Jelentkezz be Regisztrálj
Nyereg, ülés, sámli, fotel etc....
#721
Írta 2011. május 25. - 18:03
#722
Írta 2011. május 25. - 18:02
Nagyon tudnám értékelni, de bennem is hasonló dolgok merülnek fel.már többször gondolkoztam, hogy egy nagy átfogó cikket vagy ilyesmit kellene írni a megfelelõ nyeregválasztásról
a jó nyereg elsõ ALAP feltétele, hogy a kerékpáron megfelelõ helyzetben ülj. ehhez tökéletes geometria kell. ha szar helyzetben ülsz, minden nyereg kényelmetlen lesz.
aztán a kemény vs puha nyereg témában: a puha nyereg CSAK rövid távon kényelmes, mert hosszú távon nincs feltámasztása az ülõcsontjaidnak, a testsúlyod a csontot körbevevõ zsírpárnán nyugszik, amiben vannak hajszálerek, ezeket pedig elnyomod, emiatt zsibbad. ha fel van támasztva rendesen az ülõcsont, akkor kényelmes a nyereg hosszabb távon is. és itt jön a képbe az ülõcsontok távolsága, mert szerencsére nem vagyunk egyformák.
és ha az ülõcsontok távolsága megvan, akkor is nézni kell, hogy milyen pozícióban tekersz, jobban a csuklódat vagy jobban a fenekedet terheled - mert feltételezem, hogy nincs meg a tökéletes pozició a helytelen váz/nyeregszár/stucni/kormány miatt.
szóval a jó nyereg csak próbálgatással derül ki.
én imádtam a régi flite-ot, az újat meg utálom. ellenben az slr-ekkel, amik annyira tökéletesek, hogy az én s*ggemhez gyurmázni nem lehetne jobbat
Hosszú stucnivel megyek, alapból úgy ülök mint egy országútin, ott is bringázom és viszonylag hátul ülök a nyeregben, nem tudok az orrán kuporogni. Így alakult ezen már nem fogok tudni változtatni. Lementettem az összes ülõcsontos cikket és amint találok itthon szivacsot és meglesz a csontméretem el is kezdem bogarászni, hogy mennyit kéne ráhagyni, vagy épp levonni belõle. De jó lenne egy ilyen cikk, sõt továbbmegyek, össze lehetne kombinálni minden olyannal ahol a kényelmi szempont számít: nyereg, betét, cipõ, bukóválasztás ilyenek.
#723
Írta 2011. május 25. - 17:25
volt rival-om, most titán pálcás format sl-em van,,a puha nyereg CSAK rövid távon kényelmes"
Akkor nem volt Speci Rival nyerged, pedig lehetett volna... :-)
mégis, a kemény slr jobb. ad alátámasztást.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#724
Írta 2011. május 25. - 16:10
A nagy cikk nagyon jó ötlet, várjuk !már többször gondolkoztam, hogy egy nagy átfogó cikket vagy ilyesmit kellene írni a megfelelõ nyeregválasztásról
a jó nyereg elsõ ALAP feltétele, hogy a kerékpáron megfelelõ helyzetben ülj. ehhez tökéletes geometria kell. ha szar helyzetben ülsz, minden nyereg kényelmetlen lesz.
...
Kifejtenéd néhány mondatban, mi az hogy tökéletes geometria ? Ez olyan nehezen megfogható dolog szerintem. Mindenkinek más lehet a jó, hiszen mindenkinek kicsit más az alkata, nem ?
#725
Írta 2011. május 25. - 08:07
#726
Írta 2011. május 25. - 07:52
+1 pont az SLR-nek! Perfect!ellenben az slr-ekkel, amik annyira tökéletesek, hogy az én s*ggemhez gyurmázni nem lehetne jobbat
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#727
Írta 2011. május 25. - 07:04
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#728
Írta 2011. május 25. - 01:47
Akkor nem volt Speci Rival nyerged, pedig lehetett volna... :-)
#729
Írta 2011. május 24. - 23:31
a jó nyereg elsõ ALAP feltétele, hogy a kerékpáron megfelelõ helyzetben ülj. ehhez tökéletes geometria kell. ha szar helyzetben ülsz, minden nyereg kényelmetlen lesz.
aztán a kemény vs puha nyereg témában: a puha nyereg CSAK rövid távon kényelmes, mert hosszú távon nincs feltámasztása az ülõcsontjaidnak, a testsúlyod a csontot körbevevõ zsírpárnán nyugszik, amiben vannak hajszálerek, ezeket pedig elnyomod, emiatt zsibbad. ha fel van támasztva rendesen az ülõcsont, akkor kényelmes a nyereg hosszabb távon is. és itt jön a képbe az ülõcsontok távolsága, mert szerencsére nem vagyunk egyformák.
és ha az ülõcsontok távolsága megvan, akkor is nézni kell, hogy milyen pozícióban tekersz, jobban a csuklódat vagy jobban a fenekedet terheled - mert feltételezem, hogy nincs meg a tökéletes pozició a helytelen váz/nyeregszár/stucni/kormány miatt.
szóval a jó nyereg csak próbálgatással derül ki.
én imádtam a régi flite-ot, az újat meg utálom. ellenben az slr-ekkel, amik annyira tökéletesek, hogy az én s*ggemhez gyurmázni nem lehetne jobbat
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#730
Írta 2011. május 24. - 23:03
Ha elõre csúszol, akkor nagyon elõre dõlhet a nyerged. Nem ez lehet a gond ? Vízszintesen áll a nyerged ?sziasztok! tudna valaki beállításban segíteni? a nyerget lenne jó kicsit elõrébb tolnom, mert így nem tökéletes az ülõpozícióm, ha víszintesbe állítom a pedált, a térdem sokkal hátrébb van a pedál vonalánál, így tekeréskor elõre csúszok a nyeregben. a nyerget már nem tudom elõrébb vinni, így az a kérdés, hogy egy rövidebb kormányfej, vagy egy másfajta nyeregcsõ-e a megoldás kulcsa? elõre is köszönöm!
#731
Írta 2011. május 24. - 22:07
#732
Írta 2011. május 24. - 22:04
sziasztok! tudna valaki beállításban segíteni? a nyerget lenne jó kicsit elõrébb tolnom, mert így nem tökéletes az ülõpozícióm, ha víszintesbe állítom a pedált, a térdem sokkal hátrébb van a pedál vonalánál, így tekeréskor elõre csúszok a nyeregben. a nyerget már nem tudom elõrébb vinni, így az a kérdés, hogy egy rövidebb kormányfej, vagy egy másfajta nyeregcsõ-e a megoldás kulcsa? elõre is köszönöm!
Másik nyeregcsõ kell neked.
A sebesség mindent megold.
#733
Írta 2011. május 24. - 21:47
#734
Írta 2011. május 24. - 06:44
#735
Írta 2011. május 23. - 22:02
ebben a milyen széles csonthoz milyen széles nyereg kell dologban valaki tudna segíteni?google-ban nem találtam értelmes írást
Ezt találtam, elég hasznosnak tûnõ cikk: Health: Are You Sitting Comfortably? - BikeRadar
#736
Írta 2011. május 23. - 22:02
Szerintem az lesz akkor hogy elkezdek kölcsönkéregetni nyergeket és majd meglátjuk. 100km felett már én sem bírom, akkor már égetném el a nyerget a francba. 80km-ig olyan 2 holtpont szokott jönni. És mégcsak nem is terepen megyek.
Terepen jobb mert többet mozogsz a nyergen, országúton fárasztóbb, Én ilyet használok 143-as méretben, nagyon jó, cserében drága. http://www.specializ....jsp?spid=57679
#737
Írta 2011. május 23. - 21:59
barátnõmnek kellene nyereg,rövid túrákra,sportosabb típusú.olyan 5e forint körül ki milyen nyerget ajánlana erre a célra?WTB speedshe?
Speedshe-re van olcsó forrásom ha érdekel.
A sebesség mindent megold.
#738
Írta 2011. május 23. - 21:47
#739
Írta 2011. május 23. - 21:43
Ebben is van valami, nem is gondoltam még erre. Vagyis mind szar lesz bizonyos szinten.Hosszabb távon azért is nyom jobban a nyereg, mert elfárad a lábatok, karotok, hátatok és a nyeregre több súly kerül.
Most nézem hogy a Ricsi nyergei elég jó áron vannak, BBB-hez képest. Pár éve még fordítva gondoltam mindezt... Ricsit használ valaki?