Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
#1101
Írta 2007. október 30. - 13:53

#1102
Írta 2007. október 29. - 17:28

sztem ha a gyári szinterezésnél nem "hõkezelõdik" újra, akkor a kisiparinál sem fog.A fentiekhez:
Tudtommal a hõkamrában 150-200 fokon melegítik rá a fedõréteget.
Namost csúnya lenne, ha ezen a hõfokon megolvadna az akármilyen vékony alu vázanyag. (Alu olvadáspontja kb. 660C emlékeim szerint)
Lehet azonban, hogy ez afféle utólagos hõkezelésnek minõsül (ahhoz tudtommal ez már elég) és átrendezheti a rácsszerkezetet, amitõl egy speckós aluváz meggyengülhet, vagy rugalmasabbá vagy merevebbé válik (vagy mittudomén).
A homokfúvás néhány mikronnyi réteget kap le a vázanyagból, ennek sztem nincs jelentõssége. Aki nem hiszi, annak kromofág.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1103
Írta 2007. október 29. - 17:06

Tudtommal a hõkamrában 150-200 fokon melegítik rá a fedõréteget.
Namost csúnya lenne, ha ezen a hõfokon megolvadna az akármilyen vékony alu vázanyag. (Alu olvadáspontja kb. 660C emlékeim szerint)
Lehet azonban, hogy ez afféle utólagos hõkezelésnek minõsül (ahhoz tudtommal ez már elég) és átrendezheti a rácsszerkezetet, amitõl egy speckós aluváz meggyengülhet, vagy rugalmasabbá vagy merevebbé válik (vagy mittudomén).
A homokfúvás néhány mikronnyi réteget kap le a vázanyagból, ennek sztem nincs jelentõssége. Aki nem hiszi, annak kromofág.
#1104
Írta 2007. október 29. - 16:12

Nincs valakinek jó minõségû FOX logója?
Matrica készítéshez kellene.
#1105
Írta 2007. október 20. - 10:59

Úgynézki fogok venni egy 888-at, és eléggé leharcoltak a lábai.
Arragondoltam hogy új színt kap, és hogylehetne a leginkább helyesen megoldani a dolgot szerintetek?
(A)Szinterezés, vagy
(B)kellõ elõmunkálatok utáni festés?
vagy csak egyszerüen a
©hibás helyeken újrafessem, a gyárival összedolgozva, és akkor esetleg 2-3gyári matrica is rajtamaradna?
HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
#1106
Írta 2007. október 19. - 22:31

a fejcsapágy helyét nem fújtad, ugye?
nyugi, attól a leheletnyi festéktõl még bemegy a csapágy

nem takartam ki, csak ott óvatosabban fújtam.
a nyeregcsõnél és a középcsapágynál tömködtem be újságot.
a terv szerint minden apróság (A-head kupak, nyereg-gyorszár, lánctányér-csavar) kék lesz, remélem sikerül jól összehozni.
#1107
Írta 2007. október 19. - 22:31

Sziasztok!
Érdekelne, hogy kis országunkban hozzá lehet-e jutni festetlen Magellan (v. hasonló súlyú, minõségû) CC-s vázakhoz ha bárki tud valamit ezzel kapcsolatban kérem írjon!(fõként Pyxis team érdekelne)
ha még aktuális;
sztem a schwinn-csepel forgalmaz festetlen vázakat is
#1108
Írta 2007. október 19. - 22:28

.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1109
Írta 2007. október 19. - 22:25




bocs a telefonos képekért, a színhelyesség nem az igazi...
a zöld az a brutál spray, amirõl írtam, hogy tök kemény, vastag, egybõl fed, 5 perc alatt fogdosható, és ..... remélem strapabíró is lesz.
a kék metál már nem ilyen spéci, de az apró alkatrészeken talán megteszi. ez nem tapad olyan agresszíven.
a váz egy Caprine highlander, a legkisebb méretben (15-16" körül), 1830 g.
#1110
Írta 2007. október 17. - 20:05

a lakk talán megoldás a problémára..
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#1111
Írta 2007. október 17. - 19:03

Ha en csak homokfuvatni akarom a vazat, es festeni nem az alu birni fogja az esot, meg egyeb termeszeti behatasokat?
Tehat lesz egy femtiszta vazam, ami elvileg nem rozsdasodik, mert alu (javitsatok ki ha tevedek).
Vagy fujjak ra lakkreteget is?
Vagy ez az egesz felejtos?
Koszi
Tsipet
#1112
Írta 2007. október 16. - 14:09

#1113
Írta 2007. október 16. - 13:55

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1114
Írta 2007. október 16. - 13:49

Nem kaotikus a dolog, csak nem mindenki készíttetett még ilyet ezért nem érti.
Valóban egy mûanyag "szerû" réteg a szinter, és az is igaz, hogy nem minden aluvázat szabad kitenni ennek a technológiának.
Én azt mondom, hogy régi vázakat nem érdemes, de én már jópárat szintereztettem (XC versenyzõknek) és egyikkel sem volt baj.
Amit a nyeregcsõrõl írtál még sosem találkoztam vele!!!!
Ettõl függetlenül a fényezés is tartós és lehet beletenni egy kis cifraságot.
Én most paintbrush megoldással fogom színeztetni, mert egy különleges darabot szeretnék.
Visszaolvastam pár bejegyzésig és kicsit kaotikus a dolog... a szinterezés elvileg egy ráégetett mûanyagbevonat a felületre és azért tartós mert rugalmas ráadásul elég vastag réteg talán úgy kellene elképzelni mint egy mázategy edényen. A hõ hatására valószínûleg egyes aluvázak a kukában végzik ezért én úgy tudom csak acélt érdemes szintereztetni (javítsatok ki ha nem így van). A sütésnél sokszor elõfordul hogy a nyeregvázcsõ vége (ahol a nyeregcsövet dugnád bele és be van vágva) az éleknél bekunkorodik egy kicsit és a nyeregcsövet ezáltal sajnos csak dörzsárazás után lehet visszatenni. A gyári fényezést meg fölösleges eltávolítani mert olyan sima egyenletes felületet házi csiszolással szinte lehetetlen elérni ezért szerintem elég megcsiszolni annyira a felületét hogy egy alapozó réteg megtapadjon rajta és azt már lehet fényeztetni. A gyári fényezéseken gyakran van egy ütésálló lakk ami rugalmas úgyhogy le is dobhatja a ráfújt festéket. A szinter egyébként olcsó homokfújással együtt kb 5 ropi tudok is adni tel.számot ha valakit érdekel. Csak hogy könnyebb legyen az élet : )[/quote]
#1115
Írta 2007. október 16. - 12:30

#1116
Írta 2007. október 16. - 12:28

#1117
Írta 2007. október 16. - 12:27

Nekem szinterezett vázam van és csúcs.
A fényezõ haverom mondta, hogy ez jobb (tartósabb).
Persze az a hátránya, hogy színátmenetet nem lehet készíteni vele.
Szinter után jött rá a matrica és a legjobb márkájú lakk.
Amire mindenféleképp figyelj oda, hogy a matricát csak ködölni szabad.
Nem szabad nagy adagban nyomni neki, mert felkapja.
Matricák készítésével foglalkozom, hidd el tudom.
Sok sikert.
#1118
Írta 2007. október 16. - 12:08

hómokfúvás/kromofág, aztán szinter a kívánt színre és matrica felrak
ha visszaolvasol vannak olyan linkek, ahol homokfúvás+szintert is megcsinálják. kb 5 rugó. matrica legyártása még kb annyi és kész is vagy
#1119
Írta 2007. október 16. - 10:51

Van esetleg valakinek konkrét tapasztalata, hogy melyik módszer ad
tartósabb eredményt? (szinter vs fényezés)
Két megoldás közül kéne választanom:
1 - fehérre szinterezem az egész vázat és erre fujom autó festékkel a kivánt
szint, majd matrica és lakk.
2 - fehérre fujom az egész vázat majd erre a a szint autó festékkel, majd
matrica és lakk.
Mi a véleményetek melyik lenne jobb? Van buktató a dologban? Pl: lakk oldja
a szintert vagy matricát. matrica nem tapad jól a szinterre/fényezésre,
fényezés nem tapad jól/oldja a szintert, stb ...
Magellan Pyxis javitó matrica szett valakinek esetleg nincsen?
Elõre is köszönök minden építõ segitséget!
BassLine
#1120
Írta 2007. október 13. - 12:52

Tudnátok nekem mondani olyan helyet ahol tudnak eloxálni olcsón?
Az elsõ telóm lábait kéne...