Jelentkezz be Regisztrálj
Duna Maraton -- 2006. július 2.
#441
Írta 2006. május 23. - 21:35
Néhány apróság. Az Enyedi halála után én nem mennék le a Szilv-rét felé, nagyon nehezen járható. Szerintem jobb választás a P+-on tovább Dobogó - Savó kúti tisztás - balra le (piros) - Majális forrás (jó hideg, iható a víz). Innen több lehetõség van, attól függ, hogy be akartok-e menni a városba, vagy sem. A Szamár hegy és a Vaskapu közti terület tele van dûlõutakkal, ott könnyen el lehet boldogulni.
A sárga jelzés megközelítése:
Esztergom felõl A Vízügyi Múzeum mellõl egyenesen fel a Kucklaender nevû agyaghegy mellett - tovább a zöld jelzésen, majd a piroson, a túristaház mögött letérés a Mély völgyi erdészeti útra (ez járható, nincs tele fatörmelékkel) - Nagy Fári-kút után jobbra az Összekötõ erdõn átvezetõ erdészeti úton a Barát kúti erdészházig. Itt szoktam én rácsatlakozni a sárga jelzésre, amit persze nincs rendesen jelölve. Tehát az erdészház után az elsõ bokorsáv elõtt balra fel. Amit a térkép is jelöl kis hurkot kb 300 m-re az erdészháztól az csak egy keskeny csapás az erdészeti útról jobbra le, de ha az megvan, akkor már nem lehet eltéveszteni.
#442
Írta 2006. május 23. - 17:38
Bocs, hogy beleugatok ismeretlenül, de Vaskapu felé a piros/zöld kombináció csak kerülõkkel tekerhetõ, mert az erdészek az úton aprították a fát és otthagytak mindent.
Most mondjam azt, hogy meglepõdtem? Egyébként június 24. a túra kitûzött idõpontja, és addig még sok víz fog lefolyni a Dunán. A visszaútra vonatkozó javaslatot pedig külön köszönöm. Mellesleg a sárgára hol tudunk becsatlakozni Esztergomban?
#443
Írta 2006. május 23. - 16:34
TÚRA II.
Visegrád - Dömös (piros) - Prépotsági romok – Vörös hegyi árok – Körtvélyes – Szakó nyereg (zöld kereszt) - Hoffmann fogadó – Égett hárs (piros és zöld, majd zöld) - Felsõ Ecset hegy – Ráró hegy – Som kerülõ – István hegy – Béla tetõ – Enyedi halála –Kápolna fa – Irtványi föld – Szilv rét (piros és zöld, majd zöld) - Vaskapu (piros és zöld, majd zöld) - Esztergom belváros - innen aszfalton vissza Visegrádra
Bocs, hogy beleugatok ismeretlenül, de Vaskapu felé a piros/zöld kombináció csak kerülõkkel tekerhetõ, mert az erdészek az úton aprították a fát és otthagytak mindent. Visszafelé meg jó kis terep ha van még hozzá erõ a sárgán a Barát kúti erdészház - P.Szentlélek - Római út - Hoffmann fogadó...
#444
Írta 2006. május 22. - 21:33
Visegrád - Dömös (piros) - Prépotsági romok – Vörös hegyi árok – Körtvélyes – Szakó nyereg (zöld kereszt) - Hoffmann fogadó – Égett hárs (piros és zöld, majd zöld) - Felsõ Ecset hegy – Ráró hegy – Som kerülõ – István hegy – Béla tetõ – Enyedi halála –Kápolna fa – Irtványi föld – Szilv rét (piros és zöld, majd zöld) - Vaskapu (piros és zöld, majd zöld) - Esztergom belváros - innen aszfalton vissza Visegrádra
#445
Írta 2006. május 22. - 21:23
Na kimaradtatok a jó kis sarazásból. Esõ nem volt egy csepp sem. Hárman voltunk összességében.
Pap-rét után összekevertük az emelkedõket, de simán mentünk a piros/kékig, onnan meg irány Szentlászló. Elkeveredtünk a Szentkereszt felé vivõ katlant keresve, és a Fagyoskatonánál lyukadtunk ki, így Szentkereszt, meg a "hírhedt" emelkedõje kimaradt. Innen simán mentünk tovább, de az utolsó frissítõpont után szokás szerint nem találtuk meg a korábban is fekete lyukként szereplõ részt, így más úton jutottunk el az Etetõi-rétre. A továbbiakban már nem volt gond.
Hét és fél óra volt a menet, de nem siettünk, bevártuk egymást, Dobogókõn meg közel egy órát hédereltünk, kajáltunk.
Szerintem nagyon jól sikerült, egyáltalán nem fáradtam el, jól bírtam. A sár közel se okozott akkora gondot, mint tavaly a versenyen. Ez gondolom betudható a gumiválasztásnak, illetve annak, hogy nem volt annyira meleg, így a sár még nem kezdett el szikkadni, és ezért nem volt vendégmarasztaló. Természetesen volt jónéhány rész, amit nem lehetett megoldani, mert egyszerûen kipörgött a gumi, és nem volt menekülõ útvonal, így tolni kellett. De közel se annyit, mint tavaly a versenyen.
Sajnos a lefeléken nem jó a Vredestein, mert csúszik a sárban. Nagyon gyakran mentem a határon, és komolyan kellett tépni a féket, ami nem jellemzõ rám.
ja így már más.... éppen írtam a másik topicba (kelly's) hogy 60 perc sok idõ... de ha egy órát heverésztetek dobogókõn....hát..
na mindegy majd legközelebb.
a pilisi mezszaggató útvonaláról tudnál küldeni majd tervezett pályavonalat
#446
Írta 2006. május 22. - 14:45
Köszi, megnézem õket. Schwalbét szeressük.azért jók ezek a big jim, king jim és ilesmik...
#447
Írta 2006. május 21. - 23:40
azért jók ezek a big jim, king jim és ilesmik...Eredetileg a merevvilla miatt vettem ballonos gumit, de megszerettem. Ralph méretéhez képest könnyû. Kis nyomáson lebutított összeteló. De magvannak persze a korlátai (mint telópótlónak) és gyorsan pusztul a szerkezete.
Kemény anyagú magas mintájú sárgumi mennyire tart keményebb talajon: egy éppen száraz/vizes aszfaltos szakaszon, száraz földúton, vagy vizes sziklán. Ilyen aggodalmaim vannak, kimondott sárgumival tapasztalataim meg nincsenek. De majd megkérdem ugyanezt gumitopikban.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#448
Írta 2006. május 21. - 23:30
Eredetileg a merevvilla miatt vettem ballonos gumit, de megszerettem. Ralph méretéhez képest könnyû. Kis nyomáson lebutított összeteló. De magvannak persze a korlátai (mint telópótlónak) és gyorsan pusztul a szerkezete.Sárgumik?
Kemény anyagú magas mintájú sárgumi mennyire tart keményebb talajon: egy éppen száraz/vizes aszfaltos szakaszon, száraz földúton, vagy vizes sziklán. Ilyen aggodalmaim vannak, kimondott sárgumival tapasztalataim meg nincsenek. De majd megkérdem ugyanezt gumitopikban.
#449
Írta 2006. május 21. - 23:14
KÉRDÉS: milyen gumi jó híg sárban, lefelé is?
Sárgumik?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#450
Írta 2006. május 21. - 22:47
a racing ralphot felejtsd el sárban a 2,4-es is használhatatlan....Tehát, a tegnapi nap. Elõtte idõben (éjfél) fekvés, de úgy hajnalban felébredtem (nem szokásom) azután no alvás. Reggel totál nyomi voltam, idõjárás búbánatos. Egésznapos alvásra jó lett volna. Indulás csúszott 10-12-14 lett végül, de legalább kisötött a nap.
Délrõl közelítettem, betonozás. Hidegkúti út-PSzentiván-PMarót-PSzántó (szántói nyereg, finom)-PSzentkereszt.
Innentõl majdnem szabályos DM útvonal. Mászás szokásoson, Dobogókõ. Összefutottam pár meridással. Mikusz, Vajda Márti, Vaskó .., és még ketten, szóval akik az eredménylistákon elöl laknak. Országutiztak, legurulás elõtt ásítoztak. Egyébként és is, ilyen nap volt.
Bableves, kóla és totál megfagyás. +réteg ruha, lefele piros-on, Kirákykúti-nyereg, murvás mászás, hajtû, le, PSzentlászló, de (aszfalton fel) Pap-rét, szokásos útvonal,de fekete lyukat én sem találtam, Visegrádi várban korhû menet, beöltozött dobosokkal, fáklyákkal, turistákkal. Ide toppantam be én tetõtõl-talpig sárral borítva, +a paci ugyanígy. Nem tudom mi volt ebben olyan vicces:)
Majd a menszeretem hazaút körben a parton, kényelmes tempóban, hév-re várakozás, utolsó fogas lekésés. Pici mászaás, magy szenvedés. Hosszú lett a nap.
Talajviszonyok: nem a marasztalós típusú sár.
PSzentkereszttõl mászásnál sokszor kipörgött. Nem tudom szokásos nehéztüzérség (2.4-es RacingRalph) jobb lett volna-e (híg sár), de 2.1-es Conti Exp Pro (nálam ez már keskeny sárguminak számít) csúszott. Elöl egyébként új, 1szer használt, hátul kissé kopott. Ez a szakasz lefárasztott.
VV: azt hittem a ti véletlenszerûen kanyargó nyomaitokat láttam, de ezek szerint nem. Meg akartam kérdezni: ti nem szoktatok egyenens vonalban biciklizni?
Dkõrõl lefele: csúszott, méghozzá oldalirányban szaladgált ki hátsó.
Pap-rétután lefelé: csúszott de már nem annyira kívánkozott oldalra.
Legjobb szakasz: na ezután lényegében síkon végig sár, de élvezetes. Mint tavalyi DM 1napos száradás és elõttem járó párszáz bicós nélkül. És semmi széna, szalma, ágacskák, levelek összeállva a sárral. Tekerhetõ, egyensúlyozós, sikerélményes, igaz néhány tócsába lépéssel, de borulás nélkül.
Ha leszámítjuk, hogy Visegrádon már a kerítés mellett 1 ujjnyi vastag kábel lengedezett nyakmagasságban. De nem sikerült elkapnia, pedig már erõsen szürkült.
KÉRDÉS: milyen gumi jó híg sárban, lefelé is?
ha olyat akarsz ami másra is jó akkor big jim, king jim, illetve nobby nic, kifejezetten sárba meg black shark mud....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#451
Írta 2006. május 21. - 22:37
Délrõl közelítettem, betonozás. Hidegkúti út-PSzentiván-PMarót-PSzántó (szántói nyereg, finom)-PSzentkereszt.
Innentõl majdnem szabályos DM útvonal. Mászás szokásoson, Dobogókõ. Összefutottam pár meridással. Mikusz, Vajda Márti, Vaskó .., és még ketten, szóval akik az eredménylistákon elöl laknak. Országutiztak, legurulás elõtt ásítoztak. Egyébként és is, ilyen nap volt.
Bableves, kóla és totál megfagyás. +réteg ruha, lefele piros-on, Kirákykúti-nyereg, murvás mászás, hajtû, le, PSzentlászló, de (aszfalton fel) Pap-rét, szokásos útvonal,de fekete lyukat én sem találtam, Visegrádi várban korhû menet, beöltozött dobosokkal, fáklyákkal, turistákkal. Ide toppantam be én tetõtõl-talpig sárral borítva, +a paci ugyanígy. Nem tudom mi volt ebben olyan vicces:)
Majd a menszeretem hazaút körben a parton, kényelmes tempóban, hév-re várakozás, utolsó fogas lekésés. Pici mászaás, magy szenvedés. Hosszú lett a nap.
Talajviszonyok: nem a marasztalós típusú sár.Na kimaradtatok a jó kis sarazásból...
PSzentkereszttõl mászásnál sokszor kipörgött. Nem tudom szokásos nehéztüzérség (2.4-es RacingRalph) jobb lett volna-e (híg sár), de 2.1-es Conti Exp Pro (nálam ez már keskeny sárguminak számít) csúszott. Elöl egyébként új, 1szer használt, hátul kissé kopott. Ez a szakasz lefárasztott.
VV: azt hittem a ti véletlenszerûen kanyargó nyomaitokat láttam, de ezek szerint nem. Meg akartam kérdezni: ti nem szoktatok egyenens vonalban biciklizni?
Dkõrõl lefele: csúszott, méghozzá oldalirányban szaladgált ki hátsó.
Pap-rétután lefelé: csúszott de már nem annyira kívánkozott oldalra.
Legjobb szakasz: na ezután lényegében síkon végig sár, de élvezetes. Mint tavalyi DM 1napos száradás és elõttem járó párszáz bicós nélkül. És semmi széna, szalma, ágacskák, levelek összeállva a sárral. Tekerhetõ, egyensúlyozós, sikerélményes, igaz néhány tócsába lépéssel, de borulás nélkül.
Ha leszámítjuk, hogy Visegrádon már a kerítés mellett 1 ujjnyi vastag kábel lengedezett nyakmagasságban. De nem sikerült elkapnia, pedig már erõsen szürkült.A továbbiakban már nem volt gond.
KÉRDÉS: milyen gumi jó híg sárban, lefelé is?
#452
Írta 2006. május 20. - 21:53
Na kimaradtatok a jó kis sarazásból. Esõ nem volt egy csepp sem. Hárman voltunk összességében.
Pap-rét után összekevertük az emelkedõket, de simán mentünk a piros/kékig, onnan meg irány Szentlászló. Elkeveredtünk a Szentkereszt felé vivõ katlant keresve, és a Fagyoskatonánál lyukadtunk ki, így Szentkereszt, meg a "hírhedt" emelkedõje kimaradt. Innen simán mentünk tovább, de az utolsó frissítõpont után szokás szerint nem találtuk meg a korábban is fekete lyukként szereplõ részt, így más úton jutottunk el az Etetõi-rétre. A továbbiakban már nem volt gond.
Hét és fél óra volt a menet, de nem siettünk, bevártuk egymást, Dobogókõn meg közel egy órát hédereltünk, kajáltunk.
Szerintem nagyon jól sikerült, egyáltalán nem fáradtam el, jól bírtam. A sár közel se okozott akkora gondot, mint tavaly a versenyen. Ez gondolom betudható a gumiválasztásnak, illetve annak, hogy nem volt annyira meleg, így a sár még nem kezdett el szikkadni, és ezért nem volt vendégmarasztaló. Természetesen volt jónéhány rész, amit nem lehetett megoldani, mert egyszerûen kipörgött a gumi, és nem volt menekülõ útvonal, így tolni kellett. De közel se annyit, mint tavaly a versenyen.
Sajnos a lefeléken nem jó a Vredestein, mert csúszik a sárban. Nagyon gyakran mentem a határon, és komolyan kellett tépni a féket, ami nem jellemzõ rám.
A HHH-n volt sar...:)Nem mertem SPD-vel belemenni [2 napja hasznalom:)].
#453
Írta 2006. május 20. - 21:28
Pap-rét után összekevertük az emelkedõket, de simán mentünk a piros/kékig, onnan meg irány Szentlászló. Elkeveredtünk a Szentkereszt felé vivõ katlant keresve, és a Fagyoskatonánál lyukadtunk ki, így Szentkereszt, meg a "hírhedt" emelkedõje kimaradt. Innen simán mentünk tovább, de az utolsó frissítõpont után szokás szerint nem találtuk meg a korábban is fekete lyukként szereplõ részt, így más úton jutottunk el az Etetõi-rétre. A továbbiakban már nem volt gond.
Hét és fél óra volt a menet, de nem siettünk, bevártuk egymást, Dobogókõn meg közel egy órát hédereltünk, kajáltunk.
Szerintem nagyon jól sikerült, egyáltalán nem fáradtam el, jól bírtam. A sár közel se okozott akkora gondot, mint tavaly a versenyen. Ez gondolom betudható a gumiválasztásnak, illetve annak, hogy nem volt annyira meleg, így a sár még nem kezdett el szikkadni, és ezért nem volt vendégmarasztaló. Természetesen volt jónéhány rész, amit nem lehetett megoldani, mert egyszerûen kipörgött a gumi, és nem volt menekülõ útvonal, így tolni kellett. De közel se annyit, mint tavaly a versenyen.
Sajnos a lefeléken nem jó a Vredestein, mert csúszik a sárban. Nagyon gyakran mentem a határon, és komolyan kellett tépni a féket, ami nem jellemzõ rám.
#454
Írta 2006. május 20. - 11:04
#455
Írta 2006. május 20. - 10:29
Itthon ücsögök. Csöpörög. Du-ra ígérnek jobb idõt. Holnapra meg rosszabbat. Úgyhogy kb. délben indulok. Telszámomat Kacsa tudja, ha vki maradna délutánra is Pilisben.
#456
Írta 2006. május 20. - 08:49
Legfeljebb maradunk.Kiindulva a tavalyi, meg az általános tapasztalatokból, "gyengén" saras, ún. vendégmarasztaló lesz.
#457
Írta 2006. május 20. - 06:35
Kiindulva a tavalyi, meg az általános tapasztalatokból, "gyengén" saras, ún. vendégmarasztaló lesz.És nem tudja vki milyenek a talaj (sár) viszonyok a DM útvonalán?
Az elmúlt néhány napban arrafele mennyit esett? Eléggé el tud térni Bp-tõl.
#458
Írta 2006. május 19. - 23:29
Június 24-én lesz a "Pilisi mezszaggató."
OFF Csak úgy jelzem, hogy június 17-18-ára, az egyik napra, szeretnék összeszervezni egy "Gödöllõi terminátor" nyílt túrát. (némiképpen igazodva a túraelnevezéseidhez)
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#459
Írta 2006. május 19. - 23:05
Az elmúlt néhány napban arrafele mennyit esett? Eléggé el tud térni Bp-tõl.
#460
Írta 2006. május 19. - 22:56
Akkor nekem Pap-rét kb. 10:20Jövõ héten szombaton (május 20.) DM középtáv pályabejárás. Találkozó Visegrádon a révállomáson 10 órakor.