Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
SR Suntour
Indította
Aske
, 2006. május 05. 10:41
#901
Írta 2007. június 15. - 11:17
Mingyárt megtárgyaljuk a Rock Shox témában, mert jópárat akarok kérdezni a veterán Rock Shox tulajoktól. Elõtte még végigolvasom.
#902
Írta 2007. június 15. - 08:51
#903
Írta 2007. június 15. - 08:45
OFF;
de a 289-es Tora-n már biztos van, itt pihen egy a polcon, és rá van írva, hogy preload
de a 289-es Tora-n már biztos van, itt pihen egy a polcon, és rá van írva, hogy preload
#904
Írta 2007. június 15. - 08:40
a kompresszióállítás nem egyenlõ az elõfeszítéssel. :no:
az elõfeszítéssel a rugót nyomod össze picit (ergo nem ül annyira össze a villa alaphelyzetben), a kompresszióállítás pedig a befele utat lassítja (tehát érzéketlenebb lesz a mozgás, nem pogózik, illetve fékezéskor nem bólint annyira).
az elõfeszítéssel a rugót nyomod össze picit (ergo nem ül annyira össze a villa alaphelyzetben), a kompresszióállítás pedig a befele utat lassítja (tehát érzéketlenebb lesz a mozgás, nem pogózik, illetve fékezéskor nem bólint annyira).
#905
Írta 2007. június 15. - 08:39
Azt kompresszió csillapításnak hívják. U-turnös villánál nehezen oldható meg az elõfeszítés.
A sebesség mindent megold.
#906
Írta 2007. június 15. - 08:30
Csak a levegõs Torán van elõfeszítés szabályzás, a rugósokon legfeljebb rugót tudsz cserélni.
a 318-as rugóson van elõfeszítés (sok más mellett) (?)
- konkrétan olyan van rajta amit tekergethetsz és felkeményedik tõle a rugó és végül lockol.
A Paripa (Magellan Serpens): Blau - http://pix.bikemag.h...ry.php?cat=3077
#907
Írta 2007. június 15. - 08:27
Csak a levegõs Torán van elõfeszítés szabályzás, a rugósokon sztem csak rugócsere jöhet szóba.
#908
Írta 2007. június 14. - 23:09
Nem lesz Axon, mert csak elõfeszítés szabályozás van. Tora lesz valószínûleg, márcsak a rugóút szabályozás miatt is. És remélem, az elõfesz is állítható rajta, mert a visszacsil biztosan.
#909
Írta 2007. június 14. - 16:20
Én is elégedett vagyok vele. Csak annyi, hogy sokkal puhábbra cserélném. Múltkor elbasztam a bal csuklómat (elõször fordult elõ). Gondolom nem vettem észre, hogy rosszul fogom a kormányt, erre még szét is rázott a teleszkóp. Meg aztán nem hinném, hogy a nagy gödröket jól viselné, ha ott koppan. Egy tuningot azért még el tudnék képzelni rajta.
Már amúgy is ráférne a gépre egy upgrade. Nem csak teleszkóp csere, hanem hátul kicsit könnyíteni is kell rajta, másik váz. Kár, hogy vázat nem gyárt a Suntour, biztos szereznék, akár külföldrõl is.
Már amúgy is ráférne a gépre egy upgrade. Nem csak teleszkóp csere, hanem hátul kicsit könnyíteni is kell rajta, másik váz. Kár, hogy vázat nem gyárt a Suntour, biztos szereznék, akár külföldrõl is.
#910
Írta 2007. június 14. - 15:26
Remélem én sem voltam félreérthetõ, amikor a Suntour XCR LO-m "gyengeségeirõl" írtam. Teljesen korrekt és jó minõségûnek találom, pláne ezen az áron (holott ez még a 2006-os modell), csak kicsit jobban hajtom a bringám, mint bármikor is gondoltam volna. Eredetileg komótos túrázgatásra szántam, ami elég gyorsan rekord átlagsebességek döntögetésévé avanzsált (itt szigorúan a saját maximumokra gondolok).
A problémám pedig az vele, hogy ha ilyen 30 km/h körüli sebességgel hajtok át a gyökerektõl erõsen felszabdalt bicajúton (sajnos gyakran vagyok kénytelen ilyen körülmények közt tekerni), néha szinte alig bír szegényke berugózni, s ilyenkor be és kirugózásnál elég fémhangon csattan gyakran elég nagyokat. (20-25 km/h-ig egyébként nincs ilyen tünet, úgy még teljesen oké!) Ilyen útszakasz pedig legalább 3-4 km hosszan fogad minden alkalommal, 50-100 ilyen gumi- és mindengyilkos hupnikkal. De egyszer összeszámolom!
Szóval nem a villával, hanem alapvetõen velem van a gond. Amire s ahogy használom, nem arra való. De tényleg!
Mindenesetre ha új villát vásárolnék, ezt tuti adom tovább tesómnak, a 2005-ös valamilyen alapabb Caprine bicójában egy szintén elég alap RST villa helyére. Ebben az XCR-ben egyébként is magnézium a külsõszár, van rajta lockout is ha kell stb.
Helyette én is a Rock Shox Torát néztem ki, itt a telós topikban is nagyon ajánlották (318 SoloAir) és rosszat eddig még nem olvastam róla.
A problémám pedig az vele, hogy ha ilyen 30 km/h körüli sebességgel hajtok át a gyökerektõl erõsen felszabdalt bicajúton (sajnos gyakran vagyok kénytelen ilyen körülmények közt tekerni), néha szinte alig bír szegényke berugózni, s ilyenkor be és kirugózásnál elég fémhangon csattan gyakran elég nagyokat. (20-25 km/h-ig egyébként nincs ilyen tünet, úgy még teljesen oké!) Ilyen útszakasz pedig legalább 3-4 km hosszan fogad minden alkalommal, 50-100 ilyen gumi- és mindengyilkos hupnikkal. De egyszer összeszámolom!
Szóval nem a villával, hanem alapvetõen velem van a gond. Amire s ahogy használom, nem arra való. De tényleg!
Mindenesetre ha új villát vásárolnék, ezt tuti adom tovább tesómnak, a 2005-ös valamilyen alapabb Caprine bicójában egy szintén elég alap RST villa helyére. Ebben az XCR-ben egyébként is magnézium a külsõszár, van rajta lockout is ha kell stb.
Helyette én is a Rock Shox Torát néztem ki, itt a telós topikban is nagyon ajánlották (318 SoloAir) és rosszat eddig még nem olvastam róla.
_____________________________________________
AM rlz
#911
Írta 2007. június 14. - 14:00
Nem lehet beszélni egy teleszkópról anélkül, hogy említeném a másikat.
A Manitou hídjával meg nincs baj, csak hátrafelé áll és az elég csúnya. De meg lehet szokni, ha vajpuhán mozog... és fel lehet rá rakni a sárhányót.
Meg is kérdeztem a forgalmazótól, hogy a Durora fel tudom-e, csak köben kiderült, hogy talán nem is puhább az enyémnél.
A Manitou hídjával meg nincs baj, csak hátrafelé áll és az elég csúnya. De meg lehet szokni, ha vajpuhán mozog... és fel lehet rá rakni a sárhányót.
Meg is kérdeztem a forgalmazótól, hogy a Durora fel tudom-e, csak köben kiderült, hogy talán nem is puhább az enyémnél.
#912
Írta 2007. június 14. - 13:51
Idén már asszem nincs Splice.
Nem ebbe a topikba kéne mondjuk de..mi bajod is van a Manitouk fékhídjával?
Torát egyébként mindenki dicséri, a rugós az nagyon szépen mozog, és az ára is nagyon jó.
Nem ebbe a topikba kéne mondjuk de..mi bajod is van a Manitouk fékhídjával?
Torát egyébként mindenki dicséri, a rugós az nagyon szépen mozog, és az ára is nagyon jó.
#913
Írta 2007. június 14. - 13:39
Olyanok szokták fikázni, akik nem rendeltetésszerûen használják. Hozzászoktak a saját teleszkópjukhoz, azt szét lehet zúzni. aztán mennek az olcsóbb Suntourral, hazavágják két nap alatt és lefikázzák, hogy milyen szar.
Axon S-RL-t én is néztem, ebikon 40 rongy, akkor is csak véleményekre építhetek, mert nem tudom, mennyire áll közel a vajpuhához.
A Splice-ot meg nem hozza be a gyártó weboldala.
Az R7 Platinum Snap Valve viszont nagyon tetszik, annak ellenére, hogy hátrafelé áll a híd, jól passzolna hozzá egy zöldalma színû feliratokkal ellátott fekete váz. Külföldön 100 rongy fölött van, annyiért inkább a Fox.
Rock Shox Tora 302-n ülök, úgyis rengetegen használnak R.S-ot, korábban éppen ezért nem kellett ez a márka.
A jelenlegi teleszkóp vásárlásánál csak az ár számított, a következõt már olyan körülményes megválogatni, hogy szinte lehetetlen. De nem lehet mingyárt 50 rongyért venni, az eladó nagyon kínálgatta 35 000-ért az akciós 52 000-res Manitout, de mondtam, hogy 20-nál többet nem akarok rá költeni, és 120 mm sok volna.
Axon S-RL-t én is néztem, ebikon 40 rongy, akkor is csak véleményekre építhetek, mert nem tudom, mennyire áll közel a vajpuhához.
A Splice-ot meg nem hozza be a gyártó weboldala.
Az R7 Platinum Snap Valve viszont nagyon tetszik, annak ellenére, hogy hátrafelé áll a híd, jól passzolna hozzá egy zöldalma színû feliratokkal ellátott fekete váz. Külföldön 100 rongy fölött van, annyiért inkább a Fox.
Rock Shox Tora 302-n ülök, úgyis rengetegen használnak R.S-ot, korábban éppen ezért nem kellett ez a márka.
A jelenlegi teleszkóp vásárlásánál csak az ár számított, a következõt már olyan körülményes megválogatni, hogy szinte lehetetlen. De nem lehet mingyárt 50 rongyért venni, az eladó nagyon kínálgatta 35 000-ért az akciós 52 000-res Manitout, de mondtam, hogy 20-nál többet nem akarok rá költeni, és 120 mm sok volna.
#914
Írta 2007. június 14. - 12:33
Az idei duró nagyon jóra sikerült, mondjon bárki bármit. De nem a te gépedbe való, cz. Én a suntour axont ajánlanám, vagy manitou splice super rtwdt. A manitounak állítható az útja is, mindkettõ félig levegõs + visszaút. Neked tökéletes. A suntour mintha finomabban mozogna, bár a spliceot csak a boltban nyomogattam.
(egyébként meg nem értem hogy egyes embereknél mi ez a suntour lenézés és duró útálat....egyáltalán nem gyárt rossz telókat a suntour, például a legújabbak mint pl rux, epicon azért már odavernek! És nemcsak a telók, de más alkatrészek terén is elég dinamikusan fejlõdik a suntour. Mellesleg azért mert ezekre nincs ráírva hogy designed in usa vagy germááni még lehet olyan jó! persze a sokéves tapasztalat mindig elõny... Ja és sokan lehet hogy nem is tudják de ez nem egy újkeletû kínai márka, a mountainbike õskorába visszanyúló gyökerei vannak a cégnek, csak a 90-es évek közepén befuccsolt a shimano miatt, pedig elõtte a profi országúti szettjeivel verte azt!)
(egyébként meg nem értem hogy egyes embereknél mi ez a suntour lenézés és duró útálat....egyáltalán nem gyárt rossz telókat a suntour, például a legújabbak mint pl rux, epicon azért már odavernek! És nemcsak a telók, de más alkatrészek terén is elég dinamikusan fejlõdik a suntour. Mellesleg azért mert ezekre nincs ráírva hogy designed in usa vagy germááni még lehet olyan jó! persze a sokéves tapasztalat mindig elõny... Ja és sokan lehet hogy nem is tudják de ez nem egy újkeletû kínai márka, a mountainbike õskorába visszanyúló gyökerei vannak a cégnek, csak a 90-es évek közepén befuccsolt a shimano miatt, pedig elõtte a profi országúti szettjeivel verte azt!)
#915
Írta 2007. június 14. - 09:05
Mikor ezt a teleszkópot vásároltam, a csávó minden erejével azon volt, hogy lebeszéljen az RST-rõl, mert neki az xc-tõl széthullott. Egyébként nem is tudott volna adni (Capa vagy Gila kellett volna). Mutatta a Suntourt, nem is hallottam róla, de teljesen megbíztam a fickóban. 22-be került, holott 20-nál többet nem akartam teleszkópra költeni (gondoltam, ha annyiba kerül, mint ez elõzõ bringám, akkor rossz nem lehet). Mondtam: leszarom, elhozom ezt.
Azóta is az egyik legjobb barátom, bár nemrég párszor sikerült lekoppantani. Feltéve, hogy így nevezik, amikor összehúzódik a teleszkóp és a rugóút elfogy. 88 mm-nél volt, szóval rakatni kéne bele puhább rugót, ahogy a gyártó javasolja. Erre viszont már nem akarok pénzt áldozni.
Egyébként nem akarok rögtön Foxot venni, azonban abból és a többibõl is elsõsorban az xc kategóriát nézegetem. A Manitou nem tetszik abból a szempontból, hogy annak hátul helyezkedik el a hídja. De ezt is meg tudnám szokni, ha vajpuha a mozgása, nem kerül 50-nél többe és fel lehet rá rakni a sárhányót.
Kérdeztem ezzel kapcsolatban a forgalmazót a Duro DJ-rõl, arra föl lehet, és csak abban az esetben nem ugrik a gari, ha gyári alkatrészekkel történik a rugóút módosítás és errõl hivatalos papír van. Namost az újpalotai kerékpárszervizben forgalmaznak pár Suntour teleszkópot, szerintem megcsinálnák ezt a gyári alkatrészes mókát is.
Fosom a szót mindig.
Azóta is az egyik legjobb barátom, bár nemrég párszor sikerült lekoppantani. Feltéve, hogy így nevezik, amikor összehúzódik a teleszkóp és a rugóút elfogy. 88 mm-nél volt, szóval rakatni kéne bele puhább rugót, ahogy a gyártó javasolja. Erre viszont már nem akarok pénzt áldozni.
Egyébként nem akarok rögtön Foxot venni, azonban abból és a többibõl is elsõsorban az xc kategóriát nézegetem. A Manitou nem tetszik abból a szempontból, hogy annak hátul helyezkedik el a hídja. De ezt is meg tudnám szokni, ha vajpuha a mozgása, nem kerül 50-nél többe és fel lehet rá rakni a sárhányót.
Kérdeztem ezzel kapcsolatban a forgalmazót a Duro DJ-rõl, arra föl lehet, és csak abban az esetben nem ugrik a gari, ha gyári alkatrészekkel történik a rugóút módosítás és errõl hivatalos papír van. Namost az újpalotai kerékpárszervizben forgalmaznak pár Suntour teleszkópot, szerintem megcsinálnák ezt a gyári alkatrészes mókát is.
Fosom a szót mindig.
#916
Írta 2007. június 14. - 08:30
RST sem biztos, hogy jó lesz (ha olcsót keresel). Kb. 4 bicajt próbáltam 70 és 130e Ft-os ár közt, hogy összehasonlítsam az enyémmel. Mindegyikben RST volt, és mind jóval keményebb, mint a Suntour XCR LO. (Továbbá érzésre minõségre sem éri el a Suntour-t.) No igen, a Fox... Remélem megteheted és venni "fox" ;-) Majd számolj be tapasztalataidról! Kiegyeznék egy olyannal, hajjaj!
_____________________________________________
AM rlz
#917
Írta 2007. június 13. - 23:57
Nekem meg az a gondom, hogy ez még túl kemény.
Olyan teleszkópot keresek, aminek kívülrõl szabályozható a rugóútja (80-120, 130 mm), az elõfeszítése (lehetõleg kormányról, akkor rögtön vezérlõt is mellékeltetek) és a visszacsil.
Már nem kizárólag a Suntour érdekel, viszont bármit találok, nem tudom, milyen puha (a dirt jump teleszkópok keményebbek az enyémnél is), baszottul drága, nem jó a rugóút stb. Foxot meg nem akarok olyan drágán, annál viszont elég, ha megveszem a legolcsóbbat, arról tudom, hogy annak is vajpuha a mozgása.
Olyan teleszkópot keresek, aminek kívülrõl szabályozható a rugóútja (80-120, 130 mm), az elõfeszítése (lehetõleg kormányról, akkor rögtön vezérlõt is mellékeltetek) és a visszacsil.
Már nem kizárólag a Suntour érdekel, viszont bármit találok, nem tudom, milyen puha (a dirt jump teleszkópok keményebbek az enyémnél is), baszottul drága, nem jó a rugóút stb. Foxot meg nem akarok olyan drágán, annál viszont elég, ha megveszem a legolcsóbbat, arról tudom, hogy annak is vajpuha a mozgása.
#918
Írta 2007. június 13. - 22:21
Amikor az XCR LO-n tekergetem az elõfeszítés szabályozót, akkor kéne puhábban mennie, ha a piros csík teljesen kint van, vagy ha nem is látszik?
Ahogy sikerült megállapítanom, nincs sok különbség, de mintha a "csík teljesen kint van" beállítás puhább volna.
Én szintén ezt tapasztaltam, a telepirosnál a legpuhább - bár nagy különbség álló helyzetben próbálgatva nincs. Ellenben menet közben, mondjuk egy döntött kanyarban már van! Puhán nagyon "be tud ülni"... Nekem most pont ez a gondom. Emiatt állítottam kb. 3/4 keménységre, de így meg már durvább útegyenetlenségeken simán csattog az egész. Nem felüt, hanem a kirugózáskor (ha jól írom), ezt derítette ki egy hozzáértõ ismerõsöm. Mindenesetre engem zavar.
_____________________________________________
AM rlz
#919
Írta 2007. június 13. - 22:13
Amikor az XCR LO-n tekergetem az elõfeszítés szabályozót, akkor kéne puhábban mennie, ha a piros csík teljesen kint van, vagy ha nem is látszik?
Ahogy sikerült megállapítanom, nincs sok különbség, de mintha a "csík teljesen kint van" beállítás puhább volna.
Ahogy sikerült megállapítanom, nincs sok különbség, de mintha a "csík teljesen kint van" beállítás puhább volna.
#920
Írta 2007. június 13. - 12:36
Gondoltam rá, hogy mivel dirt jump teleszkópról van szó, sokkal nagyobb ütéseket kell csillapítania, mintha simán traktornyomon mennék vele, így inkább keményebb. Ugyanakkor freeride teleszkóp is egyben, szóval szerintem lehet olyan tág keretek közt állítani az elõfeszítést, hogy jóval puhább legyen az XCR-nél.
Egyébként kérdeztem a forgalmazót, hogy rendeléskor eküldenék-e nekem úgy, hogy 100 mm-re módosították a rugóutat, mivel a váz 80-100 mm-rel kompatibilis. Hát nem, de ettõl még szervizben megoldhatják a dolgot, csak az nincs ingyen és szerintem a garancia is ugrik.
Esetleg tudsz ajánlani majdnem vajpuha Suntourt? Egyébként a tömege nem olyan lényeges, mert úgyis az elejére akarom helyezni a gép súlypontját, szóval 2.2 kg körül volna jó, mint most.
Egyébként kérdeztem a forgalmazót, hogy rendeléskor eküldenék-e nekem úgy, hogy 100 mm-re módosították a rugóutat, mivel a váz 80-100 mm-rel kompatibilis. Hát nem, de ettõl még szervizben megoldhatják a dolgot, csak az nincs ingyen és szerintem a garancia is ugrik.
Esetleg tudsz ajánlani majdnem vajpuha Suntourt? Egyébként a tömege nem olyan lényeges, mert úgyis az elejére akarom helyezni a gép súlypontját, szóval 2.2 kg körül volna jó, mint most.