Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Keréképítés

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
12085 hozzászólás a témában

#1
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.015 hozzászólás

A 135ös vázadba nyilván nem megy bele a 142es.

Ma már az a divat, hogy a kerékszetteket különböző távtartókkal (tengelyvég) kell a vázadnak megfelelőre szabni. pl DT vagy Mavic kereket bármilyet vehetsz és kicseréled a távtartókat, lehet az akár gyorszáras, akár bármilyen szélességű átütős a vázad.


Marci

#2
TheKop

TheKop

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 269 hozzászólás

Sziasztok!

    Kerékszettett szeretnék vásárolni és megzavarodtam kicsit:jelenleg egy 12/135 ös aggyal fűzött kerékszett van a bringámba,ezt cserélném,de mindenhol csak 142-est találok.(vagy még szélesebbet).Jól tippelem,hogy a kettőnek ugyanannyi lehet a szélessége és belemegy a jelenlegi vázba a 142 -es is?Vagy kell hozzá átalakitó,esetleg csak és kizárólag 135-ös agyat fogad a vázam(Wilier 501 XN)?


You'll never walk alone!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."

#3
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.076 hozzászólás

egyébként ez így?

http://www.wiggle.co...speed-groupset/

Elég lesz nekem a 105-ös szett is :) sor és lánc együtt lesz cserélve. Esetleg 105 5800-as első, hátsó váltókra lenne szükségem ami lehet kissé használt is, viszont váltókarok esetén biztosan újakat veszek.

Komplett 105 váltás szett ( fd, rd, st 5800) van ribblin jó áron.

https://ibb.co/kE8dHx

Ha sort és lancot is teszel mellé, 268€ postazva

Így olcsóbb, mint komplett szettet venni

Vejne módosította - 2018. március 16. - 16:12

  • Procolus kedveli ezt

#4
hátszelet

hátszelet

    fórumtag

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
egyébként ez így?
 
http://www.wiggle.co...speed-groupset/
 
Elég lesz nekem a 105-ös szett is :) sor és lánc együtt lesz cserélve. Esetleg 105 5800-as első, hátsó váltókra lenne szükségem ami lehet kissé használt is, viszont váltókarok esetén biztosan újakat veszek.

#5
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.076 hozzászólás

Sziasztok!

Jelenlegi 2x9-es váltórendszert szeretném cserélni 11-re és az lenne a kérdésem, hogy fékeket ill. a hajtóművet meg szeretném tartani, ami Tiagra 4700-as széria elvileg 10-es rendszerhez való. Mennyire kompatibilis a 105 5800-as szériája ezzel a középrésszel? Főleg a láncra gondolok... Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

nem lesz vele gond. Sőt, a 10s karok még hangyányit szebben is működnek 11s lánccal. (a 10s sorok is jobban váltanak 11s láncokkal, de ez most irreleváns)

 

egyébként ez így?

 

http://www.wiggle.co...speed-groupset/

 

eléggé korrekt


Vejne módosította - 2018. március 16. - 12:30

  • hátszelet kedveli ezt

#6
hátszelet

hátszelet

    fórumtag

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Sziasztok!

Jelenlegi 2x9-es váltórendszert szeretném cserélni 11-re és az lenne a kérdésem, hogy fékeket ill. a hajtóművet meg szeretném tartani, ami Tiagra 4700-as széria elvileg 10-es rendszerhez való. Mennyire kompatibilis a 105 5800-as szériája ezzel a középrésszel? Főleg a láncra gondolok... Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?

#7
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.496 hozzászólás

Aki még nem találkozott Acros Nineteen hátsó aggyal, mint például a Nineteen XC, íme, ilyen a Star Rachet része (38 reteszelés/360°):

38510579230_9398fe788b_c.jpg

 

Külön érdekesség még, hogy a 3 kis rugót 3 különböző helyre tehetjük, ami a reteszelés gyorsaságát és ezzel a hangját befolyásolja. Nekem a közepes állásban van most, de még így is elképesztő hangja van. :)


zscs módosította - 2018. február 21. - 10:06

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#8
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.755 hozzászólás

És pl ha hátul véletlenül beesik a lánc a racsnisor mögé, az szokta rendesen megsérteni a küllőket. Akkor ezzel a zsinórral mit csinálna ?

A másik kérdésem, én idáig abban éltem hogy a küllő is adja a kerék merevségét. Vastagabb küllő - merevebb lesz a kerék kicsit. De itt nem beszélhetünk küllőmerevségről, ugye ?

 

az első kérdés, gondolom nem kérdés. :)

a másodikhoz: az acél küllőkre sem "támaszkodsz". az adott pillanatban az agy alatt lévő küllőkre sem támaszkodsz, egyszerűen csak kisebb lesz az őket érő feszítőerő, mint ami terhelés (a bringára való felülés) nélkül éri őket.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#9
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 657 hozzászólás
  • LocationBad Goisern
http://www.berdspokes.com

#10
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.496 hozzászólás

Úgy osztottam meg, mint technikai érdekesség. És mert szép. :)


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#11
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.015 hozzászólás

És pl ha hátul véletlenül beesik a lánc a racsnisor mögé, az szokta rendesen megsérteni a küllőket. Akkor ezzel a zsinórral mit csinálna ?

A másik kérdésem, én idáig abban éltem hogy a küllő is adja a kerék merevségét. Vastagabb küllő - merevebb lesz a kerék kicsit. De itt nem beszélhetünk küllőmerevségről, ugye ?

 


Marci

#12
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.988 hozzászólás
Kitenál használunk ilyesmi zsinórt, 300kg felett szakad kb 0.5mm lehet.

2 problémát látok ezzel:
-A zsinór mindkét befogási pontjánál nyíródik a fémen, az odakerülő víz és sár gyorsítja az elhasználódást, ami nem látható.
-Ha elszakad egy ilyen, és beleakad valamibe, annak annyi, pl váltó...

Paul Vitti módosította - 2018. február 06. - 23:49

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#13
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.496 hozzászólás

Az FB-posztban szereplő fotókon lévő valamilyen kiforrottabb cuccnak tűnik. Tegnap a kommentek közt írta valaki a gyártót, de eltávolították. Tippem szerint valamilyen prototípus lehet talán vagy csak egy jól megkomponált reklám egy textilgyár számára. :)

 

Edit: átnézve a fotókat, lehet, mégis ez az a cég, csak változtattak az agyba befűzött részen egy kicsit.


zscs módosította - 2018. február 06. - 20:11

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#14
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.740 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ez lenne az?

https://textile-netw...kes/(gallery)/5



A sebesség mindent megold.

 


#15
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.015 hozzászólás

cipőfűző? :D

egy forrást megadsz? köszi!

Deichmann, Reno, Salamander, Cipőpláza.hu, Office Shoes,.... Szerintem ilyen helyeken nézelődj ! :D


Marci

#16
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.496 hozzászólás

Olyasmi:)

Forrás: https://www.facebook...612960808772294


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#17
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.755 hozzászólás

cipőfűző? :D

 

egy forrást megadsz? köszi!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#18
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.496 hozzászólás

Egy kis érdekesség a technikai újdonságokat és különlegességeket kedvelőknek. Enjoy! :)

 

27355866_1612936325441409_54407585691049

 

27356459_1612936488774726_87467916344794

27368546_1612936322108076_28332976545739

27503238_1612936405441401_39600203331739

27503959_1612936395441402_43940591634771

27625021_1612936332108075_52439679463644

27625311_1612936382108070_68499962955109

27628965_1612936505441391_49268043995654

 

Kerekenként kb. 60 grammot lehet spórolni ezzel még a Sapim CX-Ray küllőkhöz képest is.

 

18922686_1612936362108072_14531443549387

27500300_1612936352108073_64988289924576


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#19
Papszi

Papszi

    vendég

  • fórumtag
  • 181 hozzászólás

Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.

Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?

 

Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.

Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?

Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.

A terhelés pár szóban: aszfalt!, 90kg, ~45-50km/h, vészfékezés, kormány elrántás...

Egyedi esetnek gondolom, előtte ugyanezzel a kerékkel teljesítettem több mint 1000km terep edzést, 3 maraton  rövidtávot top5-ös helyezésekkel, és ott semmi probléma nem volt, pedig nem kíméltem a technikát :). Igen, nekem is volt olyan sejtésem, hogy a 26-os biciklimmel nem biztos, hogy így járok...

De visszatérve a boost vs. standard kerék 29-es kerék problémájára, kiszámoltam, hogy az oldalanként +5mm küllőperemtáv növelés azt jelenti, hogy a standard kerék esetében a bezárt küllőszögek (bal;jobb) 4,6; 7,1fok, míg a boost szabványú agynál 5,6; 8fok, azaz ~1fok a differencia oldalanként, ami nem tűnik soknak. Megjegyzem, hogy a 26-os keréknél ugyanezek a küllőszögek 5,2; 7,6fok.

Valószínűleg teszek egy próbát a szélesebb küllőperemű boost első aggyal aztán meglátjuk... Köszi a tanácsokat!



#20
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 123 hozzászólás

Ejj-ha, azt hittem sugár irányba horpadt be a felni. Nekem az a gyanúm, hogy ugyanez a kerék hegesztett illesztéssel sem bírta volna ki, amit akkor kapott.

Mennyire volt odacsapva az a kerék? Úgy értem, üzemszerűnek tekinthető terhelést kapott vagy egy teljesen véletlen egyszeri baleset volt?

 

Ha az előbbi, akkor lehet, hogy át kellene gondolni, hogy egészen biztosan szükséged van-e a 29-es kerékre ilyen terepen. Úgy gondolom, hogy a felniátmérő csökkentés közelebb áll a megoldáshoz, mint a boost-os villához tartozó szélesebb küllőperemű aggyal fűzött kerék.
Ritchey-ék nem ok nélkül tértek át az országúti méretről 26-os kerekekre mikor kitalálták a hegyi bringázást.
Ugyanolyan felniprofillal sokkal erősebb egy 26-os kerék. Önmagában az átmérőcsökkentés is merevíti a szerkezetet, de ehhez még hozzáadódik, hogy megegyező küllőperem távolságokhoz laposabb küllőszögek tartoznak egy 26-os keréknél, ami szintén előny.

Esetleg 27,5-ös kerék ballonosabb gumival, hogy megmaradjon az átmérő?

Ha nekem mindenképp 29-es felni kellene és egy ilyen baleset után lennék, akkor én - gyorsan átfutva a DT kínálatát - az E 512 felni felé kacsintgatnék. Méreteit, tömegét tekintve, abban benne van az anyag, az már jelentősen nagyobb eséllyel bírna ki egy hasonló terhelést.