Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2194 hozzászólás a témában

#1101
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás
lakótársam trans missiont szeretett volna homokfúvatni, de nem vállalták, mert a mester szerint nem bírná az anyag a fúvást.. autófényezõ 10ért vállalta volna az egész váz átfestését

#1102
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

A fentiekhez:
Tudtommal a hõkamrában 150-200 fokon melegítik rá a fedõréteget.
Namost csúnya lenne, ha ezen a hõfokon megolvadna az akármilyen vékony alu vázanyag. (Alu olvadáspontja kb. 660C emlékeim szerint)
Lehet azonban, hogy ez afféle utólagos hõkezelésnek minõsül (ahhoz tudtommal ez már elég) és átrendezheti a rácsszerkezetet, amitõl egy speckós aluváz meggyengülhet, vagy rugalmasabbá vagy merevebbé válik (vagy mittudomén).
A homokfúvás néhány mikronnyi réteget kap le a vázanyagból, ennek sztem nincs jelentõssége. Aki nem hiszi, annak kromofág.

sztem ha a gyári szinterezésnél nem "hõkezelõdik" újra, akkor a kisiparinál sem fog.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1103
retizotyo

retizotyo

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.760 hozzászólás
A fentiekhez:
Tudtommal a hõkamrában 150-200 fokon melegítik rá a fedõréteget.
Namost csúnya lenne, ha ezen a hõfokon megolvadna az akármilyen vékony alu vázanyag. (Alu olvadáspontja kb. 660C emlékeim szerint)
Lehet azonban, hogy ez afféle utólagos hõkezelésnek minõsül (ahhoz tudtommal ez már elég) és átrendezheti a rácsszerkezetet, amitõl egy speckós aluváz meggyengülhet, vagy rugalmasabbá vagy merevebbé válik (vagy mittudomén).
A homokfúvás néhány mikronnyi réteget kap le a vázanyagból, ennek sztem nincs jelentõssége. Aki nem hiszi, annak kromofág.



#1104
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás
Sziasztok!

Nincs valakinek jó minõségû FOX logója?
Matrica készítéshez kellene.

#1105
Willmaker

Willmaker

    vendég

  • fórumtag
  • 202 hozzászólás
Hy all!
Úgynézki fogok venni egy 888-at, és eléggé leharcoltak a lábai.
Arragondoltam hogy új színt kap, és hogylehetne a leginkább helyesen megoldani a dolgot szerintetek?
(A)Szinterezés, vagy
(B)kellõ elõmunkálatok utáni festés?
vagy csak egyszerüen a
©hibás helyeken újrafessem, a gyárival összedolgozva, és akkor esetleg 2-3gyári matrica is rajtamaradna?

HELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

#1106
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

a fejcsapágy helyét nem fújtad, ugye?


nyugi, attól a leheletnyi festéktõl még bemegy a csapágy :)
nem takartam ki, csak ott óvatosabban fújtam.
a nyeregcsõnél és a középcsapágynál tömködtem be újságot.
a terv szerint minden apróság (A-head kupak, nyereg-gyorszár, lánctányér-csavar) kék lesz, remélem sikerül jól összehozni.

#1107
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Sziasztok!
Érdekelne, hogy kis országunkban hozzá lehet-e jutni festetlen Magellan (v. hasonló súlyú, minõségû) CC-s vázakhoz ha bárki tud valamit ezzel kapcsolatban kérem írjon!(fõként Pyxis team érdekelne)


ha még aktuális;
sztem a schwinn-csepel forgalmaz festetlen vázakat is

#1108
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
a fejcsapágy helyét nem fújtad, ugye?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#1109
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás
talán ide illik legjobban.... ameddig nem éri el a ki milyennel nyomul szintet, addig minden fázisnak próbálok találni egy megfelelõ topicot :)

Posted Image
Posted Image

bocs a telefonos képekért, a színhelyesség nem az igazi...

a zöld az a brutál spray, amirõl írtam, hogy tök kemény, vastag, egybõl fed, 5 perc alatt fogdosható, és ..... remélem strapabíró is lesz.

a kék metál már nem ilyen spéci, de az apró alkatrészeken talán megteszi. ez nem tapad olyan agresszíven.

a váz egy Caprine highlander, a legkisebb méretben (15-16" körül), 1830 g.

#1110
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
az izzadtság meg fogja marni. (vagy hogy is fogalmazzak..)
a lakk talán megoldás a problémára..
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#1111
Tsipet

Tsipet

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás
Hali!

Ha en csak homokfuvatni akarom a vazat, es festeni nem az alu birni fogja az esot, meg egyeb termeszeti behatasokat?
Tehat lesz egy femtiszta vazam, ami elvileg nem rozsdasodik, mert alu (javitsatok ki ha tevedek).
Vagy fujjak ra lakkreteget is?
Vagy ez az egesz felejtos?

Koszi
Tsipet

#1112
designer

designer

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Probléma csak akkor lehet, ha valahol elvan vékonyodva az alu.

#1113
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás
mivel jó pár éve az aluvázak közüli elég sok gyárilag szinterezve készül , nem hiszem hogy annyira problémát jelentene a tecnológia. legfeljebb nem szinternek híják a tecnologiát hanem kitalálnak neki vmi hangzatos nevet. és a szintelen felsõ lakkréteg is ugyanígy kerül rájuk.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1114
designer

designer

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Hali!

Nem kaotikus a dolog, csak nem mindenki készíttetett még ilyet ezért nem érti.

Valóban egy mûanyag "szerû" réteg a szinter, és az is igaz, hogy nem minden aluvázat szabad kitenni ennek a technológiának.
Én azt mondom, hogy régi vázakat nem érdemes, de én már jópárat szintereztettem (XC versenyzõknek) és egyikkel sem volt baj.
Amit a nyeregcsõrõl írtál még sosem találkoztam vele!!!!

Ettõl függetlenül a fényezés is tartós és lehet beletenni egy kis cifraságot.
Én most paintbrush megoldással fogom színeztetni, mert egy különleges darabot szeretnék.




Visszaolvastam pár bejegyzésig és kicsit kaotikus a dolog... a szinterezés elvileg egy ráégetett mûanyagbevonat a felületre és azért tartós mert rugalmas ráadásul elég vastag réteg talán úgy kellene elképzelni mint egy mázategy edényen. A hõ hatására valószínûleg egyes aluvázak a kukában végzik ezért én úgy tudom csak acélt érdemes szintereztetni (javítsatok ki ha nem így van). A sütésnél sokszor elõfordul hogy a nyeregvázcsõ vége (ahol a nyeregcsövet dugnád bele és be van vágva) az éleknél bekunkorodik egy kicsit és a nyeregcsövet ezáltal sajnos csak dörzsárazás után lehet visszatenni. A gyári fényezést meg fölösleges eltávolítani mert olyan sima egyenletes felületet házi csiszolással szinte lehetetlen elérni ezért szerintem elég megcsiszolni annyira a felületét hogy egy alapozó réteg megtapadjon rajta és azt már lehet fényeztetni. A gyári fényezéseken gyakran van egy ütésálló lakk ami rugalmas úgyhogy le is dobhatja a ráfújt festéket. A szinter egyébként olcsó homokfújással együtt kb 5 ropi tudok is adni tel.számot ha valakit érdekel. Csak hogy könnyebb legyen az élet : )[/quote]

#1115
designer

designer

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Ja. és ahol szintereztettem, az eredetit leégették róla.

5000ft az egész.

#1116
cimarcimar

cimarcimar

    vendég

  • fórumtag
  • 240 hozzászólás
Visszaolvastam pár bejegyzésig és kicsit kaotikus a dolog... a szinterezés elvileg egy ráégetett mûanyagbevonat a felületre és azért tartós mert rugalmas ráadásul elég vastag réteg talán úgy kellene elképzelni mint egy mázategy edényen. A hõ hatására valószínûleg egyes aluvázak a kukában végzik ezért én úgy tudom csak acélt érdemes szintereztetni (javítsatok ki ha nem így van). A sütésnél sokszor elõfordul hogy a nyeregvázcsõ vége (ahol a nyeregcsövet dugnád bele és be van vágva) az éleknél bekunkorodik egy kicsit és a nyeregcsövet ezáltal sajnos csak dörzsárazás után lehet visszatenni. A gyári fényezést meg fölösleges eltávolítani mert olyan sima egyenletes felületet házi csiszolással szinte lehetetlen elérni ezért szerintem elég megcsiszolni annyira a felületét hogy egy alapozó réteg megtapadjon rajta és azt már lehet fényeztetni. A gyári fényezéseken gyakran van egy ütésálló lakk ami rugalmas úgyhogy le is dobhatja a ráfújt festéket. A szinter egyébként olcsó homokfújással együtt kb 5 ropi tudok is adni tel.számot ha valakit érdekel. Csak hogy könnyebb legyen az élet : )

#1117
designer

designer

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Csõváz!

Nekem szinterezett vázam van és csúcs.
A fényezõ haverom mondta, hogy ez jobb (tartósabb).
Persze az a hátránya, hogy színátmenetet nem lehet készíteni vele.

Szinter után jött rá a matrica és a legjobb márkájú lakk.

Amire mindenféleképp figyelj oda, hogy a matricát csak ködölni szabad.
Nem szabad nagy adagban nyomni neki, mert felkapja.

Matricák készítésével foglalkozom, hidd el tudom.

Sok sikert.

#1118
málna

málna

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.117 hozzászólás
jóval egyszerûbb
hómokfúvás/kromofág, aztán szinter a kívánt színre és matrica felrak

ha visszaolvasol vannak olyan linkek, ahol homokfúvás+szintert is megcsinálják. kb 5 rugó. matrica legyártása még kb annyi és kész is vagy

#1119
BassLine

BassLine

    vendég

  • fórumtag
  • 30 hozzászólás
Hi All!

Van esetleg valakinek konkrét tapasztalata, hogy melyik módszer ad
tartósabb eredményt? (szinter vs fényezés)

Két megoldás közül kéne választanom:

1 - fehérre szinterezem az egész vázat és erre fujom autó festékkel a kivánt
szint, majd matrica és lakk.

2 - fehérre fujom az egész vázat majd erre a a szint autó festékkel, majd
matrica és lakk.

Mi a véleményetek melyik lenne jobb? Van buktató a dologban? Pl: lakk oldja
a szintert vagy matricát. matrica nem tapad jól a szinterre/fényezésre,
fényezés nem tapad jól/oldja a szintert, stb ...

Magellan Pyxis javitó matrica szett valakinek esetleg nincsen?
Elõre is köszönök minden építõ segitséget!

BassLine

#1120
bigoneoszi

bigoneoszi

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok!

Tudnátok nekem mondani olyan helyet ahol tudnak eloxálni olcsón?
Az elsõ telóm lábait kéne...
Oszi