Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Homokfúvás, bringafestés, eloxálás, stb. nagy topicja

- - - - -

  • Please log in to reply
2194 replies to this topic

#761
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
acélgyapotot ne használj! vehetsz bronzgyapotot rohadt drágán, de tök fölösleges. alufóliánál nem kell jobb

#762
Gospel

Gospel

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Köszi szépen :)

#763
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
A legfinomabb acélgyapot is hatékony, bár nagyon enyhén karcolhat.
Lepukkant alu alkatrészekhez a polírrongyra szórtam egy kis cementport, pici nedvesítéssel, hogy rajta is maradjon: olcsó, és kiváló az eredmény!

#764
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
gondolom krómozott az is. talán polírozható óvatosan, nem tudom. meg lehet próbálni a belsõ oldalán mondjuk.

#765
Gospel

Gospel

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Köszönöm szépen, holnap neki is állok, esetleg valami tipp a fakóság ellen? Elég leharcoltnak tûnik a hajtókar, pedig teljesen ép, mindössze csak a fényességét vesztette el :(

#766
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
ha a krómozott alkatrészen kivirágzott a rozsda, kend be (bármilyen) olajjal, aztán fogj egy darab (mondjuk 40cm) alufóliát, lazán gyûrd össze, és dörzsöld át vele a felületet. ez lehozza a rozsdát, és nem karmol. sok fóliára lesz szükséged, mert hamar összegyûrõdik egészen kicsire. ez látványos eredményt szokott hozni, mert a krómozáson szétfut a rozsda, és sokkal rosszabul néz ki, mint amekkora a baj valójában. ennél többet nem nagyon tehetsz házilag. vízzel ne is közelíts hozzá

#767
Gospel

Gospel

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Sziasztok,
Remélem jó helyre írok, az lenne a kérdésem, hogy elõkerült faterom ~30 éves favorit országútija, és bizony a króm ill. fém színû felületek igencsak megfakultak, apróbb alkatrészeken kis pöttyök (gondolom rozsda) jelentek meg.
Hogyan tudnám én házilag ezeket a részeket újból csilivilire, de legalábbis fényesebbre csinálni, mint a mostani állapot?
A cuccok lemosása már megvolt :D

Köszi elõre is.

#768
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
szinterezett felületre nem fújhatsz bármilyen lakkot. vannak magasfényû porfestékek is, kérdezd meg, van-e olyanjuk. meg létezik kiváló szinterlakk is, de azt nem tudom, hogy második rétegnek használják-e

#769
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts
Köszi, de találtam egy helyet, 2000ért leszedik, és egy helyet, ahol 3000ért színterezik :) Szombathely és Zalaegerszeg :) Már csak egy lakkréteget szeretnék rá. :)

#770
Torpedo

Torpedo

    vendég

  • fórumtag
  • 61 posts
Alu váz: valamiért szereti ledobni a mezei festéket, (bár létezhet alura való festék, de az elég spéci lehet) inkább az elox, vagy a sima polírozás. Utána még mindig szinterezhetõ :-)

#771
bandyta

bandyta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 319 posts
Valaki nem tud véletlenül szombathelyen olyan helyet, ahol színterezéssel foglalkoznak? Ha nincs semmi, akkor esetleg tanácsokat adnátok hogyan tudnél lefestni egy alu vázat?

#772
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts
a karbon alkatrészeket csak újrafesteni lehet, szórás, csiszolás, oldószer árt neki. az sem mindegy, mivel fújod, általában epoxi alapú lakk van rajta gyárilag.

persze van aki máshogy gondolja, és reszelgeti a karbon fékkart, hogy egyedi legyen, meg fél grammal könnyebb (a pár), de ez szerintem marhaság.

#773
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

Hogyan lehet úgy "homokfújni" karbon alkatrészeket, hogy ne fogyjon el az anyag, de azért a karbonszövet mintázata szépen látszódjon? Ez függ az alapanyagtól, száliránytól, ragasztótól vagy csak ügyesen kell csinálni? Esetleg mûködik mezei smirglivel is?


Sehogy. A karbonszövetnek nem szép a mintázata, amit látsz rajta, az sokszor csak a "díszkarbon", amit a legkülsõ rétegként használnak. Esetleg valami vegyszeres cuccal lejöhet róla a festék, de alatta se nagyon fogsz karbonmintát látni. Smirglit felejtsd el, megsérted a rostokat.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#774
TREKs Atesz

TREKs Atesz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 posts

Hogyan lehet úgy "homokfújni" karbon alkatrészeket, hogy ne fogyjon el az anyag, de azért a karbonszövet mintázata szépen látszódjon? Ez függ az alapanyagtól, száliránytól, ragasztótól vagy csak ügyesen kell csinálni? Esetleg mûködik mezei smirglivel is?


Üdv.

-Alapanyagtól,száliránytól,fúvási távolságtól,szóróanyag tipusától annak szemcse méretétõl(pld liszt finomságu üveggyöngy stb)+ még jópár dologtól és még ügyesen is kell csinálni.:)

-Én több mint 4 évig dolgoztam nagyüzemi és kisszáriára dolgozó szemcseszóró gépeken.:wtf:

-Én smirglivel nem állnék neki.:no:
TREK bike-on szebb az élet!!:cool2:

#775
Tsipet

Tsipet

    vendég

  • fórumtag
  • 108 posts
Hogyan lehet úgy "homokfújni" karbon alkatrészeket, hogy ne fogyjon el az anyag, de azért a karbonszövet mintázata szépen látszódjon? Ez függ az alapanyagtól, száliránytól, ragasztótól vagy csak ügyesen kell csinálni? Esetleg mûködik mezei smirglivel is?

#776
Valhalla

Valhalla

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Áhoy ! 1000éves kecskével rendelkezem igy nekem nem kellett aggódnom amikor festettem ... ( Ha nem sikerül hát majd "maszekolunk"(maszekolás nem=gányolás najó talán még is :D) rajta még valamit)... Elõször jött a "gondos" tervezés... 1. helyi tszbõl traktor alvázvédõ + metál kék fém festék vételezése ... :) 2. kompresszoros fújási technológiás berendezés beszerzése 3. felkészülés a nagy müveletre... 4. egy fél liter kv lefõzése ... és csapó... Action!! kb félóra volt az egész :D jobban nézett ki mint uj korában :) Akinek régi kecskéje van és nem félti annak javaslom élje ki kreativitását ... a festék meg nem számit ... Najó temperát nem javallok :)

#777
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ha szetszeded es kiveszed belole a csapagyakat akkor az alkatreszeket kulon-kulon le lehet szinterezni. en is azt csinaltam
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#778
B. Attila.

B. Attila.

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

Nem vagyok igazán járatos (még) a témában, de érdekel.
Kérdésem lenne, hogy mit csináljak a bringámmal? Össztelós váz. Vettem már alapozót, és festéket is, metál fekete szórófejest. De ma hallottam a szinterezés-rõl. Egyátalán, össztelós bringánál lehet-e, mert hát sok alkatrész a vázon kívül(vázon teló, "összekapcsoló" a váz elsõ és hátsó felénél, monoblokk mellett.) Kinek mi a javaslata?

üdv
Attila

#779
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,199 posts

a gányolást hagynád ki, vagy magát a festékszórót?


A gányolást. :D
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#780
kõcsirke

kõcsirke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 585 posts

Létezik metál porfestés?



tudom, ez nem amerika, de te azt kérdezted, létezik-e

http://www.spectrumpowderworks.com/

elég metál?