Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-748.jpg?_r=1554182913)
Keréképítés
#3921
Írta 2010. október 15. - 22:44
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Bocs, egy ismerösnek kellenének az infók vajdaságba erröl:
http://www.cikloberz...how.php?id=9566
Ez volna magyarul?
http://velo.hu/index...ul=hir&kod=4944
Köszi
#3922
Írta 2010. október 15. - 10:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3923
Írta 2010. október 15. - 10:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3924
Írta 2010. október 15. - 10:46
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Kerékpárjavítás házilag címû csoda mû.
Ne támadj, jót akarok! Tanulni nem szégyen...nekem se.
#3925
Írta 2010. október 15. - 02:08
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3926
Írta 2010. október 15. - 01:53
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
![Feltöltött kép](http://kepfeltoltes.hu/thumb/101015/K_036.6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
#3927
Írta 2010. október 15. - 01:32
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3928
Írta 2010. október 15. - 01:21
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
Én elõször is az elsõ küllõ elhelyezését a tengely feliratát tartottam szem elõtt, ami olvasható, miközben a szelep a földhöz a legközelebb esik.
Majd húztam a tengelyen levõ küllõ peremen elhelyezkedõ lukakon egy képzelt vízszintes vonalat és így helyeztem el az elsõ küllõt a tengely hajtott, azaz jobb oldalán, majd a második küllõt is elhelyeztem a baloldalon, esetemben a tárcsa felöli oldalon. Majd a Gravitációt segítségül hívva a küllõket addig helyeztem odébb egymástól, míg a két küllõ megközelítõleg függõleges irányba párhuzamosan függött egymáshoz viszonyítva a legtávolabb, hogy a kerékfújáshoz a legtöbb helyünk maradjon a szelepnél...
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
![Feltöltött kép](http://kepfeltoltes.hu/thumb/101015/K_018.8_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
#3929
Írta 2010. október 15. - 01:02
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3930
Írta 2010. október 15. - 00:57
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
De miért került egymás melletti furatba két azonos irányba álló küllõ a tárcsaoldali küllõperemben? Ebbõl következik, hogy máshol meg két furat maradt ki.Így kellene kinéznie, mikor is be van fûzve a baloldalon is a küllõ fele.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3931
Írta 2010. október 15. - 00:45
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3932
Írta 2010. október 15. - 00:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Itt...
Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa
A Linkelt oldalon, fõleg ezt a részt érdemes kerék fûzés szempontból átolvasni és kiértékelni...
"Vannak olyan hiedelmek, miszerint a tárcsafék miatt a kerékpár villája sokkal jobban terhelõdik fékezéskor." -tól...
"*A 1-2-3 kereszt a fûzésnél azt jelenti, hogy egy küllõ hányszor keresztez másik küllõt. A legtöbb kerékpáron 2 vagy 3 keresztes fûzés található." -ig.
De az egész oldalt ajánlom mindenkinek olvasgatni.
Nem tudom miért akarod letuszkolni a népek torkán Halácsy Viktor 2001-es szösszenetét mindenáron.
Jó arc õ, lejárt a Csernybe sokat akkortájt, így ismerem(tem) személyesen, de kereket nem emlékszem, hogy fûzött volna. A keresztek számával kapcsolatban például téved, az agyperemnél lévõ keresztezést is illik számolni: a 3 és a 4 kereszt a leggyakrabban használt minta, helyesen.
Amúgy meg eltelt közel egy évtized a cikk írása óta.
Erre van egy olcsó megoldás, ha nem zavar a 'láncleesést gátló mûanyag tárcsa'
Aha, az a sz@r, ami megvetemedik a napon, és kereplõnek pompás, mert a küllõket nem védi semmitõl, ha nincs a váltód beállítva. Elsõ dolog, amit a kukába hajítasz!
#3933
Írta 2010. október 15. - 00:36
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Ha jól látom, a #8646-os képen az elsõ kilenc küllõ fordítva áll, mint kellene. Ebben a fázisban épp a küllõk fejét kellene látnunk, így nem lesz túl kényelmes keresztezni majd.
Igen, így van, de volt segítségem, így megoldottuk, mivel nem volt kedvem kifûzni vissza...
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
De valóban ajánlatos elõbb a kifelé nézõ küllõfejekkel kezdeni, mert utána nehéz befûzni a másik felit, de mi hogy ne sérüljön a felni egy póló anyagú rongyot tettünk a küllõ menetes részére, így nem karcolódott a felni, az acél 'SAPIM' küllõ egyébként elég ruganyos, így nem volt vele túl sok gondunk így sem.
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
#3934
Írta 2010. október 15. - 00:33
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#3935
Írta 2010. október 15. - 00:24
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
S ha jól emlékszem, azzal a gyakorlati szemponttal indokolja, hogy így az esetleg leesõ lánc nem a ,,legfontosabb" (azaz a húzott) küllõkben tesz kárt.
Erre van egy olcsó megoldás, ha nem zavar a 'láncleesést gátló mûanyag tárcsa'
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#3936
Írta 2010. október 15. - 00:16
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
S ha jól emlékszem, azzal a gyakorlati szemponttal indokolja, hogy így az esetleg leesõ lánc nem a ,,legfontosabb" (azaz a húzott) küllõkben tesz kárt.sheldon például pont az ellenkezõ oldalra rakja a húzó küllõket.
#3937
Írta 2010. október 15. - 00:12
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa[/QUOTE]
A Linkelt oldalon, fõleg ezt a részt érdemes kerék fûzés szempontból átolvasni és kiértékelni...
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
"Vannak olyan hiedelmek, miszerint a tárcsafék miatt a kerékpár villája sokkal jobban terhelõdik fékezéskor." -tól...
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
"*A 1-2-3 kereszt a fûzésnél azt jelenti, hogy egy küllõ hányszor keresztez másik küllõt. A legtöbb kerékpáron 2 vagy 3 keresztes fûzés található." -ig.
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
De az egész oldalt ajánlom mindenkinek olvasgatni.
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#3938
Írta 2010. október 14. - 23:57
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#3939
Írta 2010. október 14. - 23:56
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
@Matt, látom, magad is rájöttél, hogy az elsõ kereked csak fordítva volt betéve. :-)
Ja, egyrõl beszélünk...
Megjegyezném, a 960-as XTR-hez volt annak idején egy DVD melléklet, ahol szépen bemutatták, hogyan kell szerintük helyesen csavarni a tárcsás agyakat fûzéskor.
#3940
Írta 2010. október 14. - 23:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ezt értettem eddig is, de mi a különbség ez és az között, ha ugyanigy van a küllõ csak a másik oldalt van a feje?
Itt láthatod, hogy a küllõ egyik feje kívül, míg a következõ a tengely belsõ oldala felé néz a HÚZÓ irányba nézõket, azaz a küllõk szárai az agy külsõ oldalán fûzve helyezkednek el, így a küllõk feje ezeknek a tengely belseje, azaz a tengely közepe felé néz.
![:)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![Feltöltött kép](http://kepfeltoltes.hu/thumb/101014/K_031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
De, itt is érdemes utána olvasni.
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
kerk
vagy itt is...
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
XC-Bikes
de itt is van jó kis leírás, csak így elsõre olvasva tûnik nehéznek és nem érthetõnek.
![;)](https://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/wink.png)
Exit - A trcsafk s a V-fk sszehasonltsa