Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Nyereg, ülés, sámli, fotel etc....

- - - - -

  • Please log in to reply
2933 replies to this topic

#2461
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
majd jól odacsípi a pö_söd! :D

egyébként nekem se kell rugós nyeregcsõ.
scandium váz - scandium/titán nyeregcsõ megteszi a fiatal valagamnak még...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#2462
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts
Nem kell rugós nyeregcsõ itt a megoldás :)

Feltöltött kép
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#2463
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

A rugós nyeregcsõ nem versenyszerû használatra való. Utcai közlekedésben vagy túrázgatás közben a testsúly nagy része a nyergen van, a pedálozás kis erõkifejtéssel jár. A testtartás is egyenesebb. Versenyszerû használatnál a testtartás sportosabb, a pedálozás sokkal nagyobb erõkifejtéssel jár, a nyeregre kisebb terhelés jut. Nagy hibája a rugós nyeregcsõnek, hogy csak a test felé érkezõ ütésekel csillapítja, így a további terhelés már a lábat éri. Ráadásul a nyereg-monoblokk távolság is változik. Ha lefelé ereszkedésnél egy kicsit kiemelkedek a nyeregbõl, vagy hátracsúszok, akkor a rugós nyeregcsõnek már nincs is értelme. Arról már nem is beszélve, hogy csak dobálja az ember.


Nem is versenyzek vele, túrázgatok, maratonozgatok - nem a dobogóra hajtok ofkorsz ott sem. Mondjuk relatíve magasan van a nyergem általában, most 1 centit lejjebb engedtem hogy több súly jusson oda - bár tegnapi túránál szerintem vissza állítottam már megszokott magasságra :). Hát hogy mennyire nagy hibája hogy csak a test felé érkezõ ütéseket csillapítja az relatíve, nem össztelós bicójoz képest nézzük hanem merevfaru rugónélküli nyeregcsõveshez mérd; akkor már jó. Nyereg - monoblokk távolság változás nem zavar -közben megvettem- érdekes módon, pedig ha már fél centivcel odább van a nyreg az már zavarni szokott. Mondjuk lejtõzésnél nem tekerek, felfele meg tekerk közben... szal gyakorlatban nem zavar. Az természetes hogyha nem ülsz a nyergen akkor nem ér semmit, ezt leírni sem kell.
Hogy dobálja az ember azt nem vágom hgoy ezzel mit akartál. (Ha arra hogy az embertdobálja akkor nem, 80kg vagyok, pogózásra nem hajlamos, még anniyra sem int a rugós nyergem volt. Mondjuk keményebb is :(. )

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2464
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
sejtettem...
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#2465
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

nem tudja valaki, h mo-n hol lehet I-beam-es nyereghez és nycsõhöz hpzzájutni?

Itthon nem nagyon fogsz kapni.


#2466
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
köszi, ha valaki rendelne esetleg ilyet:D:D az írjon már nekem róla hogy milyen mert lehet vennék 1 ilyet poénból:D 600 ft az nem pénz...

#2467
Moratizo

Moratizo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 516 posts

tudnál róla nekem oldalt bemásolni?


Te akartad:) Ja és tényleg ocsóó!

http://www.umcshop.h...l.php?idp=18343
" Szárnyak nélkül nem könnyû repülni." Horatius

#2468
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
www.otto.hu ?

#2469
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts

Vége a Brooks-nak, mehet a halálba a Lookin!! Az Otto katalógusban megjelent a felfújható kerékpárülés!!!! Mindenki vegyen, óccccssssóóóóó!!!!:bananadan

tudnál róla nekem oldalt bemásolni?

#2470
KeX

KeX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,292 posts
nem tudja valaki, h mo-n hol lehet I-beam-es nyereghez és nycsõhöz hpzzájutni?
"The faster you are, the slower your life goes by" - Lucas Brunel

#2471
Jankó

Jankó

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,030 posts
Vége a Brooks-nak, mehet a halálba a Lookin!! Az Otto katalógusban megjelent a felfújható kerékpárülés!!!! Mindenki vegyen, óccccssssóóóóó!!!!:bananadan

#2472
viko.jam

viko.jam

    vendég

  • fórumtag
  • 113 posts
Sziasztok!Haverom nyeregcsere elõtt áll,és valami erõsebb darab kéne neki,mivel 90 kg fölött van és eddig már 3 nyerget sikerült megdolgoznia.Leginkább Wtb jöhetne szóba.A kérdésem az lenne,hogy egy dirt nyereg mennyire lenne kényelmetlen túrák során?A kiszemelt a Wtb Jaxon comp lenne,vagy,ha azt mondjátok,hogy azzal abszolút rémálom a tekerés,akkor egy power v comp.Elõre is kösz a segítséget!(ja nem kifejezetten csak túrázásra kéne,inkább freeridra)
Don't worry about a thing, 'cause every little thing gonna be all right!

#2473
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

Nagyobban:http://mcpite.uw.hu/nyeregcso.JPG

Lerajzoltam az ált elõforduló úthibákat (pozitív majd negatív úthiba, majd nagyjából hogy mekkora szögtartományban éri ütés a gépet), ill a 2 nyeregfélénél hogy merre csillapít (legtöbbet), ill milyen úton mozog a nyereg.
(piros ütés iránya, zöld a nyereg elmozdulása, fekete hogy milyen irányú ütéseket csillapít leginkább; mert ugye minden ütés valamennyire felfele mozgás)
A trapézos nagyobb szögtartományban nyeli el jobban, de nekem úgy tûnik (user error? :D) hogy nem pont arra amerre a legjobb lenne.

A rugós nyeregcsõ nem versenyszerû használatra való. Utcai közlekedésben vagy túrázgatás közben a testsúly nagy része a nyergen van, a pedálozás kis erõkifejtéssel jár. A testtartás is egyenesebb. Versenyszerû használatnál a testtartás sportosabb, a pedálozás sokkal nagyobb erõkifejtéssel jár, a nyeregre kisebb terhelés jut. Nagy hibája a rugós nyeregcsõnek, hogy csak a test felé érkezõ ütésekel csillapítja, így a további terhelés már a lábat éri. Ráadásul a nyereg-monoblokk távolság is változik. Ha lefelé ereszkedésnél egy kicsit kiemelkedek a nyeregbõl, vagy hátracsúszok, akkor a rugós nyeregcsõnek már nincs is értelme. Arról már nem is beszélve, hogy csak dobálja az ember.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2474
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts
Áhhh... kuka. Javítani nem lehet/érdemes, cserélni éppen lehet h lehetne, ha tudnál szerezni jó pálcát. Apróba fel lehet dobni, hátha vkinek szétment a nyerge és ép a pálca... de nem biztos h ki lehet egyáltalán cserélni.

#2475
karfi

karfi

    vendég

  • fórumtag
  • 151 posts
szerintetek lehet egy repedt nyeregpalcaval valamit kezdeni (vanox vagy mi a szosz, ilyen elegge vekony falu csonek tunik)? (most azon kivul, hogy dobjam ki az egeszet..)

#2476
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts
Betétes gatyó is van, de sem annak, sem a puhább guminak köze nincs a 3 centi rugóúthoz, és a(z elvileg) kisebb elattogáshoz, a nagy hupák (nagy sebességnél, hosszabb szintkülönbségek) kirugózásához. Puhább gumival és szivacsos gatyóval mentem, persze az is javít, de az csak a komfortrzeten egy picit. Az is fontos, azért is vettem jó nyerget (kb elõzõ oldalon írtam meg van fénykép róla), de a felni kímélés, elvileg kisebb elpattogás, meg durvább úthibák/ágak/kövek/gödrök miatt néztem a rugós nyeregcsövet.

Jah, mivel hosszabb lett mint gonodoltam, átmegyek a nyeregcsöves topicba , sorry a sok offért!

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2477
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
Én a betétes gatyára esküszök nomeg a nagyobb gumira, kisebb nyomással, ha kellemesen akarsz túrázni.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#2478
MC Pite

MC Pite

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,388 posts

ez speciel jó nagy hülyeség...
a 2,4-es gumi, nyilván nemcsak szélesebb, ahnem magasabb is.
tehát, ha kevesebb nyomással mégsz vele, akkor lesz mondjuk ugyanannyi esélyes a felütésre, mint a keményebbre fújt 2,1-essel.

mondom ezt úgy, hogy használtam 2,35-öst 1-1,5barral. felütés nélkül. (nem CC re)

rugós nyerget nem lenne az a pénz, hogy vegyek.


Okés, jogos!
Bár ha +60gramm a rugós nyeregcsõ, a nagyobb gumi legalább +30gramm, én inkább csövet választanám, annak gyk nincsnek hátrányai; ha kikopik, visszarakom a Bontragert. Ismerõs az ellenérzés, sokaktól hallom, ha nem fogtam volna rendesebbet mint a verié én se raknék be olyat ha fizetnek sem :)


Azért itt van, mert nem néztem azt a topicot, mert azt hittem hogy ez egy max 2 hozzászólásos féloff kérdés lesz, bocsi!

"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám


#2479
ggx

ggx

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,613 posts
ja én is azt nézem, hogy rugós nyeregcsõ, meg fotel méretû nyereg, meg 2.4-es külsõk, és a végén az ember belehal a kényelembe, mert olyan nehéz tekerni...

(egyébként ez a rugós nyeregcsõ téma miért nem a nyeregcsõ topikban van?)

#2480
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9,274 posts

15Kg a bicó, a mostani nyeregcsövem 390g, a B+ rugós pedig 450g. 60grammtól nem megyek a falnak.


"Kissé" nehéz az a taliga.:chin: