Jelentkezz be Regisztrálj
Keréképítés
#1
Posted 2024. October 03. - 13:55
Ha a szallag tul szeles nyugodtan felmehet az oldalara par mm-t , no.para
- Kisherceg and husevotelefonfulke like this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#2
Posted 2024. September 22. - 13:25
A városi gépem hátsó kerekén egy Ryde Rival 21 felni lesz.
https://www.ryde.nl/rival-21/
A kérdésem, hogy szerintetek lehet ezt a profilt tubelessesìteni vagy próbálkozni sem érdemes?
(Ugyanitt V-fékes viszonylag könnyű első kereket keresek, 100 mm-es sarutávolsághoz.)
Edited by husevotelefonfulke, 2024. September 22. - 13:34.
#3
Posted 2024. August 25. - 21:37
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
Arra az álláspontra billentem a kérdésben, hogy amennyiben olyan kereket találok amelyik perem nélküli (hookless), akkor nem fogok elriadni a vételtől. 25mm-s belső átmérőjű felnit fogok minimum keresni az 50-es gumihoz, és 1,8 bárnál még hátra sem tervezek többet belefújni, elől pedig 1,6 körül lesz az igazság szerintem.
Egy nagyobb ráncfelvarrást/könnyítést tervezek a gravel bringámon, úgyhogy most jöhet az ideális szett felkutatása, de az már nem ennek a topicnak a témája...
Hoops karbonfelni, dt240, imadom!!!!
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#4
Posted 2024. July 29. - 13:59
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
Arra az álláspontra billentem a kérdésben, hogy amennyiben olyan kereket találok amelyik perem nélküli (hookless), akkor nem fogok elriadni a vételtől. 25mm-s belső átmérőjű felnit fogok minimum keresni az 50-es gumihoz, és 1,8 bárnál még hátra sem tervezek többet belefújni, elől pedig 1,6 körül lesz az igazság szerintem.
Egy nagyobb ráncfelvarrást/könnyítést tervezek a gravel bringámon, úgyhogy most jöhet az ideális szett felkutatása, de az már nem ennek a topicnak a témája...
#5
Posted 2024. July 25. - 17:16
Szoval pont ilyen kerekem/kulsom van csak nem karbon. Newmen Evo SL X.R 25, hookless. 25 mm a belso szelessege es 48 mm-es Tufo kulsovel szerelem. Nem tudok mit mondani, minden hibatlan. 44es volt fent eloszor, mar azokat is 1.7 bar korul hasznaltam, nem akartak lefordulni, a 48as kulsok eseteben volt, hogy elfelejtettem fujni es jol muzsikaltak 1.5 baron is. Kulso felszerelese baromi gyors es konnyu volt eddig. Sokat megyek terepen, elkepzelni nem tudom, hogy lefordulnanak. Imadon igy a gravelt, tokeletes a szabadsag feeling (tudom, valojaban sehol nem tokeletes). Bar most eppen Ausztriaban vagyok es egy fully-t bereltem, jo lenne valami ilyen kovetkezo projektnek 😁.
- Kisherceg and zscs like this
#6
Posted 2024. July 24. - 20:54
Az az érzésem, hogy ez az egész problémafelvetés a lefordulás lehetőségével kapcsolatban csak az országúti gumiméreteknél gondolkodtat el mindenkit, az MTB méreteknél egyértelmű, hogy nem gond a perem hiánya. (nekem is van olyan barátom aki perem nélküli karbonfelnivel MTB-zik, és soha semmilyen negatívum nem érte vele). De vajon az 50mm hova tartozik? Mert az se nem vékony, se nem MTB...
Fulcrumnál a top gravel kerekek 25 (belső) széles felnikkel készülnek és nagyjából a 30-60 mm széles tartományban ajánlják a külsőt rájuk , szal vmi 25 körülivel nagyot nem tévedhethetsz szerintem
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#7
Posted 2024. July 24. - 17:06
Csak hogy bonyolítsam, az én Schwalbe gumim meg "Tubeless Easy" néven fut és egészen tökéletes a perem nélküli felnimen, kb 3-4 hetente kell egy minimálisat ráfújnom.
Annyit éreztem, hogy mintha egy egészen kicsit passzantosabbra lenne gyártva, kicsit többet kell erőltetni a gumit felrakásnál. Ez egy Newmen felni, a hátsóm egy DT 1700as, peremes felnis kerék, érzésre arra lazábban megy fel és nem is tart addig a levegő, de ott is több hétről beszélek. Lehet, a szalagozás az egyiknél jobban sikerült...bármi lehet.
Mindenesetre hátrányát nem érzem a peremetlenségnek, talán tényleg könnyebbek is az ilyen felnik. Olcsóbbak ettől nyilván nem lettek, a szélesebb terülés a 3 mm+ miatt nyilván egy újabb bullshit.
Szerintem nyugodtan vegyél ilyet, bajod nem lesz tőle.
- Kisherceg likes this
#8
Posted 2024. July 24. - 10:26
Ezt írja:
"Hookless Rim Cons:
Requires tubeless-specific tyres, not just ‘tubeless-ready"
Meg ezt:
"Hookless rims are usually tubeless-only, i.e. you must run a tubeless-specific tyre, which will have a stiffer bead than a conventional tubed clincher."
Itt:
https://www.elite-wh...tive-advantages
Aztán lehet, hogy túlkomplikálom.
Az ebben a cikkben leírtakat abszolút úgy értelmezem, hogy kizárólag TR gumikkal használhatóak a perem nélküli felnik, tehát annyi a lényeg, hogy a gyárilag belsőhöz való külsőket ne használjuk rajtuk belső nélkül (meg belsővel se) a gyengébb oldalfaltartásuk miatt.
Továbbra is azon az állásponton vagyok tehát, hogy tubeless és tubeless ready között nincs különbség, az ugyan az. (nyilván onnan megfogva, hogy egy tömlősnek tervezett külső ready-nek sem nevezhető, mert miért is lenne az)
de javítsatok ki, ha tévedek
#9
Posted 2024. July 24. - 10:03
"Hookless Rim Cons:
Requires tubeless-specific tyres, not just ‘tubeless-ready"
Meg ezt:
"Hookless rims are usually tubeless-only, i.e. you must run a tubeless-specific tyre, which will have a stiffer bead than a conventional tubed clincher."
Itt:
https://www.elite-wh...tive-advantages
Aztán lehet, hogy túlkomplikálom. 😀
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#10
Posted 2024. July 24. - 08:37
Többek között itt olvasgattam a témában, itt említik a DT ellenérzéseit is: https://www.bikerada...-road-tubeless
Az az érzésem, hogy ez az egész problémafelvetés a lefordulás lehetőségével kapcsolatban csak az országúti gumiméreteknél gondolkodtat el mindenkit, az MTB méreteknél egyértelmű, hogy nem gond a perem hiánya. (nekem is van olyan barátom aki perem nélküli karbonfelnivel MTB-zik, és soha semmilyen negatívum nem érte vele). De vajon az 50mm hova tartozik? Mert az se nem vékony, se nem MTB...
@Kisherceg, azt nem teljesen értem, hogy " tubeless külsőt (tehát tubeless ready nem jó)" ez mit jelent? Azt hittem, hogy ez a kettő ugyan az. Minden belső nélkül használható gumimon az van hogy TR montitól gravelon át az országútiig, pedig van köztük Maxxis, Continental és Schwalbe is. Az UST (amit annó a Mavic talált ki) azt értem, hogy más, 20 éve ilyennel kezdtem a belső nélküli létet, de ott még tejet sem kellett használni a jó működéshez, cserébe nehéz volt azért az extra légzáró gumiréteg miatt.
Az, hogy nem TR gumit nem lehet vagy nem ajánlott használni a peremnélküli felnin az nekem irreleváns, mert peremesen sem csinálok ilyet. Régen próbálkoztunk a sima nem TR gumikat felönteni tejjel, mondván jó van az, hát nem volt jó. Mondjuk működött, de nem volt túl megbízható.
#11
Posted 2024. July 23. - 20:37
Marci, azzal kezdtem, hogy "fogalmam sincs". Amit olvastam, nem győzött meg. Azt nem írtam, hogy "baj van vele".
Nem fogad csak tubeless külsőt (tehát tubeless ready nem jó), jobban oda kell figyelni, mit választasz.
Elvileg könnyebb, erősebb, jobban tart kanyarban... Ezek azok a dolgok, amik mindig, minden új cuccnál elhangzanak.
Állítólag egyszerűbb gyártani, ezért talán olcsóbb is lehet(ne, de olyat látott már valaki?). Közben - gondolom - precízebben is kell gyártani, nyilván ettől megint olcsóbb lesz...
Ja, "szélesebb" lesz a külső, mert a hiányzó perem szélessége is növeli a felni belső szélességét. Hát nemtom', azon a 1,5mm-en mi múlik...
Mi volt még? Ó, igen, áramvonalasabb...
Olvasásélmények alapján alkotott vélemény hangzott el.
Most mesélhetnél, a gyakorlatban milyen?
Edited by Kisherceg, 2024. July 23. - 20:38.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#12
Posted 2024. July 23. - 17:00
A DT karbon kerekek csakis perem nélküliek, az aluk peremesek. Nem látom hogy lerakták volna élesen bármelyik mellett a voksukat. De nagy vonalakban a karbon felniket már szinte csak perem nélkül készíti a többi gyártó is.
A Newmen alu kerekem is perem nélküli, semmi hátrányát nem éreztem eddig. Kisherceg említhetne néhány hátrányt, hagy tudjuk mi is a baj vele.
A DT táblázata szerint az 50es gumid a 25ös felnin lenne "ideális" de 3 bar feletti nyomáson. Ha 30as felnibe raknád biztosabban tartaná a gumit az alacsonyabb nyomáson. (de nehezebb is a szélesebb felni)
A 2-3. oldal a PDF-ben:
https://www.dtswiss...._WEB_ZZ_001.pdf
#13
Posted 2024. July 23. - 16:17
Kinek, mi a véleménye/tapasztalata a peremes vs perem nélküli (hookless) karbonfelnikkel kapcsolatban?
Egyrészt szeretném a legideálisabbat választani az 50mm-es gravel gumimhoz, másrészt az is érdekelne, hogy a peremtípuson túl mi lenne az ideális felniszélesség. Jelenleg 22,5 mm-s a felnim, 23 vagy 25 mm-s felnire gondoltam, de sehol nem látok arra útmutatót, hogy az 50mm-s külsőhöz mi a legideálisabb, és ezt a kérdéskört bonyolítja tovább, hogy peremes vagy perem nélküli legyen-e a felni. A legnagyobb gyártók nagyon kardoskodnak a perem nélküli megoldás mellett, de pont a DT pl. meg nem. Azt olvasni mindenhol, hogy 5 bár alatt csak előnye van a perem nélküli kialakításnak, de mindenki az országúti gumiméretre van kihegyezve, gondolom az az érzékenyebb lefordulás ügyileg. De vajon mi a helyzet az 50mm-el, mert az azért még nem MTB szélesség, amire az alacsony nyomás miatt simán jónak tekintik a perem nélküli felnikialakítást.
Az 50-es gumit most elöl 1,7 hátul 1,8 báron használom, de gondolom, hogy szélesebb felnin lejjebb lehet menni, szóval ez minden, csak nem nagy nyomás.
Szóval akinek van hozzáfűzni valója a témához kérem, hogy ne tartsa magában.
Köszi!
(gravel bringáról és belső nélküli felhasználásról van szó)
fogalmam sincs. viszont gyorsan utánaolvasva, a hookless felninek inkább hátrányát látom, marginális előnyök (?) mellett.
szélességhez nem szólnék hozzá, mivel van az épp aktuális divat, meg személyes tapasztalat...
ja és felnit műanyagból?? pfff....
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#14
Posted 2024. July 23. - 15:39
Kinek, mi a véleménye/tapasztalata a peremes vs perem nélküli (hookless) karbonfelnikkel kapcsolatban?
Egyrészt szeretném a legideálisabbat választani az 50mm-es gravel gumimhoz, másrészt az is érdekelne, hogy a peremtípuson túl mi lenne az ideális felniszélesség. Jelenleg 22,5 mm-s a felnim, 23 vagy 25 mm-s felnire gondoltam, de sehol nem látok arra útmutatót, hogy az 50mm-s külsőhöz mi a legideálisabb, és ezt a kérdéskört bonyolítja tovább, hogy peremes vagy perem nélküli legyen-e a felni. A legnagyobb gyártók nagyon kardoskodnak a perem nélküli megoldás mellett, de pont a DT pl. meg nem. Azt olvasni mindenhol, hogy 5 bár alatt csak előnye van a perem nélküli kialakításnak, de mindenki az országúti gumiméretre van kihegyezve, gondolom az az érzékenyebb lefordulás ügyileg. De vajon mi a helyzet az 50mm-el, mert az azért még nem MTB szélesség, amire az alacsony nyomás miatt simán jónak tekintik a perem nélküli felnikialakítást.
Az 50-es gumit most elöl 1,7 hátul 1,8 báron használom, de gondolom, hogy szélesebb felnin lejjebb lehet menni, szóval ez minden, csak nem nagy nyomás.
Szóval akinek van hozzáfűzni valója a témához kérem, hogy ne tartsa magában.
Köszi!
(gravel bringáról és belső nélküli felhasználásról van szó)
- karakoram likes this
#15
Posted 2024. February 17. - 20:17
Annyi hátránya van a Micro-nak, hogy a legkisebb fogaskerék a levegőben lóg, csak a rögzitő csavarral van a masodik fogaskerékhez hozzáfogatva. Az elektromos bringák a nyomaték miatt szeretik letépni
Edited by sala, 2024. February 17. - 20:17.
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#16
Posted 2024. February 17. - 18:27
Azért van a MicroSpline, mert az egytányéros hajtások kívánják, hogy 11nél lehessen kisebb fog is hátul. És akkor már sűrűbbre is vették a bordákat, hátránya abból nem lesz a dolgozónak.
Én Husevo helyében megnézném a Jútubon, hogyan kell szétszedni a SLX agyat (van fent egy rakás videó) és egyszerűen bezsíroznám.
Ahogy néztem, ez egy negyed (fél) órás művelet lehet, nem tűnik atomfizikának. Pénz is megmaradna és lenne egy halkabb agy. Hogy meddig maradna halk, az is kiderülne de újat venni biztosan nem kell.
- Kisherceg and husevotelefonfulke like this
#17
Posted 2024. February 17. - 09:08
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#18
Posted 2024. February 17. - 00:05
Oké, kinek mi. Lehet, hogy az az slx hangos. Nekem Deore van most itthon használatban, az szerintem halkabb mint a DT. A DT 36T, a Deore - asszem - kevesebb, passz, lehet az slx is 36T. A DT előtt XT volt, szerintem az se volt hangos, a DT-nél halkabb volt. Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯\_(ツ)_/¯
Edit: korábban én is rá voltam pörögve a halk agyra, aztán pont arra jutottam mint most ti is, kb heroin árban van igazán halk cucc. A megoldás az lett, hogy próbálok kevesebbet szabadonfutózni.
Silent clutch agyat én is vennék, de asszem nincs már, másrészt azok régen is ilyen fél+ kiló nehezékek voltak, úgy emlékszem.
Husevo SLX agya a MicroSpline-os, újabb, sűrűbb bordázott szabadonfutóval van, ezek 4 számjegyű típusszámmal futnak. Ezeknek teljesen más rendszerű a reteszelése, mint a régebbi, HG szabadonfutós, 3 számjegyű típusszámos agyak. A régebbiek sokkal halkabbak voltak, gyanítom Kishercegnek is ilyen régebbi Deore van.
Az újaknak kb ilyen a hangja: https://www.youtube....Gh1YiBzb3VuZCA=
Az új Shimano-k nagyjából átvették a DT Ratchet rendszerét, kb 72 fogas rendszerrel. Csak ez nem olyan egy mozdulattal szétszedhető és bezsírozható mint a DT. Ezért is hangosak.
Itt látható a szerkezete: https://www.youtube....h?v=McOKEyV_mWY
Edited by marton, 2024. February 17. - 00:13.
- Kisherceg and husevotelefonfulke like this
#19
Posted 2024. February 16. - 22:57
- husevotelefonfulke likes this
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#20
Posted 2024. February 16. - 21:09
Lehet, hogy húsevőnek valami spéci slx-e van. ¯\_(ツ)_/¯
Vmit biztos faragott a Shimano, mert a slx-em (7110) mellett van egy kicsit régebbi Deore is a 26-os montimban, na az nagyon barátságosan halk, köze sincs az slx-gépágyúmhoz. Pedig bevallom, az életben nem kentem, lehet azt sem ártana szétkapnom.
Ha amúgy a horgasz-zsolti által javasolt olajos trükk működik a DT-nél - bár furcsállom, hogy miként marad bent az olaj - és lenne ilyesmi a Shimanohoz is, akkor nem biztos, hogy egy százasért vásárolnék DT-t, csak vennék egy másik slx-et vagy xt-t.
Edited by husevotelefonfulke, 2024. February 16. - 21:10.