Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Duna Maraton -- 2006. július 2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
495 hozzászólás a témában

#441
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás
Naponta tekergek a Pilis Esztergom és Dobogókõ közti részén, úgyhogy szívesen ajánlok, vagy akár mutatok is utakat.
Néhány apróság. Az Enyedi halála után én nem mennék le a Szilv-rét felé, nagyon nehezen járható. Szerintem jobb választás a P+-on tovább Dobogó - Savó kúti tisztás - balra le (piros) - Majális forrás (jó hideg, iható a víz). Innen több lehetõség van, attól függ, hogy be akartok-e menni a városba, vagy sem. A Szamár hegy és a Vaskapu közti terület tele van dûlõutakkal, ott könnyen el lehet boldogulni.
A sárga jelzés megközelítése:
Esztergom felõl A Vízügyi Múzeum mellõl egyenesen fel a Kucklaender nevû agyaghegy mellett - tovább a zöld jelzésen, majd a piroson, a túristaház mögött letérés a Mély völgyi erdészeti útra (ez járható, nincs tele fatörmelékkel) - Nagy Fári-kút után jobbra az Összekötõ erdõn átvezetõ erdészeti úton a Barát kúti erdészházig. Itt szoktam én rácsatlakozni a sárga jelzésre, amit persze nincs rendesen jelölve. Tehát az erdészház után az elsõ bokorsáv elõtt balra fel. Amit a térkép is jelöl kis hurkot kb 300 m-re az erdészháztól az csak egy keskeny csapás az erdészeti útról jobbra le, de ha az megvan, akkor már nem lehet eltéveszteni.

#442
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Bocs, hogy beleugatok ismeretlenül, de Vaskapu felé a piros/zöld kombináció csak kerülõkkel tekerhetõ, mert az erdészek az úton aprították a fát és otthagytak mindent.


Most mondjam azt, hogy meglepõdtem? Egyébként június 24. a túra kitûzött idõpontja, és addig még sok víz fog lefolyni a Dunán. A visszaútra vonatkozó javaslatot pedig külön köszönöm. Mellesleg a sárgára hol tudunk becsatlakozni Esztergomban?


#443
CMX

CMX

    vendég

  • fórumtag
  • 159 hozzászólás

TÚRA II.

Visegrád - Dömös (piros) - Prépotsági romok – Vörös hegyi árok – Körtvélyes – Szakó nyereg (zöld kereszt) - Hoffmann fogadó – Égett hárs (piros és zöld, majd zöld) - Felsõ Ecset hegy – Ráró hegy – Som kerülõ – István hegy – Béla tetõ – Enyedi halála –Kápolna fa – Irtványi föld – Szilv rét (piros és zöld, majd zöld) - Vaskapu (piros és zöld, majd zöld) - Esztergom belváros - innen aszfalton vissza Visegrádra


Bocs, hogy beleugatok ismeretlenül, de Vaskapu felé a piros/zöld kombináció csak kerülõkkel tekerhetõ, mert az erdészek az úton aprították a fát és otthagytak mindent. Visszafelé meg jó kis terep ha van még hozzá erõ a sárgán a Barát kúti erdészház - P.Szentlélek - Római út - Hoffmann fogadó...

#444
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
TÚRA II.

Visegrád - Dömös (piros) - Prépotsági romok – Vörös hegyi árok – Körtvélyes – Szakó nyereg (zöld kereszt) - Hoffmann fogadó – Égett hárs (piros és zöld, majd zöld) - Felsõ Ecset hegy – Ráró hegy – Som kerülõ – István hegy – Béla tetõ – Enyedi halála –Kápolna fa – Irtványi föld – Szilv rét (piros és zöld, majd zöld) - Vaskapu (piros és zöld, majd zöld) - Esztergom belváros - innen aszfalton vissza Visegrádra


#445
zsmtb

zsmtb

    vendég

  • fórumtag
  • 147 hozzászólás

Na kimaradtatok a jó kis sarazásból. Esõ nem volt egy csepp sem. Hárman voltunk összességében.
Pap-rét után összekevertük az emelkedõket, de simán mentünk a piros/kékig, onnan meg irány Szentlászló. Elkeveredtünk a Szentkereszt felé vivõ katlant keresve, és a Fagyoskatonánál lyukadtunk ki, így Szentkereszt, meg a "hírhedt" emelkedõje kimaradt. Innen simán mentünk tovább, de az utolsó frissítõpont után szokás szerint nem találtuk meg a korábban is fekete lyukként szereplõ részt, így más úton jutottunk el az Etetõi-rétre. A továbbiakban már nem volt gond.
Hét és fél óra volt a menet, de nem siettünk, bevártuk egymást, Dobogókõn meg közel egy órát hédereltünk, kajáltunk.

Szerintem nagyon jól sikerült, egyáltalán nem fáradtam el, jól bírtam. A sár közel se okozott akkora gondot, mint tavaly a versenyen. Ez gondolom betudható a gumiválasztásnak, illetve annak, hogy nem volt annyira meleg, így a sár még nem kezdett el szikkadni, és ezért nem volt vendégmarasztaló. Természetesen volt jónéhány rész, amit nem lehetett megoldani, mert egyszerûen kipörgött a gumi, és nem volt menekülõ útvonal, így tolni kellett. De közel se annyit, mint tavaly a versenyen.
Sajnos a lefeléken nem jó a Vredestein, mert csúszik a sárban. Nagyon gyakran mentem a határon, és komolyan kellett tépni a féket, ami nem jellemzõ rám.


ja így már más.... éppen írtam a másik topicba (kelly's) hogy 60 perc sok idõ... de ha egy órát heverésztetek dobogókõn....hát..
na mindegy majd legközelebb.
a pilisi mezszaggató útvonaláról tudnál küldeni majd tervezett pályavonalat

#446
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

azért jók ezek a big jim, king jim és ilesmik...

Köszi, megnézem õket. Schwalbét szeressük.
a második p néma!

#447
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Eredetileg a merevvilla miatt vettem ballonos gumit, de megszerettem. Ralph méretéhez képest könnyû. Kis nyomáson lebutított összeteló. De magvannak persze a korlátai (mint telópótlónak) és gyorsan pusztul a szerkezete.

Kemény anyagú magas mintájú sárgumi mennyire tart keményebb talajon: egy éppen száraz/vizes aszfaltos szakaszon, száraz földúton, vagy vizes sziklán. Ilyen aggodalmaim vannak, kimondott sárgumival tapasztalataim meg nincsenek. De majd megkérdem ugyanezt gumitopikban.

azért jók ezek a big jim, king jim és ilesmik...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#448
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Sárgumik? :)

Eredetileg a merevvilla miatt vettem ballonos gumit, de megszerettem. Ralph méretéhez képest könnyû. Kis nyomáson lebutított összeteló. De magvannak persze a korlátai (mint telópótlónak) és gyorsan pusztul a szerkezete.

Kemény anyagú magas mintájú sárgumi mennyire tart keményebb talajon: egy éppen száraz/vizes aszfaltos szakaszon, száraz földúton, vagy vizes sziklán. Ilyen aggodalmaim vannak, kimondott sárgumival tapasztalataim meg nincsenek. De majd megkérdem ugyanezt gumitopikban.
a második p néma!

#449
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

KÉRDÉS: milyen gumi jó híg sárban, lefelé is?


Sárgumik? :)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#450
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Tehát, a tegnapi nap. Elõtte idõben (éjfél) fekvés, de úgy hajnalban felébredtem (nem szokásom) azután no alvás. Reggel totál nyomi voltam, idõjárás búbánatos. Egésznapos alvásra jó lett volna. Indulás csúszott 10-12-14 lett végül, de legalább kisötött a nap.

Délrõl közelítettem, betonozás. Hidegkúti út-PSzentiván-PMarót-PSzántó (szántói nyereg, finom)-PSzentkereszt.

Innentõl majdnem szabályos DM útvonal. Mászás szokásoson, Dobogókõ. Összefutottam pár meridással. Mikusz, Vajda Márti, Vaskó .., és még ketten, szóval akik az eredménylistákon elöl laknak. Országutiztak, legurulás elõtt ásítoztak. Egyébként és is, ilyen nap volt.
Bableves, kóla és totál megfagyás. +réteg ruha, lefele piros-on, Kirákykúti-nyereg, murvás mászás, hajtû, le, PSzentlászló, de (aszfalton fel) Pap-rét, szokásos útvonal,de fekete lyukat én sem találtam, Visegrádi várban korhû menet, beöltozött dobosokkal, fáklyákkal, turistákkal. Ide toppantam be én tetõtõl-talpig sárral borítva, +a paci ugyanígy. Nem tudom mi volt ebben olyan vicces:)
Majd a menszeretem hazaút körben a parton, kényelmes tempóban, hév-re várakozás, utolsó fogas lekésés. Pici mászaás, magy szenvedés. Hosszú lett a nap.


Talajviszonyok: nem a marasztalós típusú sár.

PSzentkereszttõl mászásnál sokszor kipörgött. Nem tudom szokásos nehéztüzérség (2.4-es RacingRalph) jobb lett volna-e (híg sár), de 2.1-es Conti Exp Pro (nálam ez már keskeny sárguminak számít) csúszott. Elöl egyébként új, 1szer használt, hátul kissé kopott. Ez a szakasz lefárasztott.
VV: azt hittem a ti véletlenszerûen kanyargó nyomaitokat láttam, de ezek szerint nem. Meg akartam kérdezni: ti nem szoktatok egyenens vonalban biciklizni?:D

Dkõrõl lefele: csúszott, méghozzá oldalirányban szaladgált ki hátsó.

Pap-rétután lefelé: csúszott de már nem annyira kívánkozott oldalra.

Legjobb szakasz: na ezután lényegében síkon végig sár, de élvezetes. Mint tavalyi DM 1napos száradás és elõttem járó párszáz bicós nélkül. És semmi széna, szalma, ágacskák, levelek összeállva a sárral. Tekerhetõ, egyensúlyozós, sikerélményes, igaz néhány tócsába lépéssel, de borulás nélkül.

Ha leszámítjuk, hogy Visegrádon már a kerítés mellett 1 ujjnyi vastag kábel lengedezett nyakmagasságban. De nem sikerült elkapnia, pedig már erõsen szürkült.

KÉRDÉS: milyen gumi jó híg sárban, lefelé is?

a racing ralphot felejtsd el sárban a 2,4-es is használhatatlan....
ha olyat akarsz ami másra is jó akkor big jim, king jim, illetve nobby nic, kifejezetten sárba meg black shark mud....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#451
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
Tehát, a tegnapi nap. Elõtte idõben (éjfél) fekvés, de úgy hajnalban felébredtem (nem szokásom) azután no alvás. Reggel totál nyomi voltam, idõjárás búbánatos. Egésznapos alvásra jó lett volna. Indulás csúszott 10-12-14 lett végül, de legalább kisötött a nap.

Délrõl közelítettem, betonozás. Hidegkúti út-PSzentiván-PMarót-PSzántó (szántói nyereg, finom)-PSzentkereszt.

Innentõl majdnem szabályos DM útvonal. Mászás szokásoson, Dobogókõ. Összefutottam pár meridással. Mikusz, Vajda Márti, Vaskó .., és még ketten, szóval akik az eredménylistákon elöl laknak. Országutiztak, legurulás elõtt ásítoztak. Egyébként és is, ilyen nap volt.
Bableves, kóla és totál megfagyás. +réteg ruha, lefele piros-on, Kirákykúti-nyereg, murvás mászás, hajtû, le, PSzentlászló, de (aszfalton fel) Pap-rét, szokásos útvonal,de fekete lyukat én sem találtam, Visegrádi várban korhû menet, beöltozött dobosokkal, fáklyákkal, turistákkal. Ide toppantam be én tetõtõl-talpig sárral borítva, +a paci ugyanígy. Nem tudom mi volt ebben olyan vicces:)
Majd a menszeretem hazaút körben a parton, kényelmes tempóban, hév-re várakozás, utolsó fogas lekésés. Pici mászaás, magy szenvedés. Hosszú lett a nap.

Na kimaradtatok a jó kis sarazásból...

Talajviszonyok: nem a marasztalós típusú sár.

PSzentkereszttõl mászásnál sokszor kipörgött. Nem tudom szokásos nehéztüzérség (2.4-es RacingRalph) jobb lett volna-e (híg sár), de 2.1-es Conti Exp Pro (nálam ez már keskeny sárguminak számít) csúszott. Elöl egyébként új, 1szer használt, hátul kissé kopott. Ez a szakasz lefárasztott.
VV: azt hittem a ti véletlenszerûen kanyargó nyomaitokat láttam, de ezek szerint nem. Meg akartam kérdezni: ti nem szoktatok egyenens vonalban biciklizni?:D

Dkõrõl lefele: csúszott, méghozzá oldalirányban szaladgált ki hátsó.

Pap-rétután lefelé: csúszott de már nem annyira kívánkozott oldalra.

Legjobb szakasz: na ezután lényegében síkon végig sár, de élvezetes. Mint tavalyi DM 1napos száradás és elõttem járó párszáz bicós nélkül. És semmi széna, szalma, ágacskák, levelek összeállva a sárral. Tekerhetõ, egyensúlyozós, sikerélményes, igaz néhány tócsába lépéssel, de borulás nélkül.

A továbbiakban már nem volt gond.

Ha leszámítjuk, hogy Visegrádon már a kerítés mellett 1 ujjnyi vastag kábel lengedezett nyakmagasságban. De nem sikerült elkapnia, pedig már erõsen szürkült.

KÉRDÉS: milyen gumi jó híg sárban, lefelé is?
a második p néma!

#452
73Kacsa

73Kacsa

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 639 hozzászólás

Na kimaradtatok a jó kis sarazásból. Esõ nem volt egy csepp sem. Hárman voltunk összességében.
Pap-rét után összekevertük az emelkedõket, de simán mentünk a piros/kékig, onnan meg irány Szentlászló. Elkeveredtünk a Szentkereszt felé vivõ katlant keresve, és a Fagyoskatonánál lyukadtunk ki, így Szentkereszt, meg a "hírhedt" emelkedõje kimaradt. Innen simán mentünk tovább, de az utolsó frissítõpont után szokás szerint nem találtuk meg a korábban is fekete lyukként szereplõ részt, így más úton jutottunk el az Etetõi-rétre. A továbbiakban már nem volt gond.
Hét és fél óra volt a menet, de nem siettünk, bevártuk egymást, Dobogókõn meg közel egy órát hédereltünk, kajáltunk.

Szerintem nagyon jól sikerült, egyáltalán nem fáradtam el, jól bírtam. A sár közel se okozott akkora gondot, mint tavaly a versenyen. Ez gondolom betudható a gumiválasztásnak, illetve annak, hogy nem volt annyira meleg, így a sár még nem kezdett el szikkadni, és ezért nem volt vendégmarasztaló. Természetesen volt jónéhány rész, amit nem lehetett megoldani, mert egyszerûen kipörgött a gumi, és nem volt menekülõ útvonal, így tolni kellett. De közel se annyit, mint tavaly a versenyen.
Sajnos a lefeléken nem jó a Vredestein, mert csúszik a sárban. Nagyon gyakran mentem a határon, és komolyan kellett tépni a féket, ami nem jellemzõ rám.


A HHH-n volt sar...:)Nem mertem SPD-vel belemenni [2 napja hasznalom:)].

#453
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Na kimaradtatok a jó kis sarazásból. Esõ nem volt egy csepp sem. Hárman voltunk összességében.
Pap-rét után összekevertük az emelkedõket, de simán mentünk a piros/kékig, onnan meg irány Szentlászló. Elkeveredtünk a Szentkereszt felé vivõ katlant keresve, és a Fagyoskatonánál lyukadtunk ki, így Szentkereszt, meg a "hírhedt" emelkedõje kimaradt. Innen simán mentünk tovább, de az utolsó frissítõpont után szokás szerint nem találtuk meg a korábban is fekete lyukként szereplõ részt, így más úton jutottunk el az Etetõi-rétre. A továbbiakban már nem volt gond.
Hét és fél óra volt a menet, de nem siettünk, bevártuk egymást, Dobogókõn meg közel egy órát hédereltünk, kajáltunk.

Szerintem nagyon jól sikerült, egyáltalán nem fáradtam el, jól bírtam. A sár közel se okozott akkora gondot, mint tavaly a versenyen. Ez gondolom betudható a gumiválasztásnak, illetve annak, hogy nem volt annyira meleg, így a sár még nem kezdett el szikkadni, és ezért nem volt vendégmarasztaló. Természetesen volt jónéhány rész, amit nem lehetett megoldani, mert egyszerûen kipörgött a gumi, és nem volt menekülõ útvonal, így tolni kellett. De közel se annyit, mint tavaly a versenyen.
Sajnos a lefeléken nem jó a Vredestein, mert csúszik a sárban. Nagyon gyakran mentem a határon, és komolyan kellett tépni a féket, ami nem jellemzõ rám.


#454
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
De így egyszerûb: éntelefon: 2o 411 ovennyolctinennegy
a második p néma!

#455
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
Na, 10:20ra már nem leszek a Pap-réten. Ne várjatok!!! Talán van aki mobolról képes elérni fórumot, és meg is teszi.

Itthon ücsögök. Csöpörög. Du-ra ígérnek jobb idõt. Holnapra meg rosszabbat. Úgyhogy kb. délben indulok. Telszámomat Kacsa tudja, ha vki maradna délutánra is Pilisben.
a második p néma!

#456
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Kiindulva a tavalyi, meg az általános tapasztalatokból, "gyengén" saras, ún. vendégmarasztaló lesz.

Legfeljebb maradunk.
a második p néma!

#457
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

És nem tudja vki milyenek a talaj (sár) viszonyok a DM útvonalán?
Az elmúlt néhány napban arrafele mennyit esett? Eléggé el tud térni Bp-tõl.

Kiindulva a tavalyi, meg az általános tapasztalatokból, "gyengén" saras, ún. vendégmarasztaló lesz.


#458
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Június 24-én lesz a "Pilisi mezszaggató."


OFF Csak úgy jelzem, hogy június 17-18-ára, az egyik napra, szeretnék összeszervezni egy "Gödöllõi terminátor" nyílt túrát. (némiképpen igazodva a túraelnevezéseidhez)
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#459
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás
És nem tudja vki milyenek a talaj (sár) viszonyok a DM útvonalán?
Az elmúlt néhány napban arrafele mennyit esett? Eléggé el tud térni Bp-tõl.
a második p néma!

#460
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Jövõ héten szombaton (május 20.) DM középtáv pályabejárás. Találkozó Visegrádon a révállomáson 10 órakor.:)

Akkor nekem Pap-rét kb. 10:20
a második p néma!