Annyi hátránya van a Micro-nak, hogy a legkisebb fogaskerék a levegőben lóg, csak a rögzitő csavarral van a masodik fogaskerékhez hozzáfogatva. Az elektromos bringák a nyomaték miatt szeretik letépni
Edited by sala, 2024. February 17. - 20:17.
Annyi hátránya van a Micro-nak, hogy a legkisebb fogaskerék a levegőben lóg, csak a rögzitő csavarral van a masodik fogaskerékhez hozzáfogatva. Az elektromos bringák a nyomaték miatt szeretik letépni
Edited by sala, 2024. February 17. - 20:17.
Azért van a MicroSpline, mert az egytányéros hajtások kívánják, hogy 11nél lehessen kisebb fog is hátul. És akkor már sűrűbbre is vették a bordákat, hátránya abból nem lesz a dolgozónak.
Én Husevo helyében megnézném a Jútubon, hogyan kell szétszedni a SLX agyat (van fent egy rakás videó) és egyszerűen bezsíroznám.
Ahogy néztem, ez egy negyed (fél) órás művelet lehet, nem tűnik atomfizikának. Pénz is megmaradna és lenne egy halkabb agy. Hogy meddig maradna halk, az is kiderülne de újat venni biztosan nem kell.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Oké, kinek mi. Lehet, hogy az az slx hangos. Nekem Deore van most itthon használatban, az szerintem halkabb mint a DT. A DT 36T, a Deore - asszem - kevesebb, passz, lehet az slx is 36T. A DT előtt XT volt, szerintem az se volt hangos, a DT-nél halkabb volt. Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯\_(ツ)_/¯
Edit: korábban én is rá voltam pörögve a halk agyra, aztán pont arra jutottam mint most ti is, kb heroin árban van igazán halk cucc. A megoldás az lett, hogy próbálok kevesebbet szabadonfutózni.
Silent clutch agyat én is vennék, de asszem nincs már, másrészt azok régen is ilyen fél+ kiló nehezékek voltak, úgy emlékszem.
Husevo SLX agya a MicroSpline-os, újabb, sűrűbb bordázott szabadonfutóval van, ezek 4 számjegyű típusszámmal futnak. Ezeknek teljesen más rendszerű a reteszelése, mint a régebbi, HG szabadonfutós, 3 számjegyű típusszámos agyak. A régebbiek sokkal halkabbak voltak, gyanítom Kishercegnek is ilyen régebbi Deore van.
Az újaknak kb ilyen a hangja: https://www.youtube....Gh1YiBzb3VuZCA=
Az új Shimano-k nagyjából átvették a DT Ratchet rendszerét, kb 72 fogas rendszerrel. Csak ez nem olyan egy mozdulattal szétszedhető és bezsírozható mint a DT. Ezért is hangosak.
Itt látható a szerkezete: https://www.youtube....h?v=McOKEyV_mWY
Edited by marton, 2024. February 17. - 00:13.
Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯\_(ツ)_/¯
Vmit biztos faragott a Shimano, mert a slx-em (7110) mellett van egy kicsit régebbi Deore is a 26-os montimban, na az nagyon barátságosan halk, köze sincs az slx-gépágyúmhoz. Pedig bevallom, az életben nem kentem, lehet azt sem ártana szétkapnom.
Ha amúgy a horgasz-zsolti által javasolt olajos trükk működik a DT-nél - bár furcsállom, hogy miként marad bent az olaj - és lenne ilyesmi a Shimanohoz is, akkor nem biztos, hogy egy százasért vásárolnék DT-t, csak vennék egy másik slx-et vagy xt-t.
Edited by husevotelefonfulke, 2024. February 16. - 21:10.
Edited by Kisherceg, 2024. February 16. - 18:41.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Hát, igen, az SLX-em annyira nem halk. És gurul is rendesen, szóval 100 gramm mínuszért nem biztos, hogy kiadnék 100 kiló pluszt, ha hangban nincs jelentős előrelépés. Vmikor a kétezres években volt egy LX silent clutch agyam, azt szerettem.
Horgasz-zsolti: és az olaj benne marad a rendszerben? Mennyi ideig, km-ig tart a halk időszak kenés után, és mennyire halk?
(Mivel a halk agy témakörbe csak most nyúltam bele, azt jól értem, hogy a shimano egyszerűen modellszámváltoztatás nélkül lecserélte a 2018 környékén bedobott halk megoldását az SLX-XT-XTR szériákban egy-két éve egy megbízhatóbbnak tűnő rendszerre?)
Edited by husevotelefonfulke, 2024. February 16. - 17:32.
Nekem ami bevált DT ügyben, hogy nem a gyári dt zsírral kenem a racsnit, mert azzal tényleg felhangosodik, hanem 15W-50 es motorkerékpár motorolajat teszek bele, mert úgyis volt itthon.
A mavic kerekem racsniját is ezzel kenem.
Fecskendővel viszonylag bőven meglocsolom, elég jól benne marad a kenőanyag, ha a motorok váltójában jó, akkor itt is jó lesz alapon próbáltam és voila--halk, halk is marad, nem szalajt.
Edited by horgasz-zsolti, 2024. February 16. - 16:52.
Én - ha már költenél - DT-t vennék. A 36T napkerék elfogadhatóan halk. Nem annyira, mint egy Shimano slx, Deore vagy hasonló, de közel sem kiabál úgy, mint pl a Hope.
(Írom ezt úgy, hogy a DT-vel való együttélésem nem indult éppen zökkenőmentesen.)
Husevo SLX kerekét cseréltem le egy 36os DT-re, hááát kb egyforma hangosak és a zümmögésük is kb ugyanaz.. És a másik bringámban is 18as DT van.
Mondom, amíg frissen van zsírozva a DT, addig halk. (vagy ha nagyon hideg van) De néhány hét és elkezd folyamatosan hangosodni.
Én is vágynék egy halk hátsó agyra, engem idegesítenek ezek a hangos szabadonfutók de vágyom a DT megbízhatóságára is, így néha zsírozom.
Betegagyú (fülű) haverjaim meg direkt sufnituningolják, kivesznek rugót csak hogy még hangosabb legyen.
Dt 240, jobbat, logikusabbat, egyszerübbet nem fogsz talalni
Köszi srácok!
Akkor még annyi kérdésem lenne, hogy Onyx, Xtr, Newmen agyakon kívül van másnak is halk cucca? Az Onyx kiesik, mert biztos nem fizetem ki. A többi is elég köhögős, de még talán-talán, ha hosszú távú befektetésként lehet kezelni. Az xtr-nél - ami úgy látom elég kevés helyen kapható jelenleg és mintha a Shimanonál lenne vmi gond a szériával - vmi kis műanyag távtartó bedarálásról olvastam sok helyen, a Newmenről meg szinte semmilyen hosszútávú tapasztalat nem lelhető fel. Egyetlen hozzászólást találtam, ahol azt írta egy ürge, hogy 3e km alatt a harmadik szett csapágy fogy el.
Szóval elég tanácstalan vagyok, hogy ilyen árak mellett merjek-e bármivel próbálkozni. Bármilyen tapasztalatnak örülnék.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
(A straightpull agyakat szeretném elkerülni, ha igaz, hogy a velük épített kerekek nagyobb merevsége a menetkényelmet érezhetően hátrányosan befolyásolja. Erről szívesen hallanék amúgy tapasztalatokat, mert kinézetre tetszenek.)
én biztosan nem kerülném őket, műszakilag egy sokkal jobb megoldás, mint a hajlított végű küllővel működő társaik. 3 bringámban is egyenesfejű küllők vanna, szerintem semmilyen negatív hatással nincsenek a menetkényelemre.
Köszi!
Nem, az slx-ek szerencsére teljesen jól szuperálnak!
Csak szereztem kicsit szélesebb és főleg könnyebb felnit, és lehet, hogy nem bontanám szét a mostani kerekeket a cseréhez, hanem lőnék új agyakat hozzá.
Csendmániás vagyok és ha már új kerék, akkor próbálnék minnél halkabbat szerezni.
(A straightpull agyakat szeretném elkerülni, ha igaz, hogy a velük épített kerekek nagyobb merevsége a menetkényelmet érezhetően hátrányosan befolyásolja. Erről szívesen hallanék amúgy tapasztalatokat, mert kinézetre tetszenek.)
Edited by husevotelefonfulke, 2024. February 13. - 18:15.
De a tiéd is elromlott már? Van valami baja v csak hangosnak találod?
Azt azért ne feledd, a Shimano eladott ezekből sok millió db-ot, abból nem nehéz találni néhány(ezer) hibást. Szerintem így kell ezt a dolgot nézni. Esetleg kérdezz meg néhány nagyobb boltot, mennyi újfajta hibás Shimano hátsó agyat hordanak vissza gariban?
Halk agyat nehéz mondani, nekem DT van, az nem halk csak ha bezsírozom - néhány hétig. Utána megint hangos.
Egyedül erről a Newmen agyról hallottam hogy elég halk. Úgy is reklámozzák magukat.
https://www.newmen-c...a0-a9eea412f8fb
https://www.bike-dis...0355769&c=22962
Találsz a Youtube-on videókat, a fickó pörgeti a különböző hátsó agyakat és mutatja a hangjukat.
Edited by husevotelefonfulke, 2024. February 13. - 11:07.
netről lopott kép. campa rotoros white industries agyak. fúúú basszus... micsoda kerekeket lehetne vele építeni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A