Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja
Started by
KeX
, 2002. February 13. 20:45
#761
Posted 2009. August 05. - 09:32

acélgyapotot ne használj! vehetsz bronzgyapotot rohadt drágán, de tök fölösleges. alufóliánál nem kell jobb
#762
Posted 2009. August 05. - 01:03

#763
Posted 2009. August 04. - 22:56

A legfinomabb acélgyapot is hatékony, bár nagyon enyhén karcolhat.
Lepukkant alu alkatrészekhez a polírrongyra szórtam egy kis cementport, pici nedvesítéssel, hogy rajta is maradjon: olcsó, és kiváló az eredmény!
Lepukkant alu alkatrészekhez a polírrongyra szórtam egy kis cementport, pici nedvesítéssel, hogy rajta is maradjon: olcsó, és kiváló az eredmény!
#764
Posted 2009. August 04. - 20:44

gondolom krómozott az is. talán polírozható óvatosan, nem tudom. meg lehet próbálni a belsõ oldalán mondjuk.
#765
Posted 2009. August 04. - 20:14

Köszönöm szépen, holnap neki is állok, esetleg valami tipp a fakóság ellen? Elég leharcoltnak tûnik a hajtókar, pedig teljesen ép, mindössze csak a fényességét vesztette el

#766
Posted 2009. August 04. - 20:00

ha a krómozott alkatrészen kivirágzott a rozsda, kend be (bármilyen) olajjal, aztán fogj egy darab (mondjuk 40cm) alufóliát, lazán gyûrd össze, és dörzsöld át vele a felületet. ez lehozza a rozsdát, és nem karmol. sok fóliára lesz szükséged, mert hamar összegyûrõdik egészen kicsire. ez látványos eredményt szokott hozni, mert a krómozáson szétfut a rozsda, és sokkal rosszabul néz ki, mint amekkora a baj valójában. ennél többet nem nagyon tehetsz házilag. vízzel ne is közelíts hozzá
#767
Posted 2009. August 04. - 19:26

Sziasztok,
Remélem jó helyre írok, az lenne a kérdésem, hogy elõkerült faterom ~30 éves favorit országútija, és bizony a króm ill. fém színû felületek igencsak megfakultak, apróbb alkatrészeken kis pöttyök (gondolom rozsda) jelentek meg.
Hogyan tudnám én házilag ezeket a részeket újból csilivilire, de legalábbis fényesebbre csinálni, mint a mostani állapot?
A cuccok lemosása már megvolt
Köszi elõre is.
Remélem jó helyre írok, az lenne a kérdésem, hogy elõkerült faterom ~30 éves favorit országútija, és bizony a króm ill. fém színû felületek igencsak megfakultak, apróbb alkatrészeken kis pöttyök (gondolom rozsda) jelentek meg.
Hogyan tudnám én házilag ezeket a részeket újból csilivilire, de legalábbis fényesebbre csinálni, mint a mostani állapot?
A cuccok lemosása már megvolt

Köszi elõre is.
#768
Posted 2009. July 28. - 10:11

szinterezett felületre nem fújhatsz bármilyen lakkot. vannak magasfényû porfestékek is, kérdezd meg, van-e olyanjuk. meg létezik kiváló szinterlakk is, de azt nem tudom, hogy második rétegnek használják-e
#769
Posted 2009. July 27. - 23:04

Köszi, de találtam egy helyet, 2000ért leszedik, és egy helyet, ahol 3000ért színterezik
Szombathely és Zalaegerszeg
Már csak egy lakkréteget szeretnék rá.



#770
Posted 2009. July 27. - 00:13

Alu váz: valamiért szereti ledobni a mezei festéket, (bár létezhet alura való festék, de az elég spéci lehet) inkább az elox, vagy a sima polírozás. Utána még mindig szinterezhetõ :-)
#771
Posted 2009. July 26. - 17:04

Valaki nem tud véletlenül szombathelyen olyan helyet, ahol színterezéssel foglalkoznak? Ha nincs semmi, akkor esetleg tanácsokat adnátok hogyan tudnél lefestni egy alu vázat?
#772
Posted 2009. July 22. - 12:14

a karbon alkatrészeket csak újrafesteni lehet, szórás, csiszolás, oldószer árt neki. az sem mindegy, mivel fújod, általában epoxi alapú lakk van rajta gyárilag.
persze van aki máshogy gondolja, és reszelgeti a karbon fékkart, hogy egyedi legyen, meg fél grammal könnyebb (a pár), de ez szerintem marhaság.
persze van aki máshogy gondolja, és reszelgeti a karbon fékkart, hogy egyedi legyen, meg fél grammal könnyebb (a pár), de ez szerintem marhaság.
#773
Posted 2009. July 22. - 11:16

Hogyan lehet úgy "homokfújni" karbon alkatrészeket, hogy ne fogyjon el az anyag, de azért a karbonszövet mintázata szépen látszódjon? Ez függ az alapanyagtól, száliránytól, ragasztótól vagy csak ügyesen kell csinálni? Esetleg mûködik mezei smirglivel is?
Sehogy. A karbonszövetnek nem szép a mintázata, amit látsz rajta, az sokszor csak a "díszkarbon", amit a legkülsõ rétegként használnak. Esetleg valami vegyszeres cuccal lejöhet róla a festék, de alatta se nagyon fogsz karbonmintát látni. Smirglit felejtsd el, megsérted a rostokat.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#774
Posted 2009. July 20. - 22:47

Hogyan lehet úgy "homokfújni" karbon alkatrészeket, hogy ne fogyjon el az anyag, de azért a karbonszövet mintázata szépen látszódjon? Ez függ az alapanyagtól, száliránytól, ragasztótól vagy csak ügyesen kell csinálni? Esetleg mûködik mezei smirglivel is?
Üdv.
-Alapanyagtól,száliránytól,fúvási távolságtól,szóróanyag tipusától annak szemcse méretétõl(pld liszt finomságu üveggyöngy stb)+ még jópár dologtól és még ügyesen is kell csinálni.

-Én több mint 4 évig dolgoztam nagyüzemi és kisszáriára dolgozó szemcseszóró gépeken.:wtf:
-Én smirglivel nem állnék neki.:no:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:
#775
Posted 2009. July 20. - 22:22

Hogyan lehet úgy "homokfújni" karbon alkatrészeket, hogy ne fogyjon el az anyag, de azért a karbonszövet mintázata szépen látszódjon? Ez függ az alapanyagtól, száliránytól, ragasztótól vagy csak ügyesen kell csinálni? Esetleg mûködik mezei smirglivel is?
#776
Posted 2009. July 16. - 17:54

Áhoy ! 1000éves kecskével rendelkezem igy nekem nem kellett aggódnom amikor festettem ... ( Ha nem sikerül hát majd "maszekolunk"(maszekolás nem=gányolás najó talán még is
) rajta még valamit)... Elõször jött a "gondos" tervezés... 1. helyi tszbõl traktor alvázvédõ + metál kék fém festék vételezése ...
2. kompresszoros fújási technológiás berendezés beszerzése 3. felkészülés a nagy müveletre... 4. egy fél liter kv lefõzése ... és csapó... Action!! kb félóra volt az egész
jobban nézett ki mint uj korában
Akinek régi kecskéje van és nem félti annak javaslom élje ki kreativitását ... a festék meg nem számit ... Najó temperát nem javallok





#777
Posted 2009. July 11. - 00:58

ha szetszeded es kiveszed belole a csapagyakat akkor az alkatreszeket kulon-kulon le lehet szinterezni. en is azt csinaltam
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#778
Posted 2009. July 10. - 23:17

Sziasztok!
Nem vagyok igazán járatos (még) a témában, de érdekel.
Kérdésem lenne, hogy mit csináljak a bringámmal? Össztelós váz. Vettem már alapozót, és festéket is, metál fekete szórófejest. De ma hallottam a szinterezés-rõl. Egyátalán, össztelós bringánál lehet-e, mert hát sok alkatrész a vázon kívül(vázon teló, "összekapcsoló" a váz elsõ és hátsó felénél, monoblokk mellett.) Kinek mi a javaslata?
üdv
Attila
Nem vagyok igazán járatos (még) a témában, de érdekel.
Kérdésem lenne, hogy mit csináljak a bringámmal? Össztelós váz. Vettem már alapozót, és festéket is, metál fekete szórófejest. De ma hallottam a szinterezés-rõl. Egyátalán, össztelós bringánál lehet-e, mert hát sok alkatrész a vázon kívül(vázon teló, "összekapcsoló" a váz elsõ és hátsó felénél, monoblokk mellett.) Kinek mi a javaslata?
üdv
Attila
#779
Posted 2009. July 10. - 17:26

a gányolást hagynád ki, vagy magát a festékszórót?
A gányolást.

With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#780
Posted 2009. July 10. - 17:16

Létezik metál porfestés?
tudom, ez nem amerika, de te azt kérdezted, létezik-e
http://www.spectrumpowderworks.com/
elég metál?