán Halácsy Viktor 2001-es szösszenetét mindenáron.
Jó arc õ, lejárt a Csernybe sokat akkortájt, így ismerem(tem) személyesen, de kereket nem emlékszem, hogy fûzött volna. A keresztek számával kapcsolatban például téved, az agyperemnél lévõ keresztezést is illik számolni: a 3 és a 4 kereszt a leggyakrabban használt minta, helyesen.
Amúgy meg eltelt közel egy évtized a cikk írása óta.


Erre van egy olcsó megoldás, ha nem zavar a 'láncleesést gátló mûanyag tárcsa' :)


Aha, az a sz@r, ami megvetemedik a napon, és kereplõnek pompás, mert a küllõket nem védi semmitõl, ha nincs a váltód beállítva. Elsõ dolog, amit a kukába hajítasz!

#3933
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

Ha jól látom, a #8646-os képen az elsõ kilenc küllõ fordítva áll, mint kellene. Ebben a fázisban épp a küllõk fejét kellene látnunk, így nem lesz túl kényelmes keresztezni majd.



Igen, így van, de volt segítségem, így megoldottuk, mivel nem volt kedvem kifûzni vissza... ;)
De valóban ajánlatos elõbb a kifelé nézõ küllõfejekkel kezdeni, mert utána nehéz befûzni a másik felit, de mi hogy ne sérüljön a felni egy póló anyagú rongyot tettünk a küllõ menetes részére, így nem karcolódott a felni, az acél 'SAPIM' küllõ egyébként elég ruganyos, így nem volt vele túl sok gondunk így sem. ;)

#3934
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
A keréképítõ mesterek, a keréképítõ vállalkozások és a gyári kerekek fûzéstechnikája sem egyezik. Van egy rakás dolog amit a kívül vagy belül vezetett hajtóküllõ befolyásol (a másik küllõsor neve tartóküllõ), de ezeket mûszerrel kellene bemérni. Mindenesetre az egy agyperembe fûzött, de két irányba álló erõkben csak a megfeszítés ereje azonos, más nem. Az egyik teljesen felfekszik az agyperemre és enyhén befelé nyomja, a másik kissé eltávolodik és csak simán húzza. Nagyon kis mértékben, de eltérõ szögben érik el a küllõlyukat, máshogy fekszik fel a küllõanya. Az egyik küllõben kissé több a hajlítás mint a másikban. Aztán nem mindegy, hogy a sor mögé esõ lánc a hajtóküllõket vagy a tartóküllõket karmolja meg. A túlváltásnál meg az egyik fûzésminta inkább bekapja és felcsavarja a váltót, a másik meg inkább kidobja. Mondjuk egy átlag felhasználónál ez nem túl légyeges szempont, elég arra figyelni, hogy a két oldal fûzése szimmetrikus legyen, már csak az esztétika miatt. A fûzésmintákat profi triálosok vagy sprinterek, bringáin kellene megnézni, náluk már van olyan terhelés ami talán elõhozhat észrevehetõ eltérést.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3935
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

S ha jól emlékszem, azzal a gyakorlati szemponttal indokolja, hogy így az esetleg leesõ lánc nem a ,,legfontosabb" (azaz a húzott) küllõkben tesz kárt.


Erre van egy olcsó megoldás, ha nem zavar a 'láncleesést gátló mûanyag tárcsa' :)

#3936
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

sheldon például pont az ellenkezõ oldalra rakja a húzó küllõket.

S ha jól emlékszem, azzal a gyakorlati szemponttal indokolja, hogy így az esetleg leesõ lánc nem a ,,legfontosabb" (azaz a húzott) küllõkben tesz kárt.

#3937
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Itt... :)

Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa[/QUOTE]

A Linkelt oldalon, fõleg ezt a részt érdemes kerék fûzés szempontból átolvasni és kiértékelni... :)

"Vannak olyan hiedelmek, miszerint a tárcsafék miatt a kerékpár villája sokkal jobban terhelõdik fékezéskor." -tól... ;)

"*A 1-2-3 kereszt a fûzésnél azt jelenti, hogy egy küllõ hányszor keresztez másik küllõt. A legtöbb kerékpáron 2 vagy 3 keresztes fûzés található." -ig. ;)

De az egész oldalt ajánlom mindenkinek olvasgatni. :)

#3938
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8,649 posts
sheldon például pont az ellenkezõ oldalra rakja a húzó küllõket.

#3939
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,020 posts
  • LocationKelenföld
Ha jól látom, a #8646-os képen az elsõ kilenc küllõ fordítva áll, mint kellene. Ebben a fázisban épp a küllõk fejét kellene látnunk, így nem lesz túl kényelmes keresztezni majd.

@Matt, látom, magad is rájöttél, hogy az elsõ kereked csak fordítva volt betéve. :-)
Ja, egyrõl beszélünk...

Megjegyezném, a 960-as XTR-hez volt annak idején egy DVD melléklet, ahol szépen bemutatták, hogyan kell szerintük helyesen csavarni a tárcsás agyakat fûzéskor.

#3940
Gimmy

Gimmy

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts

ezt értettem eddig is, de mi a különbség ez és az között, ha ugyanigy van a küllõ csak a másik oldalt van a feje?


Itt láthatod, hogy a küllõ egyik feje kívül, míg a következõ a tengely belsõ oldala felé néz a HÚZÓ irányba nézõket, azaz a küllõk szárai az agy külsõ oldalán fûzve helyezkednek el, így a küllõk feje ezeknek a tengely belseje, azaz a tengely közepe felé néz. :)


Feltöltött kép

De, itt is érdemes utána olvasni. ;)

kerk
vagy itt is... ;)
XC-Bikes
de itt is van jó kis leírás, csak így elsõre olvasva tûnik nehéznek és nem érthetõnek. ;)
Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa