![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Jelentkezz be Regisztrálj
![Kép](http://forum.bikemag.hu/uploads/profile/photo-thumb-748.jpg?_r=1554182913)
Keréképítés
#2221
Írta 2011. november 15. - 09:56
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2222
Írta 2011. november 15. - 09:46
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?
ööö, elméletileg de, de a mellékelt ábra mutatja, hogy nekik vagy nincs olyan, vagy nem tudják használni...
A vázba próbálva viszont tuti.
Gyári kerék egy hibátlan vázban jó kell, legyen.
Egyébként az elmélete egyszerû lenne, a két papucstól a felni síkja egyenlõ távolságra legyen, ennyi, de a gyakorlat nem egyenlõ az elmélettel.
Szerintem.
You can never have "enough" bikes.
#2223
Írta 2011. november 15. - 09:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
az allvanyt nem erre talaltak ki, hogy ne kelljen ilyenekkel kinlodni? vagy pl veszek egy gyarilag fuzott kereket, az nem is lesz kozepen ebben a vazban?
vlszínû középen lesz a gyári kerék,de nem feltétlen. van minimális esély arra,h mégsem. az elõttem szóló jól mondta. jobb,ha vázhoz van fûzve a kerék.
#2224
Írta 2011. november 15. - 09:31
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2225
Írta 2011. november 15. - 09:19
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
magam szoktam a kisebb centirozast megcsinalni a vazban, de a felni serulese miatt nem sikerult olyanra, mint szerettem volna, es a vegen zavart, hogy a kullofeszessegek is osszevissza vannak mar. ezert vittem el szakemberhez, hogy pontosan kozepen legyen, es kb egyenletesen huzza vegig a kulloket (persze a seruleshez kepest) - ugy vittem oda a kereket, hogy ezt elmondtam, illetve lefujkaltam az osszes kulloanyat, es egyenletesen lazan hagytam az osszes kullot, hogy inkabb huzza ra o, mert megis csak jobban latja az allvanyban, hogy mit csinal. nem igazan jott ossze nekik
amugy az ilyen dolgokert nem adom mar ki a kezeim kozul a bringat, lehet beszerzek majd egy centirallvanyt is, aztan a panelban a konyhaasztalon megcsinalom. epp azon gondolkodom, hogy epitek egy kereket, de ilyen tapasztalatokkal lehet inkabb egy gyari lesz belole, mert egy 20-30e ftos felnit nem bizhat az ember ilyenekre...
Ilyen esetben egy szakember (en is így szoktam:)) kerne a vazat is, es abba, ha kell,tobbszor beprobalva lehet középre huzni a felnit.
You can never have "enough" bikes.
#2226
Írta 2011. november 15. - 08:42
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
amugy az ilyen dolgokert nem adom mar ki a kezeim kozul a bringat, lehet beszerzek majd egy centirallvanyt is, aztan a panelban a konyhaasztalon megcsinalom. epp azon gondolkodom, hogy epitek egy kereket, de ilyen tapasztalatokkal lehet inkabb egy gyari lesz belole, mert egy 20-30e ftos felnit nem bizhat az ember ilyenekre...
#2227
Írta 2011. november 15. - 08:28
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
meg sose lattam kozelrol centirallvanyt... egy allvannyal hogyan lehet egy hatso kereket vagy fel cmel felrecentirozni a kozepponttol? vagy esetleg letezhet olyan vaz, amiben nem kozepen fut a kerek (furcsallanam)?? azert kerdem ezeket, meg mielott hulyet csinalok magambol a bringaboltban
Tartalékbicajban a V-fékes hátsókeréken volt felnicserém, egy 3-4 mm-rel kicsit félrefûzte ismerõs anno. 2.25-ös gumi erõsebb terhelésnél beleért az elsõ váltó kanalába. Kb. 10 perc alatt arrébb "centríroztam" egy sima küllõhúzóval, nem egy nagy ügy. Nekem a fûzés és párszáz km használat miatt amúgy is lazább volt már a fûzés, így szinte csak húznom kellett az egyik oldalni küllõkön, de szoros fûzésnél természetesen engedni kell a másik oldali küllõkön. Kezdésképp elég egy negyed fordulattal engedni azon oldali küllõkön, amerre "húz" a kerék, a másik oldali küllõkön meg húzni egy negyed fordulatot. Már ez 0,5-0,6mm-t korrigálhat.
(Légyszi, gyakorlottabb fórumtársak javítsanak ki, ha hülyeséget írok!:-))
#2228
Írta 2011. november 15. - 07:55
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
#2229
Írta 2011. november 14. - 13:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2230
Írta 2011. november 14. - 12:37
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2231
Írta 2011. november 14. - 07:51
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
merevseg tekinteteben az aero kullos kerekek hogy viszonyulnak a tobbihez? sapim pl minden szempontbol sokkal magasabb erteket ad meg ra (elettartam, csavarodas, etc), ugy hogy joval konnyebb.
ezek a tajvani cnspokesszal vannak tapasztalatok? kb harmadannyiba kerulnek naluk az aerokullok.
#2232
Írta 2011. november 13. - 19:09
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ezzel
Novatec Disc Light hátsó agy
nem tudom a nova agyak számozásást nem is akarom megjegyezni. de nekem 100 kilóhoz,teljesen jó. egy bajom van vele, nekem kicsit hangosan kerepel.
Tekerni kell, nem gurulni.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
A sebesség mindent megold.
#2233
Írta 2011. november 13. - 19:07
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Akkor azért még sem vagy vele teljesen elégedett. Esetleg a B+ cuccokkal van valakinek tapasztalata?
a 712esrol jokat irnak, konnyu, tartos, jo arban van.
#2234
Írta 2011. november 13. - 17:02
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
BTS XC Elite agyak, DT Revolution küllõk 3 keresztre fûzve, BTS nipli, WTB LaserDisc CC felnik.
Az elsõ 771 gr a hátsó 906 gr felniszalag nélkül.
#2235
Írta 2011. november 13. - 16:54
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
#2236
Írta 2011. november 13. - 15:14
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
ezzel
Novatec Disc Light hátsó agy
nem tudom a nova agyak számozásást nem is akarom megjegyezni. de nekem 100 kilóhoz,teljesen jó. egy bajom van vele, nekem kicsit hangosan kerepel.
mennyit megy el neked a csapágyazás? ill. mennyibe kerül a 4 csapágy cseréje?
#2237
Írta 2011. november 13. - 14:38
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Novatec Disc Light hátsó agy
nem tudom a nova agyak számozásást nem is akarom megjegyezni. de nekem 100 kilóhoz,teljesen jó. egy bajom van vele, nekem kicsit hangosan kerepel.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2238
Írta 2011. november 13. - 14:23
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Hátsó kerékagyakat nézegetek, és kicsit tanácstalan vagyok. 90 kilómhoz kellene közepes árfekvésû XC disc. Ezeket néztem ki:
Novatec D712SB
Novatec D812SB
BikePositive Helium
BTS XC Pro
Melyikkel járnék a legjobban? Nekem a B+ a legszimpatikusabb, ellenben azt olvastam, hogy kicsit túlméretes lennék neki. Eddig mindenki azt mondta, hogy Nova D712SB lenne a legideálisabb.
Szerintetek?
#2239
Írta 2011. november 13. - 10:04
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
Egy tiagra agy bírni fogja, de be kell állíttatni rendesen mielõtt elkezded használni.
Köszi, akkor maradok a Tiagránál.
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
Más téma:
Az említett felhasználásra (csomagos túra, kátyús utakon és enyhe terepen kb. 120kg össz-terheléssel) milyen felniket javasoltok 622 méretben?
Nem számít a súly, csak az, hogy erõs legyen.
37-es (esetleg 40-es) gumival használnám.
Eddig ezt a három felnit néztem ki:
- Altrix Dirt Jump 622/700c
- WTB DX23 700c
- Ryde Zac Pro Trekking
Nem ragaszkodom a fenti háromhoz, nyitott vagyok egyéb javaslatokra is.
Köszi!
#2240
Írta 2011. november 12. - 22:58
![](http://forum.bikemag.hu/public/style_images/snapshot/post_offline.png)
errõl tudnál mesélni Te is, nem?
Azért majdnem.
![:D](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/biggrin.png)
Meg én nem vagyok egy egyszerû eset.
![:P](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/tongue.png)
![:)](http://forum.bikemag.hu/public/style_emoticons/default/smile.png)
A sebesség mindent megold.